Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Bedoel ik, wij motorrijders hebben nergens een publieke stem, die zeurkousen hebben dat wel. Maar onze mening wordt door geen enkele journalist op een voorpagina geplaatst. Er is in de publieke opinie alleen maar dit gezeik bekend.
Ende titel is erg duidelijk, handhaven in plaats van verbieden. Waar is de politie als je ze nodig hebt??🤔
 
De volgende roep om afsluiting is er al weer (Gortelsweg bij Vierhouten)

ook weer een kleine straatje wat hebben ze toch? past daar niets erop behalve autos die groter zijn dan een motor?
 
Vraag me af in hoeveel procent van de gevallen het geluid door motoren veroorzaak worden.
Betrapte mezelf er dinsdagavond ook op.
zat op een terras aan de maasplassen in Roermond.
Aan de andere kant van het water (Hemelsbreed 400 tot 700mtr) hoorde ik ook een hoop geronk/gebulder.
Dacht eerst een motor, maar toen ik de horizon aftuurde zag ik een sportwagen rijden die het geluid veroorzaakte.
 
Vraag me af in hoeveel procent van de gevallen het geluid door motoren veroorzaak worden.
Betrapte mezelf er dinsdagavond ook op.
zat op een terras aan de maasplassen in Roermond.
Aan de andere kant van het water (Hemelsbreed 400 tot 700mtr) hoorde ik ook een hoop geronk/gebulder.
Dacht eerst een motor, maar toen ik de horizon aftuurde zag ik een sportwagen rijden die het geluid veroorzaakte.
Dat vinden ze niet belangrijk.

Het gaat om motoren bashen.
Een uur lang een telling houden op het drukste moment van de dag, en dat x 8 doen _O-

Ze zijn uit op oorlog.
 
wat zijn jullie allemaal kortzichtig , onverdraagzaam en begriploos zeg , op die manier verandert er nooit wat want het ligt niet aan die mensen die er wonen hoor
Allemaal nog wel...Allemaal dijkbewoners en Allemaal motorrijders |(
 
Ik kan me wel voorstellen dat ze Harly rijders en die omgebouwde caferacers met open pijpen liever vandaag dan morgen van de dijk willen trappen.
 
Ik kan me wel voorstellen dat ze Harly rijders en die omgebouwde caferacers met open pijpen liever vandaag dan morgen van de dijk willen trappen.
Zoals zo vaak aangegeven hier...handhaven en niet een hele groep stigmatiseren. Op het moment dat dat dus wel plaats vindt, voel ik me niet meer geroepen om me aan de regels te houden.
 
Zoals zo vaak aangegeven hier...handhaven en niet een hele groep stigmatiseren. Op het moment dat dat dus wel plaats vindt, voel ik me niet meer geroepen om me aan de regels te houden.
Dat bedoel ik ook .

In feite hebben die bewoners gewoon een trauma.
Ze horen iets wat op een motor lijkt en alle afweersystemen gaan op 100%.

En dat meerdere keren per dag, dat vreet energie.
En na een mooi weekend hebben ze een week nodig om bij te komen.
Het komt door die overheid die niets doet. Alleen maar blaten van samen eruit komen, wat toch nooit gebeurd want er blijft altijd een groep waar niet mee te praten is.
In Groningen doen ze ook niet veel meer dan die boertjes sussen en de NAM is verantwoordelijk.
De toeslagenaffaire, die hebben wij allemaal tesamen zelf gewild, die keiharde aanpak van fraudeurs _O-

Liberaal noemen ze dat in den Haag, en daar sijn se trots op.
 
Stuurloos...kansloos...dus gaan mensen zelf hun zaakjes regelen...ook motorrijders. Blij dat het toeristenseizoen hier afgelopen is, veel zeurpieten naar huis...rust...
 
Stuurloos...kansloos...dus gaan mensen zelf hun zaakjes regelen...ook motorrijders. Blij dat het toeristenseizoen hier afgelopen is, veel zeurpieten naar huis...rust...
Dit is inderdaad exact wat er gebeurt in Nederland.
Kort maar krachtig verwoord👍

Dit hele land gaat, of is al naar de kloten. Geen leiders hebben we. Alleen die grote bubbel daar aan de Noordzee.
 
Dat bedoel ik ook .

In feite hebben die bewoners gewoon een trauma.
Ze horen iets wat op een motor lijkt en alle afweersystemen gaan op 100%.

En dat meerdere keren per dag, dat vreet energie.
En na een mooi weekend hebben ze een week nodig om bij te komen.
Het komt door die overheid die niets doet. Alleen maar blaten van samen eruit komen, wat toch nooit gebeurd want er blijft altijd een groep waar niet mee te praten is.
In Groningen doen ze ook niet veel meer dan die boertjes sussen en de NAM is verantwoordelijk.
De toeslagenaffaire, die hebben wij allemaal tesamen zelf gewild, die keiharde aanpak van fraudeurs _O-

Liberaal noemen ze dat in den Haag, en daar sijn se trots op.

Ah, een soort PTSS dus.

Normaal ga je daarvoor in therapie.
 
Ah, een soort PTSS dus.

Normaal ga je daarvoor in therapie.
Je kunt er lacherig om doen maar inderdaad, eigenlijk moeten ze in therapie.
Jarenlange stress.

Nu verschilt het wel van persoon tot persoon, andere bewoners zullen er weinig last van hebben.
Die zijn alleen dat gezeik van die overspannen bewoners zat, en zitten in een spagaat.
Het gaat je leven beheersen.

Terwijl dit helemaal niet nodig is allemaal. En de overheid blijft maar kijken en de verantwoordelijk afschuiven naar andere groepen, zoals de gemeentes.
Nu is er constant de gang naar de rechter waar ook niets uitkomt. Behalve dan wegen afsluiten _O-
 
Ik doe absoluut niet lacherig om mensen met PTSS. Het is een serieus probleem, en ik ben blij dat we in een land wonen waar het ook serieus genomen wordt.

Ik doe er alleen lacherig om dat een dijkbewoner die af en toe een luide uitlaat voorbij hoort komen vergeleken wordt met iemand met PTSS. Ik ben er dus ook niet helemaal zeker van of je nu zelf wel serieus bent of gewoon ontzettend sarcastisch. :t
 
Ik doe absoluut niet lacherig om mensen met PTSS. Het is een serieus probleem, en ik ben blij dat we in een land wonen waar het ook serieus genomen wordt.

Ik doe er alleen lacherig om dat een dijkbewoner die af en toe een luide uitlaat voorbij hoort komen vergeleken wordt met iemand met PTSS. Ik ben er dus ook niet helemaal zeker van of je nu zelf wel serieus bent of gewoon ontzettend sarcastisch. :t
Wat maakt mij het nu uit hoe je het noemt.
PTSS of wat anders.

Toch denk ik inderdaad dat er een aantal van die bewoners ptts hebben.
Gevechtsstress, en ze doen dit zichzelf aan.
Hele dagen maalt het in dat koppie.

Alleen afleiding zorgt dat het stopt. Voor even.
 
Wat maakt mij het nu uit hoe je het noemt.
PTSS of wat anders.

Toch denk ik inderdaad dat er een aantal van die bewoners ptts hebben.
Gevechtsstress, en ze doen dit zichzelf aan.
Hele dagen maalt het in dat koppie.

Alleen afleiding zorgt dat het stopt. Voor even.
Overstappen op een ander merk kruidenthee wil wel eens helpen.
 

Wat zijn symptomen van overspannenheid?

Overspannenheid kent 3 soorten kenmerken en klachten:

1. Spanningsklachten

Iemand heeft minimaal 3 van deze klachten:
  • vermoeidheid
  • slecht slapen
  • prikkelbaar zijn
  • niet tegen drukte of lawaai kunnen
  • gemakkelijk huilen
  • piekeren
  • een gejaagd gevoel
  • moeite met concentreren en onthouden

2. Overbelast zijn

  • het gevoel het niet meer aan te kunnen
  • geen overzicht hebben
  • machteloosheid
  • controle of grip verliezen

3. Moeite met de dagelijkse bezigheden

Het lukt niet meer om normaal te functioneren op het werk. Ook de dagelijkse huishoudelijke taken kosten moeite.
Naast deze kenmerken, kan iemand die overspannen is ook lichamelijke klachten hebben. Bijvoorbeeld hoofdpijn, buik- en maagklachten, duizeligheid of hartkloppingen.
 
Mijn moeder is al 40 jaar knettergek. Eigenlijk al haar hele leven waarschijnlijk.

En al haar broers en zussen hebben het in meer of mindere mate.
Ik heb er ook wel wat van meegekregen, dat kan niet anders.
Het heeft ook met de opvoeding te maken, je jeugd.
 
Ja Tokkie, echt waar.

Dat gezin had 2 moeders.
De eerste 4 kinderen zijn nu allemaal dood, en waren knettergek. Gewoon niet normaal, als kind ben je er bang voor.
(Op 1 van de 4 na dan, die was streng maar wel lief.
Maar die mocht wel als enigste een opleiding volgen, als lerares omdat ze een handicap aan haar benen had. De rest moest alleen maar werken, sommigen hebben amper de lagere school afgemaakt).

Mijn moeder is de oudste van de tweede moeder.
Nu moet ik even diep nadenken wie er nu eigenlijk normaal is van dat groepje?
Eigenlijk geen een van de 6, allemaal hebben ze geleden onder de terreur van de 4 oudsten.

Daar komt het zo'n beetje op neer. Het was ook een arm gezin, niets te verzetten.
Al vroeg van school af en aan het werk. En alle geld moest ingeleverd worden.
Sommigen drukten ook geld achterover _O-
Mijn moeder niet:N en die heeft ook geen eigen mening.
Maar dat hebben er meer van dat tweede groepje.

De naoorlogse generatie op het platteland...
Mijn moeder is van 1937 dus ze heeft nooit wat gehad, altijd armoe.
Getrouwt met de oudste zoon die opvolger was van een bedrijf wat failliet ging.
Haar schoonzusje had haar aangeraden het huwelijksaanzoek te accepteren, 1 kans die je nooit weerkrijgt _O-

En mijn vader heeft ook nooit een eigen mening gehad, laat ook altijd over zich heenlopen.
Nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Ja Tokkie, echt waar.

Dat gezin had 2 moeders.
De eerste 4 kinderen zijn nu allemaal dood, en waren knettergek. Gewoon niet normaal, als kind ben je er bang voor.
(Op 1 van de 4 na dan, die was streng maar wel lief).

Mijn moeder is de oudste van de tweede moeder.
Nu moet ik even diep nadenken wie er nu eigenlijk normaal is van dat groepje?
Eigenlijk geen een van de 6, allemaal hebben ze geleden onder de terreur van de 4 oudsten.

Daar komt het zo'n beetje op neer. Het was ook een arm gezin, niets te verzetten.
Al vroeg van school af en aan het werk. En alle geld moest ingeleverd worden.
Sommigen drukten ook geld achterover _O-
Mijn moeder niet:N en die heeft ook geen eigen mening.
Maar dat hebben er meer van dat tweede groepje.
Triest dan. Ben ik blij dat ik uit een goed nest kom. Burgerlijk, dat wel maar met normen en waarden. Hoewel er hier mensen zijn die eraan twijfelen heb ik er wel iets van mee gekregen. Maar veel laat ik ook aan anderen, met andere woorden...ik kan bijten...stevig!
 
Triest dan. Ben ik blij dat ik uit een goed nest kom. Burgerlijk, dat wel maar met normen en waarden. Hoewel er hier mensen zijn die eraan twijfelen heb ik er wel iets van mee gekregen. Maar veel laat ik ook aan anderen, met andere woorden...ik kan bijten...stevig!
Ik weet niet of het triest is.

Voor de oorlog was er niets (de recessie in de jaren 30 wat mede de oorzaak was van de 2de wereldoorlog).
Na de oorlog was er ook niets, op de Marshall hulp van de amerikanen na.

De omstandigheden, een verloren generatie🤷‍♂️
Toch hebben ze het niet "slecht" gehad in de oorlog.
Ze hadden allemaal wat te vreten en weinig last van de moffen en oorlogsgeweld.
 
Bij mijn moeder is het gras bij de buren áltijd groener.
Mijn vader ziet dat allemaal niet, het maakt hem niets uit wat een ander aan bezittingen heeft.
Is "tevreden" met niets.

Hoewel hij nog steeds een miljoen wil winnen in de loterij op zijn 85ste, dat dan weer wel.
Hij denkt ook dat een dokter zijn lichaam kan repareren, hetzelfde zoals je een trekker reviseert _O-
Hij is op een andere manier knettergek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan