Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Zou het kunnen dat de band niet bedoeld is voor de manier waarop die gebruikt werd?
Ik had hetzelfde met de S21, maar had vooralv een paar duizend snelwegkilometers gemaakt en wat woon werk.
Daarom voor de T31 gekozen, die past veel beter bij mijn gebruik en komt als ik de bochten en bergen eenmaal bereikt heb echt niets te kort..
Het klinkt allemaal wel dapper, die supersport banden, maar hier in Nederland heb je maar weinig kans er voordeel uit te halen, met elke kilometer een paar drempels en een 30km zone.
Ik denk dat dat niet alleen voor Bridgestone sportbanden geldt.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Zou het kunnen dat de band niet bedoeld is voor de manier waarop die gebruikt werd?
Ik had hetzelfde met de S21, maar had vooralv een paar duizend snelwegkilometers gemaakt en wat woon werk.
Daarom voor de T31 gekozen, die past veel beter bij mijn gebruik en komt als ik de bochten en bergen eenmaal bereikt heb echt niets te kort..
Het klinkt allemaal wel dapper, die supersport banden, maar hier in Nederland heb je maar weinig kans er voordeel uit te halen, met elke kilometer een paar drempels en een 30km zone.
Ik denk dat dat niet alleen voor Bridgestone sportbanden geldt.
Dat klopt voor de s22 denk ik wel. Maar ik had het probleem (wel op een andere motor) ook met de t30 evo en t31. In het begin is het een prima band, alleen verliest het die eigenschappen snel. Dat had ik met die pirellis veel minder
 
Als de S22 niet bedoeld is voor elke vorm van gebruik waarom zit die dan nu standaard op de moddellen vanaf 2020 da's dan raar
 
Hoe bedoel je "elke vorm van gebruik"?
Ik lees veel positieve berichten over de S22, blader dit topic eens rustig door..
Dat Kawasaki ze als 1e montage heeft gekozen heeft misschien te maken met dat ze de sportieve kant van de fiets willen benadrukken?
Maar ik kies persoonlijk liever voor een meer toer gerichte band onder mijn Z1000SX.
 
Nou ze zullen de sportieve kant wel willen benadrukken en ik rij er alleen maar sportief mee nooit op de snelweg,maar blijkbaar kunnen de S22 daar niet goed tegen op deze motor,mijn vorige Z900RS zaten ze ook onder en daar sleten ze mooi gelijkmatig
 
Het klinkt allemaal wel dapper, die supersport banden, maar hier in Nederland heb je maar weinig kans er voordeel uit te halen, met elke kilometer een paar drempels en een 30km zone.
Ik denk dat dat niet alleen voor Bridgestone sportbanden geldt.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. In Nederland ga je op de openbare weg nooit het potentieel van een sportband ( MPP3) gebruiken, maar waarschijnlijk ook niet van een sport toerband (MPR5). Al deze banden hebben tegenwoordig zoveel grip dat wij als gewonde stervelingen hier meer dan voldoende aan hebben. Ik kijk zelf ook naar het uiterlijk. Ik vind de Michelin Pilot Power 3 best mooi ( 2e foto ) en een Michelin Road 5 oerlelijk ( 1e foto ), maar ook dat is een kwestie van smaak, nietwaar? Maar goed dat er zoveel te kiezen is.....

Michelin Road 5.png
Michelin Pilot Power 3.png
 
Laatst bewerkt:
Nou ze zullen de sportieve kant wel willen benadrukken en ik rij er alleen maar sportief mee nooit op de snelweg,maar blijkbaar kunnen de S22 daar niet goed tegen op deze motor,mijn vorige Z900RS zaten ze ook onder en daar sleten ze mooi gelijkmatig

Dan ben je inderdaad beter af met een sport-toerband of misschien zelfs wel met een toerband.
Jij hebt gekozen voor de Metzeler M9RR. Hoe bevalt deze ?
 
Laatst bewerkt:
En deze achter bok met één hand te bedienen.ook €60,00.
 

Bijlagen

  • IMG_20210516_094542.jpg
    IMG_20210516_094542.jpg
    115,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20210516_094508.jpg
    IMG_20210516_094508.jpg
    142 KB · Weergaven: 17
De road 4 heeft mijn broer onder zijn motor. Hij is er super goed over te spreken. Ik ram dit jaar de s20 evo nog even af. Ik vind het een erg fijne band. Ik heb nog wel even de tijd te bedenken welke de opvolger wordt.
 
Hallo allemaal,

Ik wil mij even voorstellen, ik ben Jan woon in Heerenveen en ben anderhalf jaar geleden weer na 21 jaar begonnen met motorrijden.
Ik heb vroeger overwegend supersport gereden, mijn laatste motor was een Yamaha FZ 750 en daarvoor een Kawasaki GPZ 900R, mijn vriendin, nu mijn vrouw durfde niet zelf op de GPZ te rijden, dus toen de Yamaha aangeschaft. waar wij beiden jaren op gereden hebben. Maar toen de oudste geboren werd wilde het niet meer.

Ik heb dus anderhalf jaar geleden een Honda VFR Vtec uit 2005 gekocht een prima motor, echter het hangen op de polsen ondanks stuur verhogers werd niet echt leuk, en nu sins afgelopen vrijdag de eigenaar van een Kawasaki S1000SX tourer uit 2014. (dus niet 2016):$
Het doorlezen van dit topic heeft mij zeker ook geholpen om toch de stap te zetten en deze motor aan te schaffen.

Kawazaki Z1000SX.PNG
Kawazaki Z1000SX koffers.PNG


De Honda reed perfect (dacht ik) maar man man dit rijdt soepel, en je hoeft de bocht maar in te kijken en hij gaat al, gewoon makkelijk, en daarbij power one ende, :Y verbruik zal wel hoger liggen denk ik, maar het verbruik van de Honda evenaren van 1/20 op de snelweg en 1/16 met wat meer sportief is ook wel wat veel gevraagd.:)

Ben er blij mee, en terug in de groene stal, ook leuk.

Gr,

Jan,
 
Laatst bewerkt:
Welkom Jan
Mooie fiets met een paar leuke extra's zo te zien. :t
Heel veel plezier ermee en hou ons op de hoogte...
 
Dag Totem,

Jazeker leuke extras, de uitlaten heb je gezien maar er zit ook Hyperpro veren voorin, het bagster zadel heb je vast ook gezien waar ik trouwens wel aan wennen moet, :? maar zal wel komen denk ik. Ik heb ondertussen al handvat verwarming liggen want dat had de Honda wel maar deze helaas niet en dat moet er gewoon weer op. En wat ik mis is de middenbok... zal ik ook wat voor moeten regelen.
 
Z1000sxhans heeft nog een nette bok in de aanbieding, ook handig tijdens wassen.
En deze achter bok met één hand te bedienen.ook €60,00.

Ik heb voor het smeren van de ketting voor een Cobrra Oiler gekozen.
nemo-2-jaws-motorcycles-1280x1213.jpg

Doet wat het moet doen..
 
ik vind de sx wat betreft verbruik dik in orde je zal de zelfde waarde,s halen als de honda ...en als het lampje gaat knipp.dan heb je noch ruim 4.5 l in de tank gem.verbruik is 16,5 op een liter....maar ik vind de kawa ook mooi soepel lopen..nooit gedacht
moet je de yam mt10 eens testen dan valt je niks meer in wat die verbruikt
 
Terug
Bovenaan Onderaan