Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

heb gister eens de dag besteed aan de motor heb van een gebruikte bochtenset alles uit de pot gehaald en de kat er uit gehaald en een kn filter geplaats en de standaard akrapovic dempers met db killer
ben vanmorgen eens een rondje gaan rijden volgens mij maakt die met sta. draaien niet meer geluid als normaal
met hogere toeren wel en af en toe als je het gas los laat een klein beschaafd plofje dit alles wel binnen de perken
ik heb het idee dat die wel iets feller op het gas reageert
en heb nog niet gevoeld dat die dat aan uit gevoel nog heb als je op een constante snelheid rijdt
zit alleen nog te denken of die misschien een keer op een rollenbank gezet moet worden om te kijken dat die niet te arm loopt
 
heb gister eens de dag besteed aan de motor heb van een gebruikte bochtenset alles uit de pot gehaald en de kat er uit gehaald en een kn filter geplaats en de standaard akrapovic dempers met db killer
ben vanmorgen eens een rondje gaan rijden volgens mij maakt die met sta. draaien niet meer geluid als normaal
met hogere toeren wel en af en toe als je het gas los laat een klein beschaafd plofje dit alles wel binnen de perken
ik heb het idee dat die wel iets feller op het gas reageert
en heb nog niet gevoeld dat die dat aan uit gevoel nog heb als je op een constante snelheid rijdt
zit alleen nog te denken of die misschien een keer op een rollenbank gezet moet worden om te kijken dat die niet te arm loopt
Waarschijnlijk loopt ie nu te arm....is bij mij ook het geval en moet binnenkort voor een Remap op de bank...
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen: ik ben Jermolai, een 46-jarige met een SX uit 2015 (zie de profielfoto).
Voorjaar 2022 ben ik toe aan een nieuwe set voor- en achterband en nu vroeg ik mij af wat de ervaringen zijn van de mede sx-rijders.
Origineel zaten er S20's van Bridgestone onder, topbanden maar zo opgebrand ..
Nu heb ik er BT016 onder, heerlijke banden, maar de voorband is nu 8000km "oud" en ietsje eerder aan de beurt dan de achterband die 6000km er nu onder zit. Nu rij ik niet belachelijk veel km's per jaar dus ik doe er wel ff mee.
Ik rij wel vrij sportief maar ben geen type "knie aan de grond", toch vind ik dit relatief korte levensduur.
Hebben jullie ervaring met banden die a) net zo goed zijn maar b) toch wat langer meegaan ?

Alvast bedankt voor de reacties en de tips/adviezen :}:}:]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jermolai, welkom hier op de SX forum!

Toevallig heb ik niet heel lang geleden ook mijn banden vervangen, de oude waren de standaard S20 en inderdaad waren snel op.

Heb lang overwogen om naar de Tour versie van Bridgestone over te stappen en voor de T31/T32 te kiezen maar uiteindelijk op aanraden van de bandenboer toch voor de nieuwe S22 sportband te gaan.ik moet je eerlijk zeggen dit is echt wel een topband en heb absoluut geen spijt!
Deze S22 slijt ook sneller dan de T versie maar dat neem ik dan voor lief.

Ook in de regen is de S22 gewoon echt super heb geen enkel moment iets gedacht of gevoelt.

Dus de vraag is waar kies je voor? wil je een band die letterlijk plakt op het asfalt of kies je voor de levensduur? aan jou de keus.

Ga je toch voor de tour versie overweeg dan de T32

Succes met je keuze!

Mo
 
even leuk buiten gespeeld..

z1000sx.jpg
 
Goedemorgen SX rijders, ik ben me aan het oriënteren voor een motor die gebruikt gaat worden voor ritjes naar de bergen met vooral duo en koffers. Was vooral in de richting all road aan t zoeken(KTM 1190, Triumph Tiger, Kawasaki Versus) tot iemand mij op de SX wees. Mijn vraag is dus, hoe zijn de ervaringen van deze motor met duo en koffers? Moet de standaard vering bijvoorbeeld geüpgraded worden, is t zadel comfortabel enz.
Alvast bedankt voor de reacties 👍
 
Vering met duo zou ik niet weten. Ik heb zelf de vering wel aangepast omdat ik de achter schokdemper wat minder vond met sportief rijden. Hij rijd nu echt super goed. :9~
Het zadel is niet echt comfortabel daar zou ik wel wat anders voor nemen.
Bij laatste bouwjaren schijnt het zadel wel weer beter te zijn.
 
heb 2 weken terug nog op een ktm testdag op 3 verschilende ktm,s een proefrit gemaakt en ook de toerversie getest
maar was na afloop weer blij dat ik een sx ninja heb ...wat een verschil zeg..veel comfo en soeplesse de sx
de zithouding moet je even aan wennen
 
heb 2 weken terug nog op een ktm testdag op 3 verschilende ktm,s een proefrit gemaakt en ook de toerversie getest
maar was na afloop weer blij dat ik een sx ninja heb ...wat een verschil zeg..veel comfo en soeplesse de sx
de zithouding moet je even aan wennen
Heb ik t goed dat ik t beste voor een 2014 model of later kan kijken? Ivm updates en koffers 🤔
 
Ja voor de koffers is het een mooier systeem en directere remmen. Voor de rest vind ik het verwaarloosbaar.
Ik heb op een 2012 gereden en dat remde wel merkbaar minder direct. Even wat meer doorknijpen. Maar kwa rijden maakte het echt geen verschil.
Ik gebruik achter de hydrologische veer voorspanner Bvb nooit.
 
Ja voor de koffers is het een mooier systeem en directere remmen. Voor de rest vind ik het verwaarloosbaar.
Ik heb op een 2012 gereden en dat remde wel merkbaar minder direct. Even wat meer doorknijpen. Maar kwa rijden maakte het echt geen verschil.
Ik gebruik achter de hydrologische veer voorspanner Bvb nooit.
Ok bedankt voor je reactie 👍
 
Gisteren op een 2015 model proefrit gemaakt en dat beviel erg goed. Fijne zithouding en meer dan genoeg vermogen. Vroeg me alleen af of je de 3 rij modus dingus op een ouder model onwijs zou missen? Volgend weekend nog een x terug met m'n vriendin om te horen hoe zij achterop de kawa ervaart. Dus al met al zeer positief, rest alleen de keuze tussen het eerste of 2e model als m'n vriendin een positieve ervaring heeft😁
 
Laat die 3 rij-modi geen breekpunt voor je zijn, die ga je zeker niet missen, ik had het niet op mijn 2011 SX.
Nu heb ik het op wel mijn 2017 SX, maar nog nooit serieus gebruikt, staat altijd op full power.
Je hebt toch niet voor niks gevoel in je rechterhand gekregen...

Ben benieuwd hoe de ervaringen samen zijn en welke keuze het wordt .. :Y
 
Een technische vraag die wellicht iemand mij uit kan leggen/ oplossen.
Mij valt op dat onze SX uit 2017 met 4000 km op de klok in lijkt te houden bij 3000 tot 5000 toeren.
Althans hij schommelt wat, het is niet zo dat hij wegvalt maar meer inhoud alsof de afstelling niet klopt.
Motor is volledig origineel en er zijn akra dempers op gemonteerd af fabriek.
Als ik vanuit dat toeren gebied doortrek is er geen probleem pakt normaal op.
Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat het probleem is en of dit gewoon normaal is.
 
Een technische vraag die wellicht iemand mij uit kan leggen/ oplossen.
Mij valt op dat onze SX uit 2017 met 4000 km op de klok in lijkt te houden bij 3000 tot 5000 toeren.
Althans hij schommelt wat, het is niet zo dat hij wegvalt maar meer inhoud alsof de afstelling niet klopt.
Motor is volledig origineel en er zijn akra dempers op gemonteerd af fabriek.
Als ik vanuit dat toeren gebied doortrek is er geen probleem pakt normaal op.
Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat het probleem is en of dit gewoon normaal is.
ik zou zeggen probeer eens een andere rij-modie of zet de traction control op of .........
 
Een technische vraag die wellicht iemand mij uit kan leggen/ oplossen.
Mij valt op dat onze SX uit 2017 met 4000 km op de klok in lijkt te houden bij 3000 tot 5000 toeren.
Althans hij schommelt wat, het is niet zo dat hij wegvalt maar meer inhoud alsof de afstelling niet klopt.
Motor is volledig origineel en er zijn akra dempers op gemonteerd af fabriek.
Als ik vanuit dat toeren gebied doortrek is er geen probleem pakt normaal op.
Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat het probleem is en of dit gewoon normaal is.
Katalysator ??

Heb mijn ECU laten flashen bij Iwan waar deze functie eruit is gehaald.
 
Ja je zou bijna zeggen dat dat het probleem is kan ik deze omzeilen? Het is best goed merkbaar onder het rijden bij die toeren van de motor. Hier moeten meer rijders last van hebben zou je denken bij dit model
 
Terug
Bovenaan Onderaan