Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

de wegen in belgie (arden) lag noch veel pekel op de weg... ben ook onderweg geweest van,t weekend
het was goed opletten ..die natte plekken met onoverzichtelijke bochten en losgekomen asfalt.....🤔
 

[B]AristoCat[/B] & alaskan4x4 mooie fietsen hoor!

Ik ben wel benieuwd welke modificaties iedereen aan zijn/haar Kawasaki Z1000SX heeft gedaan? (voor wat inspiratie O-) )
Ik HAD dus een z1000sx met de volgende mods:

* racegaas (zwart) aan de zijkanten
* neonverlichting via BT
* PC 3 (afgesteld op de testbank)
* K&N filter
* korte kentekenplaat houder
* akra's en een kat vervanger van Dominator
* navigatie steun omgebouwd tot telefoonhouder
* rizoma rempotjes (voor&achter)
* getint kuipruit + rvs bouten ter vervanging OEM
* undertail in kleur
* hugger in kleur
* schokdemper gepowdercoat in +/- kleur
* velgenlint
* ventiel (haaks) in kleur
* angel eye koplampunit
* handvat verwarming (oxford)
* zadelverwarming plus nieuwe zadel en cover
* USB port opladers aangesloten via contact
* stuureindgewicht in kleur
* gear indicator (had het 2014 model niet)
* nieuwe tankdop
Nog wat random accesoires van Aliexpress.....
Dat was hem wel redelijk denk ik🤷‍♂️.

Tot slot nog verzekerings update, we zijn eruit.
Ik heb er nog 1800 euro extra uit weten te slepen en zijn dus terecht gekomen op 9800 euro voor het totale plaatje, dit is 600 minder dan dat ik in gedachte had maar vond het verder niet waard om erover naar de rechtbank te gaan.
Oftewel hoofdstuk afgesloten en nu eerst kijken naar een veiligere omgeving (ombouwen schuur/voortuin) voordat ik ga proefrijden op de h2 sx se.
 
Laatst bewerkt:
Das een mooie lijst! :)
En goed te horen dat de verzekeringsmaatschappij toch nog wat omhoog is gegaan met het bedrag, al blijft het hele gebeuren zwaar ruk natuurlijk.

Mijn lijstje is wat korter...heb hem ook nog niet zo lang ;-)
* Stuur gewichtjes in rood
* Rood velglint
* Black Widow dempers
* Evotec kentekenplaathouder
* Rode ventieldopjes
* Buddyseat cover
* Rode deksels remvloeistof reservoirs
* Rood olievuldopje
* Rode bobbins
* MRA smoke kuipruitje (moet er nog op)
* Highsider LED knipperlichten achter (moet er nog op)
* Rode tankdopboutjes (moet er nog op)

Niet op de motor maar wel erg handig :-)
* Zumo XT motor navi
* Daytona paddockstands voor en achter
 
Gaaf die combi zwart met rode accenten! Ik heb ook een zwarte Z1000SX en ga denk ik ook meer rode accessoires monteren.
@Youri27 fijn dat je toch nog een mooi bedrag hebt ontvangen voor je fiets. Alleen al aan de gemonteerde mods blijkt wel hoe gek je ermee was...

Mijn mods op de Z1000SX '18:
- Full akrapovic systeem
- Oxford handvatverwarming
- Smoke LED knipperlichten voor
- Barracuda B-Lux knipperlichten achter
- Healtech quickshifter
- Zwart/rode stuurgewichten
- Korte kentekenplaat
- Smoke ruitje
- Rood velglint
- Navi
- OSCO kettingssmeersysteem
 
Bedankt mannen, momenteel nog in het buitenland voor m'n werk maar zodra ik terug ben ga ik beginnen met het ophogen van m'n vloer in de schuur zodat het in/uitrijden wat wordt versoepeld. Daarnaast heb ik al een nieuw oxford kettingslot en ankerpunt besteld die ik vast zal gieten in het beton.
De nieuwe motor zal dan én op slot staan via ketting én achter slot en grendel in de schuur waar je alleen maar bij kan komen door m'n poortdeur te forceren waarbij je met je smoel op 3 camera's komt te staan én waar een volbloed rottweiler 24/7 waakt.... als het je dan nog lukt om de motor mee te nemen dan gun ik je de motor zowat... (nee dit is niet een uitdaging om het te komen proberen😜). Zodra de H2 er is zal ik nog wel wat foto's doorsturen of is dat heligschennis via dit forum ivm het model🤔?
Ben helaas pas bang dat dat in het najaar zal zijn aangezien de prijzen vanaf hier voorlopig alleen nog maar omhoog zullen gaan..

Heeft iemand nog goed advies trouwens mbt een goede tracker? Ik zoek er het liefst 1 waar je GEEN simkaart voor bij aan hoeft te schaffen.
 
Mijn mods op mijn Z1000SX 2019:

* Full akrapovic systeem met 2 carbon dempers
* Tovami Remapping
* K&N luchtfilter
* Donker Kawasaki rempotje voorzijde
* LED (smoke) knipperlichten voor- en achterzijde
* R&G kentekenplaathouder
* Zwarte radiatorcover van Evotech
* Kawasaki smoke ruitje
* Navigatie TomTom 550
* Bagster tankhoes met tanktas
* Kawasaki buddyseat cover
* Ventielen (haaks) in kleur

Ik wil graag nog andere vering van Hyperpro maar ik twijfel nog.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt mannen, momenteel nog in het buitenland voor m'n werk maar zodra ik terug ben ga ik beginnen met het ophogen van m'n vloer in de schuur zodat het in/uitrijden wat wordt versoepeld. Daarnaast heb ik al een nieuw oxford kettingslot en ankerpunt besteld die ik vast zal gieten in het beton.
De nieuwe motor zal dan én op slot staan via ketting én achter slot en grendel in de schuur waar je alleen maar bij kan komen door m'n poortdeur te forceren waarbij je met je smoel op 3 camera's komt te staan én waar een volbloed rottweiler 24/7 waakt.... als het je dan nog lukt om de motor mee te nemen dan gun ik je de motor zowat... (nee dit is niet een uitdaging om het te komen proberen😜). Zodra de H2 er is zal ik nog wel wat foto's doorsturen of is dat heligschennis via dit forum ivm het model🤔?
Ben helaas pas bang dat dat in het najaar zal zijn aangezien de prijzen vanaf hier voorlopig alleen nog maar omhoog zullen gaan..

Heeft iemand nog goed advies trouwens mbt een goede tracker? Ik zoek er het liefst 1 waar je GEEN simkaart voor bij aan hoeft te schaffen.

Ik gebruik de volgende niet voor de motor maar voor de auto:

Ongeveer 20 a 30 dagen standby tijdafhankelijk van de temperatuur buiten. Wel wat lomp groot voor op de motor...
Weet niet of je dit zoekt.

Hoe hebben jullie trouwens de led knippers aangesloten via een relais of een weerstand, wat is trouwens het wattage van de achterknipper lichten?
Heb de motor nog in winterstalling.... _O-
 
Ik gebruik de volgende niet voor de motor maar voor de auto:

Ongeveer 20 a 30 dagen standby tijdafhankelijk van de temperatuur buiten. Wel wat lomp groot voor op de motor...
Weet niet of je dit zoekt.

Hoe hebben jullie trouwens de led knippers aangesloten via een relais of een weerstand, wat is trouwens het wattage van de achterknipper lichten?
Heb de motor nog in winterstalling.... _O-
Allereerst dankjewel voor het meedenken, ik zal er zeker naar kijken en als ik geen andere oplossing kan vinden schaf ik deze aan (kan hem altijd nog aansluiten op het contact zodat hij bijlaadt op het moment dat de motor loopt).

Ik had mijn LED's aangesloten mbv 2 weerstandjes die ik onder het bijrijders zadel had weggemoffeld. Ik dacht dat de rizoma ledjes van mij maar 5 W p/s waren maar dat zou ik op moeten zoeken voor de zekerheid.
Tevens werkt het vervangen van het relais net zo goed (let wel op dat je een 2polig relais haalt), had de LED's zo gemonteerd op m'n z750 destijds.
 
Hoe hebben jullie trouwens de led knippers aangesloten via een relais of een weerstand, wat is trouwens het wattage van de achterknipper lichten?
Heb de motor nog in winterstalling.... _O-
Ik moet mijn LED knipperlichten nog inbouwen maar ik heb een ander relais erbij besteld.
 
Ik moet mijn LED knipperlichten nog inbouwen maar ik heb een ander relais erbij besteld.
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan, werkt perfect. Ik heb toch altijd het idee dat door te werken met weerstanden de bedrading onnodig warm wordt. Daarnaast heb je dan (volgens mij) ook geen voordeel van het lage energieverbruik van de energiezuinige LED knippers.
 
superbikekit van abm dan kun je het stuur aanpassen wat je zelf wilt
 

Bijlagen

  • P1000658.JPG
    P1000658.JPG
    270,2 KB · Weergaven: 20
Klopt, het komt niet door de koffers (alleen). Gisteren zonder koffers gereden en toen was het ook. Vreemd alleen dat ik het tijdens m’n eerste proefrit niet heb opgemerkt. Oh well... idd dinsdag ff bellen.
Al weer ff geleden... maar het lag aan de voorband. Hier zat een slag in... hoe dat kan? Geen idee... mss tijdens transport naar NL ? Ik heb van de dealer een nieuwe voorband gekregen en alles is opgelost 👍🏻
nu het mooie weer nog 😎✊🏻
 
Al weer ff geleden... maar het lag aan de voorband. Hier zat een slag in... hoe dat kan? Geen idee... mss tijdens transport naar NL ? Ik heb van de dealer een nieuwe voorband gekregen en alles is opgelost 👍🏻
nu het mooie weer nog 😎✊🏻
:t mooi man en nu rijden :]
 
Goedenamiddag allen. Ik wil bij m n sx 2019 Oxford handvat verwarming aansluiten via de bedrading die reeds aanwezig is . Moet ik hierbij nog een relais gebruiken of kan de bedrading direct aansluiten. Heeft een van jullie hier ervaring mee.
 

Bijlagen

  • 20210302_132844.jpg
    20210302_132844.jpg
    274,3 KB · Weergaven: 16
Goedenamiddag allen. Ik wil bij m n sx 2019 Oxford handvat verwarming aansluiten via de bedrading die reeds aanwezig is . Moet ik hierbij nog een relais gebruiken of kan de bedrading direct aansluiten. Heeft een van jullie hier ervaring mee.
Gewoon via het contact (of verlichting) aansluiten werkt het beste.
 
Goedenamiddag allen. Ik wil bij m n sx 2019 Oxford handvat verwarming aansluiten via de bedrading die reeds aanwezig is . Moet ik hierbij nog een relais gebruiken of kan de bedrading direct aansluiten. Heeft een van jullie hier ervaring mee.
Nee je hebt geen relais nodig. Je kan de handvat verwarming gewoon rechtstreeks op de bedrading/voorbereiding die reeds voor de handvat verwarming aanwezig is. Deze draad is ook al gezekerd. Er is op youtube ook een filmpje te vinden waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je de oxford moet aansluiten op de Z1000SX. Even zoeken op Kawasaki Z1000SX Oxford. (Van Jonathan Long)
 
Na decennia lang mee te lezen op het forum, eindelijk maar weer eens iets posten. Na de zxr400 - > zx7r - > sinds afgelopen zomer overgestapt op een zwarte z1000sx van 2016 met akra slip-on. Pracht fiets! Ik moest wel wennen aan een zwarte Kawa, maar gelukkig bevat deze nog wel wat groene accenten. Helaas was er naa aankoop toch een tik met wegacceleren in de 4e versnellen te merken. Terug naar de motorzaak waar ik hem gekocht had, en 4mnd later weer afgeleverd voor de deur met een versnellingsbak revisie op18feb. Toen dat heerlijke lente weekend dat er toen volgende de motor uit kunnen laten in Friesland en Groningen. Niks geen tikje meer, dus ben weer een blij man.

Ik ben klaar voor een nieuw jaar met mijn "nieuwe" motor. Alleen nog op zoek naar een ander zadel voor het comfort. Veel mooie kms allemaal!
 

Bijlagen

  • DSC_0038.JPG
    DSC_0038.JPG
    430,7 KB · Weergaven: 20
  • DSC_0097.JPG
    DSC_0097.JPG
    346,7 KB · Weergaven: 23
Na decennia lang mee te lezen op het forum, eindelijk maar weer eens iets posten. Na de zxr400 - > zx7r - > sinds afgelopen zomer overgestapt op een zwarte z1000sx van 2016 met akra slip-on. Pracht fiets! Ik moest wel wennen aan een zwarte Kawa, maar gelukkig bevat deze nog wel wat groene accenten. Helaas was er naa aankoop toch een tik met wegacceleren in de 4e versnellen te merken. Terug naar de motorzaak waar ik hem gekocht had, en 4mnd later weer afgeleverd voor de deur met een versnellingsbak revisie op18feb. Toen dat heerlijke lente weekend dat er toen volgende de motor uit kunnen laten in Friesland en Groningen. Niks geen tikje meer, dus ben weer een blij man.

Ik ben klaar voor een nieuw jaar met mijn "nieuwe" motor. Alleen nog op zoek naar een ander zadel voor het comfort. Veel mooie kms allemaal!
Welkom. Dit is een zeer mooie motor, veel plezier ermee :]

Nu ben ik wel benieuwd waar die tik vandaan kwam en wat de versnellingsbakrevisie precies inhield?
 
De precies details weet ik niet. Maar er is me verteld dat de tandwielen in de versnellingsbak slijtage vertoonden en vervangen zijn. Omdat het geruime tijd duurde stuurde ze me eens een order status door waarop iig iets in de backorder stond. Dus dit zal er iig zijn vervangen. Mogelijk meer. Maar de communicatie verliep nogal moeizaam en beperkt. Vooral blij met het eind resultaat, dat het probleem er niet meer is. En viel allemaal onder aankoop garantie.

Het probleem zelf is ook hier weleens beschreven. Bij mij dus in de 4e versnelling (bij anderen ook in de 3e), cruisen, en dan wegaccelereren geeft die een hikje/ stottering. Bij mij dus al bij 21k op de teller. Ik heb goede hoop dat het nu gefixed is, want met 800km erbij sinds die terug is niks geks meer gemerkt.

Laat het mooie weer maar komen 😎
 

Bijlagen

  • _20210314_085348.JPG
    _20210314_085348.JPG
    22,6 KB · Weergaven: 12
Na decennia lang mee te lezen op het forum, eindelijk maar weer eens iets posten. Na de zxr400 - > zx7r - > sinds afgelopen zomer overgestapt op een zwarte z1000sx van 2016 met akra slip-on. Pracht fiets! Ik moest wel wennen aan een zwarte Kawa, maar gelukkig bevat deze nog wel wat groene accenten. Helaas was er naa aankoop toch een tik met wegacceleren in de 4e versnellen te merken. Terug naar de motorzaak waar ik hem gekocht had, en 4mnd later weer afgeleverd voor de deur met een versnellingsbak revisie op18feb. Toen dat heerlijke lente weekend dat er toen volgende de motor uit kunnen laten in Friesland en Groningen. Niks geen tikje meer, dus ben weer een blij man.

Ik ben klaar voor een nieuw jaar met mijn "nieuwe" motor. Alleen nog op zoek naar een ander zadel voor het comfort. Veel mooie kms allemaal!
Ik heb straks eventueel een gloednieuw zadel voor je liggen van Sargaent ivm een garantie verhaal, er zit zadelverwarming in maar helaas mis ik de aansluiting (zat op m'n motor toen die gestolen werd) die is dikker bekleed en dus comfortabel(er).
Ik zal een foto meesturen van hoe die eruit zag op mijn motor (het gaat hier dus om een nieuw zadel) dus als je intresse hebt, doe een bod.
 

Bijlagen

  • 20201029_150244.jpg
    20201029_150244.jpg
    372,1 KB · Weergaven: 9
Ik heb straks eventueel een gloednieuw zadel voor je liggen van Sargaent ivm een garantie verhaal, er zit zadelverwarming in maar helaas mis ik de aansluiting (zat op m'n motor toen die gestolen werd) die is dikker bekleed en dus comfortabel(er).
Ik zal een foto meesturen van hoe die eruit zag op mijn motor (het gaat hier dus om een nieuw zadel) dus als je intresse hebt, doe een bod.
Goedemorgen. Als dit zadel helemaal zwart is wil ik een bod doen. Groetjes Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan