Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik geloof ook niet dat er motorrijders aan die dijk wonen, want dan was het verbod er nooit geweest...
Maar inderdaad stom dat er geen uitzonderingsbord onder staat: zo zal een toekomstig dijkbewoner-en-motorrijder (M/V) NOOIT met de brommer een weekendrit kunnen doen, want hij/zij komt niet eens weg bij huis....
Kansloos dit..

Als je in een grote stad woont waar vervuilende auto’s niet in mogen en je hebt zo’n auto dan mag je ook niet naar je eigen huis met je eigen auto.
 
idd, maar wat heb je daar als gewaarschuwde rijder aan, als je eerder die dag de DB killer eruit gehaald hebt?

feit is nu dat heel motorrijdend NL er niet door mag... zelfs niet met een electrische motor...
misschien iets verzinnen van een flitskast met microfoon, die bij bepaalde decibellen een foto neemt???
dan pak je zowel de bler motoren, alsook de auto's met stijgerpijp... :+:+*O*


Goede reactie!!
ALLE motoren worden uitgesloten, omdat er niet gemeten wordt/ kan worden.
De goedwillende (lees=zonder brul-geluid rijdende) motorfietsen zijn nu ook de klos door weg-afsluitingen.
Er zijn nog steeds gasten zijn die vinden dat je alleen op een motor kan zitten als je tering-herrie maakt, waar heel veel mensen LAST van hebben.
Alle herrie is de lol voor 1, (hoewel: tinnitus is jouw toekomst) maar ergernis voor velen.

Meestal heeft al die onnodige herrie helemaal geen zin.
Soms toch wel: In 35km file naar de Gotthardtunnel was het prima dat een paar Harley-herrie-bakken ons voorgingen.
Automobilisten wisten al lang voordat wij er waren dat er een stoet motoren langs zou komen. Autodeuren bleven netjes gesloten bij voorbijgaan.
We zijn dus snel bij de tunnel-ingang gekomen met hulp van vreselijke uitlaat-kabaal.
 
Meestal heeft al die onnodige herrie helemaal geen zin.
Soms toch wel: In 35km file naar de Gotthardtunnel was het prima dat een paar Harley-herrie-bakken ons voorgingen.
Automobilisten wisten al lang voordat wij er waren dat er een stoet motoren langs zou komen. Autodeuren bleven netjes gesloten bij voorbijgaan.
We zijn dus snel bij de tunnel-ingang gekomen met hulp van vreselijke uitlaat-kabaal.
Als je dit leest lijkt het alsof herrie uitlaten in een uitzonderingsgeval nog nut hebben.
Totdat ik me realiseerde dat motorrijders helemaal niets te zoeken hebben in die tunnel, die gaan over de pas!
 
Je hebt gelijk dat je normaal OVER de pas gaat.
Maar in dit geval wilde ik heel Italië doorkruisen. Maw tot Firenze was het gas erop en snel rechtdoor naar de bestemming.
De Alpen zijn dan alleen nog een lastige hobbel waar je rap aan voorbij gaat.

Daarna heb ik een prachtige reis door de laars gemaakt.
Op de terugweg heb ik (noodgedwongen) midden in de nacht wel de pasweg moeten rijden omdat de tunnel dicht was door werkzaamheden.
Trouwens vind ik rijden van de hele hoge bergpassen niet echt bijzonder. Genoeg passen gereden, dus ik weet 't onderhand wel.
Middelgebergte vind ik meestal leuker om te rijden. Dan niet iedere 100m een scherpe knik, maar meer vloeiende wegen.
 
Je hebt gelijk dat je normaal OVER de pas gaat.
Maar in dit geval wilde ik heel Italië doorkruisen. Maw tot Firenze was het gas erop en snel rechtdoor naar de bestemming.
De Alpen zijn dan alleen nog een lastige hobbel waar je rap aan voorbij gaat.

Daarna heb ik een prachtige reis door de laars gemaakt.
Op de terugweg heb ik (noodgedwongen) midden in de nacht wel de pasweg moeten rijden omdat de tunnel dicht was door werkzaamheden.
Trouwens vind ik rijden van de hele hoge bergpassen niet echt bijzonder. Genoeg passen gereden, dus ik weet 't onderhand wel.
Middelgebergte vind ik meestal leuker om te rijden. Dan niet iedere 100m een scherpe knik, maar meer vloeiende wegen.
Dan is het goed.:t
 
Gister reed ik een toertocht.
Blijkbaar was er niet heel goed opgelet want onderweg plots op de Lekdijk bordje met weekend-verbod voor motoren.:X
Tja, wat doe je dan..........? Simpel: Gewoon doorrijden!! Nee, niemand gezien met blauwe pet.👨‍✈️
Als alle andere deelnemers ook gewoon zijn doorgereden, wat is dan nog het nut van zo'n verbod?8)7

Al die verboden, daar word je onderhand niet goed van!! Vooral verboden voor ALLEEN motoren.
Door het (meestal) negeren van die achterlijke verboden kom ik meermaals op de mooiste plekjes. Er is toch nauwelijks controle.
De boete is slechts €90, dus dat valt wel mee. Vooral als je dat deelt op de 10-tallen keren dat ik gewoon ben doorgereden.
Dat geldt zowel op (afgesloten) dijken als voor wegen voor aanwonenden. 'Anlieger frei' bij onze buren is mij ook niet onbekend.
Veluwse wegen die vroeger gewoon open waren en ineens afgesloten breng ik gedurig een bezoek.

Ik ben er overigens wel voor strikte geluidsbeperking voor motoren. Wat dat betreft hebben bewoners aan de dijk wel gelijk!
Ipv verbodsbordjes te plaatsen voor alle motoren, kunnen ze beter met een dB-meter gaan controleren.
Als je onnodig toetert met de auto krijg je een bon. Rijd je op de motor met brulpijp zonder demper daar doen ze niets aan!
 
Al die verboden, daar word je onderhand niet goed van!! Vooral verboden voor ALLEEN motoren.

Ik ben er overigens wel voor strikte geluidsbeperking voor motoren. Wat dat betreft hebben bewoners aan de dijk wel gelijk!
Ipv verbodsbordjes te plaatsen voor alle motoren, kunnen ze beter met een dB-meter gaan controleren.
Als je onnodig toetert met de auto krijg je een bon. Rijd je op de motor met brulpijp zonder demper daar doen ze niets aan!
precies!
en wat dacht je van die koekblikkers met halfords uitlaat of afgezaagde stijgerpijp?
die mogen wel door, en de bewoners maar klagen over herrie.... dus wat schieten ze er mee op?
 
Ze hebben zelf waarschijnlijk ook een auto, met een autoverbod snijden ze zichzelf dus in de vingers.
En daar komt bij dat de klagende soort mensch over het algemeen geen motor rijdt maar wel een auto heeft. (of alleen een (elektrische)bakfiets)
 
Ik krijg het gevoel dat er een aantal hier zijn die zich alleen op het geluid focussen..............en ja, teveel geluid is een probleem in dit kleine landje.

De snelheid is net zo'n groot, zo niet groter probleem.
Als ik zie hoe hard er langs fietsers (geen wielrenners dus) gereden wordt, zonder 1 streep van het gas af te gaan.......dan weet je dat die mensen gaan klagen......en terecht.

Niet dat ik heiliger ben dan de paus...........ook ik ben van het sportieve bochten rijden.
Maar ik probeer zekers rekening te houden met andere weggebruikers.
 
Ik krijg het gevoel dat er een aantal hier zijn die zich alleen op het geluid focussen..............en ja, teveel geluid is een probleem in dit kleine landje.

De snelheid is net zo'n groot, zo niet groter probleem.
Als ik zie hoe hard er langs fietsers (geen wielrenners dus) gereden wordt, zonder 1 streep van het gas af te gaan.......dan weet je dat die mensen gaan klagen......en terecht.

Niet dat ik heiliger ben dan de paus...........ook ik ben van het sportieve bochten rijden.
Maar ik probeer zekers rekening te houden met andere weggebruikers.

Precies zoals ik laatst al een keer heb aangegeven toen ik een stukje lekdijk voorbij Wijk bij Duurstede had getourd.

Het is niet nodig wanneer je even moet wachten achter een fietser om dan tot in de rev limiter door te trekken als je weer kunt inhalen.
Als de Vmax 60 is dan ben je ook een beetje ziek in je bovenkamer als je er met dik 100+ over die dijk gaat rijden.

Zo'n dijk rij je voor de natuur en het uitzicht. De bochtjes zijn zijn leuk maar deze hoef je echt niet op de limiet te rijden om te kunnen genieten.
Wanneer je op de limiet bochtjes wilt maken dan ga je maar naar een circuit.
 
Zoals al vaker gezegd: het is meestal een kleine groep die het voor de overgrote meerderheid verpest...geluid en/ of snelheid.
Heeeel vroeger (toen "koe" nog met een lange "oe" was) hadden motorfietsen een uitlaat met een 'stads-' en 'buitenaf-'stand dmv een hakbediend klepje in de uitlaat, een beetje vergelijkbaar met wat je in amerikaanse autobouw-programma's wel eens tegenkomt maar dan elektromotorisch bediend.

Het blijft een buitengewoon vervelend feit dat wij als doelgroep door de buitenwacht blijkbaar worden gezien als aso-lawaai-papagaaierige snelheidsduivels, en dat er (kleine) groepen zijn die dat vooroordeel telkens weer bevestigen...
Nu heerst er de laatste tijd toch al een hetze vwb motorrijders; diverse motorclubs (1%-ers) worden opgedoekt en verboden, de rest (wij dus) worden daardoor ook meteen met een scheef hoofd bekeken..
Ben benieuwd wat de volgende maatregel wordt...
 
Zoals al vaker gezegd: het is meestal een kleine groep die het voor de overgrote meerderheid verpest...geluid en/ of snelheid.
Heeeel vroeger (toen "koe" nog met een lange "oe" was) hadden motorfietsen een uitlaat met een 'stads-' en 'buitenaf-'stand dmv een hakbediend klepje in de uitlaat, een beetje vergelijkbaar met wat je in amerikaanse autobouw-programma's wel eens tegenkomt maar dan elektromotorisch bediend.

Het blijft een buitengewoon vervelend feit dat wij als doelgroep door de buitenwacht blijkbaar worden gezien als aso-lawaai-papagaaierige snelheidsduivels, en dat er (kleine) groepen zijn die dat vooroordeel telkens weer bevestigen...
Nu heerst er de laatste tijd toch al een hetze vwb motorrijders; diverse motorclubs (1%-ers) worden opgedoekt en verboden, de rest (wij dus) worden daardoor ook meteen met een scheef hoofd bekeken..
Ben benieuwd wat de volgende maatregel wordt...

De volgende maatregel ?
Iedereen moet t zelfde worden ,braaf meelopen in de pas :r,t is hier gewoon te vol.
 
Precies zoals ik laatst al een keer heb aangegeven toen ik een stukje lekdijk voorbij Wijk bij Duurstede had getourd.

Het is niet nodig wanneer je even moet wachten achter een fietser om dan tot in de rev limiter door te trekken als je weer kunt inhalen.
Als de Vmax 60 is dan ben je ook een beetje ziek in je bovenkamer als je er met dik 100+ over die dijk gaat rijden.

Zo'n dijk rij je voor de natuur en het uitzicht. De bochtjes zijn zijn leuk maar deze hoef je echt niet op de limiet te rijden om te kunnen genieten.
Wanneer je op de limiet bochtjes wilt maken dan ga je maar naar een circuit.

Zo reed ik gisteren over de Zuiderdijk van Hoorn naar Enkhuizen, geweldig mooi uitzicht naar beide kanten en het gonst van de bochten. Maar ga niet Rossi uithangen want je gaat gegarandeerd een keer het Markermeer in.

Men heeft het namelijk nodig gevonden om verkeer in beide richtingen toe te staan, waar de weg niet breed genoeg voor is, dus zijn de bermen ook nodig om elkaar te passeren met blik. En de een of andere doorluchtige hoogheid kwam op het idee om die platgereden grasbermen op te vullen met steenslag.

En dat spat over het asfalt heen als er weer eens een blik met ongepaste snelheid de berm neemt en vooral in de bochten ligt dat dan klaar om jou op je muil te laten gaan.
 
Zo reed ik gisteren over de Zuiderdijk van Hoorn naar Enkhuizen, geweldig mooi uitzicht naar beide kanten en het gonst van de bochten. Maar ga niet Rossi uithangen want je gaat gegarandeerd een keer het Markermeer in.

Men heeft het namelijk nodig gevonden om verkeer in beide richtingen toe te staan, waar de weg niet breed genoeg voor is, dus zijn de bermen ook nodig om elkaar te passeren met blik. En de een of andere doorluchtige hoogheid kwam op het idee om die platgereden grasbermen op te vullen met steenslag.

En dat spat over het asfalt heen als er weer eens een blik met ongepaste snelheid de berm neemt en vooral in de bochten ligt dat dan klaar om jou op je muil te laten gaan.
Van een glad asfaltlaken leert niemand rijden,ik mag dat wel ,een beetje rotzooi op de weg
 
Topic is Lekdijk................................
Getoond filmpje is de IJsseldijk. Gaat ie als een idioot door Veessen heen.................... :X
Een heel leuke dijk om te rijden. Eigenlijk nog leuker dan de Lekdijk! (vind ik)
Vaker dan gewenst staan ze daar ook met een flits-auto. Hoop toch dat ze 'm een keer goed te grazen nemen.

Maar helaas zijn het vaak de onschuldigen die net effe 5 km te snel gaan, die op de foto komen.
 
Topic is Lekdijk................................
Getoond filmpje is de IJsseldijk. Gaat ie als een idioot door Veessen heen.................... :X
Een heel leuke dijk om te rijden. Eigenlijk nog leuker dan de Lekdijk! (vind ik)
Vaker dan gewenst staan ze daar ook met een flits-auto. Hoop toch dat ze 'm een keer goed te grazen nemen.

Maar helaas zijn het vaak de onschuldigen die net effe 5 km te snel gaan, die op de foto komen.
is een erg favo plekje van onze hermandad geworden idd, ff iets meer aan de westkant ervan liggen leukere :] weggetjes met veel minder fietsers en andere rommel :+
 
Als ze nu eens deze flitspaal uit Zwitserland zouden plaatsen dan is het ook gelijk gedaan met de brulpijpen.
Ik denk niet dat dat gaat werken... De overheid heeft een protocol bedacht voor het meten van geluid met een specifiek toerental, afstand en hoek tot de uitlaat; dat gaat nooit lukken met voorbijrijdend verkeer.
 
Ik denk niet dat dat gaat werken... De overheid heeft een protocol bedacht voor het meten van geluid met een specifiek toerental, afstand en hoek tot de uitlaat; dat gaat nooit lukken met voorbijrijdend verkeer.

Nu is ook dat te wijzigen en wellicht gaat dit alleen om de extremen aan te pakken.
Boete voor onnodig geluid maken mag overigens ook gegeven worden voor het in de eerste versnelling doortrekken tot de rev limiter 😉
Toerental kan je horen (met techniek) als je het type motor kent en dat staat weer gekoppeld aan het kenteken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan