Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Zaterdag bij de dealer om maar een andere motor te kijken, maar schrok van wat ze er voor willen geven. Ik zou voor een motor van 7000, nog 1000 bij moeten leggen. Het lijkt mij dat een nette sx uit 2011, met 38k op de teller nog wel wat meer waard is als 6k. Wat vinden jullie? Word ik nou flink genaaid of valt het mee
 
Je kan een katvervanger plaatsen, maakt veel van het (gemiste) geluid goed en is makkelijk te monteren. Ziet er strak uit verder

Ik denk dat ik hem zo laat en dat ik niets meer verander aan de Z1000SX. Het is een mooie fiets en hij rijdt lekker, het geluid zou wat luider mogen maar ik kan hier ook wel mee leven.
 
Zaterdag bij de dealer om maar een andere motor te kijken, maar schrok van wat ze er voor willen geven. Ik zou voor een motor van 7000, nog 1000 bij moeten leggen. Het lijkt mij dat een nette sx uit 2011, met 38k op de teller nog wel wat meer waard is als 6k. Wat vinden jullie? Word ik nou flink genaaid of valt het mee


Is particulier verkopen van jouw Z1000SX en de nieuwe kopen zonder inruil een optie? Dan krijg je waarschijnlijk ook nog eens een korting op de koop van je nieuwe motor. Ik kreeg 10% korting op de nieuwe fiets zonder inruil en voor de ze korting had ik alle accessoires, althans bijna alle accessoires.
 
Zaterdag bij de dealer om maar een andere motor te kijken, maar schrok van wat ze er voor willen geven. Ik zou voor een motor van 7000, nog 1000 bij moeten leggen. Het lijkt mij dat een nette sx uit 2011, met 38k op de teller nog wel wat meer waard is als 6k. Wat vinden jullie? Word ik nou flink genaaid of valt het mee

Denk dat het redelijk is voor bij een dealer inruilen.. Misschien dat je bij een ander iets meer krijgt.
Beter verkoop je hem particulier. Heb je meer dan met inruil en je zit met je verkoop net onder de dealer prijzen.
 
Dag iedereen

Ik ben nieuw hier op het forum, en zal bij deze mij efjes voorstellen

Ik ben 28jaar en na 10 jaar op racers gezeten te hebben (cbf,r6,fz8n,2 gsxrs, en een r1), vond ik het eens tijd om mezelf wat meer comfort te gunnen, maar toch nog wat sportiviteit te behouden. Na dagen het internet af te schuimen, recensies, filmpjes, en vergelijkingstests te bekijken. Ging het voor mij tussen 3 motoren, de gsxs1000f,de vfr1200, en de z1000xs, rara wat is het geworden 😉 De suzuki had te weinig bagemogelijkheden, en de vfr vond ik er niet echt sportief uitzien, plus vele slechte dingen over gelezen..

Heb me dus een z1000sx aangeschaft, maar ik zit jammer genoeg nog 4 weken op zee dus moet nog een maandje wachten.. zal een lange maand worden 😏

Betreft trouwens een zwarte van het bouwjaar 2016 met 12000km

Nu heb ik al een aantal aanpassingen in men gedachten, de gene die ik direct zou willen aanpassen zijn:

-de lompe nummerplaathouder vervangen, had in gedachten dat te combineren met een achterlicht met geintregeerde pinkers, maar heb hier gelezen dat je daarin enkel chinese brol kunt kopen, dus mss combineren met wat kleinere pinkertjes..

-de dempers, ofwel zou ik voor de akra's gaan, de laser extreme, of ixil, maar blijkbaar passen niet alle dempers met de zijkoffers?

-valblokken
-witte wheelstrips

dit zijn wat de voornaamste, met der tijd zal er wel nog wat aangepast worden..

Alvast bedankt de moeite te doen om te lezen! Tips of suggesties omtrent men aanpassingen zijn meer dan welkom!
 

Bijlagen

  • IMG_3152.jpg
    IMG_3152.jpg
    49,4 KB · Weergaven: 30
  • IMG_3153.jpg
    IMG_3153.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 27
Welkom. Mooi zo in het zwart ook!
Van de z1000sx krijg je geen spijt van.
Met de uitlaat moet je alleen opletten dat het een low-mount is. Staat vaak ook wel bij passend voor de z1000sx met koffers.
1 ding dat ik wel minder vind is de de achter veer/schokbreker. Ik kom van een cbr1000rr en vond die achterschokbreker veel beter. Voldoende voor op de openbare weg. Als je met de z1000sx iets meer door rijdt merk je wel wat meer deining achter. Beetje slap. Daar zou ik als eerste mijn geld in steken. Daar ga ik binnenkort ook voor kijken om dat te veranderen.
Voor poten zijn stevig genoeg. Maar die laat ik ook aanpassen.
 
Iemand ervaring met plaatsen van slip-ons bij een model 2013? Heb op internet gelezen dat je met wat kabels zit voor een uitlaatklep welke de eerste serie Z1000SX nog heeft. Is hier een beetje omheen te werken? Of beter door iemand laten doen als je zelf 0 ervaring hebt met sleutelen?
 
Dag iedereen

Ik ben nieuw hier op het forum, en zal bij deze mij efjes voorstellen

Ik ben 28jaar en na 10 jaar op racers gezeten te hebben (cbf,r6,fz8n,2 gsxrs, en een r1), vond ik het eens tijd om mezelf wat meer comfort te gunnen, maar toch nog wat sportiviteit te behouden. Na dagen het internet af te schuimen, recensies, filmpjes, en vergelijkingstests te bekijken. Ging het voor mij tussen 3 motoren, de gsxs1000f,de vfr1200, en de z1000xs, rara wat is het geworden 😉 De suzuki had te weinig bagemogelijkheden, en de vfr vond ik er niet echt sportief uitzien, plus vele slechte dingen over gelezen..

Heb me dus een z1000sx aangeschaft, maar ik zit jammer genoeg nog 4 weken op zee dus moet nog een maandje wachten.. zal een lange maand worden 😏

Betreft trouwens een zwarte van het bouwjaar 2016 met 12000km

Nu heb ik al een aantal aanpassingen in men gedachten, de gene die ik direct zou willen aanpassen zijn:

-de lompe nummerplaathouder vervangen, had in gedachten dat te combineren met een achterlicht met geintregeerde pinkers, maar heb hier gelezen dat je daarin enkel chinese brol kunt kopen, dus mss combineren met wat kleinere pinkertjes..

-de dempers, ofwel zou ik voor de akra's gaan, de laser extreme, of ixil, maar blijkbaar passen niet alle dempers met de zijkoffers?

-valblokken
-witte wheelstrips

dit zijn wat de voornaamste, met der tijd zal er wel nog wat aangepast worden..

Alvast bedankt de moeite te doen om te lezen! Tips of suggesties omtrent men aanpassingen zijn meer dan welkom!

Welkom. Mooie motor, veel plezier ermee.
 
Iemand ervaring met plaatsen van slip-ons bij een model 2013? Heb op internet gelezen dat je met wat kabels zit voor een uitlaatklep welke de eerste serie Z1000SX nog heeft. Is hier een beetje omheen te werken? Of beter door iemand laten doen als je zelf 0 ervaring hebt met sleutelen?

Ik heb ze bij mijn motor zelf vervangen en dat was best eenvoudig, maar ik heb niks met kabels hoeven te doen.
In de gebruiksaanwijzing stond wel omschreven hoe dit moet bij oudere modellen. Het lijkt me niet moeilijk.
 
Ik rij nu op de originele banden Bridgestone S20. Hoe is jullie ervaring met deze band ?

Ik reed vandaag toevallig in een regenbuitje en ik schrok me dood.
Ik was de voorkant bijna kwijt. De band reageert op iedere lengte riggel, reageert op iedere zwarte streep bovendien is deze band spiegelglad in de regen.
Ik heb er nu 600 km op gereden maar ik zit nu al te twijfelen of ik toch weer moet overstappen naar mijn vertrouwde Michelin Pilot Power 3.........

Grappig detail op de site van Bridgestone.......zij adviseren deze band NIET voor de Z1000SX :?:?:?:?:?:?
 
Ik heb juist de s 20 laten monteren omdat ik het echt een fijne band vind zowel droog als in de regen. :Y Vorige setje was drama meerdere glijders gehad, voor en achter.
Heb met de S20evo geen 1 keer een uitstap gehad. Ook niet in de natte Ardennen. Wel gevoelig voor lengte riggels dat merk ik ook.
Maar er is niks zo belangrijk als vertrouwen in je banden. Dus als jij de kriebels ervan krijgt, lekker vervangen.
Heb wel vaker gehoord dat de standaard gemonteerde banden niet de kwaliteit hebben als de banden die je bij de Bandenservice laat monteren. Maar of dat waar is heb ik zelf nooit ervaren.

Hierna voor mij de S21 of S22.:t
 
Ik heb juist de s 20 laten monteren omdat ik het echt een fijne band vind zowel droog als in de regen. :Y Vorige setje was drama meerdere glijders gehad, voor en achter.
Heb met de S20evo geen 1 keer een uitstap gehad. Ook niet in de natte Ardennen. Wel gevoelig voor lengte riggels dat merk ik ook.
Maar er is niks zo belangrijk als vertrouwen in je banden. Dus als jij de kriebels ervan krijgt, lekker vervangen.
Heb wel vaker gehoord dat de standaard gemonteerde banden niet de kwaliteit hebben als de banden die je bij de Bandenservice laat monteren. Maar of dat waar is heb ik zelf nooit ervaren.

Hierna voor mij de S21 of S22.:t

Ach misschien zit het wel tussen de oren. Ik rij al 25 jaar op Michelin dus ik ken het karakter van die band best goed.
Ik ga met Hemelvaart 5 dagen op vakantie en dan ga ik de Bridgestones eens goed testen. Mocht ik het dan nog steeds niks vinden dan vervang ik ze daarna.
Ik heb diverse testen gelezen van de introductie van de Z1000SX destijds en daar kwamen de Bridgestone banden ook niet goed uit de test.
Wat ik raar vind is dat uit andere testen blijkt dat de band juist heel goed zou moeten zijn....zeker in de regen.....

heeft iemand hier ervaring met Michelin op de Z1000SX?
 
Dag iedereen

Ik ben nieuw hier op het forum, en zal bij deze mij efjes voorstellen

Ik ben 28jaar en na 10 jaar op racers gezeten te hebben (cbf,r6,fz8n,2 gsxrs, en een r1), vond ik het eens tijd om mezelf wat meer comfort te gunnen, maar toch nog wat sportiviteit te behouden. Na dagen het internet af te schuimen, recensies, filmpjes, en vergelijkingstests te bekijken. Ging het voor mij tussen 3 motoren, de gsxs1000f,de vfr1200, en de z1000xs, rara wat is het geworden 😉 De suzuki had te weinig bagemogelijkheden, en de vfr vond ik er niet echt sportief uitzien, plus vele slechte dingen over gelezen..

Heb me dus een z1000sx aangeschaft, maar ik zit jammer genoeg nog 4 weken op zee dus moet nog een maandje wachten.. zal een lange maand worden 😏

Betreft trouwens een zwarte van het bouwjaar 2016 met 12000km

Nu heb ik al een aantal aanpassingen in men gedachten, de gene die ik direct zou willen aanpassen zijn:

-de lompe nummerplaathouder vervangen, had in gedachten dat te combineren met een achterlicht met geintregeerde pinkers, maar heb hier gelezen dat je daarin enkel chinese brol kunt kopen, dus mss combineren met wat kleinere pinkertjes..

-de dempers, ofwel zou ik voor de akra's gaan, de laser extreme, of ixil, maar blijkbaar passen niet alle dempers met de zijkoffers?

-valblokken
-witte wheelstrips

dit zijn wat de voornaamste, met der tijd zal er wel nog wat aangepast worden..

Alvast bedankt de moeite te doen om te lezen! Tips of suggesties omtrent men aanpassingen zijn meer dan welkom!

Mooi ding! Ik wil ook andere dempers. Alleen zie ook door de dempers het bos niet meer. Vind die mivv wel gaaf, de rvs versie. Maar kan niet vinden of die met de koffers past.
 
Heb inderdaad inmiddels contact met de fabrikant. Beetje gek dat op sommige sites staat dat het niet lukt. Eind juni hoop ik ze te hebben.

Tegen die tijd zal ik dus akro's over hebben. De titanium race dempers. (SM-K10SO2T-SX). Passen met de koffers. Mocht iemand interesse hebben...

Van waar heb je de bevestiging dat die Akra titanium's passen met koffers? Daar staat expliciet op de officiële site dat ze niet passen...
 
Van waar heb je de bevestiging dat die Akra titanium's passen met koffers? Daar staat expliciet op de officiële site dat ze niet passen...

Omdat ik ze er nu, met koffers, onder heb. :)
 

Bijlagen

  • IMG-20190327-WA0011.jpeg
    IMG-20190327-WA0011.jpeg
    124,4 KB · Weergaven: 33
Hallo allemaal, even inbreken op dit forum..
Kan iemand mij de model verschillen tussen de 2011 en de 2014 en nieuwer vertellen, had wel begrepen dat ze herkenbaar zijn( de nieuwere) aan de Chrome uitlaten en andere remklauwen. Maar zijn er verder nog verschillen? Zijn de nieuwe beter? Of gewoon een ouder model kopen? Mijn interesse is weer gewekt in Kawasaki na vele jaren verschillende fietsen te hebben gereden... Heb ooit 3 kawa's gehad de gpx600 zx750r en de zx9r en denk nog regelmatig terug aan deze leuke bikes..

Alvast bedankt ;)
 
Hallo,

Ik heb op een 2012 en 2014 proef gereden.
Je heb inderdaad wat verschillen zoals de uitlaat, remklauwen en rempomp aan de voorzijde, schokbreker achter en het koffersysteem.
Grootste verschil vond ik de remmen. De nieuwere remde echt een stuk beter. Dat gaf voor mij de doorslag. En de veervoorspanning die je kan afstellen bij de achterschokbreker is wel handig. Maar ik vind de achterschokbreker matig. Een beetje slap.
 
is er iemand die op zijn z1ooo sx 2018 en ander luchtfilter heb geplaatst bijvoorbeeld een K&N filter en heb je er wat van gemerkt loop het blok beter en of verandering van inlaatgeluid
volgens mij moet toch niets aangepast worden voor de afstelling
 
Laatst bewerkt:
Ik ben terug uit Schwarzwald. 2500 km in 5 dagen. De teller staat nu op 3500 km en de motor is lekker ingereden.
De Z1000SX bevalt prima, eigenlijk nog beter dan verwacht :Y Wat stuurt deze motor lekker scherp en wat een trekkracht. Super gaaf *O*
Ik was toch al geen fan van Bridgestone maar nu al helemaal niet meer.........na 3500 km is mijn voorband al weg tot aan de slijtnok :(
De grip op een droog wegdek was gewoon heel goed. De band is wel heel erg gevoelig voor lengterichels. In de regen is het een drama met deze band....
Snel weer naar Michelin :9

1399024
 
Terug
Bovenaan Onderaan