Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Dat je zoveel rare fratsen uit moet halen is eigenlijk te belachelijk voor woorden, nietwaar?
Ze moeten met hun poten van andermans spullen afblijven...
Ik kan er nog steeds niet bij, m'n vriendin rijd ook motor (ninja 650) en die motor stond ernaast in de overkapping. Dus we moeten nu ook gaan brainstormen over hoe we deze beter kunnen beveiligen.

Ik blijf iig de komende nachten de straat op gaan en dan op zoek naar sportmotoren die intressant zijn voor deze losers die er niet met hun klauwen vanaf kunnen blijven. Het moeilijkste is dan om rustig te blijven en er niet gelijk bovenop te springen. Ik weet nu iig dat ze actief zijn in de buurt want ik kwam erachter dat ze ook een gsx-r hebben gestolen 3 dagen voor dat ze de mijne meenamen.
 
Ik kan er nog steeds niet bij, m'n vriendin rijd ook motor (ninja 650) en die motor stond ernaast in de overkapping. Dus we moeten nu ook gaan brainstormen over hoe we deze beter kunnen beveiligen.

Ik blijf iig de komende nachten de straat op gaan en dan op zoek naar sportmotoren die intressant zijn voor deze losers die er niet met hun klauwen vanaf kunnen blijven. Het moeilijkste is dan om rustig te blijven en er niet gelijk bovenop te springen. Ik weet nu iig dat ze actief zijn in de buurt want ik kwam erachter dat ze ook een gsx-r hebben gestolen 3 dagen voor dat ze de mijne meenamen.

Diefstal voorkomen gaat niet lukken, diefstal is van alle tijden en dit zal ook zo blijven. Wat je wel kunt doen is het deze losers zo moeilijk mogelijk maken. Heb jij de mogelijkheid om een muurplaat of een vloerplaat te plaatsen waaraan je een ketting met je motor vastlegt?
Kun je de poort afsluiten zodat achterom weghalen lastiger wordt? Verder wil een alarm en veel licht ook nog wel even afschrikken.
Alle kleine beetjes helpen maar als ze de motor per se willen hebben dan komen ze hem toch wel ophalen.
Het zijn waarschijnlijk zeer professionele dieven die jou al een tijd gevolgd hebben en zij weten precies hoe ze jouw motor moeten stelen.
Zij schuwen vaak geen geweld dus kijk uit wat je doet kerel. Jouw gezondheid is het aller belangrijkste en de motor is te vervangen, nietwaar?
Verlichting, een muurplaat, een ketting en een alarm hoeven niet duur te zijn.
 
Diefstal voorkomen gaat niet lukken, diefstal is van alle tijden en dit zal ook zo blijven. Wat je wel kunt doen is het deze losers zo moeilijk mogelijk maken. Heb jij de mogelijkheid om een muurplaat of een vloerplaat te plaatsen waaraan je een ketting met je motor vastlegt?
Kun je de poort afsluiten zodat achterom weghalen lastiger wordt? Verder wil een alarm en veel licht ook nog wel even afschrikken.
Alle kleine beetjes helpen maar als ze de motor per se willen hebben dan komen ze hem toch wel ophalen.
Het zijn waarschijnlijk zeer professionele dieven die jou al een tijd gevolgd hebben en zij weten precies hoe ze jouw motor moeten stelen.
Zij schuwen vaak geen geweld dus kijk uit wat je doet kerel. Jouw gezondheid is het aller belangrijkste en de motor is te vervangen, nietwaar?
Verlichting, een muurplaat, een ketting en een alarm hoeven niet duur te zijn.
Helaas geen oplossing dmv een muur/ankerplaat maar ik ga nog wel iets knutselen mbt kettingsloten en fort knox nabouwen mbt een tuinslot. Lamp met bewegings sensor komt er misschien ook nog wel bij, helaas is het gebleken nodig te zijn.
Ik weet wel zeker dat ze hebben lopen posten wat met 2 camera's in de straat hebben ze er heel mooi tussendoor gelopen zodat je niks ziet, echter heb ik wel een donkerbruin vermoeden...
Mbt het gebruik van geweld is mij geen vreemde en dit bedoel ik niet als grootspraak al zal dat misschien wel zo overkomen, maar ik kan onwijs slecht tegen onrecht en ik kan ze hier niet mee weg laten komen zonder dat ik het gevoel heb dat ik er iig alles aan gedaan heb om ze te proberen te vinden en als het moet ga ik er zo weer een paar dagen voor de cel in. De straffen zijn wdb nog steeds lachwekkend in Nederland als het aankomt op gewelds delicten.

Dan maar s'nachts als een dikke minder behendige batman op pad in de hoop dat ik deze zielige niksnutten vind en ervoor kan zorgen dat ze daadwerkelijk een reden hebben om arbeidsongeschikt te raken door een paar vingers een kant op te laten buigen waarvoor het niet bedoeld is.
 
Bij deze nog een korte update:
De politie heeft na 1 dag de handdoek in de ring gegooid en heeft (zo te zien is bij 'mijn aangifte') het onderzoek gesloten...
Ik ben vandaag nog letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd in de vraag waarom het onderzoek dan al zo vroeg gesloten is aangezien er nog beelden bekeken moeten worden en mensen moeten worden gehoord, hierop ben ik na het bellen met de LIV (landelijk informatiepunt voertuigen) politie haaglanden (2x) en het OM nog geen steek verder dus ik ga morgen naar het politie bureau om in persoon verhaal te halen.

Er is ook nog een geheel verhaal (lijkt verdomme wel GTST momenteel) gaande mbt de tenaamstelling maar dat lijkt nu opgelost te zijn... ik hou m'n hart vast.

Verder ben ik uiteraard aan de gang gegaan met de verzekering en heb m'n polis binnenste buiten gekeerd en ik blijf achteraf nog best goed verzekerd te zijn. Ik heb een bedrag in gedachten en ik vraag jullie of dat dat enigsinds reeël lijkt.
De motor was nog praktisch nieuwstaat voor een motor uit 2014 en er zaten veel meer opties op, het enige wat de motor tegen heeft zijn de kilometers, namelijk 40.000..
Ik heb gelukkig foto's met alle accesoires die erop zaten (ben tot 1500 EUR verzekerd met de accesoires) zoals de dempers,koffers en zadel met zadelverwarming. Het was even zoeken naar de bonnetjes maar ik zit daarbij al over de 1500 euro en dan ben ik nog bij het topje van de ijsberg.
Via meerdere websites en BOVAG dealers gaat een z1000sx uit 2014 voor een prijs tussen de 8000 en 9000 EUR, sommige met minder kilometers maar niet de staat als de mijne (fotografisch bewijs voor de schade expert zit bij het dossier) tevens krijg ik een vergoeding van 30 euro per dag vanaf moment aangifte tot een maximum van 30 dagen wat neer komt op een bedrag van 900 EUR.

Dan brengt mij dus tot slot tot de volgende rekensom waarbij ik graag hoor wat jullie ervan denken of dat dit haalbaar is om te eisen bij een schade expert:

Motor (dag)waarde 9000 EUR
Accesoires 1500 EUR
Maximum dag vergoeding 900 EUR
Minus de eigen risico -500 euro

Totale waarde: 10.900 EUR
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210111-205857_Chrome.jpg
    Screenshot_20210111-205857_Chrome.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Geen gekke rekensom. Al vrees ik dat de dagwaarde een 1000 euro lager zal uitpakken. Maar ik zou hier wel op inzetten. Wanneer je op minder inzet wordt het eindverhaal nog lager natuurlijk.
 
Geen gekke rekensom. Al vrees ik dat de dagwaarde een 1000 euro lager zal uitpakken. Maar ik zou hier wel op inzetten. Wanneer je op minder inzet wordt het eindverhaal nog lager natuurlijk.
Als eerste al bedankt voor je bericht, gelukkig mag en zal ik gebruik maken van een tweede schade expert, als die met dezelfde waarde komt zal ik mezelf erbij neer (moeten) leggen maar dan zal de dagwaarde iig eerlijk zijn.
 
Als eerste al bedankt voor je bericht, gelukkig mag en zal ik gebruik maken van een tweede schade expert, als die met dezelfde waarde komt zal ik mezelf erbij neer (moeten) leggen maar dan zal de dagwaarde iig eerlijk zijn.

Hoe dan ook krijg je voldoende geld om weer een heel mooie motor te kopen 👍 Het is je van harte gegund :Y
 
Wat rot om jouw verhaal te lezen Youri! Hopelijk wordt het netjes afgewikkeld en kun je binnekort weer naar een andere z1000sx gaan kijken.

Groeten,
Dennis :]
 
Wat rot om jouw verhaal te lezen Youri! Hopelijk wordt het netjes afgewikkeld en kun je binnekort weer naar een andere z1000sx gaan kijken.

Groeten,
Dennis :]
Hey Dennis,

Bedankt voor je bericht, ik denk zelf dat ik eerst eens serieus na moet gaan denken over hoe ik een (voor zover mogelijk) fort knox na kan bouwen zodat als er een nieuwe motor komt, ik dan geen slapeloze nachten krijg of dat die er de volgende ochtend nog wel staat ja of nee.

Verder vond ik de z1000sx een geweldige fiets maar iets trekt mij nu toch ook wel naar de H2 SX, alleen had ik gewild dat die de achterzijde had van een H2 (vind de achterkant van de H2 SX afschuwelijk!). Afin ik ben er dus nog niet overuit wat ik ga doen, voorlopig zat tijd om erover na te denken.
 
Dee achterkant van een H2 heeft een draagvermogen van 105kg. Dan had je niet veel mee kunnen nemen op je H2SX :P
Ik ben van een Z1000SX naar de H2SX gegaan en geen moment spijt gehad. De ZSX is een stuk lichter en wendbaarder, maar het vermogen van de H2SX is toch wel errug lekker :)
 
Laatst bewerkt:
Verder vond ik de z1000sx een geweldige fiets maar iets trekt mij nu toch ook wel naar de H2 SX, alleen had ik gewild dat die de achterzijde had van een H2 (vind de achterkant van de H2 SX afschuwelijk!). Afin ik ben er dus nog niet overuit wat ik ga doen, voorlopig zat tijd om erover na te denken.

Wow beste stap die je overweegt! Vind persoonlijk de H2 SX ook een erg gave fiets maar oogt wat lomp/groot en helaas maar 1 uitlaat :+. Zou er graag nog eens een proefrit op willen maken. Helaas een behoorlijk stuk duurder dan de Z1000SX '18 die ik nu heb.
Je hebt inderdaad nog de tijd om er over na te denken maar ben benieuwd wat je doet, hou ons op de hoogte! :Y
 
Dee achterkant van een H2 heeft een draagvermogen van 105kg. Dan had je niet veel mee kunnen nemen op je H2SX :P
Ik ben van een Z1000SX naar de H2SX gegaan en geen moment spijt gehad. De ZSX is een stuk lichter en wendbaarder, maar het vermogen van de H2SX is toch wel errug lekker :)
Klopt maar het gaat mij ook niet perse om de koffers, ik denk dat de gadgets die op de h2 sx zitten perfect bij mij aansluiten (quickshifter, cruise controle etc) echter vind ik de achterkant zo ontzettend jammer en dat ze het frame (zoals bij de H2) ook niet een mooiere kleur hadden kunnen geven. Verder merkte ik al de laatste tijd dat ik ergens het vertrouwen kwijt was geraakt in de bochten met nat weer/wegdek met de z1000sx, ik hoop dan dat de H2 SX met z'n 'cornering ABS' dat vertrouwen enigsinds zou kunnen herstellen. Eerst maar eens proefrijden denk ik💁‍♂️
 
Wow beste stap die je overweegt! Vind persoonlijk de H2 SX ook een erg gave fiets maar oogt wat lomp/groot en helaas maar 1 uitlaat :+. Zou er graag nog eens een proefrit op willen maken. Helaas een behoorlijk stuk duurder dan de Z1000SX '18 die ik nu heb.
Je hebt inderdaad nog de tijd om er over na te denken maar ben benieuwd wat je doet, hou ons op de hoogte! :Y
Ik ben er onwijs veel "onderzoek" naar aan het doen mbv reviews en video's en wat inderdaad heel vaak terug komt is dat je er echt mee moet werken dit in tegenstelling tot de z1000sx. Denk dat ik maar van de zomer een proefrit moet maken en uiteraard is dat lompe kanon achterop het eerste wat eraf zou gaan (tevens ook het advies van motome), daar hebben ze immers de velg te mooi voor gemaakt bij de H2 SX en de H2. Stomme is wel dat ze bij de Z H2 dan weer een andere velg eronder hebben gezet.... zal wel te maken hebben met een kostenplaatje denk ik dan?
 
hebben vandaag weer een korte rit gemaakt met de zh2 en de ninja sx sturen alle twee best wel goed ...en je hoeft niet veel moeite te doen
om ze de bochten door te krijgen...maar zo gouw als de teperatuur weer een beetje aangenaam is dan vliegen de standaard banden
er vanaf...en worden vervangen door de dunlop d212 gp racer ..dan kun je met heel wijnig moeite een bocht insturen en geven veel vertrouwen
tot ze versleten zijn blijven die banden super strak sturen...wat je met de standaard banden niet hebt..die worden naarmate dat ze gaan slijten
steeds moeilijker met insturen...wel achter de 55.hoogte ..maar gaan niet heel lang mee...en in de regen gaan we toch niet rijden
 
Klopt maar het gaat mij ook niet perse om de koffers, ik denk dat de gadgets die op de h2 sx zitten perfect bij mij aansluiten (quickshifter, cruise controle etc) echter vind ik de achterkant zo ontzettend jammer en dat ze het frame (zoals bij de H2) ook niet een mooiere kleur hadden kunnen geven. Verder merkte ik al de laatste tijd dat ik ergens het vertrouwen kwijt was geraakt in de bochten met nat weer/wegdek met de z1000sx, ik hoop dan dat de H2 SX met z'n 'cornering ABS' dat vertrouwen enigsinds zou kunnen herstellen. Eerst maar eens proefrijden denk ik💁‍♂️
Cornering ABS zit ook op het Z1000SX model vanaf 2017.....
 
Cornering ABS zit ook op het Z1000SX model vanaf 2017.....
Goed om te weten😅 het 2014 model had dit dus niet en heb er best een paar keer mee moeten vechten om de achterkant ook daadwerkelijk naar achter te moeten houden ipv dat die mij zijwaarts voorbij kwam doordat ik iets te enthiousiast was met de rem(men)..
 
hebben vandaag weer een korte rit gemaakt met de zh2 en de ninja sx sturen alle twee best wel goed ...en je hoeft niet veel moeite te doen
om ze de bochten door te krijgen...maar zo gouw als de teperatuur weer een beetje aangenaam is dan vliegen de standaard banden
er vanaf...en worden vervangen door de dunlop d212 gp racer ..dan kun je met heel wijnig moeite een bocht insturen en geven veel vertrouwen
tot ze versleten zijn blijven die banden super strak sturen...wat je met de standaard banden niet hebt..die worden naarmate dat ze gaan slijten
steeds moeilijker met insturen...wel achter de 55.hoogte ..maar gaan niet heel lang mee...en in de regen gaan we toch niet rijden
Goed om te weten, ben zelf geen Bridgestone fan maar ik heb begrepen dat als je de standaard (T21) omwisseld voor de T31 dat die perfect aanvoelen voor de H2 SX. Echter vind ik dat ze giga hard slijten (max 5500 km) dus ik zou dan toch weer eerder kiezen voor de MP 4 of 5
 
Ik ben al jaren een fan van het model Z1000SX. Ieder jaar wel proef gereden maar nooit echt een goed gevoel mee gehad. Vorig jaar op de Ninja 1000 SX gereden en dat vond ik een wereld van verschil. Zo had ie in mijn ogen altijd al moeten zijn. :). Daarbij zit er nu een quick shifter op evenals cruise control. Vorige week heb ik mij zelf dus maar verwend en een nieuwe Ninja 1000SX gekocht. Ik kan niet wachten tot dat hij geleverd wordt. Nu alleen nog even kijken naar een leuke uitlaat. Vanaf nu lees ik dus lekker mee in dit topic.
 
de ninja heeft mij ook verast met zijn soepele karrakter de quikshift (ook down) is wel even wennen
je moet het even door hebben met terug schakelen
die acra is ook veel mooier als de orginele schoorsteen
P1000669.JPG
 
de ninja heeft mij ook verast met zijn soepele karrakter de quikshift (ook down) is wel even wennen
je moet het even door hebben met terug schakelen
die acra is ook veel mooier als de orginele schoorsteenBekijk bijlage 1586878
Toch wel jammer dat ze overstag zijn gegaan naar de uitlaat aan 1 zijde te plaatsen bij de nieuwe modellen... ook die euro4 norm met die db killers is al helemaal een tragedie, las dat ding dan gewoon vast.
 
de ninja heeft mij ook verast met zijn soepele karrakter de quikshift (ook down) is wel even wennen
je moet het even door hebben met terug schakelen
die acra is ook veel mooier als de orginele schoorsteenBekijk bijlage 1586878

Mooie demper, zeker weten. Maar zoals Youri ook al aangeeft vind ik het ook jammer dat ze weer naar 1 demper zijn gegaan.
Ik vind 2 dempers ook mooier, maar dat is een kwestie van smaak, nietwaar?

20200815_123736b.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan