Het is geen porum en zal het lekker rijden?

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Gisteren reed ik even naast/achter een Gixxer (nieuw model, weet niet offut een 600, 750 of 1000 was, knappe gozer die dat wel ziet), met een gozer erop van pak um beet 1,90m (gokje). Zijn benen zaten kompleet opgevouwen, staken naar links en rechts ver buiten de motor, terwijl zijn rug zo bol stond als een hoepel.

Ik vraag me oprecht af of je nu echt veel plezier beleeft als je met die lengte op zo'n motor stapt. Of is het een soort van SM (Sado jeweetwel), je kan mij niet vertellen dat dat lekker zit. En mooi is het ook niet. Ten eerste valt de motor in het niet en de verhoudingen zijn helemaal zoek.

Let wel: ieder zijn keus, maar sommige keuzes kan ik niet bij.
 
Ik denk dat het ook voor een groot gedeelte te maken heeft met je rij-stijl. Als je van een lang end touren houd dan moet je zeker geen SS gaan rijden. Maar mensen die sportief met hun motor rijden en in elke bocht een nieuwe uitdaging zien om deze beter, lekkerder, platter of sneller door te gaan horen thuis op een SS. Een Grand canyon nodig niet uit tot het sportief nemen van bochten, of road en op lange ritten daarin tegen zal het een top fiets zijn.
 
ehmm ik ben 1.95 en rij ook op een Gixxer 750 nieuw model, maar zit er totaal niet op zoals jij beschrijft hoor... denk dat het aan de persoon zelf ligt ik heb ook wel eens kleinere mensen als een aap op een sportmotor zien zitten.....

Maar blijkbaar stoor jij je eraan dat ie er zo op zat?????
 
ehmm ik ben 1.95 en rij ook op een Gixxer 750 nieuw model, maar zit er totaal niet op zoals jij beschrijft hoor... denk dat het aan de persoon zelf ligt ik heb ook wel eens kleinere mensen als een aap op een sportmotor zien zitten.....

Maar blijkbaar stoor jij je eraan dat ie er zo op zat?????

[totaal offtopic] @Gimli: is dat model 2004 waar jij op rijdt? zoja heb jij ook last van ernstige trillingen bij bepaalde touren / totaal tourengebied?[/totaal offtopic]
 
Ja, ik zie zo vaak dingen die ik er niet uit vind zien:

Kleine mensen op een te grote motor
Grote mensen op een te kleine motor
Dikke vrouwen in een legging (hoe schrijf ik dat eigenlijk)
Tieners met een petje achterstevoren
Grote spoilers op auto's
Mensen in een Fiat Multipla
Mensen met een lelijke kop
Mensen met verkeerde kleding aan
Mensen met een lelijke partner

Laat iedreen lekker doen wat ze willen. Ik kijk, zie, en ga weer verder.
Geen last van hoor.
 
Kom op mensen, ik be-/veroordeel niemand, maar vraag me weleens af wat de motivatie is om een bepaalde fiets aan te schaffen. Maar misschien ben ik gewoon te nuchter.

Motivatie: een fiets mooi vinden :) Lijkt mij meer dan genoeg. En who cares of een ander vindt dat je als een idioot op dat ding zit ;)
 
Hahaha, laat ik nu ook in een Multipla rijden *D

Kom op mensen, ik be-/veroordeel niemand, maar vraag me weleens af wat de motivatie is om een bepaalde fiets aan te schaffen. Maar misschien ben ik gewoon te nuchter.
ik vraag me wel eens af wat de motivatie van mensen is om in een multipla te gaan rijden :+

Jaja, mensen wat een prachtig inkoppertje :P
 
Hoe iets er uit zit voor anderen kan me niet schelen maar intussen is het toch maar zorgelijk dat motoren steeds kleiner worden (getuige Buell XB, Kawa ZX10R etc) en mensen steeds langer. Met 1.94 lengte hoef ik ook niet op een super-sportieve fiets te gaan zitten (hoewel Duc 748 nog wel gaat, stepjes zitten ver naar achteren). Ook jammer dat motoren die vroeger bij uitstek geschikt waren voor langere mensen, namelijk allroads, tegenwoordig wel geschikt worden gemaakt voor dwergen door lage zittingen en kleine wielen (en daarbij ook nog es braaklelijk zijn maar da's een ander verhaal).
Het is gewoon niet eerlijk ;)
 
Hahaha, laat ik nu ook in een Multipla rijden *D

Kom op mensen, ik be-/veroordeel niemand, maar vraag me weleens af wat de motivatie is om een bepaalde fiets aan te schaffen. Maar misschien ben ik gewoon te nuchter.


Ik dacht het op te maken uit je teks dat je je eraan stoorde.
Maar de motivatie om deze motor te kopen was in mijn geval simpel, ik heb een paar jaar terug een ernstig auto ongeval gehad waarbij mijn rug aardig in de vernieling is gegaan, als gevolg daarvan kan ik dus niet op Choppers/tour of andere dingen rijden die een rechtop zit hebben. Dus dangaan we voor een race motor, door de "ligende" houding heb ik geen last van mijn rug, bijkomend voordeel is uiteraard dat ik de gixxer gewoon erg mooi vindt.
Maar als je lang bent hoef je niet per definitie opgevouwen op je fiets te zitten hoor ik kan er gewoon goed op zitten, kan mijn benen lekker kwijt...

Maar ieder zijn ding zeg maar

[totaal offtopic] @Gimli: is dat model 2004 waar jij op rijdt? zoja heb jij ook last van ernstige trillingen bij bepaalde touren / totaal tourengebied?[/totaal offtopic]

Hehe, ja daar had ik ook last van, en ook bokkerig gedrag bij constant toerental, even af laten stellen en probleem verholpen, ze schijnen er niet allemaal last van te hebben trouwens. Aardige mensen hoor bij Nimag
 
ik vraag me wel eens af wat de motivatie van mensen is om in een multipla te gaan rijden :+

Jaja, mensen wat een prachtig inkoppertje :P

Heel simpel: het is een zeer praktische, ruime auto, die ook nog eens heel goed rijdt. En met vier kinderen is dat een must.

Ik lach om die mensen die er opmerkingen over maken (dat stopt vanzelf als ze een keertje meerijden) :+

Je zult begrijpen dat ik de titel wat prikkelend heb neergezet 8-)
 
Gisteren reed ik even naast/achter een Gixxer (nieuw model, weet niet offut een 600, 750 of 1000 was, knappe gozer die dat wel ziet), met een gozer erop van pak um beet 1,90m (gokje). Zijn benen zaten kompleet opgevouwen, staken naar links en rechts ver buiten de motor, terwijl zijn rug zo bol stond als een hoepel.

Ik vraag me oprecht af of je nu echt veel plezier beleeft als je met die lengte op zo'n motor stapt. Of is het een soort van SM (Sado jeweetwel), je kan mij niet vertellen dat dat lekker zit. En mooi is het ook niet. Ten eerste valt de motor in het niet en de verhoudingen zijn helemaal zoek.

Let wel: ieder zijn keus, maar sommige keuzes kan ik niet bij.
Ik zag laats deze dame rijden :9
full
 
Volgens mij heb jij nog nooit op een Gran Canyon gereden ..... (en ik wel op een Gixxer en ZZR1100)

Waarom had ik zo'n opmerking verwacht |(

Zie jij geen verschil in beide motoren???? Ik zie me nog niet met mijn TL1000 een bospad afrijden.... En ja natuurlijk het zou wel KUNNEN maar of het ideaal is...
Maar je begreep wel wat ik bedoelde toch ;)
 
Zie jij geen verschil in beide motoren???? Ik zie me nog niet met mijn TL1000 een bospad afrijden.... En ja natuurlijk het zou wel KUNNEN maar of het ideaal is...
Maar je begreep wel wat ik bedoelde toch ;)

Ik denk dat hij bedoelt dat je met een supersport niet harder door de bocht kan dan met die fiets van hem.
En daar heeft hij gelijk in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan