Het is gebeurd, ik ben aangereden.

Hij is (en geeft ook toe zonder moeilijk doen) schuldig.
Maar de motor is net bij Ducati dealer binnen en alles is krom. Zo goed als total loss. Dagwaarde 2-3k. Marktplaatswaarde 6k. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Maar ik ga hier zeker mee overleggen met rechtsbijstand. Wil eigenlijk (zoals het hoort) iets soortgelijks terug kunnen kopen.
Je moet ook geen genoegen nemen met de dagwaarde,zorg dat ze de vervanginswaarde aanhouden,desnoods onderbouwen
met vergelijkbare motoren op MP,2 tot 3 k is niet reëel daar koop je geen andere voor ,gaan ze daar niet mee akkoord een tegenexpertise
laten doen.
 
Hij is (en geeft ook toe zonder moeilijk doen) schuldig.
Maar de motor is net bij Ducati dealer binnen en alles is krom. Zo goed als total loss. Dagwaarde 2-3k. Marktplaatswaarde 6k. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Maar ik ga hier zeker mee overleggen met rechtsbijstand. Wil eigenlijk (zoals het hoort) iets soortgelijks terug kunnen kopen.

Tip van flip..je motor laten taxeren aan het hand van marktwaarde oa. Kan oa bij unive. Kostte 100 euro toen..en voor 3 jaar geldig. Motor laten verzekeren voor de prijs die gangbaar was. (Toen een rg500 en had die voor 15000 laten verzekeren terwijl ze rond de 8 a 10 deden).
Kost je echt niet veel meer per maand.
 
man man man.... dat is mooi klote.
ik heb dat weekend een duc1098 nog net niet uit het water moeten trekken (achterwiel lag er in, rest net droog).

Maar dagwaarde?? Ben je niet verzekerd voor vervangingswaarde?
Bij mijn verzekering is het iig voor vervangingswaarde gelukkig.

heel veel succes met de afhandeling, en blij dat je niets hebt overgehouden hieraan, die maat van me met zijn 1098 ook alleen een lichte hersenschudding en een paar blauwe plekken.
 
Verzekeringen proberen je altijd te flashen als het ff kan idd. Want dat is hun verdienmodel. Zo duur mogelijk verzekeren, zo min mogelijk uitkeren.
 
Zelf zei hij verblindende zon. Getuige zei dat hij aan het kletsen was met de bijrijder. Wie zal het zeggen? 🤷🏼‍♂️
328D3841-4342-489D-9ED8-03547BABF170.jpeg

Zat hij achterstevoren in zijn auto?


Maar klote man, sterkte met de afhandeling en hopelijk krijg je de vervangingswaarde.
 
Zelf zei hij verblindende zon. Getuige zei dat hij aan het kletsen was met de bijrijder. Wie zal het zeggen? 🤷🏼‍♂️

Klote, maar gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen!

Dat van de zon is natuurlijk een lulverhaal. Kijk op de foto's waar de zon staat. Daarbij stond de zon zo te zien best hoog, geen lange schaduw te vinden. Hij was dus wat anders aan het doen en is niet eerlijk naar jou toe. Hopelijk kan je 'm financieel leegtrekken, maar meestal krijg je weinig centen vwb letselschade en materiele schade. Ben zelf wel eens opzettelijk aangereden door een bestelbus en dat heeft mij meer geld gekost dan het heeft opgeleverd (op z'n minst schadeloos in mijn geval had fijn geweest).

Zag het wel eens eerder bij een kop-staartbotsing. Ook zogenaamd door de laagstaande/verblindende zon, terwijl de aanrijding in noordelijke richting was. Ook een gevalletje andere dingen doen dan met het verkeer bezig zijn.
 
Dit is hoe die ook in de auto zat..

Bekijk bijlage 1785431
Dat zou kunnen.
Maar je kan je ook afvragen wat je ermee opschiet om dat te gaan bewijzen?
En stel dat je dat onomstotelijk kan bewijzen? Gaat zijn verzekering dan de schade vergoeden?
Ofwel: Ben je verzekerd als blijkt dat je met je telefoon zat te klooien?
Ik zou er geen energie in steken, de schuld ligt sowieso 100% bij de tegenpartij.
 
Super kut man! Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.

Een witte polo gti met schuifdakje. Ik weet genoeg.
 
Dat zou kunnen.
Maar je kan je ook afvragen wat je ermee opschiet om dat te gaan bewijzen?
En stel dat je dat onomstotelijk kan bewijzen? Gaat zijn verzekering dan de schade vergoeden?
Ofwel: Ben je verzekerd als blijkt dat je met je telefoon zat te klooien?
Ik zou er geen energie in steken, de schuld ligt sowieso 100% bij de tegenpartij.
Weet niet wat die polo opbrengt maar mss dekken die de kosten 🥴🥴
 
Dat zou kunnen.
Maar je kan je ook afvragen wat je ermee opschiet om dat te gaan bewijzen?
En stel dat je dat onomstotelijk kan bewijzen? Gaat zijn verzekering dan de schade vergoeden?
Ofwel: Ben je verzekerd als blijkt dat je met je telefoon zat te klooien?
Ik zou er geen energie in steken, de schuld ligt sowieso 100% bij de tegenpartij.
verzekering keert altijd uit, zijn ze verplicht, zelfs bij opzet..
Het is aan de maatschappij om de schade dan op de verzekeringsnemer te verhalen..
Dagwaarde is allang niet meer bepalend, als jij aan kunt tonen met vergelijkbare prijzen dat de dagwaarde niet reeel is , gewoon meer eisen..
Heb je een tussenpersoon of een online verzekering, dan de tussenpersoon inschakelen, die weten de wegen meestal wel..
Of rechtsbijstand inschakelen
 
Thanks allemaal.
Ja het is even afwachten. Maar ik kan waarschijnlijk geen andere Duc kopen van het geld.
Ik ga misschien de ‘98 VTR 1000 overnemen van een vriend. In ieder geval tot ik weet iets mooi kan kopen.

Worst nightmare, tering man je hebt geluk! Kus je engeltje maar....60km/h en dan weg lopen.

maar als je toch iets moois wilt hebben misschien dit overwegen. ook een dikke twin.

sv1000 MF ad
 
Dat zou kunnen.
Maar je kan je ook afvragen wat je ermee opschiet om dat te gaan bewijzen?
En stel dat je dat onomstotelijk kan bewijzen? Gaat zijn verzekering dan de schade vergoeden?
Ofwel: Ben je verzekerd als blijkt dat je met je telefoon zat te klooien?
Ik zou er geen energie in steken, de schuld ligt sowieso 100% bij de tegenpartij.
Dat laatste. Hij is schuldig als ik het zo hoor dus dan doet de rest er niet toe. Belangrijkste is dat TS gewoon zijn centen krijgt en weer kan gaan motorrijden.

Overigens, TS is er zo goed vanaf gekomen dat ik mij niet eens zorgen over de motor zou maken. Met een gangetje van 60 kan je net zo goed morsdood zijn.
 
  • Eens
Waarderingen: Rmc
Dat laatste. Hij is schuldig als ik het zo hoor dus dan doet de rest er niet toe. Belangrijkste is dat TS gewoon zijn centen krijgt en weer kan gaan motorrijden.

Overigens, TS is er zo goed vanaf gekomen dat ik mij niet eens zorgen over de motor zou maken. Met een gangetje van 60 kan je net zo goed morsdood zijn.
Ik hoor altijd dat vanaf 50 de kans op een dodelijk ongeluk heel groot is, gaat dat zelfs nog erover als je in de auto zit... laat staan op de motor
 
Dat laatste. Hij is schuldig als ik het zo hoor dus dan doet de rest er niet toe. Belangrijkste is dat TS gewoon zijn centen krijgt en weer kan gaan motorrijden.

Overigens, TS is er zo goed vanaf gekomen dat ik mij niet eens zorgen over de motor zou maken. Met een gangetje van 60 kan je net zo goed mors

Van een Duc naar een Honda bedoel je? 😅
nee suigzuki

maar ff on topic:

1658502734683.png


gti petje gast kwam dus van deze kant, reed 60 ofzo en zag je niet.
 
Nu idd zo snel mogelijk zoveel mogelijk advertenties van soortgelijke motoren verzamelen uit allerlei kanalen. Het begrip dagwaarde is oorspronkelijk bedoeld als waardebepaling om iets vergelijkbaars terug te kunnen kopen. Als de marktprijs omhoog gaat door schaarste is de dagwaarde dus ook hoger. Alleen proberen verzekeraars je iets anders wijs te maken.
Verder zou ik even heel goed nagaan of je niet toch nog ergens pijn heb overgehouden aan het ongeval. Die pijn ook niet zo maar uit sluiten in het vervolg traject. Je zal de eerste niet zijn die later toch iets blijkt te hebben wat door het ongeval kwam. Als je nog geen rechtsbijstandverzekering had, meteen afsluiten.
 
Uit ervaring, met de schade expert is het een kwestie van onderhandelen. Raar maar het werkt, scheelde me +750 euro.

Iedereen heeft het al gezegd, zelf kunnen weglopen is belangrijker dan welke fiets dan ook, al doet dat ook een beetje pijn.
En ga langs de huisarts, ff checken.
Als je valt met 50km/u gooien ze je al door de MRI, althans in Rotterdam.
Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan