Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Welk bouwjaar dan? Ik heb een van de eerste generatie, maar ik zou eerder de neiging hebben het stuur wat te verlagen. Is natuurlijk heel persoonlijk, dat snap ik. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je op een mt10 nog meer rechtop zit.
 
Welk bouwjaar dan? Ik heb een van de eerste generatie, maar ik zou eerder de neiging hebben het stuur wat te verlagen. Is natuurlijk heel persoonlijk, dat snap ik. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je op een mt10 nog meer rechtop zit.

Ja dat zitten is zeker heel persoonlijk. Ik heb met de 2020 gereden...
 
Welk bouwjaar dan? Ik heb een van de eerste generatie, maar ik zou eerder de neiging hebben het stuur wat te verlagen. Is natuurlijk heel persoonlijk, dat snap ik. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je op een mt10 nog meer rechtop zit.

Dat vind ik dus ook. Ik wil ook het stuur iets lager dan het nu is. Ik vind het net iets te passief voor het mooie.
 
Ik ga komende week een dagje testen op een MT10 Tourer en een proefrit op de Z1000SX. Ben wel benieuwd naar de verschillen en of mijn verwachtingen kloppen dat de MT10 wat meer speels is, maar de Z1000SX een prettigere sport/tourer is.

Uiteindelijk een keer een knoop doorhakken voor de volgende motor :)
 
Weet iemand of de spiegels van een 2e gen passen op een 1e gen? Die spiegels van de 2e gen kun je ‘gewoon’ naar binnen klappen. Die van de 1e gen klap je naar voren of achter, wat onhandig is.

Daarnaast heb ik voor de liefhebber het originele windscherm + originele knippers te koop van een 1e gen.

:] Dennis
 
Ik heb deze bochtenset van Akrapovic toch maar besteld. Dan ben ik verlost van die lelijke katalysator en hopelijk zorgt deze aanpassing ook voor een beter, mooier en aanvaardbaar geluid :9

Bekijk bijlage 1500941
Heeft er iemand ( bijv. Rense 69 :?;)) dan nog een originele bochten set liggen van een SX ?
Ik wil zulke dubbele uitlaten op mijn Versys1000 gaan knutselen.
Is wss wel wat werk, ik zie het als een uitdaging 🤪
 
De gewone steppies (bij schakel en rem pedaal)
Dopje/rubbertje zit tegen de binnenzijde van de schetsplaat aan
Hé Tcat,

Grappig dat ik je hier tegen kom. Ken je nog van het TC forum op thundercat.nl
Ik rij inmiddels al een paar jaar op een Honda Blackbird maar ben aan het kijken naar een Z1000SX.
Is dat een fijne motor?

Gr
Aristo
 
Heeft er iemand ( bijv. Rense 69 :?;)) dan nog een originele bochten set liggen van een SX ?
Ik wil zulke dubbele uitlaten op mijn Versys1000 gaan knutselen.
Is wss wel wat werk, ik zie het als een uitdaging 🤪

Ik snap dat je naar dubbele uitlaten wilt want dat is erg mooi. Ik kan je helaas niet helpen want ik houd de bochtenset zelf......succes met je zoektocht
 
Heeft er iemand ( bijv. Rense 69 :?;)) dan nog een originele bochten set liggen van een SX ?
Ik wil zulke dubbele uitlaten op mijn Versys1000 gaan knutselen.
Is wss wel wat werk, ik zie het als een uitdaging 🤪

Ik heb ook nog een set originele liggen, maar ik ben best bereidt om die weg te doen voor een goeie prijs.
Laat maar weten wat je ervoor over hebt.
 
Zo, vandaag de Uitlaatbochten bij Youri opgehaald ( Gezellig👍) en nog ff snel onder de Versys gezet.
Ik moet de buisjes aan de oem dempers inzagen/ een beetje zetten en weer dicht lassen en aan beide zijden nieuwe ophangpunten maken om ze op te hangen, omdat het ene ophangpunt aan de Versys te ver naar achteren zit.
Gelukkig zit er aan beide zijden een stalen-buizen-hulp-frame-pje aan waar de duo steps aan zitten.
Dus dat is relatief gemakkelijk te lassen🤔
Maar evengoed zal het toch wel een dagje werk zijn om het netjes te krijgen, echter als het resultaat naar behoren is, is het goed.🤗
 
Zo, vandaag de Uitlaatbochten bij Youri opgehaald ( Gezellig👍) en nog ff snel onder de Versys gezet.
Ik moet de buisjes aan de oem dempers inzagen/ een beetje zetten en weer dicht lassen en aan beide zijden nieuwe ophangpunten maken om ze op te hangen, omdat het ene ophangpunt aan de Versys te ver naar achteren zit.
Gelukkig zit er aan beide zijden een stalen-buizen-hulp-frame-pje aan waar de duo steps aan zitten.
Dus dat is relatief gemakkelijk te lassen🤔
Maar evengoed zal het toch wel een dagje werk zijn om het netjes te krijgen, echter als het resultaat naar behoren is, is het goed.🤗
De combinatie zag er goed uit op het filmpje Hans 👍 lekker bezig geweest en weer een unicum erbij😬
 
Hé Tcat,

Grappig dat ik je hier tegen kom. Ken je nog van het TC forum op thundercat.nl
Ik rij inmiddels al een paar jaar op een Honda Blackbird maar ben aan het kijken naar een Z1000SX.
Is dat een fijne motor?

Gr
Aristo

Eey Aristo,
Voor zo ver ik er van heb kunnen genieten was het een super fiets.
Een waardige opvolger voor de Poes..
Jij zwerft toch ook al langer rond op MF??

Helaas maar 5 weken plezier van gehad (andere vonden hem ook zéér mooiB|)

Dus nu in wacht stand.
En alweer verder aan het zoeken, de volgende wordt zeer waarschijnlijk weer een SX, of stiekum de nieuwe Tracer 7.
Afhankelijk hoe het zit en rijdt..
 
Eey Aristo,
Voor zo ver ik er van heb kunnen genieten was het een super fiets.
Een waardige opvolger voor de Poes..
Jij zwerft toch ook al langer rond op MF??

Helaas maar 5 weken plezier van gehad (andere vonden hem ook zéér mooiB|)

Dus nu in wacht stand.
En alweer verder aan het zoeken, de volgende wordt zeer waarschijnlijk weer een SX, of stiekum de nieuwe Tracer 7.
Afhankelijk hoe het zit en rijdt..


Sjezus, das klote |(
Dus je bent nu motorloos?

Ja, ik loop hier inderdaad alweer een tijdje rond, alleen ik post nooit zoveel. Ben niet zo'n forum figuur 😉
Heb inmiddels wel een Z1000SX gekocht! En de Blackbird ingeruild. Werd erg enthousiast tijdens de proefrit dus was snel overtuigd.
Binnenkort ophalen bij Goedhart *O*
 
Ach ja, je doet er weinig aan, behalve geduld opbrengen.
En verplicht weer gaan zoeken.
Had pas de zoveelste Poes ingeleverd voor de SX..

Haha, zelf ook niet echt actief in de rest van het forum, wel veel in het off topic gedeelte🤫
Dacht het al, dara ik je wel eens 'voorbij' zag hobbelen.

Welke?
de 19 of 20??
 
De zwarte uit 19. Daar hadden ze een mooie aanbieding van omdat de 20 natuurlijk nu uit is.
De 20 werd qua prijs wat te gortig. Ook vind ik de kleurstelling van de zwarte 20 niet echt mooi..
 
De zwarte uit 19. Daar hadden ze een mooie aanbieding van omdat de 20 natuurlijk nu uit is.
De 20 werd qua prijs wat te gortig. Ook vind ik de kleurstelling van de zwarte 20 niet echt mooi..


Welkom en heel veul plezier gewenst met jouw mooie motor.
ik vind ook het oude model veel mooier dan het nieuwe model :X ;)
 
Deze dus.....Volgende week halen 8-)


20200523_112102.jpg
 
Goedemiddag, ik ben mezelf ook aan het oriënteren op een Z1000SX. Richt mijzelf op bouwjaar 2014-2016, zijn er nog specifieke aandachtspunten waarop te letten bij aankoop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan