Youri27
MF'er
Maar past
Maar past die vorige bochtencombinatie van het eerdere model ook niet op het laatste model zodat je alsnog voor de symetrie kan kiezen indien je dat zou willen?Ik reed eerst model 2019 en ik heb nu model 2023. Ik merk wel een aantal behoorlijke verschillen:
- De motor stuurt lichter/preciezer en valt minder in de bocht. Dit komt een steilere balhoofdhoek en kortere naloop en de verbeterde vering,
- De afleesbaarheid van het nieuwe TFT dashboard is veel en veel beter. Dit was bij het oude model ronduit slecht,
- De zithouding is beter / meer ontspannen. Dit komt door het hogere zadel en de verbeterde ruit,
- De bedieningsknopen op het stuur zijn fijner en mooier. Vooral stuurverwarming is nu mooi geïntegreerd,
- Het schakelen lijk veel soepeler te gaan en er zit nu standaard ook een quickshifter op,
- De gasrespons op het oude model was al goed maar dat is nu nog veel beter door de toepassing van ride by wire,
- Cruise control zit standaard op het nieuwe model en dat maakt het autobaan rijden op een constante snelheid wel makkelijker,
- De algehele afwerking zit op een nog hoger niveau.
Het enige wat ik bij mijn oude Z1000SX mooier vond waren de 2 demper. Mijn nieuwe heeft er maar 1.