Het kan beginnen zoektocht naar allroad/enduro.

Is er trouwens nog een verschil tussen de Honda crf250l 2013 versie en de 2019-2020 versie ? ( op de looks na )
Ter info: In Thailand is er sinds deze week een 300L en Rally versie gelanceerd en ook te koop begreep ik.
Zie het Honda CRF 250 Rally forum of het internet als je meer wilt weten.
 
Ik heb namelijk op marktplaats een Honda crf250l uit 2013 gezien en heb ook contact gehad met de verkoper. Hij wil er €3.950 voor hebben. Er valt licht te onderhandelen.
Nu heb ik voor vrijdag een soort van afspraak staan. Het is wel bijna 2 uur rijden. En, vertelde mij ook dat het kan zijn dat de motor intussen tijd word verkocht.

Ik vraag me af of ik perse de nieuwste versie moet hebben ( is leuk ) maar als beginner in off road rijden is deze versie ook wel geschikt. Met 2 jaar kan er altijd nog weer een geupgrade versie komen.
 
Ben ook wel benieuwd naar de 300 versie. Maar, je weet niet precies wanneer die uitkomt in NL. Dus, daar ga ik niet speciaal op wachten.
 
Op Wikipedia kan je inderdaad wel goed de verschillen zien. De 2017+ versie heeft wel iets meer power en ABS ( de rest redelijk gelijk aan )

Ik vraag me alleen af of het die € 3.950,- waard is voor de 2013 versie ( hij is wel in hele goede staat ). En of, dat ik gewoon nog even moet wachten tot maart/april. Aangezien ik dan genoeg geld heb om die nieuwste versie 2020 te betalen. ( en of stiekem toch een andere bike ) alleen deze trekt me wel heel erg aan.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...staat.html?c=616603ef45858348653497f50331cdbd
 
Ik heb namelijk op marktplaats een Honda crf250l uit 2013 gezien en heb ook contact gehad met de verkoper. Hij wil er €3.950 voor hebben. Er valt licht te onderhandelen.
Nu heb ik voor vrijdag een soort van afspraak staan. Het is wel bijna 2 uur rijden. En, vertelde mij ook dat het kan zijn dat de motor intussen tijd word verkocht.

Ik vraag me af of ik perse de nieuwste versie moet hebben ( is leuk ) maar als beginner in off road rijden is deze versie ook wel geschikt. Met 2 jaar kan er altijd nog weer een geupgrade versie komen.
Ik heb een 2013L voor 3K gekocht maar deze heeft wel minder gelopen en is nooit off road ( geloven we dan maar..;-) geweest dus dat scheelt, maar wat meer onderhandelen dan "licht" zou ik adviseren want er moet ook nog een betere Skid-plate, hand beschermers, spiegels etc op worden gemonteerd VOORDAT je ermee off road gaat.
 
Ik heb een 2013L voor 3K gekocht maar deze heeft wel minder gelopen en is nooit off road ( geloven we dan maar..;-) geweest dus dat scheelt, maar wat meer onderhandelen dan "licht" zou ik adviseren want er moet ook nog een betere Skid-plate, hand beschermers, spiegels etc op worden gemonteerd VOORDAT je ermee off road gaat.
Van dat laatste ben ik me bewust. En dat klopt ook. En dat brengt ook kosten met zich mee. Maar, dat heb je ook met de nieuwste versie ?

Ik heb € 3.500 geboden, maar daar ging hij niet mee akkoord.
 
Op Wikipedia kan je inderdaad wel goed de verschillen zien. De 2017+ versie heeft wel iets meer power en ABS ( de rest redelijk gelijk aan )

Ik vraag me alleen af of het die € 3.950,- waard is voor de 2013 versie ( hij is wel in hele goede staat ). En of, dat ik gewoon nog even moet wachten tot maart/april. Aangezien ik dan genoeg geld heb om die nieuwste versie 2020 te betalen. ( en of stiekem toch een andere bike ) alleen deze trekt me wel heel erg aan.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...staat.html?c=616603ef45858348653497f50331cdbd
De prijs is te hoog (mijn mening)
En het verschil is iets in vermogen (kan met een andere uitlaat en EJK verholpen worden) en ABS
 
De prijs is te hoog (mijn mening)
En het verschil is iets in vermogen (kan met een andere uitlaat en EJK verholpen worden) en ABS

Ik vond de prijs eerlijk gezegt ook wel wat hoog. Daarom mijn bod van €3.500,-. Maar dat gaat helaas niet door. Ik kan nog wel proberen te onderhandelen naast de motor, maar ik verwacht dat de verkoper toch graag € 3.950,- wil hebben.

En voor € 2.000,- meer, heb je toch wel een gloednieuwe............. Verkeerde berekening gemaakt, maar dan zou ik zelfs in februari al een nieuwe kunnen aanschaffen inclusief heel nieuwe cross/enduro kledingset.

Ik ga twijfelen.
 
Van dat laatste ben ik me bewust. En dat klopt ook. En dat brengt ook kosten met zich mee. Maar, dat heb je ook met de nieuwste versie ?

Ik heb € 3.500 geboden, maar daar ging hij niet mee akkoord.

Ik vind het ook te hoog maar aan de andere kant er staan niet veel occasions te koop en de motor ziet er wel goed uit maar is standaard.
Een miskoop doe je er zo ie zo niet mee.
Als je 'm graag wilt,en het verschil met een (bijna) nieuwe is nog best groot, wat je weer kan gebruiken voor bescherming/laarzen etc.. dan gewoon doen ;-)
In dat geval zou ik 'm €3600,- bieden en kijken met welk tegenbod hij komt..

Deze heb je ws ook gezien, maar heeft al handkappen ( Acerbis )) en een rekje maar ook 24 maanden garantie en is ingereden:

https://bikenet.nl/occasion/honda-crf-250-lak/00045122188/
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook te hoog maar aan de andere kant er staan niet veel occasions te koop en hij ziet er wel goed uit maar is standaard.
Een miskoop doe je er zo ie zo niet mee.
Als je 'm graag wilt,en het verschil met een ( bijna) nieuwe is nog best groot, wat je weer kan gebruiken voor bescherming/laarzen etc.. dan gewoon doen ;-)
In dat geval zou ik 'm €3600,- bieden kijken met welk tegenbod hij komt..

Deze heb je ws ook gezien, maar heeft al handkappen ( Acerbis )) en een rekje maar ook 24 maanden garantie en is ingereden:

https://bikenet.nl/occasion/honda-crf-250-lak/00045122188/
Heb je ook gelijk in natuurlijk, het is dan maar net wat ik wil.

Klopt, die heb ik ook gezien ja en meer opties al en heeeeel dicht in de buurt. Probleem is alleen dat ik er nog een klein beetje tekort voor kom, maar dat is vast wel weer wat op te vinden.
Misschien maar eens in gesprek met hun gaan anders........
 
Die van Marktplaats staat er nog maar net op, kans is dan sowieso heel klein dat hij veel van de vraagprijs eraf doet.
Je kan een maximumbod uitbrengen, soms gaan ze dan alsnog happen na een tijdje. Zo niet jammer dan, genoeg spul te koop. Het is verleidelijk om er gelijk op af te gaan maar meestal resulteerd dat niet in een goede deal voor jou. ;)

Die van Mulders ga je ook weinig af krijgen want motorzaak, misschien kun je wel korting regelen op kleding ofzo bij aanschaf motor.
 
Die van Marktplaats staat er nog maar net op, kans is dan sowieso heel klein dat hij veel van de vraagprijs eraf doet.
Je kan een maximumbod uitbrengen, soms gaan ze dan alsnog happen na een tijdje. Zo niet jammer dan, genoeg spul te koop. Het is verleidelijk om er gelijk op af te gaan maar meestal resulteerd dat niet in een goede deal voor jou. ;)

Die van Mulders ga je ook weinig af krijgen want motorzaak, misschien kun je wel korting regelen op kleding ofzo bij aanschaf motor.
Ik vind de prijs van die van Mulders motoren wel netjes. En op 15 km afstand te koop. Ik zou eventueel daar langs kunnen gaan en kijken wat er te regelen valt. Het is niet dat ik maanden erover doe om het resterende geld bij elkaar te vegen. Dat gaat maar om 2 maand.

Ik ga afzien van die andere motor. Ik twijfel teveel om hem te kopen. ( Ik ben ook gewoon veeel te enthousiast )
 
Ik vind de prijs van die van Mulders motoren wel netjes. En op 15 km afstand te koop. Ik zou eventueel daar langs kunnen gaan en kijken wat er te regelen valt. Het is niet dat ik maanden erover doe om het resterende geld bij elkaar te vegen. Dat gaat maar om 2 maand.

Ik ga afzien van die andere motor. Ik twijfel teveel om hem te kopen. ( Ik ben ook gewoon veeel te enthousiast )
Slim, bij twijfel niet doen.
Misschien kun je 'm bij Mulders kopen en 'm daar 2 maanden laten staan en ophalen als je het geld hebt.
Lijkt me niet zo'n probleem ( het is toch winter en zoveel verkopen ze nu toch niet dus plaats zat ;-) en ik kan me voorstellen dat ze nog wel iets met de prijs kunnen..
 
Ik vind de prijs van die van Mulders motoren wel netjes. En op 15 km afstand te koop. Ik zou eventueel daar langs kunnen gaan en kijken wat er te regelen valt. Het is niet dat ik maanden erover doe om het resterende geld bij elkaar te vegen. Dat gaat maar om 2 maand.

Ik ga afzien van die andere motor. Ik twijfel teveel om hem te kopen. ( Ik ben ook gewoon veeel te enthousiast )
Als je nu al over financiën begint sta je wel minder sterk, want dat word dan deel van de onderhandeling. Als het mogelijk is kun je beter aan familie/vrienden een gunst vragen. Of gewoon geduld hebben.

Overigens heeft ie al wel wat modder gezien gezien de uitlaat en de anodisatie die al los laat op de rechter vorkpoot. Maar hij heeft dan al wel een bagagerekje, handkappen en fatsoenlijke banden. Elk nadeel hep z'n voordeel. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan