Het is gebeurt met de Posbank van 1 april-31 oktober

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest

Je kan nu nog :] :] :] Menig zondagmiddag doorgebracht daar vroeger. Klitten bij de kiosk en brommers kiek'n *O*
Eerlijk gejat van de NOS:

Posbank deel van het jaar dicht voor auto's en motoren​

Natuurgebied de Posbank bij Arnhem gaat voortaan een deel van het jaar dicht voor auto's en motoren. In de weekenden en op feestdagen in de periode tussen 1 april en 31 oktober zijn die daar niet welkom, hebben de gemeenteraden van Rheden en Rozendaal besloten.
Op mooie dagen wemelt het er van bezoekers en parkeerplaatsen staan overvol, meldt Omroep Gelderland. De drukte werd pijnlijk zichtbaar in het eerste jaar van de coronapandemie. Afstand houden ging amper en groepen waren te groot. Er kwam onder meer eenrichtingsverkeer.
Wethouder Ronald Haverkamp van Rheden noemt de maatregel een 'historisch moment': "Door dit besluit te nemen kijken we naar de toekomst, zodat ook onze kinderen en hun kleinkinderen van dit mooie stukje natuur kunnen blijven genieten."
 
Als het er "wemelt van de bezoekers" is er toch ook niks aan?
Ze kunnen ook vol=vol hanteren en dat communiceren met het publiek. Afgelopen jaren waren mooie oefening daarin lijkt mij. Een dagje uit zit er voor heel veel mensen niet meer in zo schandalig duur is het allemaal. Natuur bezoeken is gratis. Dat kan dan dus ook niet meer. Er zijn al meer plekken op slot gegooid. Gaan mensen die anders naar de Posbank zouden hun heil ergens anders zoeken. Woeste Hoeve bocht/Deelerwoud straks ook op slot? Betreffende motorrijders, die zijn op veel dijken niet meer welkom. Blijven genoeg plekken over, maar "een dijkie pakken" of "Effe Posbanken" kan niet meer. Juist wanneer het heerlijk weer ervoor is om sávonds na het werk een stukkie te toeren.

Er is vast over nagedacht, maar jammer is het wel natuurlijk. Ik ben sws niet van de mensen massa, maar de Posbank op zondagmiddag, die drukte nam ik voor lief. Andere tijden :')8-)
 
Ik vind het meer een plek waar je met je schoonfam naartoe gaat.
Net zoals ikea op 2e paas/kerstdag.
Dan hang ik teveel in vroeger denk ik :P

Geen schoonfam en een hekel aan pleisterplaatsen als IKEA en de meubelboulevard.
 
Dan hang ik teveel in vroeger denk ik :P

Geen schoonfam en een hekel aan pleisterplaatsen als IKEA en de meubelboulevard.
Ik had begrepen dat de Posbank vroeger een plek was waar motorrijders neerzetten om te kijken hoe men de bochten nam.
 
Motorvoertuigen mogen er niet meer heen.
Het gaat niet dicht
Bij Schoorl is al decennia een weg naar het strand taboe voor motorvoertuigen., fietsen en lopen mag wel, lekker rustig.
 
Motorvoertuigen mogen er niet meer heen.
Het gaat niet dicht
Bij Schoorl is al decennia een weg naar het strand taboe voor motorvoertuigen., fietsen en lopen mag wel, lekker rustig.
Dat heb ik begrepen ja. Ik zeg ook niets anders volgens mij of moet ik bij elke zin motoren en auto's toevoegen ;-)
Ik zie, om die schoonfam maar aan te halen, oma van 80 niet op een racefiets naar boven kronkelen daar. Wat ik daarmee wilde zeggen is dat deze groep mensen, inclusief motorrijders dus gaan uitwijken naar andere plekken die dan ook weer te druk worden.

Is ook heel jammer van Schoorl. Hebben ze in Wijk aan Zee ook gedaan met mijn favoriete strandopgang lang geleden. Laatste keer Schoorl 2016 kon ik nog fatsoenlijk lopen. Nu niet meer. Strand op, op veel plekken lukt dus niet meer omdat ik al klaar ben met lopen als ik nog niet eens halverwege het pad ben. Nee, ik ga niet in een strandrolstoel :-(
 
Ze kunnen ook vol=vol hanteren en dat communiceren met het publiek. Afgelopen jaren waren mooie oefening daarin lijkt mij. Een dagje uit zit er voor heel veel mensen niet meer in zo schandalig duur is het allemaal. Natuur bezoeken is gratis. Dat kan dan dus ook niet meer. Er zijn al meer plekken op slot gegooid. Gaan mensen die anders naar de Posbank zouden hun heil ergens anders zoeken. Woeste Hoeve bocht/Deelerwoud straks ook op slot? Betreffende motorrijders, die zijn op veel dijken niet meer welkom. Blijven genoeg plekken over, maar "een dijkie pakken" of "Effe Posbanken" kan niet meer. Juist wanneer het heerlijk weer ervoor is om sávonds na het werk een stukkie te toeren.

Er is vast over nagedacht, maar jammer is het wel natuurlijk. Ik ben sws niet van de mensen massa, maar de Posbank op zondagmiddag, die drukte nam ik voor lief. Andere tijden :')8-)

Dus eerst gaan we klagen dat wij alleen motorrijders ergens niet mogen komen (en dat snap ik), nu gooien ze iets dicht voor al het gemotoriseerd verkeer (wat "we" dan wel liever zien) en dan is het weer niet goed..

Dat stukje natuur waar we doorheen rijden heeft nou niet echt baat bij al die uitlaatgassen, het had mijn inziens nooit iets moeten zijn waar je met de auto/motor doorheen gaat, maar lopend of met de fiets daarentegen juist wel.
 
Ik had begrepen dat de Posbank vroeger een plek was waar motorrijders neerzetten om te kijken hoe men de bochten nam.
Ik heb ruim 30 jaar daar gewoond , aan 2 kanten (Arnhem en Rheden) van de Posbank. Vroeger reed ik er dagelijks met de fiets later brommer (natuurlijk een Zundapp) en nog weer later met de motor. Ik heb me jaren mogen vermaken op zaterdag en mat name op zondag bij de kiosk bovenaan de Posbank. Na het sluiten van de kiosk is het nooit meer echt gezellig geweest daar. Vervangende aangewezen plek was een chaufeurscafe een stukje af van de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn. Dat is nooit wat geworden. De Posbank op zondag was gewoon mega mooi. Tegenwoordig zou dat niet meer kunnen, jammer maar helaas.
 
Zou me niks verbazen als de Sallandseheuvelrug ook een keer dicht gaat…ook veel te druk.

Voor de rest kan ik er niet mee zitten, gewoon ergens anders rijden…en bovendien heb ik genoeg andere mogelijkheden….:]

En als de horeca daar kapot gaat, hun probleem niet de mijne...ik pak wel een patatje in Rheden, net voor de Posbank en via Deelen pak ik de Veluwe wel op.
 
Heb je een link naar dit artikel?
ik kan het niet vinden.

Wij organiseren met onze cabrio club 2 ritten per jaar die daar ook overheen gaan. Wij maken dan ook gebruik van de horeca daar.

EDIT: laat maar, gevonden.
pff
Dat wordt dan voor- of naseizoen.
 
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat deze groep mensen, inclusief motorrijders dus gaan uitwijken naar andere plekken die dan ook weer te druk worden.
............waarmee het daar dan extra druk wordt, zodat ook die dijk, route, natuurgebied voor de motor wordt afgesloten.
Over een paar jaar kan je alleen nog over de A1 en A2. In de file natuurlijk, want dan is 't daar hartstikke druk.
 
BTW De Posbank afgesloten is voor mij niet heel erg.
Want wat moet je daar in colonne met de motor met een slakkengang door het bos. Kom daar vrijwel nooit meer.
De Loenermark is mooier en die is al vele jaren afgesloten.
De Harskamper Dennen hebben ze nog veel rigoreuzer aangepakt. Daar hebben ze het hele wegdek weggegraven

Het is wel jammer voor diegenen die er wel lol van de Emma-Pyramide, Zijpenberg en de Posbank kunnen hebben.
Natuurlijk ook triest dat weer de zoveelste weg voor de motor is/ wordt afgesloten.:(
 
...natuurlijk een Zundapp...
Sorry...ben opgegroeid in Utrecht en dus met de Hondaatjes 4-takt..dus zo natuurlijk is een Zündapp niet..

Je ziet dat alle pleisterplekken als dominosteentjes elkaar volgen in afgesloten worden.
Het is/ wordt er te druk, de natuur lijdt..
Op de Holterberg bij Nijverdal is de korhoen en fazant al bijna uitgestorven, en men doet verwoedde pogingen beide terug te krijgen.
Dus zal binnenkort gemotoriseerd verkeer er wel verboden worden...
Hopelijk volgen de Duitsers ons voorbeeld niet; het is nog veel te gezellig in Gildehaus op zondag..
 
Vandaag een rondje Veluwe-Achterhoek-Salland gedaan.
Ik ben niet de grootste fan van de Posbank.
Maar met (aankomende ?) sluiting toch vanmiddag de Posbank maar gereden. Mss wel de laatste keer?
Ik heb er extra op gelet maar nergens bordjes of aankondiging gezien van spoedig sluiting.
Het was ondanks prachtig weer helemaal niet druk!

Overigens werd mijn stelling dat je daar met de motor weinig hebt te zoeken bevestigd.
Inmiddels nog weer extra chicanes op de weg aangebracht. Wel terecht want sneller dan 50 moet je daar niet eens WILLEN rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan