Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Blij om te horen dat het gelukt is, ziet er goed uit🤙kleine tip van flip, boor de gaten via het kentekenplaat door naar de houder en zet de plaat vast met bouten. De klem bij mij was helaas niet voldoende en verloor dus m'n plaat...

Ik zat inderdaad met hetzelfde probleem mbt de knipperlichten en heb een andere achterlicht besteld met knipperlichten die erin zaten (helaas van Ali want ik kon ze nergens anders vinden) maar dat was geen goede kwaliteit en hield het niet lang vol.

Ik heb daarna 2 losse oranje led strips gekocht en die met 3M tape bevestigd op het achterlicht, dat werkt op zich best maar heb vaak feedback gekregen dat ze nogal slecht te zien zijn dus ook daar ben ik nog over aan het brainstormen.
 
Ik heb ook een Evotech kentekenplaathouder. In het begin was ik 'bang' of alles wel ging passen; knippers in combinatie met de koffers. Uiteindelijk passen de knippers precies!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    607,5 KB · Weergaven: 24
Thxs voor de reacties en het meedenken. Op zich past het allemaal wel. Ze zitten alleen strak tegen de koffer aan. Nou rij ik niet zo heel veel met de koffers maar ik vraag me af met alle trillingen en zo of het wel verstandig is. Maar goed, eerst maar eens proberen. Mss dat een simpel viltje er tussen al scheelt.
Volgende project is andere dempers. Ik zag hele mooie van Black Widow
 
heeft iemand een seat cover te koop zwart van kleur voor de ninja sx 2020 bj of waar die voor een redelijk bedrag te koop is
 
heeft iemand een seat cover te koop zwart van kleur voor de ninja sx 2020 bj of waar die voor een redelijk bedrag te koop is
Ik heb deze laatst gekocht bij de Kawasaki dealer.........maar eigenlijk zijn ze veel te duur .......€349,70, minus 10% dat dan weer wel ;)

20201111_165224.jpg
 
Vandaag en gister nog veel bezig geweest met de zooi schoonmaken/poetsen en ben er helaas achter gekomen dat m'n hugger was gescheurd op het rechter ophangpunt dus die heb ik opnieuw moeten bestellen😓 als ik dan toch bezig ben ook maar gelijk nieuwe stuureind gewichten. Voor de rest staat die er weer prachtig bij met z'n verse bandjes/olie(filter)/remblokken(schijven voor)/remvloeistof/ketting+tandwielen.

Zo kan die er voorlopig weer tegenaan denk ik zelf.
Goed bezig, ziet er weer netjes uit 👍
 
Hoi Youri, Thanks voor je tips. Het is me gelukt om de stekkertjes los te maken. Je moet ze inderdaad inknijpen en dan kan je ze zo los trekken. Niks gesloopt dus 8-)
De schroefjes zijn er uiteindelijk ook uit gegaan. Ik heb ook een kleinere schroevendraaier gebruikt en met wat heen en weer wrikken lukte het om ze los te krijgen.
Montage ging redelijk snel dus de nieuwe zit er onder. Alleen het nummerbord moet er nog op.
Met het passen van de koffers merkte ik wel dat de knipperlichten redelijk strak tegen de koffers aan zitten. Misschien toch maar kleinere knippers er op zetten.
Welke knipperlichten heb jij er op gezet?

Bekijk bijlage 1567128
netjes hoor :}

Ik heb het zo gemaakt dat de koffers ruimschoots passen. De knipperlichten staan iets verder naar achteren.

20190510_194018.jpg



20190510_193923.jpg
 
heeft iemand een seat cover te koop zwart van kleur voor de ninja sx 2020 bj of waar die voor een redelijk bedrag te koop is
De originele van Kawasaki zijn inderdaad nogal prijzig, zoals Rense al zei. Ik heb er een voor iets van € 30,- besteld bij Ali. Normaal bestel ik daar liever niet maar het verschil was wel erg groot...Als het goed is, komt ie volgende week binnen. Laat wel weten of het iets is.....
 
ja laat maar weten als je wil en of de kleur overeen komt en de pasvorm goed is... want de orginele is echt wel aan de prijs..pfffff
 
Ik heb nu mijn 2e set Michelin Pilot Power 3 erop liggen en die bevallen ook goed.
Misschien dat deze band de opvolger gaat worden. Laat eens weten hoe deze band bevalt
Hoi. Ze doen het erg goed. Ik ben zeer tevreden hierover. Voor en achter heb ik vervangen.
 

Bijlagen

  • 20201015_200502.jpg
    20201015_200502.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8
Hoi. Ze doen het erg goed. Ik ben zeer tevreden hierover. Voor en achter heb ik vervangen.
Zit er veel verschil tussen deze banden?
Kan je in het algemeen zeggen dat de PP3 wat meer grip heeft maar wat sneller slijt? En dat de Road5 dus wat langer meegaat en wellicht op nat wegdek wat meer grip heeft? En is het ook zo dat de PP3 wat puntiger is (ovaler) dus dat ie wat makkelijker in de boch valt?
Ik heb nog de standaard af fabriek banden er onder maar die vind ik niks. Moet veel te veel werken om de motor plat te leggen. Heb altijd Pilot Powers gehad en vond het in de bocht "vallen" juist erg prettig, al schrok ik me de eerste keer het lazerus :P
Mijn volgende banden worden dus weer Michelins maar twijfel tussen de Road 5 en de PP3....vandaar mijn vraag dus ;-)
 
Zit er veel verschil tussen deze banden?
Kan je in het algemeen zeggen dat de PP3 wat meer grip heeft maar wat sneller slijt? En dat de Road5 dus wat langer meegaat en wellicht op nat wegdek wat meer grip heeft? En is het ook zo dat de PP3 wat puntiger is (ovaler) dus dat ie wat makkelijker in de boch valt?
Ik heb nog de standaard af fabriek banden er onder maar die vind ik niks. Moet veel te veel werken om de motor plat te leggen. Heb altijd Pilot Powers gehad en vond het in de bocht "vallen" juist erg prettig, al schrok ik me de eerste keer het lazerus :P
Mijn volgende banden worden dus weer Michelins maar twijfel tussen de Road 5 en de PP3....vandaar mijn vraag dus ;-)

Ik rij ook al wat jaren met de MPP3 en daarvoor met de MPP 2ct en deze bevallen mij uitstekend. De levensduur is goed te noemen maar hangt vooral af van uw rechterhand, nietwaar?

Bridgestone beviel mij persoonlijk helemaal niet. met 3500 km de voorband afgesleten tot aan de nok en een zeer slechte wegligging in de regen.
Aangezien ik tegenwoordig iets minder sportief rijd dan vroeger denk ik dat de Road 5 ook zal voldoen.
Ik ben alleen benieuwd hoe deze in de bochten valt / stuurt. m.a.w. is de Road 5 net zo wendbaar als de MPP3?

1606241219766.png
 
Zit er veel verschil tussen deze banden?
Kan je in het algemeen zeggen dat de PP3 wat meer grip heeft maar wat sneller slijt? En dat de Road5 dus wat langer meegaat en wellicht op nat wegdek wat meer grip heeft? En is het ook zo dat de PP3 wat puntiger is (ovaler) dus dat ie wat makkelijker in de boch valt?
Ik heb nog de standaard af fabriek banden er onder maar die vind ik niks. Moet veel te veel werken om de motor plat te leggen. Heb altijd Pilot Powers gehad en vond het in de bocht "vallen" juist erg prettig, al schrok ik me de eerste keer het lazerus :P
Mijn volgende banden worden dus weer Michelins maar twijfel tussen de Road 5 en de PP3....vandaar mijn vraag dus ;-)
Ik heb gekozen voor road 5 omdat het natte seizoen eraan komt. Echter met droog weer gaat ie nog heerlijk de hoek om. Wel heb ik gekozen voor een 190 55 ipv 190 50 .Deze is ook wat puntiger.
 
Tja, het banden gebeuren blijft lastig. Ik denk toch dat ik weer voor de MPP ga. Die heb ik altijd prettig gevonden, onder verschillende motoren. Heel veel in de regen rijden doe ik toch niet. Hou het wel bij de normale 190/50, denk ik. Dan kan ik daarna eens een 190/55 proberen om het verschil te voelen.
Iig bedankt voor de reacties :-)
 
Tja, het banden gebeuren blijft lastig. Ik denk toch dat ik weer voor de MPP ga. Die heb ik altijd prettig gevonden, onder verschillende motoren. Heel veel in de regen rijden doe ik toch niet. Hou het wel bij de normale 190/50, denk ik. Dan kan ik daarna eens een 190/55 proberen om het verschil te voelen.
Iig bedankt voor de reacties :-)

Ik heb achter wel 190/55 en dat bevalt prima. het enige nadeel is dat de schaamrand iets groter is.....8)7
 
De originele van Kawasaki zijn inderdaad nogal prijzig, zoals Rense al zei. Ik heb er een voor iets van € 30,- besteld bij Ali. Normaal bestel ik daar liever niet maar het verschil was wel erg groot...Als het goed is, komt ie volgende week binnen. Laat wel weten of het iets is.....
En is die ondertussen al binnen? Ben best benieuwd naar het resultaat.
 
En is die ondertussen al binnen? Ben best benieuwd naar het resultaat.
Nee...PFff, wachten duurt lang. Hij is al een meer dan een week zichtbaar in de PostNL app maar elke keer wordt de leverdag opgeschoven omdat het pakketje nog niet fysiek is ontvangen door PostNL. We moeten nog ff geduld hebben dus. Zodra het pakketje binnen is, ga ik hem er op zetten en zal ik foto's maken. ik ben zelf ook heel benieuwd of het wat is.
 
even een vraagje als je stilstaat en de moto staat in neutraal(niet in de versnelling) en je wilt dan in ze,n 2 de gang schakelen ...is bij mij niet mogelijk
is de 2020 sx met blipper..zijn er mensen die dit ook hebben...vraag me af of dit normaal is en af fabriek zo is ingesteld
dus de moto loopt en wil in ze,n 2 wegrijden want dit kan makkelijk met de korte gangen wat die heeft maar krijg hem niet in ze,n 2...???
 
even een vraagje als je stilstaat en de moto staat in neutraal(niet in de versnelling) en je wilt dan in ze,n 2 de gang schakelen ...is bij mij niet mogelijk
is de 2020 sx met blipper..zijn er mensen die dit ook hebben...vraag me af of dit normaal is en af fabriek zo is ingesteld
dus de moto loopt en wil in ze,n 2 wegrijden want dit kan makkelijk met de korte gangen wat die heeft maar krijg hem niet in ze,n 2...???
Heb je geprobeerd om hem wat te laten rollen voordat je hem in z'n 2 probeerde te trappen? Ik heb het 2014 model maar voor zover ik weet is de versnellingsbak in grote lijnen gelijk gebleven en bij mij is dat zo mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan