Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

De Akra is inderdaad een mooie uitlaat maar ik kijk nog even rond. Ik kwam op het internet nog deze foto tegen maar kan alleen nog niet achterhalen van welk merk deze uitlaat is. Wel erg fraai.
Bike Wallpaper 2560x1600px #751471 - List Deluxe.jpg
 
heeft iemand al korte rem en kopl hendels kunnen bestellen voor de ninja 2020 heb de 2019 uitvoering al er op gehad die passen wel maar de schakelaars van remlicht en cruisc. komen niet uit
 
Ik heb op mijn 2019 SX Bridgestone S22 liggen maar nu is de voorband na 5500 km al vierkant geworden wat dus niet fijn meer stuurt ik heb dit nog nooit gehad met welke motor en welke voorband dan ook.
Dus moeten de banden eraf maar geen S22 meer heeft iemand ervaring met Metzeler 7RR?.
Ik had met mijn Suzuki GSX100S goeie ervaring met Metzeler.
Ik wil graag een sportieve snel sturende band blijven houden ik rij nooit in de regen.
Andere ideeën zijn welkom
 
Banden blijven heel persoonlijk. Dat hoor en zie ik ook in mijn vriendengroep. Zelf heb ik op verschillende motoren hele goede ervaringen met Continental banden en nu dan de Road Attack 3. Liggen nu onder mijn BMW S 1000 XR en rijden veel prettiger en zekerder dan de Pirelli Angel GT 2 die ik er daarvoor onder had. Overigens kan het vierkant worden ook met vering afstelling negatief beïnvloed worden. Maar ik ga het zien want binnenkort komt mijn Ninja 1000 SX en loop ik tegen dezelfde problemen aan.
 
Ik heb op mijn 2019 SX Bridgestone S22 liggen maar nu is de voorband na 5500 km al vierkant geworden wat dus niet fijn meer stuurt ik heb dit nog nooit gehad met welke motor en welke voorband dan ook.
Dus moeten de banden eraf maar geen S22 meer heeft iemand ervaring met Metzeler 7RR?.
Ik had met mijn Suzuki GSX100S goeie ervaring met Metzeler.
Ik wil graag een sportieve snel sturende band blijven houden ik rij nooit in de regen.
Andere ideeën zijn welkom

Ik heb zelf nu de Michelin Pilot Power 3 eronder liggen en die bevallen veel beter dan Bridgestone.
Mijn motormaatje heeft ook een Z1000SX en rijdt rond met MPR 4 en die bevallen hem ook heel goed.
Op mijn ZX9R had een combinatie van Michelin. Voor had ik de MPP 2ct en achter de MPR 2.
Dit was een erg fijne combinatie. Deze set ging circa 10.000 km mee, zowel de voorband als de achterband en daarna gelijktijdig vervangen.

Ik persoonlijk ben een groot fan van Michelin en nee ik heb geen aandelen van Michelin :)
Als je kiest voor een sportievere band dan zou ik voor de MPP 2ct of de MPP 3 pakken.
Zoek je een goed sturende tourband met een iets langere levensduur dan zou je kunnen kiezen voor de MPR 2, 4 of 5.
Mijn motormaatje rijdt met een tourband en ik rij op een sportievere band en ik heb op beide motoren gereden en ik moet zeggen dat ik niet heel veel verschil heb gemerkt. Al deze banden zijn goed en bieden meer voldoende grip op de openbare weg.

Succes met je keuze. Ik heb ook meteen haakse ventielen laten monteren. Erg makkelijk als je de bandenspanning moet controleren.

20190831_175407.jpg
20190831_174700.jpg
 
De MMP 2CT heb ik altijd een fijne band gevonden. Eind december heb ik de motor voor een grote beurt gebracht, nieuw goud kettingsetje erop en nieuwe banden. Ook hier heb ik voor de MMP 2CT gekozen! Kan niet wachten totdat het seizoen weer begint en ik het rubber kan proberen.

Groetjes,
Dennis :]
 
Stuurt de Michelin pilot power 3 ook licht bij lage snelheden rotondes en zo?
Wat is het verschil met de 2ct?
Qua rij- en stuureigenschappen merk ik geen groot verschil. De MPP 3 heeft een iets stijver karkas en stuurt daardoor iets neutraler.
De levensduur bij MPP 3 is iets beter en de MPP 2ct is iets goedkoper. Zijn beide goede banden.
 
Ik heb op mijn 2019 SX Bridgestone S22 liggen maar nu is de voorband na 5500 km al vierkant geworden wat dus niet fijn meer stuurt ik heb dit nog nooit gehad met welke motor en welke voorband dan ook.
Dus moeten de banden eraf maar geen S22 meer heeft iemand ervaring met Metzeler 7RR?.
Ik had met mijn Suzuki GSX100S goeie ervaring met Metzeler.
Ik wil graag een sportieve snel sturende band blijven houden ik rij nooit in de regen.
Andere ideeën zijn welkom

Ik heb op mijn 2019 SX Bridgestone S22 liggen maar nu is de voorband na 5500 km al vierkant geworden wat dus niet fijn meer stuurt ik heb dit nog nooit gehad met welke motor en welke voorband dan ook.
Dus moeten de banden eraf maar geen S22 meer heeft iemand ervaring met Metzeler 7RR?.
Ik had met mijn Suzuki GSX100S goeie ervaring met Metzeler.
Ik wil graag een sportieve snel sturende band blijven houden ik rij nooit in de regen.
Andere ideeën zijn welkom

Metzeler, gewoon goed. Snelle band en voldoende waterafvoer.
 

Bijlagen

  • _DSC0830R.jpg
    _DSC0830R.jpg
    279,1 KB · Weergaven: 13
Metzeler, gewoon goed. Snelle band en voldoende waterafvoer.
Die band ziet er zeker niet verkeer uit. De band wordt in Duitsland gemaakt dus ik geloof best dat het een goede band is.
Metzeler is tegenwoordig toch een onderdeel van Pirelli? Ik heb zelf nog nooit met Metzeler gereden.

Vroeger heb ik altijd gereden op Dunlop Sportmax en daarna ben ik overgestapt op Michelin en die bevallen zo goed dat ik geen behoefte heb om een andere band te proberen. Toen ik mijn Z1000SX nieuw kocht lag hier Bridgestone op en die banden bevielen voor geen meter.

Zoals Kawapiet als zei: banden blijven heel persoonlijk.
 
HEB HET GEVOEL DAT MET DE STANDAARD BANDEN BRIDGEST DE MOTOR NAAR RECHTS TREKT ALS JE HET STUUR LOSJES VAST HEBT
MAAR GA NU NOG GEEN ANDERE MONTEREN...PAS ALS HET WARMER WORD EN IK MET DE BRIDGEST EEN HELE TOER HEB GEMAAKT
DAN LEG IK ZE OM... DE DUNLOP D212 GP DAN HEB IK OOK EEN GOED MERKBAAR VERSCHIL MAAR DE S22 IS GEEN VERKEERDE BAND... EVEN EEN FOTO VAN DE H2 DIE HEEFT PIRELLI EN STUURT OOK GOED
P1000608.JPG
 
Die band ziet er zeker niet verkeer uit. De band wordt in Duitsland gemaakt dus ik geloof best dat het een goede band is.
Metzeler is tegenwoordig toch een onderdeel van Pirelli? Ik heb zelf nog nooit met Metzeler gereden.

Vroeger heb ik altijd gereden op Dunlop Sportmax en daarna ben ik overgestapt op Michelin en die bevallen zo goed dat ik geen behoefte heb om een andere band te proberen. Toen ik mijn Z1000SX nieuw kocht lag hier Bridgestone op en die banden bevielen voor geen meter.

Zoals Kawapiet als zei: banden blijven heel persoonlijk.
Dat is zeker ee
Gek genoeg lees je toch ook altijd dat de standaard gemonteerde banden minder presteren.
Ik heb best wat banden gereden inmiddels. En eigenlijk maar 2 banden gehad die ik niks vond. Bt21 en Maxxis supermaxx.
Die laatste zaten onder de z1sx. En 2 x een wegglijdend voorwiel gehad. Wat zat de schrik erin zeg.
M7rr, s20evo, BT016 en de pro. Ik vond ze allemaal goed. Ook roadsmart 1 en Michelin road 4 gereden. Ander type band maar eigenlijk stuurde dat ook super goed.
 
Mensen graag ogen/oren open houden, m'n motor is afgelopen nacht gestolen.... kleine kans dat ik hem terug vind maar niet schoten....
Sjezus, Youri, ik lees het nu pas. Dat klote! Hopelijk wordt ie nog terug gevonden maar de kans zal niet zo heel groot zijn. Al iets van de verzekering gehoord qua bedrag?
 
Sjezus, Youri, ik lees het nu pas. Dat klote! Hopelijk wordt ie nog terug gevonden maar de kans zal niet zo heel groot zijn. Al iets van de verzekering gehoord qua bedrag?
Behoorlijk klote inderdaad, zelf heb ik al lichtelijk de hoop opgegeven dat die terug gevonden wordt. En nee, de verzekering hanteert 30 dagen (om de politie de tijd te geven om de motor terug te vinden) voordat ze de zaak in handen nemen.
 
Voor de mensen die het nog willen weten, vandaag bericht gehad van de verzekering en ze keren 8500,- EUR uit (dagwaarde) min 500,- eigen risico dus 8000,- EUR totaal.
Voor de motor zelf had ik deze prijs ook in gedachten en ben daar verder content mee, echter heb ik nog recht op een schamele 900,- EUR (30,- EUR per dag zonder vervoer met een max van 30 dagen) en nog eens 1500,- EUR voor de assesoires die meeverzekerd zijn en dat zag ik nergens terug keren in de akte van eigendomsoverdracht. Dus op dat antwoord ben ik nog aan het wachten.
Mocht dat worden toegekeerd dan zit ik redelijk rond m'n richtprijs al was voor mij de motor natuurlijk onbetaalbaar...😔
 
Hallo,

Na10 jaar weer een account aangemaakt... want.... ik ga weer motorrijden 🥳
Mijn hart is groen en blijft groen. Eerst een zxr750, daarna een zx6r, zx10r, z1000 en als laatste een zx10r...

Nu wil ik een z1000 sx 💪🏻
Ik ga binnenkort proefrijden en kijken naar 2014 en 2015 modellen.
Kunnen jullie mss wat punten geven waar ik op moet letten bij de z1000 sx?

thanks !
 
Voor de mensen die het nog willen weten, vandaag bericht gehad van de verzekering en ze keren 8500,- EUR uit (dagwaarde) min 500,- eigen risico dus 8000,- EUR totaal.
Voor de motor zelf had ik deze prijs ook in gedachten en ben daar verder content mee, echter heb ik nog recht op een schamele 900,- EUR (30,- EUR per dag zonder vervoer met een max van 30 dagen) en nog eens 1500,- EUR voor de assesoires die meeverzekerd zijn en dat zag ik nergens terug keren in de akte van eigendomsoverdracht. Dus op dat antwoord ben ik nog aan het wachten.
Mocht dat worden toegekeerd dan zit ik redelijk rond m'n richtprijs al was voor mij de motor natuurlijk onbetaalbaar...😔
Oké dat is mooi, voor dat geld kun je toch weer een leuke motor terugkopen, nietwaar?
Weet je al welke motor je wilt gaan kopen?
 
Hallo,

Na10 jaar weer een account aangemaakt... want.... ik ga weer motorrijden 🥳
Mijn hart is groen en blijft groen. Eerst een zxr750, daarna een zx6r, zx10r, z1000 en als laatste een zx10r...

Nu wil ik een z1000 sx 💪🏻
Ik ga binnenkort proefrijden en kijken naar 2014 en 2015 modellen.
Kunnen jullie mss wat punten geven waar ik op moet letten bij de z1000 sx?

thanks !
Mooi man🤙eens een motorrijder, altijd een motorrijder blijkt maar weer. In mijn ervaring zijn er weinig valkuilen mbt de z1000sx en gelukkig is er aanbod zat. Een mooi aandachtspuntje zou de voorvork kunnen zijn ivm roestpunten die nog wel eens snel ontstaan onderaan naast de velg. Een echte liefhebber probeert dit toch wel bij te houden met wat scotchbreit en wd40/olie om te voorkomen dat je seal eraangaat als je eens een drempel te enthiousiast pakt... succes en we zien de foto's vanzelf tegemoet. Oh en nog een tip... zet hem goed op slot............
 
Laatst bewerkt:
Oké dat is mooi, voor dat geld kun je toch weer een leuke motor terugkopen, nietwaar?
Weet je al welke motor je wilt gaan kopen?
Dat zeker, al had ik het liever op een andere manier gezien natuurlijk.... ik gaat eerst de voortuin/schuur toegankelijker maken en een ankers/camera's plaatsen om te voorkomen dat m'n volgende fiets hetzelfde lot ondergaat als m'n z1000sx. Daarna spaar ik nog iets verder door en komt er een kawasaki H2 SX SE. Al baal ik nog steeds van de achterzijde van die motor dat ze die estetisch niet gelijk konden houden aan de H2, iets waar ik maar mee zal moeten leren leven denk ik🤷‍♂️
 
Hallo,

Na10 jaar weer een account aangemaakt... want.... ik ga weer motorrijden 🥳
Mijn hart is groen en blijft groen. Eerst een zxr750, daarna een zx6r, zx10r, z1000 en als laatste een zx10r...

Nu wil ik een z1000 sx 💪🏻
Ik ga binnenkort proefrijden en kijken naar 2014 en 2015 modellen.
Kunnen jullie mss wat punten geven waar ik op moet letten bij de z1000 sx?

thanks !

Welkom, weer een Kawasaki liefhebber erbij 👍
Volgens mij hebben de modellen Z1000SX 2014-2015 geen echt zwakke plekken. Het enige wat je hoort/leest is dat ze last hebben van trillingen en dat ze een slecht zadel hebben. Ik rijd zelf het model 2018 -2019 en deze modellen schijnen hier minder/geen last van te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan