Klummie
MF'er
Tja, eigen schuld, teveel kunnen zich blijkbaar niet beheersen, de openbare weg is geen circuit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap dat een EV motor voor de wet gelijk is aan een ICE motor.
Een verbodsbord voor motoren zal dus voor elke motor gelden, lijkt me niet meer dan logisch.
Nog meer uitzonderingen; jippie .Nou, zo logisch vind ik dat helemaal niet.
Om het bij voertuigen te houden, een snorfiets is technisch vrijwel gelijk aan een bromfiets maar de berijder moet zich aan heel andere regels houden.
Met brommers en lichte motoren idem, het hoeft maar één CC te schelen en je wordt heel anders behandeld door de wetgever.
Dus als het moet kan een elektrische motor echt wel een uitzonderingspositie krijgen, maar dan moet men het wel willen en dat is het probleem.
Tja, toch niet echt met je eens (ik snap wel waar je heen wilt)Nou, zo logisch vind ik dat helemaal niet.
Om het bij voertuigen te houden, een snorfiets is technisch vrijwel gelijk aan een bromfiets maar de berijder moet zich aan heel andere regels houden.
Met brommers en lichte motoren idem, het hoeft maar één CC te schelen en je wordt heel anders behandeld door de wetgever.
Dus als het moet kan een elektrische motor echt wel een uitzonderingspositie krijgen, maar dan moet men het wel willen en dat is het probleem.
het is in feite de enige juiste oplossing.De andere oplossing is handhaven op geluid.
Ik snap dat een EV motor voor de wet gelijk is aan een ICE motor.
Een verbodsbord voor motoren zal dus voor elke motor gelden, lijkt me niet meer dan logisch.
Is dat zo? Nu word ik benieuwd .Waarom? Sommige verboden voor snorfietsen gelden bijvoorbeeld niet voor elektrische snorfietsen.
Dat vind ik een interessante zin Frank. Waarom maakt de Energica zoveel meer geluid en persoonlijk vind ik dat geluid ook irritant, maar dat terzijde.Het enige waar je een boom over kunt opzetten is de geluidsproductie/uitstoot (En daar scoort de Energica eigenlijk best wel slecht )
De Zero is veel stiller.
Klopt en:Dat vind ik een interessante zin Frank. Waarom maakt de Energica zoveel meer geluid en persoonlijk vind ik dat geluid ook irritant, maar dat terzijde.
Bijvoorbeeld: de elektrische motor zelf maakt hoegenaamd geen geluid, dus moet het de aandrijving zijn. En de aandrijving van de meeste auto's en motoren is redelijk geluidloos. Ik heb auto's en motoren waarvan je eigenlijk alleen het motorgeluid hoort, de versnellingbak en cardan hoor je niet.
Daf gaat door voor het peper en zout stelMisschien zitten daar nog tandwielen met rechte tanden in. Is goedkoper en sterker.
Dat is bij een auto bijna nooit, met uitzondering van de achteruit. En dat hoor je dan dus ook.
Sterker..?Misschien zitten daar nog tandwielen met rechte tanden in. Is goedkoper en sterker.
Even knip / plak:Sterker..?
Het oppervlak van een rechte vertanding is kleiner dan bij een schuine vertanding, en kracht = spanning x oppervlak...
Het belangrijkste voordeel van het gebruik van recht gesneden tandwielen is dat ze geen axiale belasting produceren. Deze 'stuwkracht' wordt gegenereerd door het glijdende contact tussen de tanden van spiraalvormige tandwielen. Deze zijdelingse kracht wordt uitgeoefend op de ingaande as van de versnellingsbak, die in voorwielaangedreven configuraties vervolgens wordt omgezet in de aandrijfassen. Dit beperkt sterk de hoeveelheid koppel die door de tandwielen kan worden toegepast voordat storingen op andere componenten optreden. Dus rechte tandwielen maken het effectief mogelijk om veel grotere aandrijflijnen in een voertuig te plaatsen zonder het risico te lopen dat de uitgaande assen en andere lagers zichzelf uit elkaar scheuren, waardoor een grotere veiligheidsfactor in de transmissie zelf ontstaat.
Groot nadeel:Een rechte transmissie is inherent efficiënter dan een spiraalvormig tandwielsysteem. De axiale belasting die door spiraalvormige tandwielen wordt geproduceerd, doet alleen afbreuk aan de uitgangsenergie van de transmissie, samen met een toename van de wrijving en daarom treden energieverliezen als gevolg van warmte op. Rechte tandwielen zijn ook veel gemakkelijker te monteren en produceren minder catastrofale storingen wanneer ze fout gaan vanwege hun eenvoudige structuur. Zware transmissiebehuizingen en assen moeten worden gebruikt met spiraalvormige tandwielen voor de transmissie om de extra axiale belasting aan te kunnen, daarom besparen recht gesneden tandwielen bergen gewicht, wat uiterst belangrijk is in een motorsportopstelling.
Is ook apart, komt door vage wetgeving dus.Waarom? Sommige verboden voor snorfietsen gelden bijvoorbeeld niet voor elektrische snorfietsen.
Gaatje in de wetgeving.op een onverplicht fietspad (bord G13) mogen alleen fietsen en snorfietsen met uitgeschakelde verbrandingsmotor komen. Bij een elektrische snorfiets is dat heel simpel, die heeft immers geen verbrandingsmotor
Sorry Frank, maar ik zou gek worden van dat gegier.Even knip / plak:
Groot nadeel:
Geluid, niet "smooth schakelen" (Bij de Energica hoef je niet te schakelen, dus dat speelt niet) en uiteindelijk kan inderdaad een grotere belasting aan zoals jou formule al aangeeft.
Filmpje van een straight cut bak in een E36 BMW
Iets voor op de dijk
Hoef je geen sorry voor te zeggen @Han SSorry Frank, maar ik zou gek worden van dat gegier.
jij vindt altijd wel een goede redenWeer wat geleerd vandaag.
Mooi, kan ik aan het bier, het werk is gedaan.
Dan ben ik toch benieuwd welke juridische basis ze gaan gebruiken om motoren te weren uit die kleine dorpjes. Zolang daar geen sprake van “overlast” is zoals ze daar op de dijken “ervaren”, hebben ze geen poot om op te staan.Vandaag in het NHD.Bekijk bijlage 1795063
Er word met geen woord gerept over belangenverstrengeling van de wethouder in deze zaak. Handhaving is er niet. En er zijn geen duidelijke cijfers te overleggen. Ook het laatste stukje beloofd niet veel goeds.