Stefan 👍
Die hard MF'er
Mooie foto’s. Prachtig daar aan de moezel!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Linkje?Ik kom juist van een GS af en daar had ik geen centje pijn en veel meer comfort. Echter, gezien mijn leeftijd, wilde ik toch wat sportiever gaan. Alleen ben ik na mijn weekendje weg erachter gekomen dat ik toch de GS prefereer ipv van de Kawa. Als ik op mijn houding moet letten op de Kawa om zo geen last te krijgen van mijn rug, dan neemt dat mijn plezier van motor rijden weg. Ik moet opstappen, zitten en rijden. Ik ga niet tig keer afstappen om wat oefeningen te doen zodat ik weer even kan rijden. Dat is natuurlijk ieder zijn keuze en dat maakt het motorrijden mooi. Er is voor ieder wat wils.
BTW, de Kawasaki staat op MP. Mocht iemand, iemand weten voor de Kawasaki dan hoor ik het wel.
Goed, ja en ja@Robbb86
Ik zie dat je een healtech quickshifter hebt, hoe bevalt deze? Werkt het goed? En heb je m zelf gemonteerd?
Plannen zijn gewijzigd, we gaan naar Oostenrijk lekker de hoge bergen in
We zijn inmiddels weer veilig thuis. We hebben 2700 km gereden in 6 dagen. Iets minder dan gepland maar dat kwam door het slechte weer.
De Michelin Road 6 GT is heel erg goed bevallen. We hebben gereden met temperaturen tussen de -3 en +28 graden.
We hebben gereden in de sneeuw, in de regen en met een strak blauwe lucht en deze banden voldeden perfect onder alle omstandigheden.
Twee redenen: deze band wordt door Michelin voorgeschreven en deze band was op voorraad.Goed om te horen dat ze bevallen! Wel veel verschil gehad qua weer zeg! Vraagje, waarom voor de GT variant gekozen? Dacht dat die vooral voor de fjr1300 en varianten bedoeld zijn.
je kan toch ook zo iets als deze op je koffers doenKom er net ook achter dat een topkoffer met de originele koffers niet mogelijk is dus dan zou je een heel nieuw set van drie koffers moeten kopen. Denk dat dat te duur wordt.
Mooie vakantie zo te lezen. Hoe zijn jullie in Costa Brava gekomen?Wij ook net terug vanuit Spanje. Eerst Costa Brava wat mooie wegen gereden. Daarna Pyreneeën en Andorra en vervolgens Franse Alpen. Totaal 2700 km gereden. Geen centje pijn gehad. Ergonomisch gewoon een fijne motor voor lange afstanden. 7 dagen gemiddeld 8 uur per dag op de motor gezeten. Enige is dat ik wat bagageplek tekort kwam. Zijkoffers hebben echt maar beperkte plek. Ik had wel een tailbag maar daar gaat erg weinig in.
Hoewel ik het geen porum vind overweeg ik een topkoffer voor de langere trippen. Wellicht dat een rek en topkoffer van een Versys passen.
Gaat er dan wel weer na de reis vanaf want ik vind het echt afschuwelijk maar wel praktisch. Bijkomend voordeel is dat het vrouwtje dan achterop durft.
Dus als iemand een tip heeft mbt een rek met topkoffer hoor ik het graag.
Wij zijn naar Spanje gegaan met het vliegtuig en de motoren zijn met Van Lankveld transport met de vrachtauto naar Spanje gegaan voor 225 euro per motor. Worden netjes op een krat afgeleverd bij een B&B van een Nederlander in de buurt van Girona. Veel motoren daar en veel motorrijders gaan rondtoeren in Spanje en blijven in deze B&B en laten de motoren ook weer terug brengen door Van Lankveld. Wij zijn terug gereden door Spaanse Pyreneeën, Andorra en Franse Alpen.
Alles perfect geregeld. Hier de link:
Motorrijden in Spanje
Wij verzorgen het transport van uw motor wanneer u wiltmotorrijdeninspanje.com
En de manier van transport:
Wij gaan al 7 jaar met 5 man en alles al gedaan. Transport met vrachtauto, trein Dusseldorf-Innsbruck, boot Ijmuiden-Newcastle.
Er niks kapot gegaan of beschadigd tijdens het transport? Dat is namelijk altijd mijn grootste angst.......Koffers zijn met de motor op transport meegegaan dus alleen handbagage in het vliegtuig. Beetje passen en meten was het wel want al mijn motorkleding zat op de motor. Helm met een spin op het zadel.
Niks kapot gegaan. Motoren staat op metalen kratten met inrijklem en alle koffers worden op een pallet gezet. Wel de koffers van tevoren in bubbeltjes plastic ingepakt. Dat is wel raadzaam.Er niks kapot gegaan of beschadigd tijdens het transport? Dat is namelijk altijd mijn grootste angst.......
Goed om te horen dat ze bevallen! Wel veel verschil gehad qua weer zeg! Vraagje, waarom voor de GT variant gekozen? Dacht dat die vooral voor de fjr1300 en varianten bedoeld zijn.
Zadel ben ik trouwens nog niet over uit, bagster vind ik nog erg duur maar de topsellerie wel erg lomp.
Zit ook te kijken naar een andere ruit, ik hoor goede verhalen over de ninja 1000sx touring ruit, schijnt 1 op 1 te passen en comfortabel te zijn.
Dat is een mooie oplossingToch een topkofferrek van Shad gevonden wat in combinatie met de originele zijkoffers gemonteerd kan worden. Topkoffer naar keuze natuurlijk.
Nogmaals, ik vind het geen porum op de Z1000SX maar zonder een topkoffer durft het vrouwtje niet achterop en ik wil toch af en toe eens samen toeren.