Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met name van het merk Heidenau, geloof ik. Volgens mij vooral voor scooters en meer offroad gerichte motoren.
 
Maar goed... Een winterband is ook maar een band. Ze hebben geen spikes en het zijn ook geen zijwieltjes. O-)
 
Ja. Beperkte maten.
Idd.
... het merk Heidenau ...
Heb ooit eens gekeken onder deze, en de maten die ik nodig heb hadden ze toen niet. Voor dezer dagen weet ik het niet.
Volgens mij vooral voor scooters en meer offroad gerichte motoren.
Ergens ook logisch. Dit zijn zowat de enige tweewielers die regelmatig bereden worden onder winterse omstandigheden.
Sport en sport/tour motoren staan bij de meesten nu lekker binnen.
Maar goed... Een winterband is ook maar een band. Ze hebben geen spikes en het zijn ook geen zijwieltjes. O-)
Dat is waar natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb afgelopen dinsdag (toen het nog droog en sneeuwvrij was) met de 888 gereden.......ben geen enkele tegengekomen, en ik sta te boek als een watje....
 
Met name van het merk Heidenau, geloof ik. Volgens mij vooral voor scooters en meer offroad gerichte motoren.

Er zijn nog wel meer merken, Sawa, Michelin, maar inderdaad vooral scootermaten. Ik heb Heidenau K66LT snowtex op de velgen van mijn Peugeot Elystar boodschappenbrommertje, ook wel bekend als Plan B, of Little Black Sheep (Ja, ik geef mijn tweewielers namen). Vanmorgen mee naar het werk gereden al was de weg nog schoon, maar gezien de voorspellingen toch maar gedaan. En het gehaktmolenprofiel beet zich echt vanavond op de terugweg echt vast in de soms nog onbereden centimeters sneeuw. En natuurlijk zoekt de scooter de weg in het sturen en kun je niet volgas jagen, maar ik reed toch zo'n 50km/u voordat een bonk sneeuw op de weg ervoor zorgde dat het voorwiel iets gleed.

Dit was de eerste keer dat ik op 2 wielen met winterbanden reed, maar ik ben om! Ze kostten me €54/stuk ex montage, maar voor mij zijn ze nu al elke euro waard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag met het koekblik onderweg om wat te spelen in de sneeuw :)
Fijn glijden zo met die winterbanden.

Toch wel nog van die idioten gezien die nog op zomerbanden rijden want "het sneeuwt hier toch nooit meer" :(

Gevaarlijke situaties hoor.
 
Ik heb gladde voorbanden en kan ondanks nog prima in de sneeuw rijden in mijn koekblik :+
 
Ik heb gladde voorbanden en kan ondanks nog prima in de sneeuw rijden in mijn koekblik :+
Heuveltje omlaag, en dan ook weer omhoog? :+
Gisteren kwam ik amper een parkeervak in.
Vierde poging was ok , schoof er steeds weer af. _O-
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met het koekblik onderweg om wat te spelen in de sneeuw :)
Fijn glijden zo met die winterbanden.

Toch wel nog van die idioten gezien die nog op zomerbanden rijden want "het sneeuwt hier toch nooit meer" :(

Gevaarlijke situaties hoor.

Raar verhaal :? , idioten met zomerbanden en normale mensen met winterbanden die glijdend over de weg gaan!
 
:+ 't is ironisch bedoeld :)

Glijden doe je sowieso met winterbanden, wel veel minder dan met de zomerbanden.
Heb er zelfs zien stil staan omdat ze de heuvel niet op kunnen.

Zo even de oprit (nog niet eens 5°) omhoog proberen te rijden. Helaas, met voorwielaandrijving kom je er niet :/

Aanloop pakken van de andere kant van de straat ging dan weer wel :)
 
Ik zet mijn auto altijd achteruit de oprit op,lekker makkelijk s morgens ook :t
 
Voor die paar dagen sneeuw per jaar?

Ja en nee. Ook in de herfst als er geoogst wordt en met hevige regenval, hebben de genoemde banden meer grip. Niet oneindig, maar ik kom op mijn werk en weer thuis. Het laatste bij de meest obscure tijden. Daarom is het ook Plan B. Ik heb geen koekblik en ik heb het in 8+ jaar nog niet meegemaakt dat er niet gereden werd door winterse omstandigheden, maar moet dus eigenlijk altijd op mijn werk kunnen komen
 
Vandaag geen last gehad van pekel :+

Ook niet op me bek gegaan met de 500, misschien morgen dan :+
Aangezien het toch een soort van traditie is om tenminste 1x per jaar op me muil te gaan.
Versnellingspookje heb ik ook altijd in voorraad, die breken meestal af -O-
 
15fivja.jpg


Prima motorweer toch? :+ :]
 
Laatst bewerkt:
Haha, netjes hoor!

Ik was vandaag vrij maar morgen pak ik toch maar de auto. Het is nog maximaal aan het sneeuwen hier en een grote chaos op de weg, dat zal morgenochtend vast nog niet allemaal verholpen zijn.
 
Zo, lekker geheen en weert. :P s'Ochtend een ramp om op de ring te komen. Echt geen ene simpele ziel liet mij er langs. Snap ik wel, was ook spannend. Daar doorheen gewurmd en over een schone N9 gevlogen.

Terugweg was iets spannender, weg vol harde drap en veel vizieraanvallendesneeuwvlokjes. Vmax 60 net zo snel als de auto's. Remweg van een een intercity. :-P Loodrecht door de bocht sinds mijn icespeedway-momentje van gisteren. :-)

Maar ik had lekker verwarmde handschoentjes aan dus eigenlijk gewoon een lekker ritje gehad hetzij wat inspannend. Wel weer een gevecht tussen verstand en gevoel. Mijn gevoel voelt dat het wel wat vlotter kan, mijn verstand dacht daar anders over. En nu mag van mij die troep weer weg. :-P
 
[afbeelding]

Prima motorweer toch? :+ :]

Zo'n ding moet je hebben met ski's , hadden ze in het leger ook.

Zit er al jaren aan te denken om van die ski's te maken voor me XT, nu alweer spijt dat ik dat van de zomer niet heb gemaakt.

Voor degene die nieuwsgierig zijn, zoek maar eens op google naar motorcycle with ski's,op youtube zijn volgens ook wat filmpjes.
Geniaal gewoon, kan je 8jes draaien op de motor en gewoon blijven zitten *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan