Het kan beginnen zoektocht naar allroad/enduro.

Malissa1993

MF veteraan
16 okt 2019
2.406
1.072
Hoogeveen
Beste mensen

Eindelijk kan de zoektocht echt beginnen naar een all road/ enduro motor.
Hopelijk kan ik vanaf volgend jaar de lente heerlijk starten met; gravel, zand en modder.
En ik hoop dat jullie mij een klein beetje op weg willen helpen.

Dit is mijn 3e topic al over de vraag welke all road/ enduro zou bij mij passen of iniedergeval in die richting.
Zo heb ik al een aardig lijstje die ik met jullie wil delen.......

Even kort iets vertellen over mezelf en wat ik echt wil;

Nog nooit op een all road/ enduro gezeten en ik weet ook niet of het ' echt, echt ' bij me past. Maar het trekt me wel al héél héél lang aan. :Y
Ik ben van plan om de TET te gaan rijden, eerst Nederland. En daarna naar boven, of naar onder....
En paden waar geen verbod op staat....... :+

Zelf ben ik 164 lang/klein, en het is dus nogal een zoektocht om te kijken wat er zou passen, zonder de veringen aan te raken. Zadel aanpassen geen probleem.
Volgens de BMI berekening zou ik bijna obese zijn omdat ik toch wel een lekkere 77 kg weeg. _O- Dat is ook wel een beetje van belang.


Dit is wat ik op 't moment in gedachten heb;

-Royal Enfield Himalayan
-Benelli Leoncino trial
-Kawasaki versys x300
-Honda CRF 250L
( Mijn uiteindelijke lijstje, welke ik wil afgaan )

Alle tips/informatie welkom.

Er zullen wat motoren gaan afvallen en bij komen. Maar ik hoop uiteindelijk een lijstje van 6 te krijgen.
En daarna kijken of hier in de buurt wat van die motoren staan, dat ik er even op kan zitten en rijden.

Last but not least budget;
€ 7.000,- Minder mag altijd :+

Ik hou jullie op de hoogte !

Ohja, mijn Honda NTV 650 gaat niet weg..... dus de straat blijft ook onveilig.
 
Laatst bewerkt:
Kijk als dame ook vooral naar het gewicht en formaat van de motor, dat je gaat vallen is zeker en dan is het wel makkelijk als je zelf de motor kunt oprapen.
Dus mijn advies zou zijn CB500X, super betrouwbare motor, wat kleine aanpassingen in stepjes, valbeugeltjes en lekkere offroad banden erop en niets kan je gebeuren.



aanvullend: met dat budget kun je een redelijk nieuw model kopen dus zou ik de Africa Twin Transalp F650, Freewind en Pegaso lekker laten vallen
 
Laatst bewerkt:
De Vstrom staat er nog niet bij? Ik heb mijne met 3cm verlaagd (wat echt goed te doen is als je een spanband hebt en een bout/moer los en vast kunt draaien) en de voorpoten iets door laten steken (dat was al gedaan voor ik hem kocht) Ik ben 1.72m, maar heb echt korte benen namelijk lengtemaat 30 en bij de lenge van mijn bovenlichaam zou eigenlijk 32/33 moeten passen. Hij is nog iets aan de hoge kant, maar goed te doen gewoon. En ik heb er echt veel schik van. Rijdt makkelijk, plat in de bocht, hij gromt een beetje als ik gas geef en hij ziet er best imposant uit (ik heb een vd laatste van de eerste serie, uit 2011)
 
Kijk als dame ook vooral naar het gewicht en formaat van de motor, dat je gaat vallen is zeker en dan is het wel makkelijk als je zelf de motor kunt oprapen.
Dus mijn advies zou zijn CB500X, super betrouwbare motor, wat kleine aanpassingen in stepjes, valbeugeltjes en lekkere offroad banden erop en niets kan je gebeuren.

Ik heb met de CB500x gereden. Inderdaad supermotor, maar er zit ook echt niets teveel op en echt karakter vind ik hem ook niet hebben. Waarschijnlijk in de categorie: Hij doet het gewoon altijd.
 
Kijk als dame ook vooral naar het gewicht en formaat van de motor, dat je gaat vallen is zeker en dan is het wel makkelijk als je zelf de motor kunt oprapen.
Dus mijn advies zou zijn CB500X, super betrouwbare motor, wat kleine aanpassingen in stepjes, valbeugeltjes en lekkere offroad banden erop en niets kan je gebeuren.
Zadel zal wel verlaagd moeten worden bij de meeste motoren, dat is wel een dingetje, maar niet onmogelijk. Laarzen met dikke zool en gaan. Mijn huidige motor word geschat op zo'n 80cm en daarbij kom ik net met de bal van de voet op de grond. En dan draag ik casual schoenen met dikke zool. _O-
 
De Vstrom staat er nog niet bij? Ik heb mijne met 3cm verlaagd (wat echt goed te doen is als je een spanband hebt en een bout/moer los en vast kunt draaien) en de voorpoten iets door laten steken (dat was al gedaan voor ik hem kocht) Ik ben 1.72m, maar heb echt korte benen namelijk lengtemaat 30 en bij de lenge van mijn bovenlichaam zou eigenlijk 32/33 moeten passen. Hij is nog iets aan de hoge kant, maar goed te doen gewoon. En ik heb er echt veel schik van. Rijdt makkelijk, plat in de bocht, hij gromt een beetje als ik gas geef en hij ziet er best imposant uit (ik heb een vd laatste van de eerste serie, uit 2011)
V strom staat niet op het lijstje inderdaad. Hoeveel cc heeft die ?
 
kijk ook naar een XT250,
DR350/ 400(?)
WR is meer extremer..
of moderner gs300
ktm300
maar met de eerste zal je wat geld overhouden en kijken of t iets voor je is.

kijk ook naar gewicht..
als je omvalt en je staat in de middle of nergens..

suk7
 
kijk ook naar een XT250,
DR350/ 400(?)
WR is meer extremer..
of moderner gs300
ktm300
maar met de eerste zal je wat geld overhouden en kijken of t iets voor je is.

kijk ook naar gewicht..
als je omvalt en je staat in de middle of nergens..

suk7
Ik ga eens even hard googlen.
@patrickZ Wat is de zithoogte van de XT250 kan het nergens vinden ?
 
Laatst bewerkt:
Ik stel mijn f650 graag beschikbaar voor dat budgetO-) , alhoewel ik denk dat t een ding van niets is voor jou ,best hoog en lomp ,je takelt m ook niet makkelijk weer overeind in je eentje ,(ik heb er nog een hele beur aan)Voor de wat grotere mens is t een best ding !
 
Ik stel mijn f650 graag beschikbaar voor dat budgetO-) , alhoewel ik denk dat t een ding van niets is voor jou ,best hoog en lomp ,je takelt m ook niet makkelijk weer overeind in je eentje ,(ik heb er nog een hele beur aan)Voor de wat grotere mens is t een best ding !
Ja, heb zo'n ding nog nooit in het echt gezien eigenlijk. Dus toch maar ff kijkje nemen bij eentje. Maar, blijkt dus dat het nogal een log ding is eigenlijk?
 
Ja, heb zo'n ding nog nooit in het echt gezien eigenlijk. Dus toch maar ff kijkje nemen bij eentje. Maar, blijkt dus dat het nogal een log ding is eigenlijk?
Als je m laat vallen wel, en met zandpaden moet je m wel goed onder controle hebben,een beetje logge beer😁
 
Als je m laat vallen wel, en met zandpaden moet je m wel goed onder controle hebben,een beetje logge beer😁
Hmm.. tja betekend niet gelijk dat het niks is natuurlijk. Maar kan moeilijk hem express laten vallen en dan kijken of ik hem nog omhoog kan krijgen. xD Ik haal hem even uit het lijstje.
 
Hmm.. tja betekend niet gelijk dat het niks is natuurlijk. Maar kan moeilijk hem express laten vallen en dan kijken of ik hem nog omhoog kan krijgen. xD Ik haal hem even uit het lijstje.
En neem iets met e-start ,je ff te barsten staan trappen daar gaat de lol ook snel af
 
Terug
Bovenaan Onderaan