Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Heel simpel René, ik heb ze open geslepen met een haakse slijper, vervolgens de binnenzijde eruit getrokken vervolgens erna door een collega weer dicht laten lassen (ben er zelf geen ster in) en erna weer met hitte bestendige verf opnieuw gespoten in de spuitcabine aan de zaak. Het geluid was net wat te hard voor mij aangezien ook al een katvervanger had gemonteerd van Dominator, met andere woorden ik had een open systeem gecreërd van voor naar achter.
Op zich was het geluid wel mooi donker maar het werd mij iets te schel boven 5000 toeren. Ik heb nog een filmpje dacht ik toen ik ze er met onder had gezet maar die kan ik helaas niet hier toevoegen, bij intresse kan je je nummer achter laten en dan stuur ik het filmpje graag naar je door.
 
Hallo allemaal,
Nu net 6 weken mijn z1000sx uit 2018 mogen berijden. Ondanks het regenachtige weer begin van de maand aardig kunnen genieten.
Ik heb m 2e Hands kunnen kopen waarbij al al een aftermarket demper op is gezet, gelzadel, verkorte kentekenhouder en led knippers en buddyseat cover.

De demper ben ik niet zo tevreden over, zonder killers is het vooral een giga bas die ik nogal asociaal vind als je door dorpen rijdt. Met is het weer te mak. Ga toch voor iets anders.
Wat hebben andere voor ervaringen met slip ons met e-keur (mijne heeft dit niet).
In ieder geval lees ik lekker mee hier!
1384663
 
Welkom!
Mooie bike.
Voor dempers zou ik voor een slip-on van B.V.B Akrapovic, Scorpion, Mivv, Arrow of Leo vince gaan. En dan een lage variant omdat je met koffers rijdt.
Zijn er natuurlijk nog veel meer, maar deze merken hebben hebben gewoon nette uitziende dempers.
Zonder DB-killer vind ik het zelf meestal te hard. Zeker de langere ritten gaat het mij enorm irriteren. Daarom hou ik voorlopig de standaard dempers eronder.:Y
 
Welkom!
Mooie bike.
Voor dempers zou ik voor een slip-on van B.V.B Akrapovic, Scorpion, Mivv, Arrow of Leo vince gaan. En dan een lage variant omdat je met koffers rijdt.
Zijn er natuurlijk nog veel meer, maar deze merken hebben hebben gewoon nette uitziende dempers.
Zonder DB-killer vind ik het zelf meestal te hard. Zeker de langere ritten gaat het mij enorm irriteren. Daarom hou ik voorlopig de standaard dempers eronder.:Y

Bedankt!
Ik zit zelf te twijfelen tussen de mivvs, leovince en exan. De laatste kom ik niet veel tegen, maar zijn naar eigen zeggen wel compatible met de koffers. Iemand ervaring met dit merk?
 
Bedankt!
Ik zit zelf te twijfelen tussen de mivvs, leovince en exan. De laatste kom ik niet veel tegen, maar zijn naar eigen zeggen wel compatible met de koffers. Iemand ervaring met dit merk?

Helaas geen ervaring met exan, maar heb je al bij G&G gekeken? Die heeft ook strakke dempers voor een mooie prijs. Onwijs mooie fiets trouwens
 
Het verhaal wordt nog zuurder door een foto hier geplaatst door Basfl.
Dit is namelijk de motor die ik vorige week zaterdag zou ophalen.
Ik werd de dag ervoor gebeld door de verkoper dat de motor plat had gelegen bij de proefrit van de monteur.
Gevalletje total loss dacht hij.

Maar als ik de foto zo zie dan hebben ze dat weer snel gefixt!

Denk dat ze zich toch bedacht hebben op het inruilvoorstel wat ze mij gedaan hebben.

Erg onprofessioneel om dat op deze manier te doen :(

Basfl ik hoop dat de motor betrouwbaarder is dan de motorzaak waar je hem gekocht hebt!
Ik heb iig wel geregeld voor je dat er een spiksplinternieuwe Pilot Road 5 achterop zit.

Heel soms denk je wel eens, karma is a bitch;)
https://www.bd.nl/goirle/brand-in-g...ote-schade-na-aan-motoren-en-winkel~a48749e0/
 
Nou, hier ook maar eens voorstellen.
Toch de plek waar je komt met vragen over je nieuwe fiets en om andere te helpen als je er zelf weer meer van weet.
Vorige fiets was een GSX1400, maar dat was t niet voor me...

Vorige week deze Z1000SX proef gereden, en mag hem morgen ophalen!
Zo blij als een aap met 7 "bananen"
Aardig wat fietsen geprobeerd, o.a. een 1200RT en de vStrom1000 maar mijn hart ligt toch bij de 4 cilinder sport tour modellen zoals mijn oude liefde, de Fazer FZS600.

Navigatie erbij en handvat verwarming erop. heerlijk
frame en vork protector van SW besteld,
Topkoffer Givi V47 besteld,
Tanktas SW ion one (klein maar fijn) is ook onderweg.
Na wat gs500'jes, n fzs600 fazer en n gsx1400 is dit de volgende tourbuffel. (vandaar ook de hoeveelheid koffers... straks 126 liter aan opbergruimte)

Eerste reizen staan alweer gepland; Engeland, Wales, Ierland en terug via Frankrijk en Belgie.
Daarna nog wat weekeindjes richting t zwarte woud en de Eiffel
Maar eerst aankomend weekeind eens flink genieten van t prachtige weer dat we hier in Nederland voor de boeg hebben!



1387275
 
Mooi werk ding.aant weer zal het van het weekend niet liggen
 
De nodige km's zijn er inderdaad weer op gezet. Heerlijk weer, en ik geloof niet dat ik de enige was die er zo over dacht.

Ritje flevoland en Utrechtseweg heuvelrug
Rondje maas en waal - Betuwe,
Rondje Posbank, Deventer en noord-veluwe
de eerste +/- 750km zitten er op.

Zijn jullie nog op pad geweest??
 

Bijlagen

  • IMG_8334.jpg
    IMG_8334.jpg
    303,8 KB · Weergaven: 13
Mannen ik zit met een uitdaging, ik heb namelijk een tail tidy erop zitten omdat ik de standaard taartschep waar je kentekenplaat opzit spuuglelijk vond, vervolgens kwam ik erachter dat m'n baracuda knipperlichten er niet meer op pasten icm de koffers -,-... toen maar op zoek gegaan naar een achterlicht met geintregeerde knipperlichten, die heb ik (helaas) alleen op ali expres kunnen vinden wat nu (na pak 'm beet 5 maanden) z'n storingen begint te krijgen. Tevens werd ik laatst staande gehouden en vond meneer de politie agent dat het te onduidelijk was en dat met de nieuwe regels ik hier zelfs een prent voor kan krijgen (is gelukkig niet het geval geweest dit maal).
Nou heb ik dus een vraag of dat iemand nog idee heeft over hoe ik externe knipperlichten nog ergens kan monteren, ik heb nagedacht over achterop de koffers, maar ik wil de koffers graag demontabel houden. En ik verdom het ook om met die achterlijke lampjes op m'n helm of kleding te gaan rijden.
Ik zat nog te denken om een degelijk achterlicht met geintregeerde knipperlichten te kopen maar zoals eerder vermeld kan ik die nergens anders vinden dan ali expres (chinese troep).
Help! Hoor graag van jullie
En doen jullie nog eventueel mee trouwens aan die record poging van eind mei?
 
Ja die kentekenplaat heb ik ook! Past perfect!8-)

Bekijk bijlage 1388878
Klopt, alleen heb jij zo te zien geen koffers (te zien aan de bijrijders handgrepen) dus dat was voor mij nogal een dingetje dan ik bang was dat mijn knipperlichten wederom vast komen te zitten tussen de koffers en de plaathouder.
Maar zo te zien staat deze al wat meer naar voren. Bedankt iig voor de foto, staat verder prima.
 
Een beetje slechte foto maar als je rechts kijkt zie je wat ik bedoel..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190425-004130_Gallery.jpg
    Screenshot_20190425-004130_Gallery.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 15
Hallo mede Z1000SX eigenaren. Na lang wikken en wegen ( en sparen ) ben ik vanaf vandaag ben ik de eigenaar van deze splinternieuwe motor *O*
Ik zit al 9 jaar op dit forum, wel voornamelijk op het ZX9R forum. De ZX9R staat overigens nog steeds in mijn garage :9~
Ik heb meteen nieuwe uitlaatdempers, een ander rempotje, een smoke ruitje en een kleine kentekenplaathouder erbij besteld...... nu is hij compleet })
De eerste motorvakanties staan ook alweer gepland. ik ben zeer benieuwd hoe de Z1000SX mij gaat bevallen.


1389114
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! en als ie jou net zo goed bevalt als mijn eerste km's, dan komt dat zeker goed!
Mooie fiets is t, welke uitlaten heb je besteld?
 
Gefeliciteerd! en als ie jou net zo goed bevalt als mijn eerste km's, dan komt dat zeker goed!
Mooie fiets is t, welke uitlaten heb je besteld?


Dankjewel. Ik heb ook deze fiets weer gekocht zonder eerst een proefrit te maken........maar dat komt vast en zeker goed.
Ik heb deze uitlaten besteld.......de lelijke rooie velg stickers komen er zeker niet op bah.

1389140
 
Laatst bewerkt:
Klopt, alleen heb jij zo te zien geen koffers (te zien aan de bijrijders handgrepen) dus dat was voor mij nogal een dingetje dan ik bang was dat mijn knipperlichten wederom vast komen te zitten tussen de koffers en de plaathouder.
Maar zo te zien staat deze al wat meer naar voren. Bedankt iig voor de foto, staat verder prima.

Ja er zijn 2 verschillende varianten. Als je het jaartal van je motor aan houd is er niks aan de hand. Dan passen de koffers gewoon.

Ik heb geen koffers en daarom de kentekenplaathouder van de eerste generatie gekozen. Die zit dichter onder het achterlicht wat ik dan weer mooier vind.
 
Welkom Rense.
Mooie bike!
Ben benieuwd of die dempers ook onder het 2014 model passen. (Ik vermoed/hoop van wel) Anders zijn het wel kans hebbers voor de mijne om is aan te schaffen.
 
Welkom Rense.
Mooie bike!
Ben benieuwd of die dempers ook onder het 2014 model passen. (Ik vermoed/hoop van wel) Anders zijn het wel kans hebbers voor de mijne om is aan te schaffen.

Thanks. Deze set dempers is ook te koop voor het 2014 model. Jij hebt de euro 3 uitvoering? Daar kun je de DB killers nog uit verwijderen indien gewenst.
Ik heb de euro 4 uitvoering en hier kun je de DB killers niet meer uit halen, althans volgens de meneer die de dempers verkoopt.......

:( krijg net een mailtje van de verkoper......10 tot 12 weken levertijd op de demper euro 4 uitvoering....morgen ff bellen hoe het zit.....grrr
 
Vanaf het 2014 model passen ze toch allemaal?
Ik ben ook zoekende, maar wil wel die db killers demontage hebben...

Verder gave bike he?? :D
 
Thanks. Deze set dempers is ook te koop voor het 2014 model. Jij hebt de euro 3 uitvoering? Daar kun je de DB killers nog uit verwijderen indien gewenst.
Ik heb de euro 4 uitvoering en hier kun je de DB killers niet meer uit halen, althans volgens de meneer die de dempers verkoopt.......

:( krijg net een mailtje van de verkoper......10 tot 12 weken levertijd op de demper euro 4 uitvoering....morgen ff bellen hoe het zit.....grrr
Ik weet niet hoe dit zit met Leovince maar bij m'n akra's zouden ze ook niet te demonteren zijn... maar met wat geduld en gereedschap waten ze redelijk makkelijk te demonteren (kwestie van potnagels doorboren en het schroefje/boutje erachter verwijderen en dat trek je ze er zo uit) het is erna wel handig om een klein gaatje aan de velg kant van je uitlaten (eindkap) te boren zodat je zo ook weer kan monteren, is wel zo handig bij ritten naar bijv Duitland. Succes! Ben benieuwd of dat het lukt, en nog eventueel voor de liefhebbers heb ik nog de standaard dempers liggen uit 2013 (zwart) waar de demping is uitgehaald
 
Terug
Bovenaan Onderaan