Het Kawasaki Z 1300 draadje

kawa Z 1300

MF veteraan
15 dec 2004
3.959
3.362
Brabant
Ik zag wel een draadje over de CBX, dan mag de
Kawasaki Z1300 natuurlijk niet ontbreken.

Zijn er hier nog leden die er ook een hebben, ik heb nu mijn tweede Z1300.

Ze worden zeldzaam, staan er nu twee te koop, beiden boven de 8k.

kawasaki-z1300-trois-quarts_hd.jpg
 
Gaaf! Eindelijk een topic over de Z1300. Ik heb er zelf geen, maar een maat van me is bezig een Z1300 te restaureren, daar is ie al 8 jaar mee bezig..
Komt door zijn werkdruk, ploegendiensten in de haven van Rotterdam en een chronisch gebrek aan centen. Maar hij wil het perfect hebben dus het duurt even.
Maar dan heeft ie ook wel een mooie.
Heb je ook foto's van die van jou?
 
Gaaf! Eindelijk een topic over de Z1300. Ik heb er zelf geen, maar een maat van me is bezig een Z1300 te restaureren, daar is ie al 8 jaar mee bezig..
Komt door zijn werkdruk, ploegendiensten in de haven van Rotterdam en een chronisch gebrek aan centen. Maar hij wil het perfect hebben dus het duurt even.
Maar dan heeft ie ook wel een mooie.
Heb je ook foto's van die van jou?
Die staan in mijn zijspantopic
 
Ook een liefhebber hier, ik heb er 4 gehad waarvan 2 dfi‘s. Ben wel nog op zoek naar zo‘n mooie rooie als in de foto maar dan ook met dfi.
 
Potverdorie, dat is toch echt 1 van mijn all-time droomfietsen 😃
Graag veeel foto's 👍

Marco
 
 
Nou, zoals beloofd hierbij een fotoverslag van de revisie van mijn Z 1300 in 1994, het budget was destijds 10.000 gulden, helaas hebben we dat niet gered _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Tijdens de revisie besloten er een bak aan te hangen.
Fotoverslag is helaas niet compleet tot het einde, ik weet niet meer of ik die foto's nu kwijt ben of gestopt ben met plaatjes, wel jammer, opbouw zijspan zijn maar 5 foto's

Waar mogelijk en technisch verantwoord zijn er titanium bouten gebruikt, een keuze die ik nu denk ik niet meer zou maken, destijds was dit een zeer dure oplossing, maar ja je bent jong en onbezonnen, lol.
Ter voorbeeld, een boutje van m6 x 35 was toen 7,50 gulden.

Motorische gedeelte is door een monteur gedaan, de rest eigenlijk door mij met ondersteuning van de monteur.
Eigenlijk is alles wat kon slijten vervangen voor nieuw.
Zijspan is daarna aangebouwd door een lid van de NVZ

Inmiddels is het zijspanframe gepoedercoat en zijn er voor de rest ook wel wat wijzigingen zoals nu een schommelvork met fatsoenlijke remmen 8-)
SDC10001 (Groot).JPG
SDC10002 (Groot).JPG
SDC10004 (Groot).JPG
SDC10005 (Groot).JPG
SDC10007 (Groot).JPG
SDC10008 (Groot).JPG
SDC10009 (Groot).JPG
SDC10010 (Groot).JPG
SDC10011 (Groot).JPG
SDC10012 (Groot).JPG
SDC10013 (Groot).JPG
SDC10014 (Groot).JPG
SDC10015 (Groot).JPG
SDC10016 (Groot).JPG
SDC10017 (Groot).JPG
SDC10018 (Groot).JPG
SDC10019 (Groot).JPG
SDC10020 (Groot).JPG
SDC10021 (Groot).JPG
SDC10022 (Groot).JPG
SDC10023 (Groot).JPG
SDC10024 (Groot) (1).JPG
SDC10025 (Groot).JPG
SDC10026 (Groot).JPG
SDC10027 (Groot).JPG
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij ben ik alleen hier met een 1300 :-).
Vandaag even naar Assen naar een aanhangwagentje kijken voor achter het span.
 
Volgens mij ben ik alleen hier met een 1300 :-).
Vandaag even naar Assen naar een aanhangwagentje kijken voor achter het span.
Zou me niks verbazen,de laatste Z1300 die ik op de weg gezien heb was begin jaren 90,een Z1300 in het echt rijdend
zien was vroeger al een zeldzaamheid,de CBX kwam je vaker tegen,overigens niet zo vreemd het was vroeger
al een prijzige motor die niet veel mensen konden betalen.Zelf nog staan twijfelen tussen de Z en een CBX,is uiteindelijk
de CBX geworden omdat ik die sportiever vond,de Z was meer een grote toerbuffel.
 
Aanhangertje is besteld, als die er is gelijk een afspraak maken voor een trekhaak bij LBS.
campmaster-1.jpg
cm-5_camping.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien word het geheel aan een grondige inspectie onderworpen door de bazin,
is ie goedgekeurd of moest je op het strafbankje gaan zitten:+
 
Hat is goedgekeurd, we waren wel verbaasd hoe goed de kleur overeenkomt, dat blijft dus ook zo.
Zit zelfs een omvormertje in de aanhanger, van 220 naar 12 volt.
 
Mooie restauratie hoor; petje af. Wat een giga combinatie alles bij elkaar ! Daar kan je wel een paar maanden mee op uit trekken :-)

Ik heb zelf al 32 jaar deze fiets en (bijna) alle Z1300 rijders in NL kennen mij wel :-)
 

Bijlagen

  • 102_2506.JPG
    102_2506.JPG
    290,3 KB · Weergaven: 57
Hee nog een 1300*O**O**O**O*
De kleurencombi komt me bekend voor, vroeger kwam ik nog wel eens bij 1300 meetings, maar dat is erg lang geleden, ik denk 25 jaar geleden
 
Terug
Bovenaan Onderaan