Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Apart dat ik de tegenovergestelde ervaring heb met de Bridgestone s20...
Maar goed . Je heb een lekker weekje gehad daar dus.
Zwartwoud is prachtig en heerlijk vertoeven daar. Ben er nu 3 keer geweest en is toch wel een van mijn favoriete gebieden.

Banden slijten daar vaak wel wat sneller af. Grover asfalt in combinatie met bocht op bocht op bocht. Maar 3500 is wel erg snel inderdaad. 🤔
 
Probeer de t31 van Bridgestone, heb gemerkt dat de SX daar onwijs goed op gaat.

Bedankt voor de info maar voor mij geen Bridgestones meer :N
Ik rijd met deze banden nog een paar ritjes en dan komt er Michelin op.
Welk type weet ik nog niet, het zal de Michelin Pilot Power 3 worden of de Michelin Road 5.
 
Hallo

iemand die weet hoe je een steun voor je gsm op de z1000sx kunt installeren?

Alvast bedankt!
 
Hallo

iemand die weet hoe je een steun voor je gsm op de z1000sx kunt installeren?

Alvast bedankt!

Wat een aanrader was voor mij, was een navigatie steun voor de z1000sx (op deze manier zit je gsm in het midden van je stuur) halem, en vervolgens een paar platte magneten (tgv een euro ongeveer) op de achterzijde van je gsm hoesje plakken.
Getest bij snelheden van 250 km/u en blijft netjes zitten.
 
Hey allemaal, ik wil bij deze de mensen in omg Den Haag waarschuwen dat er mensen (nietsnutten) zijn die uitlaten van motoren af jatten.
Helaas hebben ze mij ook te pakken gehad en ben ik beroofd van m'n carbon akra's... ik hoop bij deze dat jullie tevens ook jullie ogen/oren open kunnen houden in de kleine hoop m'n dempers nog terug te zien T.T
 
Wat? Hoe belachelijk is dat?

Ja, het is helaas waar en te triest voor woorden, denk je je fiets goed op slot te hebben gezet (werk namelijk op zee) onder een hoes en met een ingebouwde tracker, komen ze alsnog weg met een goede buit omdat het "zo gemakkelijk" te jatten is.... honden zijn 't!
 
Wat is dat kut zeg. Maar daar doe je weinig tegen. Die dempers zijn met een paar minuten eraf gejat. 😕
Ik heb gelukkig nog 2 setjes liggen waarvan 1 origineel, maar wat let ze om terug komen en deze er ook onder vandaan te jatten.... baal als een stekker. Leuk joh als mensen zelf verdommen te werken voor hun sh*t dat ze 't dan maar bij andere weghalen.
 
Ik heb een uitdaging. Heb mivv dempers binnen gekregen. Rechts ging prima, zo op zn plek. Links echter pas voor geen meter.

Heb de winkel al gevraagd en die zou het doorspelen naar de leverancier, maar misschien kan iemand hier zien wat er mis is.

Als ik kijk lijkt het alsof de linker link pipe voor z1000 is aangezien deze de uitlaat vlak onder het voetensteuntje brengt. Daar hoor hij bij de z1000, maar bij de z1000sx hoort er een tussen verbinding tussen.
 

Bijlagen

  • 20190627_095548.jpg
    20190627_095548.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 32
  • 20190626_180832.jpg
    20190626_180832.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 38
  • 20190627_183710.jpg
    20190627_183710.jpg
    136,3 KB · Weergaven: 35
Ik heb een uitdaging. Heb mivv dempers binnen gekregen. Rechts ging prima, zo op zn plek. Links echter pas voor geen meter.

Heb de winkel al gevraagd en die zou het doorspelen naar de leverancier, maar misschien kan iemand hier zien wat er mis is.

Als ik kijk lijkt het alsof de linker link pipe voor z1000 is aangezien deze de uitlaat vlak onder het voetensteuntje brengt. Daar hoor hij bij de z1000, maar bij de z1000sx hoort er een tussen verbinding tussen.


Bij mij ziet het zo uit

1405657



1405658
 
Ja, het is helaas waar en te triest voor woorden, denk je je fiets goed op slot te hebben gezet (werk namelijk op zee) onder een hoes en met een ingebouwde tracker, komen ze alsnog weg met een goede buit omdat het "zo gemakkelijk" te jatten is.... honden zijn 't!

Het is meer dan triest. Je zou er eigenlijk stroom op willen zetten, nietwaar? Maar dat mag niet :$

Ik hoop dat ze mijn dempers niet jatten, ze zijn duur genoeg....

Al iets gehoord of de daders al gepakt zijn? Of dat de dempers al ergens te koop zijn aangeboden?
 
Het is meer dan triest. Je zou er eigenlijk stroom op willen zetten, nietwaar? Maar dat mag niet :$

Ik hoop dat ze mijn dempers niet jatten, ze zijn duur genoeg....

Al iets gehoord of de daders al gepakt zijn? Of dat de dempers al ergens te koop zijn aangeboden?

Hahaha zou het zo maar doen inderdaad.

Gelukkig ben ik goed verzekerd, maar dessalniettenin gaat het geld kosten....

Nee helaas nog niks gehoord, ik schat de kans ook zeer klein in dat dat gaat gebeuren.

Zelf denk ik dat iemand de dempers gejat heeft voor z'n eigen fiets gezien het feit dat ze alles, tot aan de bevestiging's bouten toe, gejat hebben.
Vooral omdat ze aangepast waren door Pajic, denk ik dat ze extra gewild waren.

Als het een beetje meezit heb ik er over 2 weken weer nieuwe onderzitten en deze las ik vast, de angst is te groot dat ze terug komen.

Zeg er wel, bij mocht ik ze betrappen doen we het op de ouderwetse manier met de tengels in de bankschroef....
 
Het is gelukt!!
Was er uiteindelijk 6 uur mee bezig voor die echt mooi gelijk zat. Bedankt voor het advies.
 

Bijlagen

  • 20190706_163251.jpg
    20190706_163251.jpg
    66 KB · Weergaven: 38
Iemand hier die nog intresse heeft in een sx uit 2011? 38.000 km op de teller en leuke extra's.
Alleen de akra's zitten er niet meer onder maar die zijn vervangen voor standaard :) aangezien ik die nodig had.
Vraag er €7.000 euro voor
 

Bijlagen

  • 20190722_144802.jpg
    20190722_144802.jpg
    415,5 KB · Weergaven: 36
  • 20190722_144756.jpg
    20190722_144756.jpg
    394,5 KB · Weergaven: 41
Mooi dat het gelukt is. Mooie demper ook! :Y
Maar de link pijp was wel goed dus?

Beetje laat, maar de linkpipe was goed. Alleen na een tip, zet eerst je demper erop gelijk met de ander en check dan hoe je linkpipe moet. Heel gepuzzel, wil m natuurlijk helemaal gelijk, maar t is gelukt.
 
Probeer de t31 van Bridgestone, heb gemerkt dat de SX daar onwijs goed op gaat.


Volgende week woensdag komen de nieuwe banden erop. Ik heb de Michelin Pilot Power 3 besteld.
De achterband 190/55 i.p.v. 190/50, ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Ik ga ook nog een afspraak inplannen met Hyperpro om de vering eens goed af te stellen.
Ik vind dat de Z1000SX lang niet zo strak door de bochten gaat als mijn oude ZX9R :(
Er zit ontzettend veel beweging in de motor als ik op hogere snelheid door de bochten ga.
Bochten waar ik met de ZX9R met dik 200 km per uur door heen ging, durf ik hier met de Z1000SX maar ongeveer 150 km per uur te gaan.......
Voor de rest bevalt de Z1000SX prima. Fijne zithouding en een lekker sterk blok.
 
ben vorige jaar 2 maanden na de aanschaf van mij z1000sx bij hans van wijk naar zo een feestweekend bij hans geweest bij Hyperpro en die vertelde dat de vering vanuit de fabriek veel te slap is afgesteld hij heb toen de standaard vering afgesteld en dat was zeer goed merkbaar in de wat langere hoge snelheidsbochten
 
Terug
Bovenaan Onderaan