Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

begrijp ik het goed dat je door de ecu opnieuw laat flasen wordt je katalysator verwijderd
of bedoel dat je de sensor in je uitlaat wordt uitgezet

1) Fix all fueling problems inside the ECU.
(The ones that cannot be fixed with an external fuel tuner or other commercially available methods)
a) All gear dependent maps fixed
b) Main fuel tables (A/n) - adjusted in all active throttle positions.
c) Vacuum based fueling tables (MAP)- adjusted in all active areas.
d) Emissions compliant sub-routines that affect driveability - turned off.

e) All system response delays (detuning items) - turned off.
f) Acceleration enrichment thoroughly tested and re-adjusted for perfect response.
h) Optimize injector timing for best power, response, mileage and combustion efficiency.
i) O2 sensors disabled - No need to unplug, or can be removed if desired.


2) Low gear power limiters removed
2a) Disable speed limiter (Ninja/SX)

3) Disable fuel cut for flawless throttle control

4) Re-program sub-throttles for max power and driveability at any rpm and throttle position

5) Cooling fans come on at 195 degrees

6) Reduced engine braking on decel

7) Disable Exhaust Servo error code
No need for exhaust servo eliminator (EXUP eliminator) anymore (Z1000 only)

8) Complete re-curve of ignition timing at all throttle positions

9) Raise rev-limit to 11,500 rpm

10) Anything that compromises performance and/or driveability is eliminated.

11) Disable O2 sensor function for stable fuel mixtures (EU & AU, 2017 & newer models only)
11a) Disable O2 sensor code to avoid error code from it's removal


Acc, IvanPerformance.
 
Ik hoor goede verhalen over Ivan dacht dat hij in de UK zat maar in de US dus...

Denk eerder dat ik een afspraak maak met de Tuner van NL op dit moment en dat is Erwin Druijff... Hij kan veel met tunen op basis van verschillende merken en types... kostbaar helaas maar denk wel dat het waard zal zijn!
 
Ik hoor goede verhalen over Ivan dacht dat hij in de UK zat maar in de US dus...

Denk eerder dat ik een afspraak maak met de Tuner van NL op dit moment en dat is Erwin Druijff... Hij kan veel met tunen op basis van verschillende merken en types... kostbaar helaas maar denk wel dat het waard zal zijn!
Ivanpowerproducts hebben ook een bedrijf in Engeland. Edoch na de Brexit zijn alle import/export bepalingen voor Engeland en Amerika soortement gelijk. De dollar is weer gunstig dus ik denk dat voor zo'n 400 Euro je klaar kunt zijn. Met een Powercommander ga je daar zo overheen plus je moet nog allerlei extra dingen kopen om de uitlaatgas recirculatie uit te sluiten. Was voor mij een rekensommetje die het snelst werkte.
 
Toekomstige SX?

Kawasaki_Goes_Green_1.jpg


Motorfreaks: Kawasaki goes green.
 
Ja snap ook echt niet waarom iedereen zo blindstaart op dat elektrisch rijden. Echt weer een voorbeeld van we willen beter doen voor milieu maar met een mega kut alternatief aankomen. Op heel veel punten is elektrisch rijden een aanfluiting. En echt niet veel beter voor het milieu. Maar dat wordt allemaal zoveel mogelijk stil gehouden.
 
Ik ben sowieso geen voorstander van elektrisch rijden, niet met een auto en al helemaal niet op een motor.

Op heel veel punten is elektrisch rijden een aanfluiting. En echt niet veel beter voor het milieu

Kunnen jullie vertellen welke ervaringen je hebt met EV's en wat er allemaal zo aan tegenvalt?
Behalve de vaak beperkte actieradius, want dat weten we allemaal inmiddels..
Ik heb er zelf nog geen meter mee afgelegd.
 
Nou het gaat mij meer om het feit dat elektrisch rijden erdoor wordt gedrukt om het milieu te ontlasten. En dat is gewoon gelul. Ja je heb geen uitstoot van de motor meer.
Maar brengen hele andere problemen met zich mee.
Het rijden zelf is niks mis mee.
En het laden onderweg gaat tegenwoordig ook super goed en snel.
 
Kunnen jullie vertellen welke ervaringen je hebt met EV's en wat er allemaal zo aan tegenvalt?
Behalve de vaak beperkte actieradius, want dat weten we allemaal inmiddels..
Ik heb er zelf nog geen meter mee afgelegd.

Elektrisch rijden heeft voor mij geen enkele beleving, geen karakter, geen geluid, geen trillingen, geen reuk enz enz.

Luister eens naar een BMW Z m40i, dit is een 6 cilinder......hoe gaaf wil je het hebben?
Of luister naar mijn Z1000SX met akra dempers en akra bochtenset *O*
 
Een elektrisch motor heeft mss wel weer een positieve uitwerking op de (negatieve) gedachten over motoren van dijkbewoners. Die worden niet meer zo boos en daardoor hebben wij weer meer mooie dijkweggetjes om over te rijden. Zou een mogelijkheid kunnen zijn toch?

Ik zou het geluid persoonlijk niet missen van de motor of dempers. Als ik het geld zou hebben voor een nieuwe elektrische Kawasaki z1000sx zou ik het denk ik wel doen!
 
Helaas is het geluid op de dijken niet alleen het probleem. Het is 1 van de stokken om mee te slaan. Het is ook gewoon te druk. Veel en veel te druk. Fietsers, wandelaars, Auto’s wielrenners tractoren. Alles door elkaar op een smalle dijk. Ik krijg met regelmaat gebaard dat ik rustig moet rijden, door tegemoetkomende fietsers en wandelaars. Ik rij dan gewoon de snelheid die mag, en ik heb gewoon de standaard dempers. Ik ben echt geen heilige want ik rij ook graag door. Maar ik probeer het ook netjes te houden.
In het weekend zijn wij als motorrijders met veel op de weg, daar tussen zitten tourrijders herriebakken en aso’s en alles wat daar tussen zit. En daarom zijn we gewoon de lul dankzij de zuur gesmoelde medemens.

Als er straks meer elektrische motoren zijn gaat dat echt niks veranderen. De aantallen blijven. En er wordt net zo hard gereden. Maken als ze accelereren ook herrie.
Als motoren straks geweerd zijn, is er wel weer een andere doelgroep aan de beurt.
 
mij standaard nav steun van de z1000 sx 2018 die gaat bij wat hogere snelheden vanaf 175 km echt schudden als een gek heb als geprobeerd om tussen de steun en tank een stuk schuim te doen maar dat help niet veel
de rest van de motor voelt gewoon goed bij wat hogere snelheden
mij vraag is hebben meer mensen dit
 
Wat zou ik kunnen vragen als verkoopprijs voor m'n Z1000SX tourer uit 2014?
Inclusief koffers en tomtom houder. Er staat 20K op de teller.
65314054235__D148CB8E-FEEB-4A1F-89F6-4616323A55CC.jpg

Rij er te weinig op en vind het dat zonde om hem te houden.
 
Heb je zelf al enig onderzoek gedaan?
Wat was dat en wat kwam daar uit?
 
Wat zou ik kunnen vragen als verkoopprijs voor m'n Z1000SX tourer uit 2014?
Inclusief koffers en tomtom houder. Er staat 20K op de teller.
Bekijk bijlage 1686665
Rij er te weinig op en vind het dat zonde om hem te houden.
Ik denk dat staatafhankelijk je er tussen de 8 en 9000€ voor zou kunnen vragen. Betwijfel alleen of dat je de motor het beste nu (gezien het seizoen) zou kunnen verkopen, ik zou wachten tot het voorjaar. Mijn z1000 werd getaxeerd op 8500 euro maar die had dan ook iets meer als 40k gelopen.
 
Goedemorgen z1000sx eigenaren,

Sinds een tijdje ben ik eigenaar van een Kawasaki z900 uit 2019 en een Triumph Tiger 1050 uit 2008. Nu vind ik de z900 te oncomfortabel voor lange afstanden en de Tiger te zwaar/groot voor mij in de korte bochten en qua stuurgedrag, maar de Tiger is geweldig op lange afstanden en ook zeer comfortabel.

Nu zat ik te kijken naar de z1000sx (model 2017-2019), en ook een beetje naar de Suzuki gsxs-1000f. Kunnen jullie iets over de kawa en wellicht de Suzuki vertellen, is de kawa de vervanger voor mijn 2 motoren?
 
Goedemorgen z1000sx eigenaren,

Sinds een tijdje ben ik eigenaar van een Kawasaki z900 uit 2019 en een Triumph Tiger 1050 uit 2008. Nu vind ik de z900 te oncomfortabel voor lange afstanden en de Tiger te zwaar/groot voor mij in de korte bochten en qua stuurgedrag, maar de Tiger is geweldig op lange afstanden en ook zeer comfortabel.

Nu zat ik te kijken naar de z1000sx (model 2017-2019), en ook een beetje naar de Suzuki gsxs-1000f. Kunnen jullie iets over de kawa en wellicht de Suzuki vertellen, is de kawa de vervanger voor mijn 2 motoren?
misschien kan je de motoren met een beetje aanpassing aan de vering meer naar je zin maken
heb eens een z750 in alpen aan de rijn gebracht de voor en achtervering laten aanpassen en toen hebben ze ook de achterkant verhoogd en daar door was het een compleet andere motor waar je haarscherp kan sturen
 
misschien kan je de motoren met een beetje aanpassing aan de vering meer naar je zin maken
heb eens een z750 in alpen aan de rijn gebracht de voor en achtervering laten aanpassen en toen hebben ze ook de achterkant verhoogd en daar door was het een compleet andere motor waar je haarscherp kan sturen
Allebei de motoren zijn al afgesteld op mijn gewicht. De Tiger heeft voor en achter Hyperpro en is ook in september nog afgesteld op mijn wensen. Rijdt eigenlijk prima behalve als ik daarna op de Z stap, logisch natuurlijk maar ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Komt ook nog eens bij dat ik dit jaar slechts 3 keer gereden heb op de Z en veel meer km's gemaakt heb op de Firestorm(mijn vorige motor) en de Tiger. Ik vind het zonde en wil daarom toch terug naar 1 motor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan