Het is gebeurd, ik ben aangereden.

Muffin

MF veteraan
14 sep 2010
1.613
64
Alkmaar
Zaterdag 16 juli, prinsbernhardstraat, Vianen.

Lekker dagje wezen toeren en daarna even tanken. Stilstaand om te wachten op tegemoetkomend verkeer en toen een enorme dreun.
Er gebeurde van alles en ik lag opeens op de grond. Langzaam opkrabbelen, niks gebroken, en bijkomen naast de weg.
Daar lag ze dan. Total loss met een schoon doorgescheurde achterbrug.

Kan wel janken maar gelukkig heb ik zelf niks meer dan spierpijn en flinke blauwe plekken.

Ik ben van achteren geraakt met +/- 60 km/u. Nu wachten op taxatie en met rechtsbijstand proberen wat geld los te peuteren.
Zal wel weinig zijn helaas.

Ik kon er van weglopen, mijn pak heeft z’n werk gedaan en alles gaat prima. Maar dit doet toch wel zeer. Ik had haar 12 lang en elke keer was het geweldig. RIP.
 

Bijlagen

  • 67DFEB38-5992-4B74-AF6D-7C333B4FA177.jpeg
    67DFEB38-5992-4B74-AF6D-7C333B4FA177.jpeg
    400,2 KB · Weergaven: 786
  • CD1BAB01-1AB0-46DF-BF03-9EACA0BE9B4A.jpeg
    CD1BAB01-1AB0-46DF-BF03-9EACA0BE9B4A.jpeg
    529,9 KB · Weergaven: 804
  • 934775DF-3AB3-435B-B6CE-3E22EA323CD2.jpeg
    934775DF-3AB3-435B-B6CE-3E22EA323CD2.jpeg
    533 KB · Weergaven: 794
  • E57DAA95-BEC7-4A38-AA3D-8771CC958FEE.jpeg
    E57DAA95-BEC7-4A38-AA3D-8771CC958FEE.jpeg
    321,5 KB · Weergaven: 800
  • 328D3841-4342-489D-9ED8-03547BABF170.jpeg
    328D3841-4342-489D-9ED8-03547BABF170.jpeg
    290,5 KB · Weergaven: 770
Zwaar klote. Goed dat je zelf geen blijvend letsel hebt. Komt allemaal wel goed.
Motor is vervangbaar.
Succes met de afhandeling.
 
Bij een auto zeg ik altijd "het is maar blik" bij een motor krijg ik een brok in mijn keel en zwijg ik van de emotie.
Veel sterkte en beterschap!
 
Ik ben ook twee keer van achter aangereden toen ik stil stond te wachten maar dat zag er nooit zo dramatisch uit. Subframe wat omhoog gebogen maar dat was het dan wel. Deze tik was blijkbaar een stuk harder. Je hebt geluk gehad (bij een ongeluk).
 
Dat is zwaar kloten. Maar gelukkig mankeer je zelf niks. Succes met de afhandeling.
 
Met 60 km/u heeft zo'n auto van meer dan 1000 kg een enorme hoeveelheid kinetische energie en je mag blij zijn dat je er zelf zo vanaf bent gekomen. Die motor is vervangbaar, jij niet.

Veel succes met de afhandeling en gewoon weer opstappen hoor.
 
Thanks allemaal.
Ja het is even afwachten. Maar ik kan waarschijnlijk geen andere Duc kopen van het geld.
Ik ga misschien de ‘98 VTR 1000 overnemen van een vriend. In ieder geval tot ik weet iets mooi kan kopen.
 
Zelf zei hij verblindende zon. Getuige zei dat hij aan het kletsen was met de bijrijder. Wie zal het zeggen? 🤷🏼‍♂️
 
Tja, je wordt sneller over het hoofd gezien met de motor dan je denkt. Zelfs andere auto's en soms vrachtwagens worden over het hoofd gezien. Ik heb er de tic aan overgehouden dat ik voortdurend in mijn spiegels kijk als ik bij het stoplicht sta te wachten. Dat heeft me een keer gered toen ik een auto aan zag stormen achter me en ik nog snel iets over de streep kon rijden en opzij kon gaan. Hij reed knetterhard door rood (op de snelweg!). Dat had hij ook even niet gezien.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik met de auto ook eens een andere auto in de file van achter heb aangetikt toen mijn voorganger iets compleets onverwachts deed: iedereen begon weer te rijden en hij deed het tegenovergestelde.
 
Mmm, een Golfje…. Bestuurder bezig geweest met andere dingen dan opletten.
Je bent er nog goed vanaf gekomen…. Flinke spierpijn komende dagen Geen whiplash overgehouden?
 
Dat had hij ook even niet gezien.
Ik reed eens op een soort ringweg de stoplichten tegemoet die op groen stonden. Met een auto voor me. Gangetje van 60-70.

Komt er een loempia van het type gothic, met oordopjes in over het kruisend fietspad, die dus rood had, zo ff doodleuk overfietsen. Auto moest vol uitwijken, ik al half remmen.... Ging op een haar na goed anders gewoon een frontale aanrijding daar.

En de fietser... die reed gewoon vrolijk door alsof er niets aan de hand was, helemaal niks noppes nada gezien of in de gaten gehad :')

Als er iets een gevalletje levensmoe is dan was dat het wel 8)7
 
Balen, man! Instinctief hou ik achteropkomend verkeer altijd goed in de gaten, maar je kunt het niet altijd voorkomen. Enerzijds heb je zware pech, anderzijds heb je een engeltje op je schouder zitten als je niet geblesseerd bent na zo'n klap.

De verzekering van de bestuurder van de Polo GTI (:X) zal de schade zeker moeten vergoeden. Vergeet ook de schade aan je helm en kleding niet en neem niet te snel genoegen met een schikkingsvoorstel of iets dergelijks. Hopelijk loopt het ook materieel met een sisser af.
 
Thanks allemaal.
Ja het is even afwachten. Maar ik kan waarschijnlijk geen andere Duc kopen van het geld.
Ik ga misschien de ‘98 VTR 1000 overnemen van een vriend. In ieder geval tot ik weet iets mooi kan kopen.
Reparatie is uitgesloten?
Domme vraag misschien.
 
Mmm, een Golfje…. Bestuurder bezig geweest met andere dingen dan opletten.
Je bent er nog goed vanaf gekomen…. Flinke spierpijn komende dagen Geen whiplash overgehouden?
Nee. Alleen een enorme paarse plek op mijn bovenbeen waar ik neer kwam. Spierpijn bijna weg.
Die dikke helm zorgt er ook wel voor dat je hoofd niet zover achterover kan.
En ik hield niks aangespannen want ik zag hem niet aankomen. (Zag hem wel wat verderop toen ik afremde maar iig niet met die snelheid achterop komen).
 
Balen, man! Instinctief hou ik achteropkomend verkeer altijd goed in de gaten, maar je kunt het niet altijd voorkomen. Enerzijds heb je zware pech, anderzijds heb je een engeltje op je schouder zitten als je niet geblesseerd bent na zo'n klap.

De verzekering van de bestuurder van de Polo GTI (:X) zal de schade zeker moeten vergoeden. Vergeet ook de schade aan je helm en kleding niet en neem niet te snel genoegen met een schikkingsvoorstel of iets dergelijks. Hopelijk loopt het ook materieel met een sisser af.
Hij is (en geeft ook toe zonder moeilijk doen) schuldig.
Maar de motor is net bij Ducati dealer binnen en alles is krom. Zo goed als total loss. Dagwaarde 2-3k. Marktplaatswaarde 6k. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Maar ik ga hier zeker mee overleggen met rechtsbijstand. Wil eigenlijk (zoals het hoort) iets soortgelijks terug kunnen kopen.
 
Bij een auto zeg ik altijd "het is maar blik" bij een motor krijg ik een brok in mijn keel en zwijg ik van de emotie.
Veel sterkte en beterschap!
Serieus? Is uiteindelijk toch ook maar gewoon wat metaal en kunststof....
 
Terug
Bovenaan Onderaan