Ik had de standaard Bridgestone eronder liggen. Beviel mij voor geen meter. Ik heb altijd Dunlop gereden op mijn ZX9R waar ik 5000-6000km mee reed (achterband) maar nu eens overgestapt op de Michelin Pilot Road 4 . WAT een fantastische band is dat. Plakt goed, in de regen goed, diep profiel en volgens gebruikers gaat ie ook lang mee en DAT heb ik inderdaad gezien dat na 6000km het profiel nog ruimschoots aanwezig was voor nog een paar duizend km.Die 90k zie je niet van de ZX9R af!
Leuk om die specifieke verschillen zo te lezen en inderdaad, de ZX9R en de Z1000SX zijn niet met dezelfde doelstelling ontwikkeld denk ik.
Kan het verschil in stabiliteit in de bochten te maken hebben met de banden waarmee je de SX aangekocht hebt?
En veel veilige km in het nieuwe jaar.
Michelin Pilot Road 4 of de nieuwere 5 echt SUPER BANDEN. Veel beter dan de Bridgestone.Ik heb goede ervaringen met de Bridgestone S21
Ik heb daar geen last van. Ik ben 1.81m maar het standaard ruitje bevalt mij goed. De wind komt bij mij op de borst en geen wervelingen rondom mijn helm. Wel oordoppen in vanwege het windgeruis. Op de snelweg middelste stand en binnendoor laagste stand van de ruit.Welke andere ruitjes hebben jullie op de SX staan?
Standaard ruitje voldoet voor mij tot ongeveer 100km/h.
Daarboven krijg ik, op snelweg bv, na enkele minuten al last van mijn oren (ik rijd met otoplastieken).
Ik ben redelijk klein (1m70) en heb op quasi iedere motor die ik gereden heb al last gehad van het lawaai boven 100km/h.
DAT ervaar ik exact ook zo met mijn standaard ruit.Ik heb de screen van puig. Wind hou ik ondanks deze ruit wel al is het echt veel rustiger en merkbaar minder.
Heb ook plastieken maar heb er dan helemaal geen last van. Had ik eigenlijk ook niet met de standaard ruit. Heb je in alle drie de standen er last van?
Ik zelf gebruik meestal de laagste stand die vind ik het prettigst rijden met een beetje winddruk.. Als ik meer uit de wind wil de middelste, dan heb ik alleen wel iets meer herrie op de helm. Denk dat je last heb van de turbulentie. Op de hoogste stand van het ruitje ervaar ik ook vervelende herrie.
DAT was voor mij ook de reden om van een ZX9R over te stappen op een Z1000SXHallo allemaal
Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een 2012 SX.
Heb vanaf 2007 met een Aprilia vergissing tussendoor op een ZX9R gereden, nu ik de 40 gepasseerd ben werd het tijd voor een motor met een minder extreme zit en de koffers zijn mooi meegenomen voor woon/werk en uitjes/vakanties.
groet
Lucas
Ik krijg al na 200km pijn in m'n reet op dat standaard zadel. Een zachter gelzadel wordt dat dan beter?Afgelopen weekend een lang weekend Nord Schwarzwald gehad.
Wat een hoop lol beleef je met deze motor. Over het hele weekend gezien is het echt een super goede reisgezel gebleken. Het lijkt een hele motor maar eenmaal rijdend in het zadel gaat het als vanzelf.
Met bepakking en al de laatste randjes van de banden afgereden en dat werd alleen maar beter door de bepakking te verwijderen eenmaal op locatie. Op het zadel na goed comfortabele maar sportieve reisfiets die mega veel stuurplezier bied op de bochtige wegen. Ik heb me echt dik en dik vermaakt met deze motor. Een bepaald stuk op de B500 (schwarzwald hochstrasse) konden wij geen genoeg van krijgen en hebben we meerdere keren op en neer geknald. Wat een weekend zeg, top gewoon.
Wel zadelpijn na een snelweg rit van 600 km + daar wil ik nog een ander zadel voor halen..
Ik heb bouwjaar 2013. Achterrem is inderdaad niet best. Moet hem met de hak intrappen om er gevoel in te krijgen!!!Ik heb zelf mijn leidingen vervangen voor stalen, en dat is een hele verbetering.
Op de beurs zat ik op de nieuwe SX, maar wat een spons zeg vergeleken met mijn 2011 model. Nu zijn die remklauwen wel wat beter maar qua gevoel...
Ik krijg al na 200km pijn in m'n reet op dat standaard zadel. Een zachter gelzadel wordt dat dan beter?
Het is schijnt juist zo te zijn dat het zadel van de Z1000SX te zacht is waardoor je gaat door zitten. En daar krijg je dan pijn in je reet van. Ik heb na 200 ook wel de eerste verschijnselen maar dan kan ik nog prima door rijden. Echter thuis na een erg lange rit heb ik er goed last van.
Een gel zadel is waarschijnlijk niet persé zachter maar vooral steviger en daardoor zachter aan voelt voor de derrière.
Ga denk ik binnenkort voor een topsellerie zadel kijken.
Hmm dat klinkt niet erg hoopvol.
Welk merk zadel had je gekocht?
gewoon zitvlees kweken. ik heb nergerns last van met het ori zadel
Dank je, dat was eigenlijk waarnaar ik op zoek was. Zijn er nog uiterlijke kenmerken waaraan ik een 2014 van een 2013 model kan onderscheiden ???Hallo kees. Vanaf 2014 heeft de sx iets betere voor remmen, instelbaar tractie control en instelbaar powermap mee gekregen. En zijn er andere uitlaatdempers op gekomen en een andere schokdemper achter. Dat zijn wel de grootste veranderen voor dat model.
Bij het 2017 model is er ook uiterlijk een flinke update gekomen en is het elektronica pakket nog meer uitgebreid.
Succes met je zoektocht!