Het JM-Racing Topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee donkerblauwe :+

Bij de Hema hebben ze hele goede onderbroeken :Y :P .

Edit: nog anders wat. Zit even te twijfelen welke voorband ik er op ga leggen voor de eerst aankomende CUP-race. Heb nog een SC1 (oude type) en een SC2 (oude type) voorband liggen. Wil die SC1 er eigenlijk op leggen, want deze band komt uit week 42 van 2008. Ben ik daar ook weer van af ;). Alleen met hogere temperaturen kun je toch beter een hardere band gebruiken? Niet dat ik het merk trouwens :+ .
 
Bij de Hema hebben ze hele goede onderbroeken :Y :P .

Edit: nog anders wat. Zit even te twijfelen welke voorband ik er op ga leggen voor de eerst aankomende CUP-race. Heb nog een SC1 (oude type) en een SC2 (oude type) voorband liggen. Wil die SC1 er eigenlijk op leggen, want deze band komt uit week 42 van 2008. Ben ik daar ook weer van af ;). Alleen met hogere temperaturen kun je toch beter een hardere band gebruiken? Niet dat ik het merk trouwens :+ .
SC1 is voor warmere temperaturen... op kouder rijd je die aan snot
 
SC1 is voor warmere temperaturen... op kouder rijd je die aan snot

dat hoor je ook overal anders..

hoorde juist laatst weer dat je met hoge temperaturen met hardere banden moet rijden omdat die het langer uithouden..

kan iemand me nou eens uitleggen hoe het zit:?
 
check de pirelli sheets maar is... zelfde geld voor de dunlops overigens...

ehm oke..

dus bij warme temperaturen heb je een hardere achterband nodig en een zachtere voorband, bij termperaturen van 25+ geeft pirelli aan een SC3 achterband en een SC1 of 0 voorband..

dat verklaart voor mij iig het minder lekker rijden van de PRO's op 31 mei, en het betere rijden afgelopen 18 juli..
 
ehm oke..

dus bij warme temperaturen heb je een hardere achterband nodig en een zachtere voorband, bij termperaturen van 25+ geeft pirelli aan een SC3 achterband en een SC1 of 0 voorband..

dat verklaart voor mij iig het minder lekker rijden van de PRO's op 31 mei, en het betere rijden afgelopen 18 juli..
de SC 3 is weer een vak appart geloof ik.... pirelli's zijn vaag als je het mij vraagt :X
 
ehm oke..

dus bij warme temperaturen heb je een hardere voorband nodig en een zachtere achterband :?
nee, volgens mij is SC1 voor warme temperaturen... , maar Arnold heeft zo'n lijstje en volgens mij staan daar ook de temperaturen over, ik heb het linkje alleen niet meer...
 
Laatst bewerkt:
nee, volgens mij is SC1 voor warme temperaturen... , maar Arnold heeft zo'n lijstje en volgens mij staan daar ook de temperaturen over, ik heb het linkje alleen niet meer...

ja heb zo'n lijst ook, maar snap er nog niks van :+

ze geven dus aan (bij 25 graden temp.)
- SC3 voorband
- SC0 achterband

maar volgens mij draai je die zachte banden er binnen een dag doorheen...

denk dat ik toch maar weer voor een setje PRO's ga, kijken tot hoever ik daarmee kan gaan..
 
Ik hoor idd ook verschillende verhalen over wanneer het bepaald type compound te gebruiken :P . De één zegt een hardere band bij hogere temperaturen, terwijl de andere zegt een hardere band bij lagere temperaturen.

Vandaar ook mijn vraag, haha. Ben benieuwd wat er dan op Arnold zijn lijstje staat :) .
 
Laatst bewerkt:
ja heb zo'n lijst ook, maar snap er nog niks van :+

ze geven dus aan (bij 25 graden temp.)
- SC3 voorband
- SC0 achterband

maar volgens mij draai je die zachte banden er binnen een dag doorheen...

denk dat ik toch maar weer voor een setje PRO's ga, kijken tot hoever ik daarmee kan gaan..
Bij hogere/warmere temperaturen kun je met een zachtere compound gaan rijden, zowel voor als achter.
Bij koudere/lagere temperaturen moet je eigenlijk met een hardere compound rijden.

Rij maar eens met een SC1 met 25+ graden.....(afhankelijk van het circuit en rijstijl natuurlijk) maar deze blijft netjes.
Bij temperaturen tussen de 15 en 18 graden rij je soms al een SC2 naar de kloten.

Hardere compound wil wel zeggen, minder grip.......maar je banden houden het wel vol.


DUS WIMPIE: :W :+
 
Laatst bewerkt:
Bij hogere/warmere temperaturen kun je met een zachtere compound gaan rijden, zowel voor als achter.
Bij koudere/lagere temperaturen moet je eigenlijk met een hardere compound rijden.

Rij maar eens met een SC1 met 25+ graden.....(afhankelijk van het circuit en rijstijl natuurlijk) maar deze blijft netjes.
Bij temperaturen tussen de 15 en 18 graden rij je soms al een SC2 naar de kloten.

Hardere compound wil wel zeggen, minder grip.......maar je banden houden het wel vol.


DUS WIMPIE: :W :+
thanks Lex! O-) ben ik toch niet helemaal achterlijk... :+
 
Bij hogere/warmere temperaturen kun je met een zachtere compound gaan rijden, zowel voor als achter.
Bij koudere/lagere temperaturen moet je eigenlijk met een hardere compound rijden.

Rij maar eens met een SC1 met 25+ graden.....(afhankelijk van het circuit en rijstijl natuurlijk) maar deze blijft netjes.
Bij temperaturen tussen de 15 en 18 graden rij je soms al een SC2 naar de kloten.

Hardere compound wil wel zeggen, minder grip.......maar je banden houden het wel vol.


DUS WIMPIE: :W :+

oke dat druist dus juist in tegen het logische vind ik..

zou eerder zeggen dat een zachte band warmer word en dus bij koudere temperaturen meer grip bied, terwijl een hardere band minder hitte genereert en dus betere prestaties levert bij hogere temperaturen..

blijft een moeilijk onderwerp die banden :X
 
oke dat druist dus juist in tegen het logische vind ik..

zou eerder zeggen dat een zachte band warmer word en dus bij koudere temperaturen meer grip bied, terwijl een hardere band minder hitte genereert en dus betere prestaties levert bij hogere temperaturen..

blijft een moeilijk onderwerp die banden :X
Doe wat je zelf wil.........lekker logisch na blijven denken. :W
Vraag het dan niet.
 
Doe wat je zelf wil.........lekker logisch na blijven denken. :W
Vraag het dan niet.

ik spreek je niet tegen, ik spreek slechts mijn verbazing uit over het feit dat het dus omgedraaid is....

neem alles wat gezegd word in me op hoor weet zelf nog niks van banden dus..


iets minder lichtgeraakt mag overigens wel hoor ;)
 
oke dat druist dus juist in tegen het logische vind ik..

zou eerder zeggen dat een zachte band warmer word en dus bij koudere temperaturen meer grip bied, terwijl een hardere band minder hitte genereert en dus betere prestaties levert bij hogere temperaturen..

blijft een moeilijk onderwerp die banden :X
Zachte band met koude baan -> trekt het rubber makkelijker eraf omdat de oppervlakte sneller warm is dan de band zelf.

Met een hardere compound trek je m niet stuk, daarom rij je 's ochtends ook sneller je band aan gort, ivm koudere baan
 
Zachte band met koude baan -> trekt het rubber makkelijker eraf omdat de oppervlakte sneller warm is dan de band zelf.

Met een hardere compound trek je m niet stuk, daarom rij je 's ochtends ook sneller je band aan gort, ivm koudere baan

ah kijk weer wat geleerd :) dat klinkt inderdaad logisch zo gezegd..

maar met een SC2 zit je redelijk goed op dagen in de zomer? heb geen zin om van elke compound een band mee te slepen :+
 
ah kijk weer wat geleerd :) dat klinkt inderdaad logisch zo gezegd..

maar met een SC2 zit je redelijk goed op dagen in de zomer? heb geen zin om van elke compound een band mee te slepen :+
meesten rijden met SC2, schijnt er eentje te zijn die flink doorrijd op Zolder en die heeft een hele tijd met SC3 gereden, gingen gewoon niet stuk en hij kon er nog steeds mee doorpoken...
 
Nice, heb die ouwe van mij mooi gedaan!
corkscrew_entry.jpg
 
ik spreek je niet tegen, ik spreek slechts mijn verbazing uit over het feit dat het dus omgedraaid is....

neem alles wat gezegd word in me op hoor weet zelf nog niks van banden dus..


iets minder lichtgeraakt mag overigens wel hoor ;)
Ben altijd lichtgeraakt..........
 
tering wat duurt dat lang zeg ff een videotje knippen :X
Is zien of dat niet sneller kan, zo is het niet echt grappig... ding hoeft niet eens te herencoderen als het goed is, maar volgens mij doet ie dat wel...

Misschien maar is de software van het werk gaan gebruiken voor het simpele knip werk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan