Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Ik kom juist van een GS af en daar had ik geen centje pijn en veel meer comfort. Echter, gezien mijn leeftijd, wilde ik toch wat sportiever gaan. Alleen ben ik na mijn weekendje weg erachter gekomen dat ik toch de GS prefereer ipv van de Kawa. Als ik op mijn houding moet letten op de Kawa om zo geen last te krijgen van mijn rug, dan neemt dat mijn plezier van motor rijden weg. Ik moet opstappen, zitten en rijden. Ik ga niet tig keer afstappen om wat oefeningen te doen zodat ik weer even kan rijden. Dat is natuurlijk ieder zijn keuze en dat maakt het motorrijden mooi. Er is voor ieder wat wils.
BTW, de Kawasaki staat op MP. Mocht iemand, iemand weten voor de Kawasaki dan hoor ik het wel.
Linkje?
 
@Robbb86

Ik zie dat je een healtech quickshifter hebt, hoe bevalt deze? Werkt het goed? En heb je m zelf gemonteerd?
Goed, ja en ja 😋

Werkt goed en is makkelijk te monteren.

Linkje MP:

Kawasaki Z1000SX tourer - 2014 - KTRC - instelbare rijmodus
€ 8.999,00
 
Plannen zijn gewijzigd, we gaan naar Oostenrijk :] lekker de hoge bergen in :Y

We zijn inmiddels weer veilig thuis. We hebben 2700 km gereden in 6 dagen. Iets minder dan gepland maar dat kwam door het slechte weer.

De Michelin Road 6 GT is heel erg goed bevallen. We hebben gereden met temperaturen tussen de -3 en +28 graden.
We hebben gereden in de sneeuw, in de regen en met een strak blauwe lucht en deze banden voldeden perfect onder alle omstandigheden.
 
We zijn inmiddels weer veilig thuis. We hebben 2700 km gereden in 6 dagen. Iets minder dan gepland maar dat kwam door het slechte weer.

De Michelin Road 6 GT is heel erg goed bevallen. We hebben gereden met temperaturen tussen de -3 en +28 graden.
We hebben gereden in de sneeuw, in de regen en met een strak blauwe lucht en deze banden voldeden perfect onder alle omstandigheden.

Goed om te horen dat ze bevallen! Wel veel verschil gehad qua weer zeg! Vraagje, waarom voor de GT variant gekozen? Dacht dat die vooral voor de fjr1300 en varianten bedoeld zijn.

Zadel ben ik trouwens nog niet over uit, bagster vind ik nog erg duur maar de topsellerie wel erg lomp.

Zit ook te kijken naar een andere ruit, ik hoor goede verhalen over de ninja 1000sx touring ruit, schijnt 1 op 1 te passen en comfortabel te zijn.
 
Goed om te horen dat ze bevallen! Wel veel verschil gehad qua weer zeg! Vraagje, waarom voor de GT variant gekozen? Dacht dat die vooral voor de fjr1300 en varianten bedoeld zijn.
Twee redenen: deze band wordt door Michelin voorgeschreven en deze band was op voorraad.

De Z1000SX is van zichzelf al geen lichtgewicht maar met 2 volle koffers + tanktas en 1 redelijk zwaar persoon is de GT versie niet vreemd.
 
Wij ook net terug vanuit Spanje. Eerst Costa Brava wat mooie wegen gereden. Daarna Pyreneeën en Andorra en vervolgens Franse Alpen. Totaal 2700 km gereden. Geen centje pijn gehad. Ergonomisch gewoon een fijne motor voor lange afstanden. 7 dagen gemiddeld 8 uur per dag op de motor gezeten. Enige is dat ik wat bagageplek tekort kwam. Zijkoffers hebben echt maar beperkte plek. Ik had wel een tailbag maar daar gaat erg weinig in.
Hoewel ik het geen porum vind overweeg ik een topkoffer voor de langere trippen. Wellicht dat een rek en topkoffer van een Versys passen.
Gaat er dan wel weer na de reis vanaf want ik vind het echt afschuwelijk maar wel praktisch. Bijkomend voordeel is dat het vrouwtje dan achterop durft.
Dus als iemand een tip heeft mbt een rek met topkoffer hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • signal-2022-06-04-13-21-21-099-1.jpg
    signal-2022-06-04-13-21-21-099-1.jpg
    511,2 KB · Weergaven: 43
  • signal-2022-06-04-13-21-44-623-2.jpg
    signal-2022-06-04-13-21-44-623-2.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 41
  • signal-2022-06-04-13-21-44-623-1.jpg
    signal-2022-06-04-13-21-44-623-1.jpg
    314,7 KB · Weergaven: 39
Kom er net ook achter dat een topkoffer met de originele koffers niet mogelijk is dus dan zou je een heel nieuw set van drie koffers moeten kopen. Denk dat dat te duur wordt.
 
Wij ook net terug vanuit Spanje. Eerst Costa Brava wat mooie wegen gereden. Daarna Pyreneeën en Andorra en vervolgens Franse Alpen. Totaal 2700 km gereden. Geen centje pijn gehad. Ergonomisch gewoon een fijne motor voor lange afstanden. 7 dagen gemiddeld 8 uur per dag op de motor gezeten. Enige is dat ik wat bagageplek tekort kwam. Zijkoffers hebben echt maar beperkte plek. Ik had wel een tailbag maar daar gaat erg weinig in.
Hoewel ik het geen porum vind overweeg ik een topkoffer voor de langere trippen. Wellicht dat een rek en topkoffer van een Versys passen.
Gaat er dan wel weer na de reis vanaf want ik vind het echt afschuwelijk maar wel praktisch. Bijkomend voordeel is dat het vrouwtje dan achterop durft.
Dus als iemand een tip heeft mbt een rek met topkoffer hoor ik het graag.
Mooie vakantie zo te lezen. Hoe zijn jullie in Costa Brava gekomen?
Ik wil namelijk ook weer eens een rondje Frankrijk gaan doen. Ik kom dan op 4500 km heen en terug. Dat zijn best veel kilometers.
In het verleden ben ik wel eens met de slaaptrein gegaan naar Zuid Frankrijk.

Wij zijn 6 dagen weggeweest maar ik krijg alles makkelijk mee. Wij hebben ook 2700 km gereden en ik heb ook geen centje pijn gehad. Je zou nog kunnen kiezen voor een tanktas en een bagagerol bij je koffers. Er gaat best wel heel erg veel in een bagagerol.

 
Laatst bewerkt:
Wij zijn naar Spanje gegaan met het vliegtuig en de motoren zijn met Van Lankveld transport met de vrachtauto naar Spanje gegaan voor 225 euro per motor. Worden netjes op een krat afgeleverd bij een B&B van een Nederlander in de buurt van Girona. Veel motoren daar en veel motorrijders gaan rondtoeren in Spanje en blijven in deze B&B en laten de motoren ook weer terug brengen door Van Lankveld. Wij zijn terug gereden door Spaanse Pyreneeën, Andorra en Franse Alpen.
Alles perfect geregeld. Hier de link:

En de manier van transport:
 

Bijlagen

  • a087035b-d7b9-4ddc-9e30-9ad3a72674e9_880cf386-a6c9-46e2-83f6-478f8c3d2e3e.jpg
    a087035b-d7b9-4ddc-9e30-9ad3a72674e9_880cf386-a6c9-46e2-83f6-478f8c3d2e3e.jpg
    337,1 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Wij zijn naar Spanje gegaan met het vliegtuig en de motoren zijn met Van Lankveld transport met de vrachtauto naar Spanje gegaan voor 225 euro per motor. Worden netjes op een krat afgeleverd bij een B&B van een Nederlander in de buurt van Girona. Veel motoren daar en veel motorrijders gaan rondtoeren in Spanje en blijven in deze B&B en laten de motoren ook weer terug brengen door Van Lankveld. Wij zijn terug gereden door Spaanse Pyreneeën, Andorra en Franse Alpen.
Alles perfect geregeld. Hier de link:

En de manier van transport:

Dit klinkt als een goed alternatief. Had je de koffers meegenomen als bagage in het vliegtuig?

Wij zijn destijds in 1 dag met de trein van Den Bosch naar Narbonne gegaan.
Vanuit Narbonne zijn wij door de Pyreneeën ( via Andorra ) naar de westkust gereden en weer terug naar de Oostkust.
Daarna zijn wij ook door de Franse en Zwitserse Alpen teruggereden. Dit was een tocht van 12 dagen. HEERLIJK
 
Koffers zijn met de motor op transport meegegaan dus alleen handbagage in het vliegtuig. Beetje passen en meten was het wel want al mijn motorkleding zat op de motor. Helm met een spin op het zadel.
Wij gaan al 7 jaar met 5 man en alles al gedaan. Transport met vrachtauto, trein Dusseldorf-Innsbruck, boot Ijmuiden-Newcastle.
 
Wij gaan al 7 jaar met 5 man en alles al gedaan. Transport met vrachtauto, trein Dusseldorf-Innsbruck, boot Ijmuiden-Newcastle.

Dat is toch gaaf man. Dat is voor mij echt motorrijden :t
Wij zijn ongeveer 30 jaar geleden gestart met ook 5 man en we gaan net zo lang door tot het niet meer gaat })
 
Koffers zijn met de motor op transport meegegaan dus alleen handbagage in het vliegtuig. Beetje passen en meten was het wel want al mijn motorkleding zat op de motor. Helm met een spin op het zadel.
Er niks kapot gegaan of beschadigd tijdens het transport? Dat is namelijk altijd mijn grootste angst.......
 
Er niks kapot gegaan of beschadigd tijdens het transport? Dat is namelijk altijd mijn grootste angst.......
Niks kapot gegaan. Motoren staat op metalen kratten met inrijklem en alle koffers worden op een pallet gezet. Wel de koffers van tevoren in bubbeltjes plastic ingepakt. Dat is wel raadzaam.
 
Goed om te horen dat ze bevallen! Wel veel verschil gehad qua weer zeg! Vraagje, waarom voor de GT variant gekozen? Dacht dat die vooral voor de fjr1300 en varianten bedoeld zijn.

Zadel ben ik trouwens nog niet over uit, bagster vind ik nog erg duur maar de topsellerie wel erg lomp.

Zit ook te kijken naar een andere ruit, ik hoor goede verhalen over de ninja 1000sx touring ruit, schijnt 1 op 1 te passen en comfortabel te zijn.

Om mijzelf even te quoten, zadelprobleem is opgelost, ben toch maar voor de bagster gegaan! Zit veel steviger, zak veel minder in. Afgelopen zaterdag meegereden met de motary(450km) en geen centje pijn!
 

Bijlagen

  • IMG-20220610-WA0008.jpeg
    IMG-20220610-WA0008.jpeg
    163 KB · Weergaven: 18
Toch een topkofferrek van Shad gevonden wat in combinatie met de originele zijkoffers gemonteerd kan worden. Topkoffer naar keuze natuurlijk.
Nogmaals, ik vind het geen porum op de Z1000SX maar zonder een topkoffer durft het vrouwtje niet achterop en ik wil toch af en toe eens samen toeren.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220613-221547_Gallery.jpg
    Screenshot_20220613-221547_Gallery.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 14
Toch een topkofferrek van Shad gevonden wat in combinatie met de originele zijkoffers gemonteerd kan worden. Topkoffer naar keuze natuurlijk.
Nogmaals, ik vind het geen porum op de Z1000SX maar zonder een topkoffer durft het vrouwtje niet achterop en ik wil toch af en toe eens samen toeren.
Dat is een mooie oplossing :t
 
Gezien bovenstaande op zoek geweest naar een topkoffer. Noodzakelijk kwaad dus wilde prijstechnisch goed uitkomen.
Originele 47 ltr Kawa koffer idioot duur. Alles moet apart besteld worden. Koffer, decoplaat in kleur motor, slot, montageplaat, rugkussen en deksel. Kwam in totaal bijna op 500 euro. Omdat het alleen noodzakelijk is tijdens vakantie bij Motea gekozen voor een 48 ltr alternatief wat volgens mij redelijk goed bij de motor past. Kosten 102 euro excl. het Shad kofferrek. Maar dit kwam er sowieso bij. Ook bij de Kawa koffer. Minder mooi, dan de Kawa koffer maar bijna 500 euro vind ik te gek. Als ik weer eens een keer bulk van het geld kan dat altijd nog.
Topkoffer blijft een puist op een motor vind ik maar in ieder geval gaat het vrouwtje weer een keer mee.
 

Bijlagen

  • bagtecs_topcase_a088243-006.jpg
    bagtecs_topcase_a088243-006.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 10
  • bagtecs_topcase_a088243-05.jpg
    bagtecs_topcase_a088243-05.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
En het shad kofferrek monteren gaat zo:


Voor wie er ook belangstelling voor heeft. Kan dus gecombineerd worden met de originele zijkoffers. Beetje omslachtig filmpje maar laat het wel goed zien.
 
Hulpvraag:

Uit het niets doet mij rechter RAW het niet meer. Althans, hij doet het wel maar knippert te snel en links knippert normaal. Ik heb alle nagelopen. Betreft een aftermarket richtingaanwijzer systeem die verwerkt is het achterlicht. Alles functioneerde gewoon. Ik heb alle kabels nagelopen. Stukjes er tussen uit geknipt e.d.
Ook bij de knop op het stuur alles nagelopen maar het probleem blijft. Weet iemand wat het probleem is?
Het betreft een led systeem.
Avast bedankt.

Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan