Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Even een vraagje: had jij het originele Kawasaki grotere touring windscherm?
Ik had die op mijn Z1000SX en ik heb nooit geen instabiliteit gevoeld, ook niet op hogere snelheid en ook niet met twee personen op de motor.

PS Ik heb nog 2 originele gebruikte windschermen liggen, in smoke uitvoering en de normale uitvoering.
Als je wilt mag je deze proberen. Je mag ze gratis hebben.
Nee dat wat ik gemonteerd had was een niet origineel exemplaar van Alie.
Ik heb nu het originele smoke windscherm er op zitten en heb ook nog een helder origineel exemplaar. Bedankt voor je aanbod maar ik heb ze niet nodig. Wellicht kun je er iemand anders blij mee maken.
Overigens komt die instabiliteit met name door de topkoffer als die er op zit. Rij dus ook het liefste zonder.
 
Laatst bewerkt:
Welke set bedoel je Rense?
Smoke achterlicht met geïntegreerde knipperlichten. De knipperlichten waren zeer slecht zichtbaar, het remlicht was ook slecht zichtbaar.

Ik heb toen een normaal smoke achterlichtunit gekocht met losse led knipperlichten (op de plek van de originele knipperlichten).
 
Heeft iemand hier ervaring met de TomTom houder op de kroonplaat van de motor? Ik twijfel om de navigatie van de motor zelf te gaan gebruiken via SPIN (iemand ervaring mee ism Sygic) of toch maar een TomTom. Alleen dat naar beneden kijken lijkt mij niet ideaal.

Edit: even kort voorstellen, ik hang meestal in de KTM forums maar heb gisteren op de knop gedrukt om mijn super adventure in te ruilen voor een Z1000sx h2 de 2023 😃🔥. Performance tourer pakket komt erop en ik twijfel dus nog even mbt de navigatie. Foto volgt zodra binnen (volgende week zaterdag ophalen).
 
Ik vond zelf de navi op de kroonplaat ook niet prettig en heb met een speciale houder de navi voor het scherm gemonteerd. Gewoon op alie even zoeken naar navigatie houder Kawasaki Z1000SX en je hebt hem gevonden. Navi zit dan eigenlijk aa het scherm vast. Nadeel is dat, als je het scherm naar beneden klapt, je de navi niet meer ziet. Maar dat doe ik toch nooit. Daarom heb ik wel die op de kroonplaat laten zitten met een beschermkapje. Kan hem dus zo overzetten.
 

Bijlagen

  • 855608059-1738470427 (1).jpg
    855608059-1738470427 (1).jpg
    65,3 KB · Weergaven: 41
  • 20230429_100222.jpg
    20230429_100222.jpg
    198,6 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Ja zo boven het scherm is ideaal, ik heb alleen het idee dat dat niet lekker past op de H2 2023 met het originele ruitje. Dat loopt nogal schuin. Weet jij dat zo?
 
Knipperlichtjes binnen. Nu nog ies freubellen om ze te monteren…. Ze moet op dezelfde plek komen anders krijg ik de koffers er niet op.
 

Bijlagen

  • 6FEED7B3-C888-4308-9777-EE41F2532F62.jpeg
    6FEED7B3-C888-4308-9777-EE41F2532F62.jpeg
    176,5 KB · Weergaven: 30
  • AD56A8FD-173E-4925-8485-C2D89F0749A8.jpeg
    AD56A8FD-173E-4925-8485-C2D89F0749A8.jpeg
    159,9 KB · Weergaven: 30
Iemand interesse in een origineel achterlicht en originele remhendels? Komen van een 2014 SX af. Bij interesse graag PB.
 

Bijlagen

  • IMG20230405203325.jpg
    IMG20230405203325.jpg
    658,1 KB · Weergaven: 18
Heeft iemand hier ervaring met de TomTom houder op de kroonplaat van de motor? Ik twijfel om de navigatie van de motor zelf te gaan gebruiken via SPIN (iemand ervaring mee ism Sygic) of toch maar een TomTom. Alleen dat naar beneden kijken lijkt mij niet ideaal.

Edit: even kort voorstellen, ik hang meestal in de KTM forums maar heb gisteren op de knop gedrukt om mijn super adventure in te ruilen voor een Z1000sx h2 de 2023 😃🔥. Performance tourer pakket komt erop en ik twijfel dus nog even mbt de navigatie. Foto volgt zodra binnen (volgende week zaterdag ophalen).
Ik heb er een originele navigatiesteun bijgekregen maar ook voor mij zit de navi veel te laag. Zowel op de Z1000SX als op de Ninja 1000SX heb ik op de linker vorkpoot de bevestiging gemaakt. Je kunt je navi dan net zo plaatsen als je wilt! (hoge en lage steuntjes)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer mensen die het volgende opgevallen is: als de motor wat warmer is(langere rit) heb ik sinds kort(of is mij nu pas opgevallen) een beetje een brandlucht aan de rechterkant. Het ruikt meer naar hout oid wat brandt. Met zaklamp tussen de kappen/blok gekeken maar niks geks gezien, ook geen lekkages oid. Het is ook niet altijd. Hier een linkje met vergelijkbare constateringen.


 
Ik stelde 2 jaar geleden al dezelfde vraag, maar de nieuwe banden zijn er in de tussentijd nog niet onder gegaan, nu moet het wel want ik zie nu het canvas in de achterband 🤭 zijn er inmiddels (betere) tips en ervaringen voor een nieuwe voor- en achterband ? Bovendien heb ik incidenteel dat de motor afslaat in de 6e versnelling, iemand ervaring mee of iets dergelijks ? Alvast bedankt allen 👍🏻😉!
 
Tot nu toe bevallen de Bridgestones T32 mij erg goed. Ik heb er de GT versie onder laten zetten. Eigenlijk niet nodig maar deze schijnen minder hard te slijten
 
Dank! Gisteren weer thuis gekomen.
Ik was ook al een paar keer eerder in de Vogezen geweest, maar het is er leuk rijden. Op de terugweg de Eiffel meegepikt. Het valt wel op dat de wegen daar almaar slechter worden en in de Ardennen en Frankrijk steeds beter.
Nu eens kijken of de boel weer een beetje schoon te krijgen is.
Alles bij elkaar een mooie trip!
IMG-20230509-WA0005~2.jpg
 
Ik stelde 2 jaar geleden al dezelfde vraag, maar de nieuwe banden zijn er in de tussentijd nog niet onder gegaan, nu moet het wel want ik zie nu het canvas in de achterband 🤭 zijn er inmiddels (betere) tips en ervaringen voor een nieuwe voor- en achterband ? Bovendien heb ik incidenteel dat de motor afslaat in de 6e versnelling, iemand ervaring mee of iets dergelijks ? Alvast bedankt allen 👍🏻😉!
wat voor rijder ben je?
En wat voor banden liggen er nu onder en wat vond je ervan.
Maar als het canvas er nu doorkomt, dan rijdt het al heel lang voor geen meter meer. Elke band zal dan al snel goed zijn. ;)
 
Mijn motor heeft zijn 1000 km beurt gehad en de goodies zijn allemaal gemonteerd op de kentekenplaathouder na.
Gisteren heb ik nog een rondje gereden. Er staat nu 1250 km op de teller...bijna ingereden *O*

Volgende week zondag gaan we op vakantie op de motor. We weten het nog niet zeker maar waarschijnlijk gaan we naar de dolomieten.
Daar zijn de meeste passen inmiddels wel open. Het weer bepaald uiteindelijk waar we werkelijk naar toe gaan.
Als het er maar droog is, althans zo veel mogelijk. Ik heb er zin in.
 
Dank! Gisteren weer thuis gekomen.
Ik was ook al een paar keer eerder in de Vogezen geweest, maar het is er leuk rijden. Op de terugweg de Eiffel meegepikt. Het valt wel op dat de wegen daar almaar slechter worden en in de Ardennen en Frankrijk steeds beter.
Nu eens kijken of de boel weer een beetje schoon te krijgen is.
Alles bij elkaar een mooie trip!
Bekijk bijlage 1878680
Mooi man. Top dat je een goede vakantie hebt gehad. Veel regen gehad?

Wij gaan nu met Hemelvaart naar de Dolomieten of naar Oostenrijk of naar het Zwarte Woud / Vogezen.
In september gaan we een rondje Zwitserland / Frankrijk rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan