Het Kawasaki Ninja 650, Z650, Z650RS topic

YaroonG

MF'er
20 jul 2022
193
323
kawa.jpg


Geheel toegewijd aan de populaire Ninja 650, Z650 en Z650RS
Wegens tijdgebrek kom ik niet aan opfleuren en toevoegen van additionele info - mocht iemand dit willen maken kan ik dit aan deze openingspost toevoegen. Er is in ieder geval een pagina over de (z)650 nu :D
 
Laatst bewerkt:
Ook voor de andere moderne z650's met het parallel-twin blok, de z650 en de z650RS?
 
Laatst bewerkt:
Ook voor de andere moderne z650's met het parallel-twin blok, de z650 en de z650RS?
Zag dat er elders al een reeks voor de Z bestaat. Mij maakt het niet uit om dit toe te voegen, de fietsen zijn op wat plastic kappen na identiek. Ik laat die beslissing aan anderen over en pas het indien gewenst met liefde aan
 
Technisch (motorisch, maar ook wb frames, componenten en waarschijnlijk electronika) lijken ze mij meer verwant aan de Ninja 650 dan aan de andere Zeds. Wat dat betreft horen ze voor techniekvragen etc hier, maar het ligt eraan hoe je het topic wilt inrichten.
 
Technisch (motorisch, maar ook wb frames, componenten en waarschijnlijk electronika) lijken ze mij meer verwant aan de Ninja 650 dan aan de andere Zeds. Wat dat betreft horen ze voor techniekvragen etc hier, maar het ligt eraan hoe je het topic wilt inrichten.
Das het mooie, het inrichten wil ik aan de doorgewinterde MF-er overlaten. Al 1.5 jaar 'wacht' ik al op een 650 topic, en heb vandaag maar. het onvermijdelijke gedaan door deze eindelijk te openen O-), maar tot zover gaat mijn kennis v.w.b. opfleuren, content toevoegen etc.
Ik kijk vanavond laat wel als ik thuis ben en pas dan eventueel TT en de OP aan door de Z en een foto toe te voegen :)
 
Das het mooie, het inrichten wil ik aan de doorgewinterde MF-er overlaten. Al 1.5 jaar 'wacht' ik al op een 650 topic, en heb vandaag maar. het onvermijdelijke gedaan door deze eindelijk te openen O-), maar tot zover gaat mijn kennis v.w.b. opfleuren, content toevoegen etc.
Ik kijk vanavond laat wel als ik thuis ben en pas dan eventueel TT en de OP aan door de Z en een foto toe te voegen :)

Met wat rij je momenteel rond? Want las in ander topic dat je aan het sparen bent voor een Ninja 650?
 
Met wat rij je momenteel rond? Want las in ander topic dat je aan het sparen bent voor een Ninja 650?
Nog niets :(

Ik was een jaartje geleden een stuk actiever tijdens mijn rijlessen in het algemene topic waar rijlessen besproken worden. Gelest op z650 en erna 2x proefritje gemaakt. De eerste keer was een Z900, daarna de 650. Eigenlijk ben ik heel gecharmeerd van wat de Z900 allemaal kan. Mn budget is door allerlei onverwachte financiële tegenvallers al zo dramatisch dat ik genoegen neem met iets goedkopers. De 650 is dan ook naast de Z900 voor mij een goede keuze. Eigenlijk zou ik het liefst een Ninja 900 willen, maar die moeten ze nog uitvinden :D
Naked bike is leuk, maar hoe die 650 er uit ziet past beter bij mijn smaak, de kleine ongemakken (beetje saai geluid, niet de snelste, vibratie, etc) neem ik maar voor lief.

Nu ik op de helft ben ga ik weer beetje actiever met motoren bezig zijn, zo ook hier op het forum. Ben er alleen nog niet uit of ik een 2e hands of een nieuwe ga halen. Een goede 2e hands van een dealer met <10k op de teller is gemiddeld maar 1000 a 1500 euro goedkoper. Dan moet je maar raden of het inrijden goed is gebeurd en de fiets niet alsnog in korte tijd flink op z’n klote heeft gehad.

Eenmaal de 650 is het, omdat die dingen zo z’n waarde behouden een kwestie van een jaartje misschien 2 jaartjes rijden en beetje sparen. Een Z900 (of soortgelijks) is dan binnen handbereik voor zover dat dat nog nodig is. Misschien is die 650 alles wat ik nodig heb :)
 
Nog niets :(

Ik was een jaartje geleden een stuk actiever tijdens mijn rijlessen in het algemene topic waar rijlessen besproken worden. Gelest op z650 en erna 2x proefritje gemaakt. De eerste keer was een Z900, daarna de 650. Eigenlijk ben ik heel gecharmeerd van wat de Z900 allemaal kan. Mn budget is door allerlei onverwachte financiële tegenvallers al zo dramatisch dat ik genoegen neem met iets goedkopers. De 650 is dan ook naast de Z900 voor mij een goede keuze. Eigenlijk zou ik het liefst een Ninja 900 willen, maar die moeten ze nog uitvinden :D
Naked bike is leuk, maar hoe die 650 er uit ziet past beter bij mijn smaak, de kleine ongemakken (beetje saai geluid, niet de snelste, vibratie, etc) neem ik maar voor lief.

Nu ik op de helft ben ga ik weer beetje actiever met motoren bezig zijn, zo ook hier op het forum. Ben er alleen nog niet uit of ik een 2e hands of een nieuwe ga halen. Een goede 2e hands van een dealer met <10k op de teller is gemiddeld maar 1000 a 1500 euro goedkoper. Dan moet je maar raden of het inrijden goed is gebeurd en de fiets niet alsnog in korte tijd flink op z’n klote heeft gehad.

Eenmaal de 650 is het, omdat die dingen zo z’n waarde behouden een kwestie van een jaartje misschien 2 jaartjes rijden en beetje sparen. Een Z900 (of soortgelijks) is dan binnen handbereik voor zover dat dat nog nodig is. Misschien is die 650 alles wat ik nodig heb :)

Ai dat is zwaar kut, en ook niet optimaal. Na het halen van je rijbewijs begint het nog maar. Hoop dat je snel kan rondrijden, met een Ninja 650 of iets anders :t
 
Ai dat is zwaar kut, en ook niet optimaal. Na het halen van je rijbewijs begint het nog maar. Hoop dat je snel kan rondrijden, met een Ninja 650 of iets anders :t
Ik sta al 3/4e jaar stil qua rijden, ik mis het wel enorm maar het is simpelweg een kwestie van geduld. Als je onverwachts verhuisd en voor allerlei andere uitgaven wordt gesmeten zijn dat de prioriteiten. Ik heb een auto, fiets, scooter en woon-werk afstand is 500meter dus het is meer een hobby/luxeprobleem want meer dan plezierritjes zal ik niet doen. Komt vanzelf wel goed. Prognose is zomer 2025 dat ik tot aanschaf over kan gaan.

Kan een mod de TT veranderen in Ninja 650 / Z650 / z650RS? Ik heb daar de mogelijkheid niet toe volgens mij :t
 
De Z650 en de Ninja 650 heb ik nooit op gereden. Wel op de z650R. Mooie motor en reed goed al kan de vering/demping veel beter.
 
Ik help wel even mee met het in leven houden hier met een paar vragen :)

Ik ben youtube volledig aan het uitbaggeren over de 650, zo ook over bepaalde onderdelen van de 650.
Die uitlaat is 1 brok bij elkaar gelast massief ding. Er even een Akra demper op zetten lukt dus niet, dus een full system á 1000 eur (?) zal dat dan worden.
Het geluid wat uit mijn laptop speakers komt kan je niet vergelijken als je er naast staat maar qua geluid klinkt het niet echt alsof het dik 1000 eur waard is. Het is en blijft natuurlijk maar een 2 cylinder wat je er ook onder knalt. Voor andere prestaties/vermogen hoef je het ook niet te doen wat de keuze om met de standaard uitlaat te blijven rijden extra groot maakt, los van dat je mooi 1000 eur in je zak kan laten zitten. Enige voordeel van een andere uitlaat misschien een paar kilo's er af? Riders hier die een bepaalde mening er over hebben?

Bij het aanschaffen van een nieuwe zal ik direct valdoppen / korte kentekenplaat er op willen hebben. Zag dat de dealer dit heeft, maar in hoeverre is dit ook zelf te doen? Doppen/sliders er op lijkt me een kwestie van er gewoon op draaien. Die kentekenplaat lijkt me iets uitdagender. Wat zullen de kosten zijn dit op een 650 door de dealer te laten doen?
 
Ik help wel even mee met het in leven houden hier met een paar vragen :)

Ik ben youtube volledig aan het uitbaggeren over de 650, zo ook over bepaalde onderdelen van de 650.
Die uitlaat is 1 brok bij elkaar gelast massief ding. Er even een Akra demper op zetten lukt dus niet, dus een full system á 1000 eur (?) zal dat dan worden.
Het geluid wat uit mijn laptop speakers komt kan je niet vergelijken als je er naast staat maar qua geluid klinkt het niet echt alsof het dik 1000 eur waard is. Het is en blijft natuurlijk maar een 2 cylinder wat je er ook onder knalt. Voor andere prestaties/vermogen hoef je het ook niet te doen wat de keuze om met de standaard uitlaat te blijven rijden extra groot maakt, los van dat je mooi 1000 eur in je zak kan laten zitten. Enige voordeel van een andere uitlaat misschien een paar kilo's er af? Riders hier die een bepaalde mening er over hebben?

Bij het aanschaffen van een nieuwe zal ik direct valdoppen / korte kentekenplaat er op willen hebben. Zag dat de dealer dit heeft, maar in hoeverre is dit ook zelf te doen? Doppen/sliders er op lijkt me een kwestie van er gewoon op draaien. Die kentekenplaat lijkt me iets uitdagender. Wat zullen de kosten zijn dit op een 650 door de dealer te laten doen?

Ik heb de Akra uitlaat erop zitten, wel geen idee hoe die zonder klinkt. Maakt wel lekker geluid hoor, maar als die er niet al op zat weet ik niet of ik de meerprijs zou hebben gegeven.

Een jaar geleden brak de korte kentekenhouder af tijdens het rijden. Ben dan gelijk naar de dealer gereden maar het was zondag dus alleen de showroom was open. Ze gaven me een nieuwe houder mee om het zelf proberen te monteren en als dat niet lukte kon ik terugkomen door de week. Wel het lukte voor geen meter, die instructies waren heel summier en ben niet bepaald een handige harry
 
Als je een handige Harry ben krijg je zo'n houdertje er wel op hoor. Het is geen rocket science. Als je nòg handiger bent maak je 'm zelf van staal of RVS. Dan heb je 'm korter dan de aftermarket dingen en weet je ook zeker dat ie niet breekt.
 
Als je een handige Harry ben krijg je zo'n houdertje er wel op hoor. Het is geen rocket science. Als je nòg handiger bent maak je 'm zelf van staal of RVS. Dan heb je 'm korter dan de aftermarket dingen en weet je ook zeker dat ie niet breekt.

Het houdertje kreeg ik er wel op, de bedrading van de richtingaanwijzer en kentekenverlichting daarentegen niet.
 
Ik met eveneens 2 linkerhanden laat dit dus dan maar doen door de dealer. Als ik daar zit om een fiets te kopen beetje onderhandelen of montage mogelijk is.
 
Ik help wel even mee met het in leven houden hier met een paar vragen :)

Ik ben youtube volledig aan het uitbaggeren over de 650, zo ook over bepaalde onderdelen van de 650.
Die uitlaat is 1 brok bij elkaar gelast massief ding. Er even een Akra demper op zetten lukt dus niet, dus een full system á 1000 eur (?) zal dat dan worden.
Het geluid wat uit mijn laptop speakers komt kan je niet vergelijken als je er naast staat maar qua geluid klinkt het niet echt alsof het dik 1000 eur waard is. Het is en blijft natuurlijk maar een 2 cylinder wat je er ook onder knalt. Voor andere prestaties/vermogen hoef je het ook niet te doen wat de keuze om met de standaard uitlaat te blijven rijden extra groot maakt, los van dat je mooi 1000 eur in je zak kan laten zitten. Enige voordeel van een andere uitlaat misschien een paar kilo's er af? Riders hier die een bepaalde mening er over hebben?

Bij het aanschaffen van een nieuwe zal ik direct valdoppen / korte kentekenplaat er op willen hebben. Zag dat de dealer dit heeft, maar in hoeverre is dit ook zelf te doen? Doppen/sliders er op lijkt me een kwestie van er gewoon op draaien. Die kentekenplaat lijkt me iets uitdagender. Wat zullen de kosten zijn dit op een 650 door de dealer te laten doen?
Ik heb bij bestellen van de motor (nieuw) wat opties toegevoegd:
Smoke windscherm
Radiateurbescherming
Sliders
Verhoogd zadel
Beugelslot + ophanging (zit in de buddyseat)
12 volt aansluiting
Alles bij elkaar inclusief plaatsten (100 euro) ongeveer 1000 euro extra

Tijdens de winterstalling heb ik de korte kentekenplaathouder en handvat verwarming erop laten zetten, dat was ongeveer 450 euro bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij bestellen van de motor (nieuw) wat opties toegevoegd:
Smoke windscherm
Radiateurbescherming
Sliders
Verhoogd zadel
Beugelslot + ophanging (zit in de buddyseat)
12 volt aansluiting
Alles bij elkaar inclusief plaatsten (100 euro) ongeveer 1000 euro extra

Tijdens de winterstalling heb ik de korte kentekenplaathouder en handvat verwarming erop laten zetten, dat was ongeveer 450 euro bij elkaar.
Phoe.. flinke bedragen... Je bent dus niet bewust in de weer gegaan met spul van Alibaba of van die soortgelijke shops, maar alles vers van de dealer. Vanwege garantie/niet zelf hoeven worstelen? Zekerheid dat het er niet af knalt bij een eerste de beste hobbel?
Voor die 100 eur zou ik dat lijstje ook laten doen.
 
Momenteel druk aan het lessen, en verwacht in Juni ook mijn rijbewijs A binnen te hebben. Ik heb ondertussen mogen 'proefzitten' op een 650 en was meteen om. (De zx6r zat me ook lief aan te kijken maar dat komt in de toekomst wel O-)). Vooral de nieuwe rode kleur van 2024 is echt nice! Maar eerst maar eens een 2e hands scoren :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan