Het Kawasaki Versys 650 topic, in bocht 3..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clown683

Possessed!
15 mei 2006
44.017
10.150
Zetten
En daar gaan we weer, Het Kawasaki Versys 650 topic, deel 3...


- Heb je een Versys? Dan hoor je hier natuurlijk je ervaringen te delen... ;)
- Heb je interesse in een Versys? Stel hier je vragen en- of post je proefrit ervaringen...
- Voor alle andere geldt.. een Versys is wellicht een van de meest ondergewaardeerde motoren. Maar dat is snel voorbij, als je enkel het achterlicht te zien krijgt... :P

Want een Versys is een uiterst wendbare motor, zeer goede handelbaarheid, gekoppelt aan een enorme dosis fun en absoluut niet enkel geschikt voor beginners...


Geschiedenis:

- het Kawasaki Versys 650 - topic
- Het Kawasaki Versys 650 topic, de 2e kans...


Even wat plaatjes: Model 2006-2009

full


full


4f418114ff222dc50023492c1daca6cd.jpg


Vanaf 2010 ziet de Versys er zo uit...

kawasaki-versys-650-accion.jpg



kawasaki-650-versys-2013-800px.jpg


Kawasaki-Versys.jpg


Model 2015
2015-kawasaki-versys-650-shows-up-photo-galleryvideo_1.jpg



Versys-rijders uit dit topic...

Clown683: bj. 2008, ABS... Sold!!!
full


black mule
full

full


Fuck Het Milieu
3b660d383725ad10ab46b21f8bedb606


Walter B
2zxrort.jpg


Cherber
6692fe9a-2152-4986-abac-91321327529e.jpg


chillozz
11008617_799069283501943_5488086554441157980_o.jpg


10347175_687151544693718_8349810782135056472_n.jpg


Chocola
full


Alex
djcdIyZ.jpg


cagelderblom
full
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, zoals de inleiding van deel 3 aangeeft lijkt de Versys een van de meest ondergewaardeerde motoren. Ik heb geprobeerd dit voor mijzelf te verklaren, maar ben er niet helemaal uit.

Ik kan wel een paar punten bedenken dat motorrijders de Versys onterecht links laten liggen: de wat aparte vormgeving aan de voorkant? Het ruwe sportieve randje, ook iets persoonlijks. Misschien de aanschafprijs? Of het dealeraanbod? Dat zal wellicht ook meewerken, ik sprak laatst een grote motordealer die gestopt was met Kawasaki vanwege de moeizame cont(r)acten met de importeur.

Afin, de Versys zelf is top. Laatst was ik op een tour naar de Eiffel, en stonden we in Cochem op het plein vol motoren. Geen enkele Versys naast de mijne te vinden, terwijl veel mensen even komen kijken en hun waardering uitspreken. Rijd fijn zeker? Jawel, heeeel fijn :P

Ik ken veel mooie pleinen in Nederland, als die nou eens op een zondagochtend vol zou staan met alleen Versysen *D . Dan mag de importeur koffie en broodjes verzorgen. Met hoeveel Versys bezitters zijn we eigenlijk op dit topic?
 
De Versys heeft niet de uitstraling van BMW, niet de perfecte marketing van de Suzuki V-Strom, niet de looks van de Triumph Tiger en het voornaamste is denk ik het op papier lage vermogen. Wat ik al zei, het lijkt een beginnersfiets...

Toch is een Versys in praktijk sneller dan je zou denken, trekt veel beter door dan de V-Strom, is veel handelbaarder dan de V-Strom. Zelfs op het circuit (Mettet) kon ik prima meekomen met de Versys...
 
In een poging mijn motorleven nieuw leven in te blazen mijn motoren onlangs onder het stof vandaan getrokken en voorzien van een nieuwe accu. En ook even MF account teruggezocht.... :$

Gezien het geringe aantal km in de afgelopen jaren gaat in ieder geval 1 motor de deur uit (de FJR). Was van plan met de andere (oude tenere) door te rijden... maar overweeg deze ook in de verkoop te doen. Op de shortlist voor de opvolger staat de Versys (naast V-strom - ooit gehad en nieuwe tenere - onbetaalbaar). Binnenkort maar eens een proefrit maken. Zal ondertussen even de draadjes op MF nalezen... of heeft iemand samenvatting van aankooptips? :)
 
In een poging mijn motorleven nieuw leven in te blazen mijn motoren onlangs onder het stof vandaan getrokken en voorzien van een nieuwe accu. En ook even MF account teruggezocht.... :$

Gezien het geringe aantal km in de afgelopen jaren gaat in ieder geval 1 motor de deur uit (de FJR). Was van plan met de andere (oude tenere) door te rijden... maar overweeg deze ook in de verkoop te doen. Op de shortlist voor de opvolger staat de Versys (naast V-strom - ooit gehad en nieuwe tenere - onbetaalbaar). Binnenkort maar eens een proefrit maken. Zal ondertussen even de draadjes op MF nalezen... of heeft iemand samenvatting van aankooptips? :)

Aankooptips?

Ga eerst op de V-strom rijden en daarna op de Versys... ;)

Heb zelf een V-strom gehad, altijd genoten en toen kwam de Versys. Wereld van verschil! Zoveel lichter, sportiever, handelbaarder en daardoor veel leuker. Na 5 jaar heb ik hem nog steeds, dat zegt genoeg...

Verder, de uitlaat kan een scheur vertonen en de koeling kan soms wat heet worden. Over het algemeen weinig klachten bij de Versys, of het moet resonantie in het kuipwerk zijn, maar ook dat is prima op te lossen...
 
@MotoMalibu: let op, proefrit kan leiden tot aanschaf :X

Ik zat na drie bochten met grote smile achter het stuur, wist toen al dat ik hem wilde. Al vind ik Yamaha's erg (ver)fijn(d)e motoren. Die FJR is een mooie toerbuffel, en die Téneré is ook niet verkeerd.

Wellicht is de Versys een mooi all-in-one :] ,al zit je bij 150km/h wel op een ander toerental als je FJR, maar je kan de snelweg ook inruilen voor mooie slingerwegen ;)

Verder een betrouwbare, fijne fiets, zeker met de juiste banden eronder. In 2010 uitgebreide facelift, ABS aan te bevelen, en accessoires maken hem af. Succes met je keuze!
 
Ook ik rij nog steeds elke dag met veel plezier op de Versys. :]
Inmiddels staat ie op de 117.000 km, zonder enige kosten buiten de slijtage om.
Vorige maand voor de eerste keer de schijven voor en achter moeten vervangen.
We gaan door voor de ............ km. 8-)
 
Ook ik rij nog steeds elke dag met veel plezier op de Versys. :]
Inmiddels staat ie op de 117.000 km, zonder enige kosten buiten de slijtage om.
Vorige maand voor de eerste keer de schijven voor en achter moeten vervangen.
We gaan door voor de ............ km. 8-)


Goed bezig... je hebt "maar" 100.000 meer gereden dan ik :]
 
Mijn Versys staat nu op 20k. Onlangs koppelingskabel vervangen. Door water / weinig smering.
Heerlijke fiets :Y

Iedereen die overweegt een Versys te nemen zal deze video moeten zien:
(Tevens ook de mooiste uitvoering... want ik heb hem ook!) :+
 
Mijn Versys staat nu op 20k. Onlangs koppelingskabel vervangen. Door water / weinig smering.
Heerlijke fiets :Y

Iedereen die overweegt een Versys te nemen zal deze video moeten zien:
(Tevens ook de mooiste uitvoering... want ik heb hem ook!) :+
Mmmm, jammer...
Hij snapt het niet zo goed, of hij kan het niet zo goed... :P

Ook hij heeft het over beginners en heropstappers en dat je meer vermogen nodig hebt wil je de hooligan uithangen. Ik denk dat hij dan nog niet mijn groene wondertje heeft zien rijden. Nodig hem graag uit voor een dagje spelen en dan mag hij die 20 pk extra wel meenemen... ;)
 
Je luistert een beetje selectief volgens mij :+
Hij zegt dat je prima de hooligan uit kan hangen. "Hij doet prima mee"

Toegegeven is het gewoon een makkelijke fiets. Ik heb niemand horen klagen dat ie moeilijk stuurt of een onbeheersbaar vermogen heeft.

En 20pk extra... ik geloof dat jij het wel eens hebt gehad over het 'chiptunen' van de Versys om wat meer vermogen eruit te halen. Met andere woorden: Je bent het gewoon met hem eens ;)

Laffe! :+
 
Je luistert een beetje selectief volgens mij :+
Hij zegt dat je prima de hooligan uit kan hangen. "Hij doet prima mee"

Toegegeven is het gewoon een makkelijke fiets. Ik heb niemand horen klagen dat ie moeilijk stuurt of een onbeheersbaar vermogen heeft.

En 20pk extra... ik geloof dat jij het wel eens hebt gehad over het 'chiptunen' van de Versys om wat meer vermogen eruit te halen. Met andere woorden: Je bent het gewoon met hem eens ;)

Laffe! :+
Ik heb enkel meer vermogen nodig voor de rechte stukken... Iets met een kwaak met 1400 cc met raketaandrijving... ;)

Voor de bochten heb ik niet meer nodig, dat wil ik Sidney wel laten zien. Heb hem ff gemaild... ;)
 
Laatst bewerkt:
Aankooptips?

Ga eerst op de V-strom rijden en daarna op de Versys... ;)

Heb zelf een V-strom gehad, altijd genoten en toen kwam de Versys. Wereld van verschil! Zoveel lichter, sportiever, handelbaarder en daardoor veel leuker. Na 5 jaar heb ik hem nog steeds, dat zegt genoeg...

Verder, de uitlaat kan een scheur vertonen en de koeling kan soms wat heet worden. Over het algemeen weinig klachten bij de Versys, of het moet resonantie in het kuipwerk zijn, maar ook dat is prima op te lossen...

Vstrom heb ik best nog wel hoog zitten... Dus ben benieuwd. Bedankt voor de tips.... Resonantie in kuipwerk.... Als je dat hoort moet je toch gewoon wat harder rijden? :+
 
Deel 3 alweer, ik volg het met interesse.

Gisteren bij de TT nog een nieuwe V 650 en V 1000 gezien, op de parkeerplaats bij de Veenslang. Iemand van hier?
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan