Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Een koe eet ongeveer 50 tot 60 kilo voer per dag. Zien we dat terug in de hoeveelheid vlees en melk? Nee. De effeciëntie van een koe (of welk vee dan ook) is wat dat betreft niet groot)
De truuk is natuurlijk, dat een koe voor mensen oneetbare materie omzet in eetbare (drinkbare) materie.
Natuurlijk is het (massa) rendement niet geweldig, het wordt pas een probleem als er een gras tekort ontstaat. Gras bindt een hoop CO2.
Dus een soort biomassa kringloop.

Het omzetten van elektriciteit in H2 en weer terug heeft ook een laag rendement. Toch blijven die waterstof auto's maar in het nieuws. :+
 
Nou, ik kom terug vd supermarkt en de stapel Tomahawks lagen er al. Voeger zag je slechts schouder karbonade en sukade lapjes...vooruitgang he
 
het wordt pas een probleem als er een gras tekort ontstaat.
Het zal toch niet waar zijn zeker?
Dacht ik mij net zo eentje te bestellen B|
grasmobiel.gif
 
M.i de export verminderen en eigen vlees eerst ! maar ja geld he' ,dat maakt rotte wonden minder stinken :t
Ja maar dat is het gevolg van globalisme, het vlees wordt geëxporteerd maar we willen ook een telefoon voor niet al teveel geld. Maar onder de streep ben ik ervoor dat een land redelijk zelfvoorzienend moet zijn. Maar ik wil wel een KTM of Husky...pfff
 
Ja maar dat is het gevolg van globalisme, het vlees wordt geëxporteerd maar we willen ook een telefoon voor niet al teveel geld. Maar onder de streep ben ik ervoor dat een land redelijk zelfvoorzienend moet zijn. Maar ik wil wel een KTM of Husky...pfff
Dat is ook zo , maar we moeten gewoon van dat opgepompte eten af,smaakt ook veel beter
 
De truuk is natuurlijk, dat een koe voor mensen oneetbare materie omzet in eetbare (drinkbare) materie.
Natuurlijk is het (massa) rendement niet geweldig, het wordt pas een probleem als er een gras tekort ontstaat. Gras bindt een hoop CO2.
Dus een soort biomassa kringloop.

Het omzetten van elektriciteit in H2 en weer terug heeft ook een laag rendement. Toch blijven die waterstof auto's maar in het nieuws. :+
De mensen die dat sprookje blijven geloven zijn ook gewoon lijp. :+
 
verdiep je er maar eens in. Er wordt ongeloofelijk veel landbouwgrond gebruikt voor het telen van gewassen om dieren te voeren. Een koe eet ongeveer 50 tot 60 kilo voer per dag. Zien we dat terug in de hoeveelheid vlees en melk? Nee. De effeciëntie van een koe (of welk vee dan ook) is wat dat betreft niet groot)
Als we zouden overschakelen op alleen pantaardige voeding zouden we minder als de helft van de nu gebruikte landbouwgrond nodig hebben. En wordt er ook stukken minder CO2 en methaan geproduceerd.

Ik lust zelf ook graag een stukje vlees of een gebakken eitje, maar sinds ik een paar documantires hierover gekeken heb en me er wat verder in ben gaan verdiepen eet ik toch stukken minder dierlijke voeding. De gezondheidswinst telt hierbij overigens het meeste mee voor mezelf
Een vleeskuiken realiseert een voederconversie van 1,5. Dat wil zeggen dat er 1.5 kilogram voer nodig is voor 1 kilo groei......
 
Terug
Bovenaan Onderaan