Het Kawasaki Ninja 650, Z650, Z650RS topic

Ik ken ondertussen alle kuipdelen aan die kant vanbuiten _O-
Gisteren nog gekeken voor wat race onderdelen op eBay.
Een strakke kuipset, hoger kontje, sowieso andere veren in de voorvork en een schokdemper achter.
Inspiratie door de Super Twin klasse hier op The Isle Of Man.
Het zou een leuke motor zijn voor Ecuyers.
Daar heb ik nog zes dagen staan en mijn eerdere R3 voldeed daar prima.

Maar dinsdag de ZX-6R halen.
Daar hoeft weinig meer aan te gebeuren en die reed al zoveel makkelijker dan de S1000RR.
We gaan het zien. O-)

De Ninja 650 weer klaar voor de overtocht.
Check-in om 04.00 deze ochtend.
PSX_20240608_045100.jpg

Over circa vier uur aan de overkant en dan 2-3 uur rijden naar Newcastle.
Vanavond naar IJmuiden varen, maar dat duurt langer.
Zondagochtend eerst nog gewoon ontbijten op de boot. 🚢🌊

Goud dat ik nu werd ingedeeld bij de motoren met zijkoffers.
PSX_20240608_055541.jpg

Die mochten als eerste aan boord.
Op de heenreis was een zitplek vinden bijna godsonmogelijk.
Nu was de boot nog bijna leeg.
Dit is alleen al een reden om koffers te nemen. ;)

De donkere groene kleur kan ik zeker aan wennen, maar die oranje paarse kleurstelling?? :+ Hopelijk krijgen we nog andere versies in Nederland en België... (de wit/rode ZX6R is wel echt wow! :o)

Er staat bij dat dit niet gegarandeerd ook naar NL en BE gaat komen he. De groene niet meer leveren lijkt mij niet heel aannemelijk. Dat zou heiligschennis zijn.

Net gebeld door de Kawa dealer.
Mijn '14 staat klaar met gereviseerd motorblok (nieuwe zuiger en alle zuigerveren, diverse lagers, oliepomp).

Er zat ook nog een scheur van vijf centimeter in het frame aan de linkerzijde die ze moesten infrezen en lassen.

Misschien morgen halen.
Thuis is de badkamer ontploft terwijl ik op The Isle Of Man was. :')

Oh nee, zijn de problemen met de Kawa opgelost en dan begint de badkamer |(

Oh nee, zijn de problemen met de Kawa opgelost en dan begint de badkamer |(
Verkeerde topic bedacht ik mij later.
Zag mijn eigen gericht niet terug in het ZX-6R topic. :+

Maar off topic is het volgende sowieso. :+
In reply.. ja, er stond vijf centimeter heet water in de woonkamer.
De loodgieter had een leiding niet goed afgedopt bij de verbouwing.
Dus toen er niemand thuis was en ik nog op The Isle Of Man heeft die continu aan gestaan en het water kwam via het plafond langs de muren naar beneden.
Echt een bende en nu drie weken waterzuigers en blowers in huis.
Morgen stoeien met de verzekering.
Bijna alle meubels zijn gescheurd, laptop, twee computerschermen, 60 inch TV kapot.
Maar wat krijg je vergoed na vijf jaar. :?
De toen nieuw aangeschafte spullen konden nog wel een decennium mee. 8)7

Dus toen er niemand thuis was en ik nog op The Isle Of Man heeft die continu aan gestaan en het water kwam via het plafond langs de muren naar beneden.
Bijna alle meubels zijn gescheurd, laptop, twee computerschermen, 60 inch TV kapot.

Jezus zeg, wat een gedoe.

Enige positieve dat ik kan zeggen is dat het gewoon water is en geen rioolwater dat door overvloedige regen terugloopt.

Das effe k.t thuiskomen zeg! Maar idd effe off topic maar wat heeft er aangestaan dan terwijl er niemand thuis was? Ik weet niet hoelang geleden de verbouwing is geweest maar kan de schade niet op de loodgieter verhaald worden?

De zx-6r wel weer gelukkig gereed en hopelijk blijft dat nu ook zo. Duur geintje geworden zeker?

Jezus zeg, wat een gedoe.

Enige positieve dat ik kan zeggen is dat het gewoon water is en geen rioolwater dat door overvloedige regen terugloopt.
Ja, maar heet water maakt ook wel alles kapot.
Het behang is deels van de muren en geverfde muren hebben watersporen en zijn ook deels afgebladderd.
Achter de hoge plinten is alles bruin.
En de kelder zal nog jaren nat zijn. :)

Das effe k.t thuiskomen zeg! Maar idd effe off topic maar wat heeft er aangestaan dan terwijl er niemand thuis was? Ik weet niet hoelang geleden de verbouwing is geweest maar kan de schade niet op de loodgieter verhaald worden?
Gek genoeg begon e.a. drie, vier dagen nadat de loodgieter weg was.
Een oud aftappunt van de hete kraan was afgezaagd en niet goed afgedopt.
Deze had vrije uitstroom voor 48 uur of langer.
Dus de buren zagen dat onze ramen er als een sauna uitzagen.
Toen ze naar binnen keken onstond er ook werkelijk paniek, ze zagen de woonkamer blank staan.

Alleen door het hete water heeft een calamiteiten dienst een temperatuur gemeten in de huiskamer van maar liefst 29.8°C.
En dat was oas na installatie van diverse apparatuur en al enige tijd na het afsluiten van de water toevoer.

We moeten e.a. claimen bij onze verzekering, die gaat het afwijzen.
Dan gaat het door naar de woningstichting, hun verzekeraar gaat het afwijzen en sturen het ook weer door.
En daarna is de verzekering van de loodgieter aan de beurt.
Zo is de procedure. O-)

De zx-6r wel weer gelukkig gereed en hopelijk blijft dat nu ook zo.
Het kenteken is geschorst.
Ik had de verzekering ook nodig voor de reismotor..
Medio augustus zie ik er wel een doel voor. :X :')
Duur geintje geworden zeker?
Ja.

:+

Gek genoeg begon e.a. drie, vier dagen nadat de loodgieter weg was.
Een oud aftappunt van de hete kraan was afgezaagd en niet goed afgedopt.
Deze had vrije uitstroom voor 48 uur of langer.
Dus de buren zagen dat onze ramen er als een sauna uitzagen.
Toen ze naar binnen keken onstond er ook werkelijk paniek, ze zagen de woonkamer blank staan.

Alleen door het hete water heeft een calamiteiten dienst een temperatuur gemeten in de huiskamer van maar liefst 29.8°C.
En dat was oas na installatie van diverse apparatuur en al enige tijd na het afsluiten van de water toevoer.

We moeten e.a. claimen bij onze verzekering, die gaat het afwijzen.
Dan gaat het door naar de woningstichting, hun verzekeraar gaat het afwijzen en sturen het ook weer door.
En daarna is de verzekering van de loodgieter aan de beurt.
Zo is de procedure. O-)

Het kenteken is geschorst.
Ik had de verzekering ook nodig voor de reismotor..
Medio augustus zie ik er wel een doel voor. :X :')

Ja.

:+
De t.ring man wat een zooi. Nog geluk dat je niet in een flat woont anders was de schade niet te overzien. Maar goed je kan er ook weinig meer aan doen. Dit soort dingen staat altijd te gebeuren zoals geknapte leidingen etc. Succes met de hele afwikkeling.

Oranje - paarse 650 _O-
De eerste niet aantrekkelijke 650 is een feit
De rest is wel erg mooi. Vraag me af of er nog wat additionele technische snufjes/veranderingen/verbeteringen bij komen kijken of dat het alleen bij nieuwe kleuren blijft.

Net mijn 650 op Facebook te koop gezet.
PSX_20240527_151831.jpg

Met de bekende pijn in de buik
Nee.. niet vermeld. :+

Er staat nu circa. 8.200 kilometer op de teller.
Nog net geen duizend kilometer mee gereden zelf. :')
PSX_20240527_134647.jpg

Da's snel..
Misschien overheen gelezen maar,..waarom zo snel?
Helaas geen plek voor drie fietsen en ook geen woon~werk en/of andere toerritten op de planning anders dan de vakantie van tien dagen naar The Isle Of Man.
Het blok van de ZX-6R was geploft en is nu weer gereviseerd.
Die gisteren opgehaald.

De Ninja is an sich wel een goede X+1 motor met een heel ander karakter dan de ZX-6R en S1000RR.
Relaxt rechtop, zuinig, bagage mogelijkheden met de OEM soft cases en verder geen uitdagende pretenties. :]

Helaas geen plek voor drie fietsen en ook geen woon~werk en/of andere toerritten op de planning anders dan de vakantie van tien dagen naar The Isle Of Man.
Die gisteren opgehaald.

De Ninja is an sich wel een goede X+1 motor met een heel ander karakter dan de ZX-6R en S1000RR.
Relaxt rechtop, zuinig, bagage mogelijkheden met de OEM soft cases en verder geen uitdagende pretenties. :]
Succes met de verkoop... Helaas is het niet het nieuwe model (>2020), anders had ik je mogelijk een PB gestuurd.

Die gisteren opgehaald.

Maar wat als je deze zomer nog eens een paar dagen op vakantie wil gaan?
Dan is de 650 toch leuker dan de 6R or S1000RR?

Ikzelf hou het bij max 3 dagen, krijg niet meer kleding in dat rugzakje van mij.
Dus dat kan prima op die ZX-6R binnenkort, ook omdat ik tussendoor graag dingen bezoek en niet alleen de hele dag wil rijden :Y

Maar wat als je deze zomer nog eens een paar dagen op vakantie wil gaan?
Dan is de 650 toch leuker dan de 6R or S1000RR?
Ik ben nu voor het eerst in vijftien jaar weer eens weg geweest op de motor.
Mijn vriendin wil alleen naar de zon vliegen en mijn zoon hoogstens met de auto naar Duitsland.
Die zat al achterop vanaf zijn achtste maar sinds twee jaar is het over.

Er zijn nog veertien circuit evenementen vanaf acht juli, waarvan zes in Frankrijk en twee in België.
Motor op de aanhanger, circuit only S1000RR.
De ZX-6R is de reserve motor in het geval van een crash of defecten.
Op de openbare weg staat er niets meer. :)
Ikzelf hou het bij max 3 dagen, krijg niet meer kleding in dat rugzakje van mij.
Dus dat kan prima op die ZX-6R binnenkort, ook omdat ik tussendoor graag dingen bezoek en niet alleen de hele dag wil rijden :Y
Ik zag een ZX-6R met zadeltassen.
Een aluminium plaat op de plek van de duo cover.
Naar The Isle Of Man was eigenlijk ook alleen de heen en terugreis.
Ter plaatse maar twee dagen gereden van de tien nachten.
Het was ook te wisselvallig weer helaas.

Flinke luxe.....maar kost dan wel een aardig zakje knaken om meerdere fietsen op je oprijlaan te hebben, toch?
Verzekering, all-risk voor een occasion is (voor mij) al min. 65 eurotjes. Een nieuwe Z900 all-risk gaat mij 95/maand kosten. Dat x 3 is toch een aardig bedrag per maand.

Flinke luxe.....maar kost dan wel een aardig zakje knaken om meerdere fietsen op je oprijlaan te hebben, toch?
Verzekering, all-risk voor een occasion is (voor mij) al min. 65 eurotjes. Een nieuwe Z900 all-risk gaat mij 95/maand kosten. Dat x 3 is toch een aardig bedrag per maand.
Ik heb niets in de all-risk, ook niet de nieuwe auto.
Ook nooit hoeven te gebruiken sinds 1993.
Tientje tot twaalf euro per maand hier. :)

Bij aanrijding door derden ging mijn verzekering wel ineens miepen dat ik geen rechtsbijstand heb.
De schuldvraag was al duidelijk.
Doorsturen van de polis vonden ze heel moeilijk. 8)7

Terug
Bovenaan Onderaan