Het is gebeurd :(

N-A-M

MF'er
30 mei 2010
127
0
Beste mensen,

Een aantal uren geleden ben ik onderuit gegaan door mezelf onderuit te remmen, der lag geen vuil op de weg er was geen mankement aan de motor maar gewoon door pure paniek.

Ik denk/hoop ook dat de motorrijders die dit ook hebben meegemaakt, zich kunnen inleven hoe radeloos ik me nu voel, omdat ik een motor heb zien weggaan die total loss wordt verklaard.

Dit is voor mij nu de tweede keer in één jaar en net nu ik weer zelfvertrouwen terug begon te krijgen gebeurt dit weer ;(
Ik geloof best dat er mensen zijn dit het vele malen erger hebben gehad of nog steeds hebben maar graag zou ik van deze mensen horen hoe hun met deze kwestie omgaan.
Ik had al mijn hebben en houden in die motor gestopt '(

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Damn, klote.
Heb (gelukkig) geen ervaring dus kan je niet helpen daarmee.

Waarom schrok je?
Veel schade?
 
Zonde man,

bij een volgende motor misschien een cursus volgen om wat zelfvertrouwen en kunde aan te leren. Succes met het sparen van een nieuwe want stoppen is natuurlijk geen optie!

Sniep
 
Ja, ook gehad. Het gebeurt ons allemaal (bijna allemaal).
Ik heb een week lang gevloekt, 4 weken met mijn poot omhoog gezeten en toen een motor met abs gekocht.
Sterkte.
 
Gewoon doorgaan met leven en weer opstappen. Leven is een aaneenschakeling van fouten.

Probeer de fatale fout wel te vermijden, maar dat is je tot nu toe perfect gelukt. :]
 
Da's klote!
Maar wat is er precies gebeurd? Gooi het maar hier op het forum, dan kun je er wat van leren zodat het (hopelijk) niet nog eens gebeurd?
 
Damn, klote.
Heb (gelukkig) geen ervaring dus kan je niet helpen daarmee.

Waarom schrok je?
Veel schade?

Bij mij in de buurt is er een grote rotonde aangelegd en ik ging er gewoon vlot op, niet onbesuisd of gevaarlijk maar gewoon vlot.

Volgens mij (kan me niet meer alles herinneren) raakte ik mijn steppie en trok ik als reactie de motor overeind, ik kwam daarna opeens zo dicht bij een obstakel (weet niet hoe het heet) dat mijn eerste reactie volop remmen was.

maar bedankt voor je reactie!
 
Sterkte!

Maare..2x binnen 1 jaar? Ik hoop dat je all-risk verzekerd bent..anders zou dat een goede keuze zijn.
 
Da's klote!
Maar wat is er precies gebeurd? Gooi het maar hier op het forum, dan kun je er wat van leren zodat het (hopelijk) niet nog eens gebeurd?

En daar komt direct de wel- of geen ABS discussie weer opzetten.
Het is natuurlijk wel zo dat in het pré-ABS tijdperk dit probleem ook oplosbaar was en wel door een (consequent) betere voertuigbeheersing. Per slot van rekening is ABS ook maar afhankelijk van een brokje electronica, dus het is m.i. altijd beter om de voertuigbeheersing op te vijzelen, met of zonder ABS.

TS veel sterkte gewenst in elk geval.
 
Jeetje wat onwijs vervelend, ik kan me wel n beetje vinden, vooral in het stukje onderuit remmen...
Je motor is wel raar gevallen dan, als je denkt dat ie TL is van n rotonde...

Verder, tja ik ben ook niet happig op troep op de weg, vooral in bochten, ik ben dan echt op mn hoede!
Hoe ermee om te gaan, kijk goed voor je en door de bocht, bij twijfel of troep gas eraf en tempo aanpassen (voor de een gas erop, voor de ander gas eraf)

Veel sterkte met eventueel herstel, motor kan je vervangen, lichaam niet ;)
 
Heb je zelf niks?


Ik heb dit zelf ook een keer gehad.
Ik moest 3 kwart op de rotronde, nou daar ging ik de rotonde op en toen moest ik dus naar links. Ik dacht nog zo die gaat wel heel plat nu en terwijl ik het dacht werd het stuur wel zo licht en lag ik daar.
Achteraf stom allemaal want ik reed met koude banden in zn 3 (dus te snel) de rotonde op.
Ik weet het nu nog niet of het gladheid was ofdat ik mn gas losliet (1cilinder 600cc)
Ik zelf had alleen een pijnlijke elleboog en schouder en dat was het, mn pak had zich voor de rest opgeofferd.
 
Laatst bewerkt:
Heb je zelf niks?


Ik heb dit zelf ook een keer gehad.
Ik moest 3 kwart op de rotronde, nou daar ging ik de rotonde op en toen moest ik dus naar links. Ik dacht nog zo die gaat wel heel plat nu en terwijl ik het dacht werd het stuur wel zo licht en lag ik daar.
Achteraf stom allemaal want ik reed met koude banden in zn 3 (dus te snel) de rotonde op.
Ik weet het nu nog niet of het gladheid was ofdat ik mn gas losliet (1cilinder 600cc)
Ik zelf had alleen een pijnlijke elleboog en schouder en dat was het, mn pak had zich voor de rest opgeofferd.
sorry dat ik het zeg maar dan ben je gewoon LOMP :+
 
Jeetje wat onwijs vervelend, ik kan me wel n beetje vinden, vooral in het stukje onderuit remmen...
Je motor is wel raar gevallen dan, als je denkt dat ie TL is van n rotonde...

Verder, tja ik ben ook niet happig op troep op de weg, vooral in bochten, ik ben dan echt op mn hoede!
Hoe ermee om te gaan, kijk goed voor je en door de bocht, bij twijfel of troep gas eraf en tempo aanpassen (voor de een gas erop, voor de ander gas eraf)

Veel sterkte met eventueel herstel, motor kan je vervangen, lichaam niet ;)

Terwijl ik viel is de motor op mij gekomen en zijn we samen gaan glijden en tegen een verhoging opgestoekt, zeg maar een flinke stoeprand. Afgezien dat het kuipwerk kapot is heeft de voorvork een dusdanige klap gehad dat de wiel tegen de kuip aanloopt en de tank heeft twee fikse deuken.
 
Klote man, ik ben ook onderuit gegaan gisteren maar gelukkig rijdbare schade (moest nog 300km naar huis, hulde voor mijn pak overigens). Oké, ik ging onderuit doordat ik in een bocht voor een auto moest uitwijken die over mijn helft reed en het beter was om mezelf onderuit te remmen dan vol tegen de vangrail aan, maar ik denk er wel over na hoe ik het beter had kunnen oplossen. Gewoon zien als een leermoment. Hoop dat je snel weer op de weg zit.
 
Terwijl ik viel is de motor op mij gekomen en zijn we samen gaan glijden en tegen een verhoging opgestoekt, zeg maar een flinke stoeprand. Afgezien dat het kuipwerk kapot is heeft de voorvork een dusdanige klap gehad dat de wiel tegen de kuip aanloopt en de tank heeft twee fikse deuken.

Oef, hoe ben jij er bij gevaren met die schuiver??
En tja als ie verkeerd gaat...mijn motor was zn kop kwijt omdat ie de vangrails in dook :X Kuipwerk kost duur, voorvork idem....balen man...maar t komt wel goed uiteindelijk :)
Laat je er hopelijk niet door tegen houden weer op te stappen en weer plezier te krijgen in het rijden :)
 
Wel stom van je eigen hoor, zou toch even rustig gaan nadenken over je gedrag in de situatie voordat je weer op een dure motor stapt en hem total loss rijd.
 
Terwijl ik viel is de motor op mij gekomen en zijn we samen gaan glijden en tegen een verhoging opgestoekt, zeg maar een flinke stoeprand. Afgezien dat het kuipwerk kapot is heeft de voorvork een dusdanige klap gehad dat de wiel tegen de kuip aanloopt en de tank heeft twee fikse deuken.

De motor op je? Dan heb je behoorlijk mazzel gehad.
Een motor kun je vervangen...... een mens niet.

We kunnen allemaal wel eens pech hebben, maar als dit je tweede keer in een jaar is, dan is het misschien ook zaak je rijkunsten of de manier waarop je rijdt eens tegen het licht te houden? Dat bedoel ik niet als moraalridder, maar ik neem aan dat je nog wat langer mee wil?
 
Ook al 2x gehad, 1x in de regen en een rood licht dat uit het niets opdook dus alles dichtgegooid met een blokkerend voorwiel als gevolgd(*floep, daar gaat ie*), andere keer de voorrem nog maar aangeraakt of daar lag'k al onder de auto die voor me opreed(lag olie over de gehele straat, misschien maar best dat'k gekozen had om te remmen ipv te ontwijken, of 'k zou één van de bomen die wat verder stonden omhelst hebben :+ )

Dus 'k ken het lullig gevoel dat je hebt, en het gebrek aan zelfvertrouwen dat zich telkens opwerpt. Rijden rijden en nog eens rijden is de enige oplossing (ok ja, cursusje voertuigbeheersing kan ook helpen voor het zelfvertrouwen :p )
Mijn hart slaat nog wel eens een slag over als het licht op rood springt en 'k volop in de remmen moet, maarja, dan weet je dat je leeft hé :+

Moet er wel bijzeggen dat ik telkens de moto kon oplappen, dus wat minder erg dan TL.

Alvast succes met het mentaal herstel en de zoektocht naar een nieuwe motor!
En onthoud, iedereen maakt wel eens een foutje ;)
Zolang je het kan navertellen...
 
Oef, hoe ben jij er bij gevaren met die schuiver??
En tja als ie verkeerd gaat...mijn motor was zn kop kwijt omdat ie de vangrails in dook :X Kuipwerk kost duur, voorvork idem....balen man...maar t komt wel goed uiteindelijk :)
Laat je er hopelijk niet door tegen houden weer op te stappen en weer plezier te krijgen in het rijden :)

Mijn linkervoet functioneer momenteel niet maar dat kijk ik tot morgen nog even aan voor de rest heb ik alleen een schaafwond aan de ellenboog, dus in dat geval kon het slechter. In ieder geval bedankt voor het reageren! :)
 
Pfff echt rot voor je man! Ik voel met je mee :( ben anderhalve week terug ook gevallen.. Het is nu ook nog niet allemaal duidelijk wat er gebeurd is, soort van black out idee? Maar morgen kun je waarschijnlijk alles goed terugkoppelen. Ik had in iedergeval een ontmoeting met een boom >< En in eerste instantie wist ik helemaal niet wat er was gebeurd, grind-> boom maar verder niet hoe of wat.
Balen ook van je fiets! Hopelijk ben je goed verzekerd..Heb je zelf verder nog ergens last van? Liep zelf met verdraaide knie en 2bulten, heb nu alleen nog blauwe plekken over.

Hopelijk kom je er snel weer mentaal boven op! Vooral niet angstig zijn en gewoon weer rijden zodra het kan en in jezelf geloven kan ook geen kwaad. Je hebt immer niet voor niets dat A'tje niet waar? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan