Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

20190910_143647.jpg
 
Er moet nog even een aankoopkeuring plaatsvinden, maar dat lijkt mij een formaliteit. Maar dan ben ik de trotse bezitter van deze prachtige fiets:
z1000sx.jpeg


Ik kan niet wachten! *O*
 
Gister bij de aankoopkeuring (waar hij trouwens glansrijk doorheen is gekomen: alleen olie+filter moet vervangen worden) bleek ook nog eens dat hij een Power Commander V heeft :)

Zijn hier toevallig mensen die een PowerCommander op de SX hebben? Welke mapping draai je? Merk je veel verschil?
 
Beste Kawasaki bezitters,

Ik heb lang getwijfeld of ik deze vraag zou stellen, maar te veel info is nooit verkeerd.
Ik ben aan het twijfelen over een mooie (tweedehands) Z1000sx uit 2016.
Full option en het nieuwere model, maar hier komt de adder: er staat bijna 60.000 op de teller en de prijs ligt rond de 8.5k
De dealer geeft aan dat hij makkelijk twee ton kan lopen mits goed onderhouden en dat er uiteraard niet mee "gejakkerd" is, maar hij heeft wel eerlijk toegegeven dat mijn afschrijving op de motor aanzienlijk zal zijn....
Aangezien ik net begin in de motor-wereld en geen ervaringen heb met kawasaki vraag ik me af of dit een redelijke aankoop zou zijn, of dat ik toch beter naar een model uit kan kijken met minder kilometers en daarbij minder opties?

Tips zijn altijd welkom.
 
GTR 1400 kwam in aanraking met een paard in de Pyrineeen :N en was daarna nog maar enkele dagen te gebruiken. Totaal loss....
nu deze 2e hands Z1000SX. Moest wel direct de stalling in jammer genoeg. Kan niet wachten tot het warmer gaat worden.
ECFCA5D6-E2E3-447D-8D2B-F67FED758565.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Mooi kleur ook zo in het blauw! :t

In 4 jaar 60.000 km is wel veel. Maar het zijn waarschijnlijk wel goede km’s. Zal nog een prima motor zijn maar inderdaad de afschrijving is wat hoger. Volgens mij zijn die z1000 blokken keihard. Daar zou ik me niet zoveel zorgen om maken.
 
Gister bij de aankoopkeuring (waar hij trouwens glansrijk doorheen is gekomen: alleen olie+filter moet vervangen worden) bleek ook nog eens dat hij een Power Commander V heeft :)

Zijn hier toevallig mensen die een PowerCommander op de SX hebben? Welke mapping draai je? Merk je veel verschil?
Beste,

Ik heb er sinds een kleine 2 jaar nu een PC5 in zitten, ik draai op de mapping die specifiek gemaakt is voor mijn opstelling (akra's en K&N filter). Volgens 2 verschillende testbanken/garages is dit het maximale wat eruit gehaald kan worden (12 pk winst).
Merk er zelf vrij weinig van, anders dan dat die wat zuiniger rijdt en agressiever weg trekt dan de z1000sx van een collega😈.

In Juni staat een mooie reis gepland naar noord Spanje (Bilboa) " hep 'r zin an"...
 
Beste,

Ik heb er sinds een kleine 2 jaar nu een PC5 in zitten, ik draai op de mapping die specifiek gemaakt is voor mijn opstelling (akra's en K&N filter). Volgens 2 verschillende testbanken/garages is dit het maximale wat eruit gehaald kan worden (12 pk winst).
Merk er zelf vrij weinig van, anders dan dat die wat zuiniger rijdt en agressiever weg trekt dan de z1000sx van een collega😈.

In Juni staat een mooie reis gepland naar noord Spanje (Bilboa) " hep 'r zin an"...

Nice. Veel plezier!
 
Zijn er hier nog meer mensen die de koplamp unit hebben omgebouwd met angel eye's (zie foto) zo ja hoe heb/hebben jij/jullie de lampen goed afgesteld?

Ik merk dat ik nogal vaak last heb van mensen die naar mij seinen dat m'n koplampen te hoog staan...
 

Bijlagen

  • IMG-20191022-WA0005.jpg
    IMG-20191022-WA0005.jpg
    222,4 KB · Weergaven: 28
Zijn er hier nog meer mensen die de koplamp unit hebben omgebouwd met angel eye's (zie foto) zo ja hoe heb/hebben jij/jullie de lampen goed afgesteld?

Ik merk dat ik nogal vaak last heb van mensen die naar mij seinen dat m'n koplampen te hoog staan...

Korte toevoeging: ik ben bekend met de 4 stelschroeven op de koplamp unit (die belachelijk zwaar draaien trouwens) maar ben meer benieuwd naar een specifieke hoogte op de muur bijv of aantal slagen van de stelschroef in/uit.
 
Ik heb model 2018 en ik ervaar de trillingen helemaal niet als hinderlijk. Ik heb inmiddels 4780 km op de teller in 3 maanden en de Z1000SX bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Het enige wat mij tegenstaat zijn de Bridgestone S20 banden en de wegligging op echt hoge snelheid........:(
Ik heb gisteren nieuwe banden laten monteren. De voorband was helemaal op :$ Ik heb nu weer Michelin Pilot Power 3 er op en ik heb meteen een 190/55 laten monteren. Woensdag 13 september ga ik naar Werkendam om de originele vering af te laten stellen. Dus als het goed is stuurt hij weer messcherp en is de wegligging ook weer op orde.

Hoe bevallen de 190/55 banden en de nieuwe afstelling?
 
Hoe bevallen de 190/55 banden en de nieuwe afstelling?

De Michelin Pilot Power 3 bevallen heel goed, veel beter dan de originele Bridgestones.
Door de 190/55 stuurt de motor veel makkelijker in en dit bevalt mij ook goed. Nadeel is dat je schaamrand op de band groter is hahahaha
Mijn afspraak in Werkendam destijds, heb ik moeten afzeggen, dus ik heb zelf de vering iets strakker gezet en dat scheelt al heel veel.
Niet veel strakker maar overal een halve of een kwart slag. IK heb afgelopen zomer heerlijk gereden met deze afstelling en met deze banden. een grote verbetering.
Ik ga dit jaar wel naar Werkendam om te kijken of de heren ginds de aftelling nog beter kunnen krijgen want ik denk dat er nog wel iets verbetering te halen is.
Ik had de vering op mijn ZX9R laten afstellen door Mile Pajic en daarna stuurde deze perfect. Hier kan de Z1000SX niet aan tippen voor wat betreft de wegligging. Ik wacht even af hoe het bevalt nadat de heren van Hyperpro klaar zijn maar en ik beslis dan of ik de vering ga vervangen. Het vervangen van de voorvering en de achtervering inclusief het afstellen kost circa €850,00, maar dan heb je wel top materiaal.
Dit is eigenlijk het enige en het laatste wat in aan mijn Z1000SX zou willen aanpassen. Voor de rest vind ik het een perfecte motor en heel mooi :9~

20190916_121331.jpg


20190531_094950.jpg


20190526_093322.jpg
 
Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Ik heb net even gekeken, maar ik kan het zelf niet beoordelen. Ik heb de motor in deze staat gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan