Het kan in Almere. (wel stoppen geen boete)

GSX Erik

MF veteraan
16 sep 2002
5.193
0
Almere
Ik weet dat hier al vaker een topic over is geopend maar ik wil mijn verhaal toch even kwijt.

Mijn meissie stelde gisterenavond voor dat ik maar even een rondje moest gaan rijden. Ja, ik weet het ze is een schatje. Dus zo gezegd zo gedaan. Ik mijn spullen aangetrokken en daar ging ik.

Wist niet echt waar ik heen moest rijden dus besloot ik maar richting Lelystad te gaan rijden via de dijk. (Ik woon zelf in Almere) Dus ik de dijk op. Voor de kenners: bij de rotonde bij de gevangenis.

Ik zat meteen al achter een auto, heb netjes gewacht tot ik mocht inhalen. Het eerste stukje mag je niet inhalen daarna mag je een heel klein stukje inhalen en daarna heb je drempels waar je weer niet mag inhalen.

Toen ik over deze drempels heen was heb ik even gas gegeven. Geen rijbewijs kwijt snelheid maar wel ruim boven de toegestane snelheid. Terwijl ik dit deed zag ik in mijn spiegel een auto achter me aankomen. Ik dacht meteen dat zal wel politie zijn en ben dan ook meteen rustig gaan rijden.

De auto haalde mij in maar ik kon niet goed zien of er agenten in zaten. Meteen nadat de auto me had ingehaald ging deze een parkeerhaven in. Even dacht ik nog dat er niets aan de hand was. Maar toen ging toch het gevreesde bordje “stop politie” omhoog.

Zwaar vloekend stopte ik achter de auto. Er stapte een man en een vrouw uit. Man in burger en vrouw in uniform. Nou gaan we het meemaken dacht ik nog bij mezelf.

De man komt naar me toe lopen.

Hij: Goedenavond, weet u waarom we u aanhouden.
Ik: Omdat ik te hard reed.
Hij: U bent tenminste wel eerlijk, heeft u uw rijbewijs bij u.
Ik: Alstublieft (terwijl ik mijn rijbewijs overhandig).
Hij: Ik geef u geen bekeuring, u trok hem wel even flink door maar u reed verder niet asociaal, bracht het andere verkeer niet in gevaar en had uw voortuig goed onder controle, en u geeft zelf al aan dat u fout zat.
Ik: Nou dat vind ik heel aardig van u.
Hij: Ik rij zelf ook op zo’n ding dus ik weet hoe het is. Je hebt geluk, als je een van mijn collega’s had getroffen zou dit je wel eens flink wat geld gekost kunnen hebben.
Ik: Dan ben ik blij dat ik u heb getroffen.

Ondertussen krijgt de man een andere melding binnen en bekijkt de vrouwelijke agent mijn rijbewijs. Ik vraag nog of ik mijn helm moet afdoen. Maar dit was niet nodig. Ze vraagt nog even naar mijn nieuwe adres, oude staat nog op mijn rijbewijs, en ze vertrekken weer.

Ik trek mijn handschoenen aan en vertrek ook weer. Een stukje verderop zie ik ze keren, ik steek nog even me hand op en rij rustig verder. Ik word aan alle kanten door koekblikken voorbij gereden maar dat kan me even weinig schelen, ik hou me netjes aan de toegestane snelheid.

Ik moet zeggen hulde aan de agent dat ie me alleen een waarschuwing gaf. Ik weet dat ik fout zat en heb dat ook meteen toegegeven. Hij had me net zo makkelijk een bekeuring kunnen geven maar hij koos voor deze oplossing.

Zelf denk ik ook dat dit meer effect heeft dan een bekeuring. Een bekeuring kost natuurlijk (minimaal) geld en dat is nooit leuk en daar baal je altijd van. Daarin ligt denk ik ook het gevaar. Je baalt natuurlijk gigantisch van een bekeuring en hoe ga je dat weer afreageren, door aan het gas te gaan hangen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er met een waarschuwing vanaf ben gekomen.

Tot dusver mijn verhaal.

GSX Erik

P.S. voor de liefhebber: het was een zwarte Ford focus.
 
Die zwarte Focussen die weten wat :+
maar bofkont hoor :) en zo zie je maar weer dat er ook redelijke mensen zijn :)

Als jij om 4 uur 's nachts op een doordeweekse avond op de A4 je gas opentrekt en er in de verste verte niemand te bekennen is, vind ik ook dat je iets coulanter moet zijn dan op het moment wanneer je met 20 km te hard je in de spits achter op een auto zit op te dringen omdat je er langs wilt :)

bofkont :) :Y
 
Netjes toch! Je bent gewoon normaal tegen ze gebleven, doen ze ook normaal terug. Altyd aardig zijn tegen de politie he... :+
 
Erg aardig van de agenten! ik denk ook dat dit een effectieve manier is van controleren: aanhouden, goed laten merken dat ze fout zaten en hup volgende!
 
Netjes toch! Je bent gewoon normaal tegen ze gebleven, doen ze ook normaal terug. Altyd aardig zijn tegen de politie he... :+

Inderdaad gewoon normaal doen. Ze doen ook gewoon hun werk. Daar komt nog eens bij dat ik als ambtenaar weet hoe het is om niet altijd even vriendelijk behandeld te worden. ;)
 
Inderdaad gewoon normaal doen. Ze doen ook gewoon hun werk. Daar komt nog eens bij dat ik als ambtenaar weet hoe het is om niet altijd even vriendelijk behandeld te worden. ;)

:) haha maar daarvoor ben je ook een ambtenaar he :P
 
Ik vraag nog of ik mijn helm moet afdoen.
:?

Het eerste wat ik doe als ik word aangehouden is mijn helm afzetten. (voor de eventuele grapjassen: nádat ik tot stilstand ben gekomen en mijn motor heb uitgezet natuurlijk)
Wel zo netjes dacht ik zo.
 
:?

Het eerste wat ik doe als ik word aangehouden is mijn helm afzetten. (voor de eventuele grapjassen: nádat ik tot stilstand ben gekomen en mijn motor heb uitgezet natuurlijk)
Wel zo netjes dacht ik zo.

Komt dat vaak voor dan? ;)

Toont wel respect, wellicht dat het wat geld scheelt!
 
ik doe in princippe alleen het systeem deel omhoog en ff de microfoon een beetje naar beneden.

moet zeggen dat de meeste agenten best wel goed zijn.
is alleen jammer dat je alleen de verhalen over de verkeerde afloop hoort.

dus TS hulde :}
 
hmm, beetje verdacht :P
:Y _O-

bij mij gaat dat nooit zo als TS...
Agent: Weet u waarom we u aanhouden
Ruudje: euhm.... (shit, wat moet ik nou zeggen, ik reed wat te hard maar zouden ze dat wel gemerkt hebben, ik was namelijk ook ff vergeten richting aan te geven, heb net dat stukje doorgetrokken streep nog meegepakt en dat stoplichtje stond ook al vrij lang op oranje...) nee hoor, deed ik iets verkeerd dan?
Agent: nou, dit dit dit en dat (shit, hij heeft toch alles gezien gvd), maar ik zal u een bekeuring geven alleen voor dit
Ruudje: *O* :]
 
Nah echt tof om te lezen hoe sommige agenten omgaan met dit soort situaties :) Ik was bijna alle hoop al verloren ;)

Je zult je zeker wel heel lekker hebben gevoeld toen je weer mocht doorrijden zonder financiele tegenslag?

Geeft je toch altijd een beetje het gevoel dat de motorrijders toch wel gewaardeerd worden en niet worden afgeschreven als alleen maar roekeloze idioten *D
 
Mooi verhaal over een agent die goed snapt hoe je uit zo'n situatie maximaal rendement haalt. :}


Alleen ongelofelijk jammer dat dit verhaal steeds meer een uitzondering is, gezien de ridicule boetequota die door de overheid worden opgelegd aan de politie.
Los van het feit of een agent op deze manier wil optreden, binnenkort mag hij niet meer zo optreden omdat zijn baas 'm anders in z'n nek springt met kreten als "prestatiecontract" en het al eerder genoemde "boetequotum".
:X
 
wat een naiviteit hier...de enige reden dat hij geen boete kreeg was het feit dat er op zon kort stukkie niet gemeten kon worden :9 en ts maar geloven dat er een aardige agent ronddwaalt op aarde _O-



:+
 
hij niet meer zo optreden omdat zijn baas 'm anders in z'n nek springt met kreten als "prestatiecontract" en het al eerder genoemde "boetequotum".
:X
zo moeilijk is het toch niet om zon quotem te halen? 1 dag extreem gaan mieren neuken om elk akkefietje en je kunt weer een maandje gaan vissen tijdens werktijden
:9
 
Almere?

Dat was in de jaren 80 en 90 de stad met het hoogste percentage echtscheidingen.
Helaas valt die eer nu te beurt aan de VINEX-slavenlocaties in den lande.

Wat heeft dat met dit topic te maken?

1 agent wel in uniform de ander niet?
Toch geen bekeuring?
geeft te denken in dit daglicht he ;)
 
Almere?

Dat was in de jaren 80 en 90 de stad met het hoogste percentage echtscheidingen.
Helaas valt die eer nu te beurt aan de VINEX-slavenlocaties in den lande.

Wat heeft dat met dit topic te maken?

1 agent wel in uniform de ander niet?
Toch geen bekeuring?
geeft te denken in dit daglicht he ;)
:? ik volg je niet helemaal... tis vrijdagmiddag he bijna weekend *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan