Het is gebeurd, ik ben aangereden.

KNIP
Verder zou ik even heel goed nagaan of je niet toch nog ergens pijn heb overgehouden aan het ongeval. Die pijn ook niet zo maar uit sluiten in het vervolg traject. Je zal de eerste niet zijn die later toch iets blijkt te hebben wat door het ongeval kwam. Als je nog geen rechtsbijstandverzekering had, meteen afsluiten.
Er zijn mensen hier op MF die later nog een aandoening hebben overgehouden aan een kop-staart botsing. Dus hou dit voor jezelf goed in de gaten na zo'n klapper in je rug met 60 per uur :X .
 
verzekering keert altijd uit, zijn ze verplicht, zelfs bij opzet..
Het is aan de maatschappij om de schade dan op de verzekeringsnemer te verhalen..
Dagwaarde is allang niet meer bepalend, als jij aan kunt tonen met vergelijkbare prijzen dat de dagwaarde niet reeel is , gewoon meer eisen..
Heb je een tussenpersoon of een online verzekering, dan de tussenpersoon inschakelen, die weten de wegen meestal wel..
Of rechtsbijstand inschakelen
Ik heb rechtbijstand met tussenpersoon. Dus ja ik ga het wel proberen ja.
 
Ik heb rechtbijstand met tussenpersoon. Dus ja ik ga het wel proberen ja.
Ga naar de dokter altijd doen ook al heb je niets mocht je later toch wat hebben ben je laak baar dat je niet naar de arts bent geweest.
Dus nogmaals ga naar de dokter en maak gelijk een afspraak, ..............
 

Bijlagen

  • A9AB15C9-8896-490C-85C5-C3575BFEEA62.jpeg
    A9AB15C9-8896-490C-85C5-C3575BFEEA62.jpeg
    67,5 KB · Weergaven: 47
Hij is (en geeft ook toe zonder moeilijk doen) schuldig.
Maar de motor is net bij Ducati dealer binnen en alles is krom. Zo goed als total loss. Dagwaarde 2-3k. Marktplaatswaarde 6k. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Maar ik ga hier zeker mee overleggen met rechtsbijstand. Wil eigenlijk (zoals het hoort) iets soortgelijks terug kunnen kopen.
Mijn auto (2019) en motor (2018) beide total loss gehad. In beide gevallen werd de waarde bepaald adv autoscout/marktplaats prijzen voor vergelijkbare exemplaren (zelfde type, kmstand, bouwjaar, opties etc). In geval van de auto ook nog "onderhandeld", de beste man bleek de 3 deurs aangeklikt te hebben ipv 5 deurs. Scheelde ff 1000 euro.

In beide gevallen was ik zeer tevree met de uitbetaling. Beide gevallen wel betaald door mijn eigen allrisk verzekering (auto was verhaalbaar op andere partij, motor door eigen schuld).

Lang verhaal. Boodschap: zelf achteraan en er wordt niet persee belabberd uitbetaald ;).
 
Hij is (en geeft ook toe zonder moeilijk doen) schuldig.
Maar de motor is net bij Ducati dealer binnen en alles is krom. Zo goed als total loss. Dagwaarde 2-3k. Marktplaatswaarde 6k. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Maar ik ga hier zeker mee overleggen met rechtsbijstand. Wil eigenlijk (zoals het hoort) iets soortgelijks terug kunnen kopen.
en is zelf de schade repareren evt nog een optie?
 
Hij is (en geeft ook toe zonder moeilijk doen) schuldig.
Al geeft hij zelf toe dat hij schuldig is, heb je wel een aanrijdingsformulier ingevuld? Hij zou bepaald niet de eerste zijn die een dag later als een blad aan de boom omdraait en jou alle schuld in de schoenen schuift.....
 
Zoals al gezegd, de schade expert gewoon diverse advertenties van vergelijkbare fietsen onder zn neus drukken.
Wat een lelijke klapper trouwens, dat had echt heel anders af kunnen lopen zeg -O-
 
Al geeft hij zelf toe dat hij schuldig is, heb je wel een aanrijdingsformulier ingevuld? Hij zou bepaald niet de eerste zijn die een dag later als een blad aan de boom omdraait en jou alle schuld in de schoenen schuift.....
sterker nog, je mag zelf niet eens schuld bekennen van de verzekering, je moet wel een schadeformulier naar waarheid invullen en tekenen , maar de schuldvraag wordt door de maatschappijen uitgevochten
 
Ferm klap en jammer van de motor. Goed dat jij zelf zonder te veel erg verder kan.
Heb begin dit jaar zelf een ongeval gehad en toch gewoon de hulpdiensten gebeld. (ongeval met motor zijn ze vrij snel heb ik mogen ervaren) Op die manier was k zeker van de vaststellingen en compleet met ambulance afgevoerd. Zo ook zeker van fysieke vaststellingen en nadien geen gedoe mee. Kosten zijn voor de verzekering daar betalen we ze ook voor.
 
Hele ding is schots en sheef. Dus nee niet echt.
Je zal nog verbaasd staan wat ze kunnen repareren cq richten,een klant van ons had nog ergere schade aan z,n Ducati,dat hebben
ze weer heel netjes gekregen,en anders een frame met kenteken zien te vinden.
 
Tip van flip..je motor laten taxeren aan het hand van marktwaarde oa. Kan oa bij unive. Kostte 100 euro toen..en voor 3 jaar geldig. Motor laten verzekeren voor de prijs die gangbaar was. (Toen een rg500 en had die voor 15000 laten verzekeren terwijl ze rond de 8 a 10 deden).
Kost je echt niet veel meer per maand.
Achteraf iets verzekeren kan niet.
 
Teken pas de schikking van de verzekeraar als jij tevreden bent. Helm, kleding, smartengeld, the works...

Teken pas als je zeker, nee zeer zeker weet dat je geen klachten meer hebt of kan verwachten.

Sterkte.
 
Hij is (en geeft ook toe zonder moeilijk doen) schuldig.
Maar de motor is net bij Ducati dealer binnen en alles is krom. Zo goed als total loss. Dagwaarde 2-3k. Marktplaatswaarde 6k. Dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Maar ik ga hier zeker mee overleggen met rechtsbijstand. Wil eigenlijk (zoals het hoort) iets soortgelijks terug kunnen kopen.
dan laat je vooral maar niet afschepen met dagwaarde, en zorg dat je je zaken op orde hebt met bijvoorbeeld eenaantal advertenties van mp mee uitprinten en bewaren kan dan veel doen,
Je moet iets vergelijkbaars kunen kopen van dat geld,
dat jan doedel van de verzekering zich achter een tabelletje waar je zelfs nog geen wokkstatus zonder wielen motorfiets voor koopt heeft niks met de reele vervanginswaarde te maken als je zeer duidelijk aan kunt tonen dat de marktplaats waarde een heel stuk hoger zit.
Laatst helaas nog met dat bijltje gehakt hou een eikel in mijn 26 jaar oud koekblik is gereden,
 
Terug
Bovenaan Onderaan