Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

ben vorige jaar 2 maanden na de aanschaf van mij z1000sx bij hans van wijk naar zo een feestweekend bij hans geweest bij Hyperpro en die vertelde dat de vering vanuit de fabriek veel te slap is afgesteld hij heb toen de standaard vering afgesteld en dat was zeer goed merkbaar in de wat langere hoge snelheidsbochten

Dat is precies wat Hyperpro ook mij vertelde. Ik ben benieuwd en ik hoop toch echt op verbetering.
Is het niet voldoende dan laat ik andere veren monteren. heeft daar iemand ervaring mee op een Z1000SX?
 
Ja Sauerland was ook erg mooi om te rijden. Mijn broer en ik pakken elk jaar een tripje. En Eigenlijk heeft elk gebied wel iets moois te bieden. Heel Duitsland is schitterend, we komen er graag. Maar het zwarte woud is toch wel het best bevallen van allemaal.

Bij hyperpro zullen ze de motor zeker beter krijgen. Dat hebben ze bij mij ook gedaan. Maar als je een supersport gewend bent dan zal het ondermaats blijven. Mijn cbr1000rr was ook veel stabieler en strakker dan de Z1000sx. Op sommige punten rijdt dit veel beter, comfortabeler ook, maar als het op tempo gaat dan is het allemaal wat beweeglijker en minder strak.
 
Blij dit topic gevonden te hebben.
Gister een proefrit gemaakt voor een eerste indruk.

En een tweede komt er aan.
Om effe wat langer te rijden dan een half uurtje..

Daarna gaan we de knoop door hakken of er wel of niet een gaat komen.

Nu heb ik dus al her en der gelezen over trillingen bij een bepaald toerental.

Wat mij opviel is dat er over het gehele bereik trillingen zijn.
Echter nog niet storend/vervelend.

Dus hoop dat dit na een aantal rij uren nog steeds zo is.
 
Zoek je een gebruikte of een nieuwe?
Ik heb een 2011 gehad en een heb nu een 2017, beide nieuw gekocht en nooit vervelende en storende trillingen ervaren.
Ik ben geen snelwegrijder, daar heb ik sowieso en bloedhekel aan, maar je ontkomt er natuurlijk niet altijd aan, dan stoort het wachten op actief rijden me meer dan welke trilling ook.
Zoek je een gebruikte, probeer dan in ieder geval een paar verschillende en ervaar de verschillen, en post je ervaringen vooral..
 
hoi, is een vraag.
wss al wel eens besproken,maar vindt het niet direct terug...
ik heb gehoord dat je beter een 190/55 ipv een 190/50 kan plaatsen op een z1000sx,zou hem beter insturen?
maar nu is mijn vraag of dit iets doet aan je abs,ktrc of dergelijke omdat de band hoger is??wil niet dat dit gaat branden of rapper ingrijpen...

alvast bedankt voor de reacties
 
Ja Sauerland was ook erg mooi om te rijden. Mijn broer en ik pakken elk jaar een tripje. En Eigenlijk heeft elk gebied wel iets moois te bieden. Heel Duitsland is schitterend, we komen er graag. Maar het zwarte woud is toch wel het best bevallen van allemaal.

Bij hyperpro zullen ze de motor zeker beter krijgen. Dat hebben ze bij mij ook gedaan. Maar als je een supersport gewend bent dan zal het ondermaats blijven. Mijn cbr1000rr was ook veel stabieler en strakker dan de Z1000sx. Op sommige punten rijdt dit veel beter, comfortabeler ook, maar als het op tempo gaat dan is het allemaal wat beweeglijker en minder strak.

Het beweegt idd allemaal wat meer op hoge snelheid. .......ik wacht even af hoe het bevalt met de nieuwe afstellingen....ik ga week 38 op vakantie en dan weet ik precies hoe het bevalt. Bevalt het niet dan komt er in 2020 nieuwe vering op, je moet toch ook deze fiets superstrak kunnen krijgen......
 
Laatst bewerkt:
Blij dit topic gevonden te hebben.
Gister een proefrit gemaakt voor een eerste indruk.

En een tweede komt er aan.
Om effe wat langer te rijden dan een half uurtje..

Daarna gaan we de knoop door hakken of er wel of niet een gaat komen.

Nu heb ik dus al her en der gelezen over trillingen bij een bepaald toerental.

Wat mij opviel is dat er over het gehele bereik trillingen zijn.
Echter nog niet storend/vervelend.

Dus hoop dat dit na een aantal rij uren nog steeds zo is.


Ik heb model 2018 en ik ervaar de trillingen helemaal niet als hinderlijk. Ik heb inmiddels 4780 km op de teller in 3 maanden en de Z1000SX bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Het enige wat mij tegenstaat zijn de Bridgestone S20 banden en de wegligging op echt hoge snelheid........:(
Ik heb gisteren nieuwe banden laten monteren. De voorband was helemaal op :$ Ik heb nu weer Michelin Pilot Power 3 er op en ik heb meteen een 190/55 laten monteren. Woensdag 13 september ga ik naar Werkendam om de originele vering af te laten stellen. Dus als het goed is stuurt hij weer messcherp en is de wegligging ook weer op orde.
 
hoi, is een vraag.
wss al wel eens besproken,maar vindt het niet direct terug...
ik heb gehoord dat je beter een 190/55 ipv een 190/50 kan plaatsen op een z1000sx,zou hem beter insturen?
maar nu is mijn vraag of dit iets doet aan je abs,ktrc of dergelijke omdat de band hoger is??wil niet dat dit gaat branden of rapper ingrijpen...

alvast bedankt voor de reacties


Welke band het beste is is eigenlijk heel persoonlijk. Ik ga nu ook een 190/55 proberen, als het goed is stuurt hij makkelijker in.
Het doet niets af aan je elektronica.
 
Z1000sx is al geen moeilijke motor wat sturen betreft. Een 190/55 maakt het insturen nog wat makkelijker.

Trillingen zijn er wel een beetje rond de 7000 toeren, niet over het hele bereik. Maar ik merk het niet heel erg op eigenlijk.
 
Vraagjes:
- heeft iemand hier zijn vering al een keer goed laten afstellen door bijvoorbeeld Hyperpro of een ander gerenommeerd bedrijf? En hoe bevalt dat?
- Heeft iemand al andere vering laten monteren? En hoe bevalt dat?
 
Goedemiddag allen . Mijn naam is Rob en ik heb mijn fz1 ingeruild en een nieuwe z1000sx aangeschaft in de kleur blauw. Zijkoffers eraf en topkoffer laten monteren. Zijkoffers zijn dan ook te koop , hagelnieuw. Ik heb wel een vraag. Hoe stel je de demping aan de voorzijde strakker ? Hij duikt nogal.
20190912_171141.jpg
 
Goedemiddag allen . Mijn naam is Rob en ik heb mijn fz1 ingeruild en een nieuwe z1000sx aangeschaft in de kleur blauw. Zijkoffers eraf en topkoffer laten monteren. Zijkoffers zijn dan ook te koop , hagelnieuw. Ik heb wel een vraag. Hoe stel je de demping aan de voorzijde strakker ? Hij duikt nogal.Bekijk bijlage 1430844
wat kosten die zijkoffers als ik vragen mag ik zoek er nog een paar
 
Vraagje aan de eigenaren: hoeveel invloed hebben de km’s op het blok?
Ik heb een mooie op het oog, full options, maar wat meer km’s: iets over de 60dkm. Hoe staan jullie daar tegenover?
 
Terug
Bovenaan Onderaan