Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Het is bizar dat een normaal vervoermiddel wordt uitgesloten van de openbare weg. Ik geloof er niks van dat dit stand kan houden.
 
Ok, je mag niet meer over de dijk.. Dan er maar langs door 't gras en de drek.. })
 
Laatst bewerkt:
En het leukste is dat er op de lek gewoon onbeperkt hard gevaren mag worden.
Daar vaart bijvoorbeeld elk jaar een powerboat, met volgens mij een rolls royce motor met open uitlaten, dat ding maakt me toch een pest herrie waar je bang van word.

Jetski's en waterscooters varen daar ook volop, gewone speedboten, dus ik denk dat die de volgende spreekwoordelijke lul zijn
 
Laatst bewerkt:
Is het niet gewoon zo simpel dat een kleine groep het voor de veel grotere groep heeft verziekt?

Daarom moet je eerst handhaven, wetjes verzinnen ze niet voor niks.

Snorscooters in Amsterdam, ook zo'n goeie,
Hal ze maar van het fietspad, ze gaan toch allemaal te hard.
Wat is er mis met aanhouden?
 
Heb net de tekst van het voorgenomen verkeersbesluit alsmede het verslag/voorstel van de werkgroep "overlast motoren Lekdijk" opgehaald in Lopik.

zoals ik het lees wil de werkgroep eigenlijk een permanent motorfiets verbod, maar snapt dat dit niet gaat lukken. Dus eerst maar een pilot. zie onder.



Vanavond is er overleg met de motorclubs "die er niet onwelwillend tegenover" zouden staan. Ben je lid van MAG? Dan zou je NU ff contact met ze moeten opnemen als jij hier je input op wilt geven.




De onderbouwing?

Zelfde broodje aap als in 2015 en wederom is duidelijk dat de politie geen aanleiding ziet om de huidige regelgeving tav snelheid en geluidsdruk te gaan handhaven/controleren.
Zij zullen ook niet actief kaan controleren ALS het weekend verbod van kracht is; alleen als zij toch ter plaatse zijn omdat zij ergens heen moeten zullen zij mogrlijk optreden

In de stukken staat klip en klaar dat er geen enkele feitelijk vastgestelde reden/onderbouwing is om specifiek motoren te weren. Bij eerdere tellingen bleek dat de grootstr groep deelnemers (geen onderscheid auto/motor) 60-70 reed.
Motoren zijn slecht verantwoordelijk voor +1dBa geluidsdruk,
Het voorstel stoelt op de beleving van een aantal klagers.


Het voorstel is om Euro 12,000 uit te geven om 3x een week lang metingen tav "verkeersgegevens"te laten uitvoeren (voor het verbod van kracht is, tijdens het verbod en na afloop van de proefperiode).

Dan wordt er gevalueerd of de pilot moet stoppen, gehandhaafd of UITGEBREID... op basus van:

# klachten bij de gemeente

# politie gererigstreerde ongevallen

Hoeveelheid verkeer

# ongevallen gemeld door omwonenden

ervaringen omwonenden (gaat men ook ALLE omwonenden interviewen of alleen de klagers?)

er staat tevens
"Het laatst gehouden initiatief betrof het voornemen in 2015 (om alleen bestemmingsverkeer toe te laten)
DIT INITIATIEF ZORGDE VOOR EEN GROOT AANTAL NEGATIEVE ZIENSWIJZEN, WAARDOOR UITEINDELIJK IS AFGEZIEN VAN HET NEMEM VAN EEN DEFINITIEF VERKEERSBESLUIT.



dus.. wat let je?
College van burgemeester en wethouders
Postbus 50
3410 CB LOPIK
mag ook mondeling, de heer J.Bakker of de heer M.A.M. Hooijman op 0348 559955

Correcte mensen dus behandel ze ajb ook correct.
 
ach ze doen een 0-meting in maart.
Als we met zn allen beslissen dus vanaf nu tot dan niet op die dijk te komen, zal het resultaat van de maatregel dus 0 zijn
 
Toch vraag ik me serieus af of dit wettelijk wel mogelijk is in NL.

Klinkt misschien ff vreemd, maar is dit niet gewoon een gevalletje discriminatie?
 
precies! ,laten ze gewoon strenger controleren,gelul dit :r
 
Bij Luttenberg is het toch al jaren zo. Daar is de Blikweg afgesloten voor motoren. Is een onderdeel van een oud stratencircuit met een paar hele mooie bochten er in.
 
Er zijn dus geen echte feitelijke cijfers van wangedrag van motorrijders.

Dus het verbod is feitelijk op niks gebaseerd.


Even een ander puntje, een motorverbod, ook geen bestemmingsverkeer dus, hoe moeten de bewoners het zelf doen?
Kan me njet voorstellen dat op de hele dijk geen motorrijder woont.
 
Het mes snijdt aan twee kanten.

Mijn buurman klaagt al bij het idee dat ik een verjaardag vier. Maar zelf vindt hij het wel normaal dat je om 8u30 in de ochtend kan beginnen met drummen. ;)
Ik zeur daar niet over, maar ik weet dus exact wat voor types dat zijn.

Er zal ongetwijfeld overlast zijn, maar de vraag is of je er daadwerkelijk naar moet handelen. Overlast is gewoon onontkoombaar.
Je kan ook zeggen: Een kleine groep dijkbewoners verpest het voor een grote groep motorrijders.... want nu de motoren weg zijn, vinden ze vast wel hun volgende slachtoffer.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn altijd hetzelfde type mensen.
Langs de dijken willen mensen een schattig huisje met mooi uitzicht en klagen dan over motoren, op de boer willen ze een groot huis met een lap grond en wat rus maar dan klagen ze over de geur van het boerenleven, ze willen een mooi nieuwbouwhuis maar de wijk ligt naast een al meer dan 100 jaar bestaand circuit, ze willen goedkoop wonen dus gaan ze naast een vliegveld wonen enz. enz.
Allemaal mensen die met een bepaalde reden naar een gebied gaan met bepaalde eigenschappen en accepteren vervolgens niet wat die eigenschappen al sinds mensenheugenis met zich meebrengt.

Precies, die mensen denken we gaan voor onze rust naar het platteland, gaan ze aan een leuk brinkje wonen in een dorp in Drenthe maar vergeten dat er op zo'n brinkje vaak wat georganiseerd wordt. Van carbid schieten met oud en nieuw tot rommelmarkten en zomerfeesten en noem maar op. Dit zijn dus de mensen die gaan klagen en zeuren over dingen die al jaren georganiseerd worden |(
 
Ik rijd al 35 jaar met de motor over die dijk.
Ik kan best wel tegen een beetje motorgeluid, maar toch, als ik eens langs de dijk sta om van die langskomende motoren te genieten, kan ik me het standpunt van de dijkbewoners goed voorstellen. Met name het geluid van hoogtoerige machines draagt zeer ver.
 
Je bedoeld de asocialiteit (onaangepastheid) van bestuurders die dit veroorzaken.

Ik ben het toch echt met redline rider eens... In Nederland ergeren mensen zich steeds meer aan andere mensen. Door het hele land liggen verkeersdrempels. Wat loopt iedereen toch op elkaar te zeiken.
Ik snap heus wel dat mensen langs de dijk zich ergeren als er weer een stoet van 50 motoren langskomen terwijl zij rustig in hun tuintje zitten en voor de zoveelste keer elkaar niet kunnen verstaan. Volgens mij moet de politie dan degene zijn die de max. snelheid gaat controleren en gewoon strenger moet worden op het rijden met open pijpen. Als het algemeen bekend word dat zij er ieder weekend staan schrikt dat toch vanzelf die laagvliegers en open pijpen af?
 
Ik ben het toch echt met redline rider eens... In Nederland ergeren mensen zich steeds meer aan andere mensen. Door het hele land liggen verkeersdrempels. Wat loopt iedereen toch op elkaar te zeiken.
Ik snap heus wel dat mensen langs de dijk zich ergeren als er weer een stoet van 50 motoren langskomen terwijl zij rustig in hun tuintje zitten en voor de zoveelste keer elkaar niet kunnen verstaan. Volgens mij moet de politie dan degene zijn die de max. snelheid gaat controleren en gewoon strenger moet worden op het rijden met open pijpen. Als het algemeen bekend word dat zij er ieder weekend staan schrikt dat toch vanzelf die laagvliegers en open pijpen af?

Eens betreffende dat de politie strenger moet controleren op snelheid en herriepijpen.
Helaas is dat niet het geval en word er op een andere manier opgetreden, erg jammer dit.
Ook ik kwam er regelmatig, een eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het terecht is.
Er is genoeg voor gewaarschuwd met speciale borden overal "stop overlast snelheid en lawaai".

a9qw49.jpg
 
Het is gewoon belachelijk, tegenwoordig mag een kleine groep motorrijders nieteens meer met open uitlaten rijden.
Juist de motorrijders die met een belachelijk stille uitlaat rondrijden zijn klootzakken.
Juist die grote groep verpest het voor de kleine groep herriemakers.
Nu weten de mensen ook dat een motorfiets geen aso herrie hoeft te maken :(
 
Het is gewoon belachelijk, tegenwoordig mag een kleine groep motorrijders nieteens meer met open uitlaten rijden.
Juist de motorrijders die met een belachelijk stille uitlaat rondrijden zijn klootzakken.
Juist die grote groep verpest het voor de kleine groep herriemakers.
Nu weten de mensen ook dat een motorfiets geen aso herrie hoeft te maken :(

Precies ja, dié moeten verboden worden!

Hoe moeten anders de twee- en driebreed rijdende fietsers of onze langzaam rijdende senioren met hun sterk vervuilende oldtimertjes onze geliefde tweewielers aan horen komen? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al 35 jaar met de motor over die dijk.
Ik kan best wel tegen een beetje motorgeluid, maar toch, als ik eens langs de dijk sta om van die langskomende motoren te genieten, kan ik me het standpunt van de dijkbewoners goed voorstellen. Met name het geluid van hoogtoerige machines draagt zeer ver.

Ik vind dat dan de kenteken eisen aangevochten moeten worden.
Ik ben het niet met je eens hoor, maar als dat hun drijfveer is mieten ze proberen die hoogtoerige fietsen te gaan verbieden.
Ze hebben nu gewoon een kenteken en een type goedkeuring.

Ik vind het echt te bizar dat ze dan de motoren meteen gaan verbieden.
 
Maar met een hoogtoerige brommert kun je toch ook rustig rijden over een dijkje en zonder lawaai?
 
Maar met een hoogtoerige brommert kun je toch ook rustig rijden over een dijkje en zonder lawaai?
Met lage toeren wel ja, maar dan trektie niet.
En met een stille uitlaat, dan kun je wel hoge toeren maken.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik hoor ze wel eens over de N302 gaan met een heleboel lawaai en dat kun je lang horen. Maar ik zie ook wel eens een hoogtoerig brommertje langskomen die je bijna niet hoort.

Als we mooie dijkjes willen blijven rijden, dan moeten we denk ik een beetje uitkijken met gasgeven.
 
Men kan de overlast statistisch prima weg wrijven. 0-meting, gemiddelde snelheden, decibellen meten, verzin het maar. Lies, damned lies and statistics. Rijgedrag op de dijk laat zich niet zomaar vangen in cijfertjes.
Mijns inziens is de overlast reëel en hoop voor de omwoners dat het verbod werkelijkheid wordt.
 
Het is gewoon belachelijk, tegenwoordig mag een kleine groep motorrijders nieteens meer met open uitlaten rijden.
Juist de motorrijders die met een belachelijk stille uitlaat rondrijden zijn klootzakken.
Juist die grote groep verpest het voor de kleine groep herriemakers.
Nu weten de mensen ook dat een motorfiets geen aso herrie hoeft te maken :(

Helemaal mee eens, en ik vind het bovendien ronduit asociaal om met stille uitlaat te rijden. Wie denken ze wel niet dat ze zijn om mij te onthouden van het genot van een brullende motor die voorbij komt rijden. :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan