Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Ik heb net even gekeken, maar ik kan het zelf niet beoordelen. Ik heb de motor in deze staat gekocht.

De vering bevalt jou goed maar eigenlijk heb je geen vergelijking met de originele vering, toch? Ik geloof wel dat het veel beter is.
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de originele vering t.o.v. vervangingsvering?
 
Ben er zojuist achter gekomen dat na 42.000 km m'n voorste remschijven helaas toe zijn aan vervanging...
Nou zijn die krengen (%@!^$) duur en lees ik op verschillende forums over Arashi schijven (ali express).

Nou heb ik verschillende ervaringen met "ali" zoals dat remhendels e.d nog best degelijke kwaliteit is, dit in tegenstelling tot het electra zoals een nieuw achterlicht (niet kopen, is troep).
De welbekende discussie die staat is: zou je echt geld willen besparen op de veiligheid, in dit geval dus de remmen.

Ik vind 300 euro verschil nogal serieus veel geld voor iets wat niet gecompliceerd is (stuk rvs staal op rollen wat uitgebalenceerd moet zijn) tevens heb ik geen intensie om het circuit op te gaan en de remmen tot de max te testen.

Dat zeggende is het wel fijn om te weten dat ze in 1 geheel blijven als ik af en toe een noodstop uit moet voeren..
Dus ik ben benieuwd naar jullie mening en eventuele ervaringen mbt de remschijven/blokken.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je zelf al zegt, dit gaat om zowel je eigen veiligheid als die van anderen. Die ali schijven hebben echt niet de perfecte marges die een OEM setje of bijv. brembo's wel hebben. Quailty control is daar ondergeschikt en 99 van de 100 x zal het wel goed gaan, totdat jij de 100e ben die vanwege een haarscheurtje z'n schijf in 2en remt.
 
Klopt, maar ik weet wel hoe zeperig de meeste motoren rijden. En dat is dit niet.

Ik geloof meteen dat jouw motor een super stuurgedrag heeft met de hyperpro.
Ik vraag me alleen af hoe groot het verschil is t.o.v. originele vering.
Mijn Z1000SX is zeker niet zeperig maar ook niet zo koersvast als mijn oude ZX9R.
 
Ach daar is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is dat ik zelf de hyperpro laat monteren O-) ;)
 
Zeker! Heb afgelopen zaterdag nog gereden, voordat ze gingen strooien en de zon nog scheen :] . Was heerlijk...

(ik reageer zowaar in het verkeerde topic, maar dan weten jullie dat ook ;))
 
iets wat niet gecompliceerd is (stuk rvs staal op rollen wat uitgebalenceerd moet zijn)
Deze aanname zit er volledig naast. Het proces van staal maken bestaat uit vele stappen van opwarmen, afkoelen en mechanische bewerkingen die ook nog eens met de juiste snelheid uitgevoerd moeten worden. En om het goedkoop te kunnen maken gebeurt dit allemaal op hoge snelheid.
Meestal gaat dit goed, maar zo af en toe gaat het ook iets kleins niet goed. En dat heeft wel direct gevolgen voor het eindproduct.
 
Goedemorgen, heeft iemand hier toevallig nog belang bij een handig bagagerek voor een Z1000SX van de bouwjaren 2011-2013?
Zie onderstaande advertentie voor meer info:

 

Bijlagen

  • Bagagerek Z1000SX.jpg
    Bagagerek Z1000SX.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 12
Zo mijn nieuwe zadel van topsellerie is onderweg. Vrijdag komt het binnen.
Ik ben erg benieuwd of het veel verbetering geeft tegenover het originele.

Na hele dagen sturen op de z1000sx toch wel zere billetjes.
 
Ik zal me even kort voorstellen;
Dennis, 24 jaar en komt uit het zuiden van Limburg. Eerst 2 jaar in het bezit geweest van een Suzuki GS500 (A2), toen de overstap gemaakt naar een GSXR 750 k6. De zoektocht naar een andere motor is begonnen en het lijkt erop dat de Z1000SX mijn volgende motor gaat worden. Hebben jullie tips / aandachtspunten waar ik vooral op moet letten bij aanschaf van deze motor?

Graag hoor ik van jullie!
Grtz, Dennis :]
 
Ik zal me even kort voorstellen;
Dennis, 24 jaar en komt uit het zuiden van Limburg. Eerst 2 jaar in het bezit geweest van een Suzuki GS500 (A2), toen de overstap gemaakt naar een GSXR 750 k6. De zoektocht naar een andere motor is begonnen en het lijkt erop dat de Z1000SX mijn volgende motor gaat worden. Hebben jullie tips / aandachtspunten waar ik vooral op moet letten bij aanschaf van deze motor?

Graag hoor ik van jullie!
Grtz, Dennis :]

Hey Dennis,

Gezien je vorige fiets zal je heel veel rijplezier krijgen met de z1000sx.
Ik zou alleen aan kunnen raden om een lange test rit te maken gezien het feit dat op de standaard zadel je nog weleens snel last zou kunnen hebben van je achterste.
En een goed aandachts punt voor mij is toch wel de schokbrekers voor die kunnen nog weleens snel roestvorming krijgen aan de onderzijde van de cylinder, een beetje motorrijder die voor z'n motor zorgt haalt dit weg met een stukje skotchbreit.
Het onderhoud voor de ketting zou ook nog weleens een goede indicator kunnen zijn.
Succes! Ben benieuwd naar foto's.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag zijn m'n remschijven binnen gekomen vanuit China (corona vrij). Eerste indruk is heel positief, met een digitale schuifmaat op diverse plaatsen een meting genomen en zo te zien is de dikte mooi constant, ze zien er op het oog kaars recht uit maar dat wil uoteraard vrij weinig zeggen.
Ik ben van plan om ze bij m'n 50.000 beurt (van de zomer) er zelf op te zetten.
Ik zal tegen die tijd wel weer wat foto's hier neergooien, eerst nog een vakantie naar Spanje in Juni met de gifkikker.
 

Bijlagen

  • 20200227_144711.jpg
    20200227_144711.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 20
  • 20200227_144703.jpg
    20200227_144703.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 21
Hey Dennis,

Gezien je vorige fiets zal je heel veel rijplezier krijgen met de z1000sx.
Ik zou alleen aan kunnen raden om een lange test rit te maken gezien het feit dat op de standaard zadel je nog weleens snel last zou kunnen hebben van je achterste.
En een goed aandachts punt voor mij is toch wel de schokbrekers voor die kunnen nog weleens snel roestvorming krijgen aan de onderzijde van de cylinder, een beetje motorrijder die voor z'n motor zorgt haalt dit weg met een stukje skotchbreit.
Het onderhoud voor de ketting zou ook nog weleens een goede indicator kunnen zijn.
Succes! Ben benieuwd naar foto's.

Bedankt voor je reactie Youri!
Wordt zeer waarsschijnlijk de eerste generatie Z1000SX. Als het goed is ga ik komend weekend kijken. Ben benieuwd hoe hij me zal bevallen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes :]
 
Klopt het dat het ‘standaardrek’ voor de zijkoffers niet snel te demonteren is? Wil de koffers + het rek alleen gebruiken als ik een weekendje weg ga.
 
Hey MF, Long time no see.
In 2017 heb ik een nieuwe SX gekocht na een 3 jaar op een 2012 gereden te hebben.
Vorig jaar begonnen mijn voorremmen te trillen bij het hard afremmen op hoge snelheid. Tevens op lage snelheid (afremmen tot stilstand voor het stoplicht) zat er een 'pulse' beweging in de rem. Schijven waren recht, maar er zat blijkbaar een verdunning/verdikking in de schijf (gespleten remschijf?) waardoor dit gedrag tot uiting kwam. Ik had toen zo'n 20k gereden. Dit is netjes in de laatste maand onder fabrieksgarantie vervangen. Beide schijven en blokken zijn toen vervangen.
Nu zo'n 15k later heb ik hetzelfde effect weer. Komt een van jullie dit bekend voor? Ik moet nog weer langs de dealer, maar ben benieuwd naar andere ervaringen.
 
Klopt het dat het ‘standaardrek’ voor de zijkoffers niet snel te demonteren is? Wil de koffers + het rek alleen gebruiken als ik een weekendje weg ga.

Klopt. Koop eeen Givi Quickrelease rek waar de koffers aan kunnen.
 
@Jeroen12 Toevallig een link naar zo’n rekje? Heb even gezocht maar ik vind m niet zo 1,2,3.

Nu ben ik ook een Z1000SX bezitter. Een zwarte inclusief zijkoffers. Hetgene wat ik graag zou willen veranderen is de kentekenplaathouder. Deze is nu nog de taartschep. Iemand tips mbt een kentekenplaathouder en het kofferrek? Dit moet allemaal passen. Binnekort zal ik een foto plaatsen!
 
@Jeroen12 Toevallig een link naar zo’n rekje? Heb even gezocht maar ik vind m niet zo 1,2,3.

Nu ben ik ook een Z1000SX bezitter. Een zwarte inclusief zijkoffers. Hetgene wat ik graag zou willen veranderen is de kentekenplaathouder. Deze is nu nog de taartschep. Iemand tips mbt een kentekenplaathouder en het kofferrek? Dit moet allemaal passen. Binnekort zal ik een foto plaatsen!

Hiero: GIVI PLXR4100 Zijkofferrek Z1000 SX (11-)
Of hier: Givi Kofferrek V35 Kawasaki Z 1000 SX
Bij die laatste club had ik 'm gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan