Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

82,- voor een goed en mooi afgewerkt product is niet duur lijkt mij.
In het verleden wel is Ali-spullen geprobeerd. Voor de auto, motor en andere dingen. Ik wordt er helaas niet gelukkig van. Er is altijd wel iets mee wat niet zint. Of het is eerder verrot dan me lief is.
Dan maar wat meer betalen dan elke keer die ergernis.
 
82,- voor een goed en mooi afgewerkt product is niet duur lijkt mij.
In het verleden wel is Ali-spullen geprobeerd. Voor de auto, motor en andere dingen. Ik wordt er helaas niet gelukkig van. Er is altijd wel iets mee wat niet zint. Of het is eerder verrot dan me lief is.
Dan maar wat meer betalen dan elke keer die ergernis.
Die ervaring heb ik ook hoor. Ik stel me altijd al in op slechte kwaliteit, maar meestal wordt ik toch nog weer negatief verrast :(
 

Hier heb je evt een link voor een korte kentekenplaathouder icm je koffers.
Ik ben zelf gegaan voor de undertail en heb led strips als knipperlicht op m'n achterlicht.

thanks voor je bericht! Op de site zie ik dat deze kentekenplaathouder voor 2014+ modellen is... Ik neem aan dat deze dus niet past op de 1e generatie Z1000sx? (t/m 2013). Het is écht geen gezicht, de motor met de originele kentekenplaathouder.

edit; ik zie in de handleiding dat deze kentekenplaathouder voor 2011 modellen en ouder is.
 
Kijk wel even goed er zit verschil in.
Er zijn ktplaathouder voor modellen tot 2013 en voor 14t/m17.
De eerste generatie heeft een kortere kentekenplaathouder. De 2de een langere. Dat is gedaan zodat ze ook in combinatie met de koffers kunnen bij de nieuwere modellen. Anders komen de knipperlichten tegen de koffers aan.
Ik heb het 2014 model. Maar de kentekenplaathouder van de eerste generatie gekocht omdat ik de koffers niet heb. Die zit korter onder de kont en vind ik mooier staan.
 
Picked up my new ride today...

Kawa Okkie26.jpg
 
@Okkie26 ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

Ben zelf aan het kijken naar de nieuwe ninja 1000 sx. Rij nu een yamaha mt-10.
Echt de leukste fiets die ik ooit heb gehad, maar de actieradius begint me langzaam aan een beetje tegen te staan. ding rijd 1 op 13 gemiddeld. |( Maar goed hij rijd wel echt super haha
Van wat voor motor kom jij af?
 
Erg gaaf hoor! Super mooie machine.

Erik636

ik zou lekker gaan proefrijden. (Dat zal je sowieso doen). De MT10 is een heel andere motor dan de kawa, kwa beleving. Ik denk dat daar weinig motoren tegenop kunnen. Mits een andere motor uit het top segment. Al kan ik me voorstellen dat je het verbruik wel gaat tegenstaan.
MT10 staat ieder geval op mijn wensenlijst.
 
Erg gaaf hoor! Super mooie machine.

Erik636

ik zou lekker gaan proefrijden. (Dat zal je sowieso doen). De MT10 is een heel andere motor dan de kawa, kwa beleving. Ik denk dat daar weinig motoren tegenop kunnen. Mits een andere motor uit het top segment. Al kan ik me voorstellen dat je het verbruik wel gaat tegenstaan.
MT10 staat ieder geval op mijn wensenlijst.

Proefrijden ga ik zeker doen. Ja heb inmiddels op heel wat andere motoren gereden. Maar kwa beleving en geluid *O* komt er inderdaad weinig in de buurt.
Heb naast de mt 10 Nu een motorscooter. dat is kwa woon werk prima. Maar heb er helaas toch vaak dingetjes mee. En de dealer adviseerde 98 te tanken omdat e10 niet alles is. En daarbij nemen twee toch meer plek in dan 1 haha

Dus zoek een beetje een allrounder. Maar hij moet ook nog wel een beetje speels te rijden zijn :P

Dus wat dat aangaat ben ik zeker benieuwd naar okkie zijn bevindingen
 
Ik kom van een 2016 Z1000SX af.

Zo speels als een MT-10 zal het niet zijn. Maar je kan aardig gummen met een Z1000SX.

Ik heb nog niet veel op de Ninja gereden, alleen van de dealer naar huis. Helaas gaat het werk nog voor..

Hopelijk kunnen (en mogen) we zaterdag ff blokkie doen.
 
Volgens de officiële site mogen de zijkoffers niet met een topkoffer gecombineerd worden. Bij de Z1000sx met Givi was dat wel mogelijk. Past het nu niet of mag het (eigenlijk) niet? Als ik met mijn vriendin op vakantie ga, heb ik niet genoeg aan de zijkoffers.
 
Dat is bij een FJR 1300 ook al vanaf 2001, doch je ziet talloze FJR’s met alle koffers. Liefst rijd ik alleen met de zijkoffers. Ziet er ook een stuk beter uit. Van de Kawa heb ik tot nog toe geen enkele gezien waar ze alle drie opzitten.
 
Laatst bewerkt:
Op marktplaats staan er een aantal te koop met alle koffers erop.
je ziet het wel gewoon hoor.


 
Deze had ik ook gezien Stefan, alleen zijn dat geen uitvoeringen met originele koffers.
 
Volgens de officiële site mogen de zijkoffers niet met een topkoffer gecombineerd worden. Bij de Z1000sx met Givi was dat wel mogelijk. Past het nu niet of mag het (eigenlijk) niet? Als ik met mijn vriendin op vakantie ga, heb ik niet genoeg aan de zijkoffers.

Ik heb twee originele zijkoffers en dat is genoeg bagageruimte voor 1 persoon ( grijze Z1000SX ) met een tanktas van Bagster ( op foto nog niet aanwezig )
Als vrouwlief in de toekomst mee wil gaan dan koop ik een bagagerek erbij en dan gewoon met een traditionele bagagerol ( zwarte Z1000X ).
Op deze wijze krijg je best veel mee. Als we langer dan een week gaan dan doen we gewoon een handwasje op de vakantiebestemming :)


20190530_093237.jpg
 
Hoe zijn jullie ervaringen eigenlijk met duo? Is de standaard vering toereikend of dient deze aangepast te worden.
ik heb nu een Tracer900GT. Deze is niet gemaakt voor gebruik duo. Daarom achter een andere veer laten monteren.
 
Kijk wel even goed er zit verschil in.
Er zijn ktplaathouder voor modellen tot 2013 en voor 14t/m17.
De eerste generatie heeft een kortere kentekenplaathouder. De 2de een langere. Dat is gedaan zodat ze ook in combinatie met de koffers kunnen bij de nieuwere modellen. Anders komen de knipperlichten tegen de koffers aan.
Ik heb het 2014 model. Maar de kentekenplaathouder van de eerste generatie gekocht omdat ik de koffers niet heb. Die zit korter onder de kont en vind ik mooier staan.

Met een beetje creativiteit een oud model pas gekregen op die van mij in combinatie met koffers.
IMG_20200220_183145.jpg
 
12103FA0-D511-48F8-8E2C-EBF56608BD41.jpeg

259408BF-84C3-4E3F-B426-A15C3DD52D4C.jpeg

8DF7B888-A226-4625-BF8D-AC3B186BED75.jpeg

Hierbij een paar foto’s van m’n nieuwe fiets. Zelf voorzien van een korte kentekenplaathouder, een gear indicator, wheelstriping en een zwart kuipruitje. De kentekenplaathouder monteren nam een halve dag in beslag. Heb zelfs de flex erbij moeten pakken. Echter de originele knippers passen precies in combinatie met het standaard kofferrek!

Greetz, Dennis :]
 
Laatst bewerkt:
Dag heren

Ik geraak er maar niet uit, mss dat iemand zijn ervaringen daar omtrent hier kan delen

Dilemma 1:

Ik moet men achterband vervangen, nu had ik graag een bridgestone t31 gelegd, nu liggen er dunlop roadsmarts onder.
De voorste is nog lang niet versleten, dus vind het zonde deze ook al te vervangen, koop ik dan algelijk een roadsmart voor achteraan (dan wel de nieuwere generatie) Of rijd ik met 2 verschillende banden??

Dilemma 2:

Nu ligt daar een 190/55 onder, en twijfel ik om eventueel een 180/55 te monteren, zodat hij wat lichter komt te sturen..


Dus heeft hier iemand ervaring met banden van verschillende merken? (ik ga er vanuit dat vooraan een roadsmart 2, en achteraan een roadsmart 3 sowieso geen probleem is e) maar moest ik dus achteraan de t31 monteren terwijl ik vooraan nog de roadsmart laat zitten (tot deze versleten is).

En ervaringen van 190 naar 180? (dathet iets minder mooi oogt neem ik er dan wel bij)

Moto wordt enkel in vrijetijd gebruikt, en heel af entoe eens met passagier op dag of weekendtrip.

Alvast bedankt!
 
Ik heb zelf geen ervaring met beide dilemma's, maar over twee verschillende merken zijn verschillende topics te vinden, niet allemaal even recent overigens.
Komt erop neer dat het de voorkeur heeft wel soortgelijke types te kiezen, dus sport bij sport en tour bij tour.
En het schijnt niet in alle landen toegestaan te zijn..

MOTOR-FORUM

ANWB

Succes met je keuze, ik ben benieuwd waar je op uit komt!
De T31 190/55 bevalt mij prima trouwens, maar ook de Angel GT 190/55 ben ik eerder goeie vrienden mee geworden. :)
 
Dag heren

Ik geraak er maar niet uit, mss dat iemand zijn ervaringen daar omtrent hier kan delen

Dilemma 1:

Ik moet men achterband vervangen, nu had ik graag een bridgestone t31 gelegd, nu liggen er dunlop roadsmarts onder.
De voorste is nog lang niet versleten, dus vind het zonde deze ook al te vervangen, koop ik dan algelijk een roadsmart voor achteraan (dan wel de nieuwere generatie) Of rijd ik met 2 verschillende banden??

Dilemma 2:

Nu ligt daar een 190/55 onder, en twijfel ik om eventueel een 180/55 te monteren, zodat hij wat lichter komt te sturen..


Dus heeft hier iemand ervaring met banden van verschillende merken? (ik ga er vanuit dat vooraan een roadsmart 2, en achteraan een roadsmart 3 sowieso geen probleem is e) maar moest ik dus achteraan de t31 monteren terwijl ik vooraan nog de roadsmart laat zitten (tot deze versleten is).

En ervaringen van 190 naar 180? (dathet iets minder mooi oogt neem ik er dan wel bij)

Moto wordt enkel in vrijetijd gebruikt, en heel af entoe eens met passagier op dag of weekendtrip.

Alvast bedankt!

Hey Gilles,

Met dilemma 2 kan ik je niet verder helpen, mbt je eerste dilemma zou ik toch aanraden om dezelfde merk/model banden achter elkaar te zetten (zelf rijd ik met de T31'ers, top band).
Dit ivm het feit dat ze beide vanuit de fabriek een bepaalde functie hebben en daarop zijn ingesteld, als je kiest voor een verschillende voor/achter band dan zou je sneller last kunnen krijgen van onbalans of ongewenste aqua planning.
Ik hoop dat ik hier enigsinds bij heb kunnen helpen en succes.
 
Bij deze de maatregelen om te voorkomen dat m'n dempers en nogmaals vanaf worden gestolen:(
Naast het vastlassen van de dempers tevens een goede waakhond..
Zelfs in het donker blijft het toch een onwijs mooie fiets:}...
Dat we maar snel weer mogen/kunnen rijden.
 

Bijlagen

  • IMG-20200316-WA0001.jpg
    IMG-20200316-WA0001.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 31
  • 20200227_204433.jpg
    20200227_204433.jpg
    947,9 KB · Weergaven: 32
Bedankt voor de reacties!

Aangezien bijna alle bandencentrales gesloten zijn, heb ik maar zelf een band besteld, toch terug voor de dunlop gegaan.. aangezien er vooraan een roadsmart 2 op zit, nu achteraan heb ik wel een roadsmart 3 genomen, dit zal minder kwaad kunnen neem ik aan?

Vanaf als ik deze ontvang gaat die eronder en post ik eens een fotootje van men sx 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan