Het is alweer een tijdje zomer in NL...

Levoi

Die hard MF'er
30 aug 2015
561
255
Haarlem
Dus man bijt hond vraagt zich af: hoe waterdicht is uw pak (nog)?

Mijn Evolution laminated jas: niet zo waterdicht....
 
Volgens mij moet jij je pilletjes nog hebben. 8-) :P

Je bent volledig in de war met je het is al een tijdje zomer herfst in Nederland. |( :X B| :P

Geeft niks hoor er lopen nu eenmaal meer gekken los als dat er opgesloten zitten. _O- *O*

Vrijdag valt vroeg deze week }) _O- :P
 
Okee, is er iemand die dit las zónder de man-bijt-hond-stem in zijn hoofd?

_O-

Ik ga dadelijk voor het eerst met dit weer in leren pak van Groningen naar Almere. Ik ben de buienradar in de gaten aan het houden om te zien wanneer ik het droogst over zou komen.

Ben dus benieuwd hoe 'droog' ik overkom..
 
_O-

Ik ga dadelijk voor het eerst met dit weer in leren pak van Groningen naar Almere. Ik ben de buienradar in de gaten aan het houden om te zien wanneer ik het droogst over zou komen.

Ben dus benieuwd hoe 'droog' ik overkom..

Je vraagt je af of je een regenpak aan moet (schaffen / doen) ? }) :Y
 
Je vraagt je af of je een regenpak aan moet (schaffen / doen) ? }) :Y

Ik vraag me wel af wat een goed waterdicht pak is (en blijft). Het liefst een laminaat versie omdat die sneller droog worden en minder koud worden bij nattigheid.
 
Volgens mij moet jij je pilletjes nog hebben. 8-) :P

Je bent volledig in de war met je het is al een tijdje zomer herfst in Nederland. |( :X B| :P

Geeft niks hoor er lopen nu eenmaal meer gekken los als dat er opgesloten zitten. _O- *O*

Vrijdag valt vroeg deze week }) _O- :P
Een vriend van me zei altijd: "ik heb geen hekel aan de Nederlandse winter, alleen wel aan de herfst die van oktober tot april duurt." Dit jaar duurt ie nog wat langer.. ;)
 
Typisch Hollands weer: in de voorweken naar de zomer toe (eind mei-> juni) gortdroog, mussen die van het dak vallen en 'dreigende watertekorten' om dan vervolgens in de zomer weggespoeld worden en glibberen op de motor omdat je bandjes gemaakt zijn voor de woestijn...

:(
 
Gewoon een los regenpak/regenoverall gebruiken. Probleem opgelost. Relatief goedkoop en makkelijk te vervangen. Heb een kanarie gele van Revit, die heeft me goed droog gehouden tot nu toe. Toegeven, ik gebruik deze niet heel erg vaak (als in dagelijks, meer eens in de maand en soms wat vaker, dagen, achter elkaar als dat nodig is uiteraard).
 
Gewoon droog hoor. Ik heb een Dane Lyngsted gelamineerde Goretex jas en Rukka Goretex broek. Als het echt hard regent voor ik weg ga en het dreigt niet droog te worden, doe ik wel mijn regenoverall aan van Evo.
 
Mijn Hellston's ACE jack met superdeluxe membraan systeem is zo waterdicht als een wollen trui.

Dat geldt ook voor zowel mijn Difi als mijn Revit leder broeken en natuurlijk zijn ook mijn vrijwel nieuwe Arlen Ness laarzen zo lek als een mandje.
 
Gewoon een los regenpak/regenoverall gebruiken. Probleem opgelost. Relatief goedkoop en makkelijk te vervangen. Heb een kanarie gele van Revit, die heeft me goed droog gehouden tot nu toe. Toegeven, ik gebruik deze niet heel erg vaak (als in dagelijks, meer eens in de maand en soms wat vaker, dagen, achter elkaar als dat nodig is uiteraard).

Ik heb dezelfde. Je valt er goed mee op :+

Stuk goedkoper dan zo'n achterlijk duur Gore-tex pak van 1000 euro in totaal...
 
Laatst bewerkt:
Mijn Hellston's ACE jack met superdeluxe membraan systeem is zo waterdicht als een wollen trui.

Dat geldt ook voor zowel mijn Difi als mijn Revit leder broeken en natuurlijk zijn ook mijn vrijwel nieuwe Arlen Ness laarzen zo lek als een mandje.
Wat zeg je nu? Waterdicht is een illusie?! ;(
 
je woont gewoon in het verkeerde deel van nederland. Ik rij iedere dag woon-werkverkeer en vandaag was pas de 3e keer ofzo sinds begin juni dat ik m'n regenpak nodig had.
 
je woont gewoon in het verkeerde deel van nederland. Ik rij iedere dag woon-werkverkeer en vandaag was pas de 3e keer ofzo sinds begin juni dat ik m'n regenpak nodig had.
:^ Zelfs vanmorgen ben ik nog droog overgekomen. Ben bang dat het nu niet gaat lukken, maar ja.
Liever nat dan in de file :t

On topic: jas allang niet meer (Revit goretex, broek nog redelijk, Revit gelamineerd goretext, laarzen nog wel, dat merk met de ster, goretex).
 
Laatst bewerkt:
M'n 30 jaar ouwe leren jas van Damen: waterdicht, maar absorbeert het wel... Dus je komt droog aan waar je moet zijn - en 8 uur later moet je een koud en klam jasje aantrekken.
Bijpassende broek: niet waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan