Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Heb deze stuurverhogers ook nog ze verhogen één cm.
€ 50,00
 

Bijlagen

  • IMG_20210516_140332.jpg
    IMG_20210516_140332.jpg
    146,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20210516_140315.jpg
    IMG_20210516_140315.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 8
En gemonteerd, passen goed, kabels zitten wel wat strakker maar kan allemaal mooi, Hans bedankt voor de vlotte afhandeling,

Stuurverhogers.PNG



Stuurverhogers voorkant.PNG


Vanavond maar even proberen, het is hier momenteel schitterend weer,
 
En ik heb gereden en moet zeggen dat me twee dingen opvalt, ik zit een stuk ontspannender maar ik heb ook het idee dat het wat minder soepel stuurt, nu is het even wennen natuurlijk plus deze motor heb ik ook net, dus ja, misschien dat ik mezelf even wat tijd moet geven, het zit tenminste een stuk lekkerder nu met die verhogers,
 
kijk je bandenspanning maar eens na zijn ze gevoelig voor... een tiende minder druk merk je al met sturen......
Met welke bandenspanning rij jij als ik vragen mag? Ik heb mijn z1000sx pas een paar maanden (en heb helaas nog niet heel veel kunnen rijden). Thanks
 
de standaard bandenspaning kun je aanhouden 2.5 kg voor en 2.9 kg.achter
ik zelf rij met andere banden en heb 2.2 kg voor en 1.6 kg achter dunlop d212 gp..maar dat zijn geen toer banden
 
hrc 123, kun je vertellen waarom je speciaal voor de Dunlop d212 gp hebt gekozen en hoe die zich gedragen onder de Z1000SX?
 
Het is waarschijnlijk niet de eerste band waar we aan denken als we een nieuw setje nodig hebben:
Dunlop D212 GP.png
 
als je deze banden erop legt merk je pas wat de sx in huis heeft ...van het begin dat ze nieuw zijn tot het einde dat ze versleten zijn
blijven ze super stabiel en vooral het insturen gaat kinderlijk licht..en heb je niet het gevoel dat het stuur naar binnen wil vallen..bij het insturen
wat met de meeste banden wel gebeurd na een aantal km. heb voor de medium comp en achter de endurance..
heb de veervoorspanning voren op 7 turns out van voledig ingedraaid
en achter heb ik de doorhang (sag) op 18 mm afgesteld
dit is een wereld van verschil ten opzichte van de standaard banden...voor mij voorloopig geen andere banden meer
en laat je maar niks aansmeren van verings techneuten de standaard vering is ruim voldoende naar juiste instelling
het enige wat ik ondervind van de ninja dat hij nogal zwaar is...maar wel veel comfort en een soepel motorblok
 
Rijd je voornamelijk op straat of op het circuit, en hoeveel km's gaat zo'n set daarbij mee?
 
Dat minder soepel sturen kan misschien ook door de zit houding komen. Door de verhogers word je zit ook steeds luier. En moet je misschien iets meer moeite doen om te sturen.
Of de bekabeling proberen iets anders te leggen zodat er meer ruimte komt. Voor zover dat gaat natuurlijk.. Misschien staat het toch een beetje te strak. Kan je sturen ook benadelen.
 
Dat minder soepel sturen kan misschien ook door de zit houding komen. Door de verhogers word je zit ook steeds luier. En moet je misschien iets meer moeite doen om te sturen.
Of de bekabeling proberen iets anders te leggen zodat er meer ruimte komt. Voor zover dat gaat natuurlijk.. Misschien staat het toch een beetje te strak. Kan je sturen ook benadelen.
Hmm, dat rechtop zitten, zal natuurlijk invloed hebben, en ik ga zeker naar de bekabeling kijken want daar zou je weleens de spijker op zijn kop geslagen kunnen hebben.
 
kijk je bandenspanning maar eens na zijn ze gevoelig voor... een tiende minder druk merk je al met sturen......

Ik heb even de bandenspanning bekeken en voor was het spot on maar achter was het gezakt tot 2.44 bar dus dit naar 2,9 gepompt en het reed stukken soepeler weer, motor was weer lekker heen en weer te gooien, en de wind deed hard mee, man man wat een wind, maar deze fiets kan daar duidelijk beter mee omgaan dan mijn oude Honda VFR wel een positief verschil hoor deze motor.
Blij mee,
 
de bandenspanning voor deze moto is heel belangrijk anders stuurt die niet meer zoals het hoort
ik controleer elke rit de bandenspanning voor ik vertrek
 
de bandenspanning voor deze moto is heel belangrijk anders stuurt die niet meer zoals het hoort
ik controleer elke rit de bandenspanning voor ik vertrek
Dat geloof ik best als je rijdt met bandenspanningen van 2,2 en 1,6. Dat is erg laag en voor op het circuit perfect.

Bij een bandenspanning van 2,9 en 2,5 hoef je echt niet voor iedere rit de bandenspanning te controleren.
Ik controleer wekelijks de bandenspanning.
 
Weet iemand of dempers bestemd voor een z1000 ook passen op een z1000sx van 2015? Die staan vaak wat meer omhoog wat ik wel mooi vind staan.
 
Hallo iedereen, nou de kogel is door de kerk. Heb vandaag ook een sx gekocht, 2018. Nu mag ik nog nieuwe banden er onder laten zetten ( waren vierkant). Nu willen ze waarschijnlijk pirelli rosso er onder zetten. Maar ik heb echt geen idee wat wijs is. Had wel het gevoeld of de motor af en toe de bocht in wil vallen. Heb hier al veel gelezen, blijft een persoonlijke keuze dat snap ik. Maar sta open voor suggesties
 

Bijlagen

  • 20210525_111520.jpg
    20210525_111520.jpg
    648,8 KB · Weergaven: 16
die rosso doet het aardig op de sx (heb noch een gebruikte set liggen) maar dat naarbinnen vallen in een bocht krijg je er niet helemaal uit
mits je de achterschokbreker iets meer opspant tot plus-minus 18 mm tot 15mm doorhang (sag) dan word het een heel stuk beter
en het insturen gaat ook een stuk makkelijker
 
En dan meteen een vraag tbv van mijn nieuwe Ninja: ik zoek een werkplaatshandboek. Zijn de handboeken zoals deze Kawasaki Z1000, Z1000SX & Versys (10 to 16) | Winparts.nl - Werkplaats handboek motor nog van toepassing op het 2020 model?

Ik heb wel deze gevonden KAWASAKI Z1000SX SERVICE MANUAL Pdf Download | ManualsLib maar ondanks dat er met mijn Engels niks mis is had ik gehoopt een nederlandstalige te vinden. Is dat ijdele hoop?

Ik heb gewoon het originele werkplaatshandboek van Kawasaki besteld. Daar staat werkelijk alles in.
IK heb het boek in PDF. Als je wilt kan ik het mailen maar jij hebt eigenlijk een ander boek nodig ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan