Het is gebeurt met de Posbank van 1 april-31 oktober

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Posbank... 15 jaar gewerkt in die omgeving. Zomers veel meldingen van motorrijders die de weg af waren geschoven. Ook nog wel eens een M-F er trouwens :X

En ook vaak meldingen zomers van oudere mensen die 'ergens' lagen met een hartfalen :X
Velp heeft veel bejaardentehuizen, zomers haalde men opa/oma op en die moesten dan meedoen met de kleinkinderen :X
Of mountainbikers die 'ergens' gevallen waren en gewond.
Om die reden best veel off-road gereden daar O-)

Ook wel eens gewoon zomaar als t rustig was.
Dan werd je aangesproken door wandelaars dat t schandalig was dat ik daar met de motor reed.
Als ik ze dan uitlegde dat mensen in noodsituaties vrijwel nooit echt duidelijk waren wat hun positie was, ik toch de omgeving echt heel goed moest kennen. Dan was t plots niet meer schandalig maar was ik ' goed bezig' O-) :+

En ik kende die wegen op den duur zo vreselijk goed dat ik menig supersporter, die dacht dat ie snel reed, vrolijk zwaaiend voorbij reed.
 
Posbank... 15 jaar gewerkt in die omgeving. Zomers veel meldingen van motorrijders die de weg af waren geschoven. Ook nog wel eens een M-F er trouwens :X

En ook vaak meldingen zomers van oudere mensen die 'ergens' lagen met een hartfalen :X
Velp heeft veel bejaardentehuizen, zomers haalde men opa/oma op en die moesten dan meedoen met de kleinkinderen :X
Of mountainbikers die 'ergens' gevallen waren en gewond.
Om die reden best veel off-road gereden daar O-)

Ook wel eens gewoon zomaar als t rustig was.
Dan werd je aangesproken door wandelaars dat t schandalig was dat ik daar met de motor reed.
Als ik ze dan uitlegde dat mensen in noodsituaties vrijwel nooit echt duidelijk waren wat hun positie was, ik toch de omgeving echt heel goed moest kennen. Dan was t plots niet meer schandalig maar was ik ' goed bezig' O-) :+

En ik kende die wegen op den duur zo vreselijk goed dat ik menig supersporter, die dacht dat ie snel reed, vrolijk zwaaiend voorbij reed.
Herkenbaar, met racefiets, brommer en motor erg veel gereden. 50 jaar daar in de buurt gewoond. Je wist in elke bocht waar de boomwortels het asfalt omhoog drukte. Waar je wel of geen gas kon geven. Ook regelmatig motoren van rijders die er niet bekend waren rechtop gezet, ging er regelmatig mis door rijders die zich vreselijk overschat hadden en onderuit waren gegaan.
 
Posbank... 15 jaar gewerkt in die omgeving. Zomers veel meldingen van motorrijders die de weg af waren geschoven. Ook nog wel eens een M-F er trouwens :X

En ook vaak meldingen zomers van oudere mensen die 'ergens' lagen met een hartfalen :X
Velp heeft veel bejaardentehuizen, zomers haalde men opa/oma op en die moesten dan meedoen met de kleinkinderen :X
Of mountainbikers die 'ergens' gevallen waren en gewond.
Om die reden best veel off-road gereden daar O-)
Vroegâh was er precies onderaan de Zijpenberg een bejaardenhuis.
Vanaf de 'voordeur' ging het direct steil omhoog naar de top.
Was/ is een leuk klimmetje op de racefiets met steeds wisselend percentage. Daar maar al te vaak omhoog gereden.

Wrs is het te veel oudjes teveel geworden om met de kinderen naar boven te moeten lopen. Allemaal 'de pijp uit'.
Tsja, als alle cliënten dan onder de zoden liggen, dan blijven er te weinig bejaarden over.
Veiligheidshalve hebben ze toen het huis maar dicht gedaan???

Voor zover ik me nog herinner was onverhard ATB-en rondom de Posbank niet toegestaan?
 
Ja, klopt er was daar een vaste route.

ATB-ongevallen dat had je wel vaker. Ook bij ons op de west-Veluwe.
Maar al te vaak westerlingen die de 1e keer in het bos reden. (berucht was zandgat Goudsberg)
Ook ikzelf ben wel eens naar de SEH geweest na een ongevalletje in het bos. Part of the game!
 
Terug
Bovenaan Onderaan