Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Ik vind de groene versie dan toch net ietsje mooier. Inderdaad, de nieuwere standaards zoals electrische cruisecontrole, quickshifter zijn mooie toevoegingen. Echter de dubbele uitlaat van de oudere series blijft wel echt het mooiste, ondanks 2kg aan extra gewicht :+. Jammer dat de cornering lights nog niet worden aangeboden voor de 1000sx. Lijkt me wel een toegevoegde waarde. Zeker als je ook in donkere omstandigheden rijdt. Zo zijn er altijd nieuwe dingen voor een nieuwere serie. Heb je het nodig? Waarschijnlijk niet, we rijden al decennia motor. Wil je het hebben? Als het kan ga je toch altijd voor een upgrade :]

Mijn upgrade gaat ooit een h2 sx (se) worden denk ik. Past mooi in het rijtje zxr400 / zx7r / z1000sx...
 
Ik vind de groene versie dan toch net ietsje mooier. Inderdaad, de nieuwere standaards zoals electrische cruisecontrole, quickshifter zijn mooie toevoegingen. Echter de dubbele uitlaat van de oudere series blijft wel echt het mooiste, ondanks 2kg aan extra gewicht :+. Jammer dat de cornering lights nog niet worden aangeboden voor de 1000sx. Lijkt me wel een toegevoegde waarde. Zeker als je ook in donkere omstandigheden rijdt. Zo zijn er altijd nieuwe dingen voor een nieuwere serie. Heb je het nodig? Waarschijnlijk niet, we rijden al decennia motor. Wil je het hebben? Als het kan ga je toch altijd voor een upgrade :]

Ik rijd al Kawasaki vanaf 1988 en ik heb nog nooit een groene Kawasaki gehad........:$:$:$:$:$....OEPS

Ik vind die twee dempers ook veel mooier. Dat is ook de reden dat ik de bochtenset nog heb.
Misschien toch een setje carbon Akrapovic aanschaffen.....})}) maar dan zit je weer met euro 4 i.p.v. euro 5 en daar doen ze in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland weer moeilijk over....:(:(:(:(:(

Op de Triumph zaten alle mogelijke opties op zoals: zadelverwarming, cruise control, quick shifter, adaptieve bochtenverlichting, handvatverwarming, volledig elektronisch geregelde vering, digitaal dashboard, bandenspanningsmeters, radardetectie, in hoogte verstelbare ruit, 30 litertank, alarm af fabriek, dynamische knipperlichten, dure Brembo remklauwen, complete LED verlichting, handkappen, carterbescherming, valbeugels enz enz.

En toch maakte al deze opties mij niet gelukkig. Waarom niet? De motor gaat er niet per se beter door sturen en remmen.

Ik ben blij dat ik snel besloten heb en dat ik binnenkort weer een Kawa heb *O**O**O**O**O**O*
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjek
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer na 2 maanden afwezigheid :$.
Ik heb vandaag een nieuwe Ninja 1000SX gekocht met het performance en tourer pakket *O*
Ik kan Kawasaki toch niet missen en ik heb mijn Triumph Tiger na 2 maanden alweer ingeruild .....

Bekijk bijlage 1823973

Gefeliciteerd met de aanschaf en welkom terug! Ik vind het een prachtige kleur! Voor mij hetzelfde wat betreft het model. Ik had een z900 en zocht meer comfort en dus een Tiger 1050 erbij gekocht. Echter voelde ik hoewel het goed reed, mij niet fijn op de motor. Proefrit met de 1000sx en meteen duidelijk dat dit het was :)
 
Prachtige motor de nieuwe Ninja 1000sx. Kleur is niets mis mee hoor. Zitten inderdaad een paar nieuwe opties op t.o.v. model 2017-2020.
Quickshifter is best wel fijn. De zithoogte is iets hoger en moderner cockpit. Als ik goed geïnformeerd ben is er motorisch en technisch verder weinig veranderd. Heb er een keer opgezeten en zithoogte merkte ik echt niet.
Overigens een begrijpelijke rekensom die je gemaakt hebt om een nieuwe te kopen en je oude niet terug te kopen. Had ik ook gedaan.
Voor degene die nog op zoek is naar een z1000sx, ik zou het wel weten. Die oude motor van je zit zo vol met opties dat ik niet verder ging kijken. Maar gelukkig heb ik er al eentje.:)
 
Prachtige motor de nieuwe Ninja 1000sx. Kleur is niets mis mee hoor. Zitten inderdaad een paar nieuwe opties op t.o.v. model 2017-2020.
Quickshifter is best wel fijn. De zithoogte is iets hoger en moderner cockpit. Als ik goed geïnformeerd ben is er motorisch en technisch verder weinig veranderd. Heb er een keer opgezeten en zithoogte merkte ik echt niet.
Overigens een begrijpelijke rekensom die je gemaakt hebt om een nieuwe te kopen en je oude niet terug te kopen. Had ik ook gedaan.
Voor degene die nog op zoek is naar een z1000sx, ik zou het wel weten. Die oude motor van je zit zo vol met opties dat ik niet verder ging kijken. Maar gelukkig heb ik er al eentje.:)

Dankjewel Rien, ik ben blij idd met mijn keuze. Die van jou bevalt ook nog zeer goed?

Er zijn toch nog een paar andere verschillen buiten de quickshifter, 2 cm hogere zithoogte en het TFT scherm zoals jij benoemd.

Zo heeft de nieuwe versie ook nog: ride by wire en daardoor een betere gasrespons en cruis control, betere vering, complete ledverlichting rondom, euro 5 i.p.v. euro 4, 1 demper i.p.v. 2 dempers, ruitje in 4 standen verstelbaar i.p.v. 3 standen.

De performance en tourer versie hebben daar bovenop nog: carbon Akrapovic demper, twee zijkoffers met binnentassen, buddy seat cover, hoog smoked windscherm, handvatverwarming, 12 volt aansluiting, tank pad, frame sliders, Tomtom houder en TFT screenprotector,

Verder heb ik meteen de Bridgestone banden laten vervangen door Michelin Road 6 banden en ik heb ook een luxe ketentekenplaat besteld.

Al met al weer een zeer complete machine. Ik ga hem ophalen in januari zodat het kenteken op 2023 staat. Kan niet wachten.........
 
Maar goed dat ik niet wist wat er nog meer allemaal aan veranderd is:):)
Nee hoor geintje, de mijne bevalt nog prima. Heb er ook best veel aan opties op.
In ieder geval gefeliciteerd met deze mooie machine en veel plezier ermee. Keep it safe!
 
ik heb mn ninja 1000sx ingeruild voor een zh2 en heb nu deze demper over. wie heeft belangstelling doe maar een goed bod
 

Bijlagen

  • 4506EACD-8E31-4417-95F2-48D25B074ADD.jpeg
    4506EACD-8E31-4417-95F2-48D25B074ADD.jpeg
    300,6 KB · Weergaven: 26
Goedeavond mensen....

ik heb onlangs me motor rijbewijs gehaald en heb heel lang zitten twijfelen tussen een Z1000 of een Versys 1000..maar, uiteindelijk word het toch de Z1000SX denk ik.
mooi model en toch wat sportief.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
wil er een gaan aanschaffen van 2012 ong.
wat is een beetje normale km stand zonder grote onkosten komende tijd.
zal morgen eens het gehele topic door gaan lezen, nogal wat pagina's zag ik net haha.

fijne avond mensen en tot horens....
Gr Gerrit
 
Hey Gerrit,

Z1000sx, altijd een goeie keuze. Waarom 2012? Prima motor, mooie kleurstellingen bij. Echter als je koffers wilt misschien toch kijken voor model 2014-2016 (of nog nieuwer) . Net wat makkelijker allemaal die koffers. Als je geen koffers wilt, of die kleine moeite van het rekje niet erg vind, is 2011-2013 zeker goed als daarmee je prijs/keuze ruimer is.
Km stand zegt maar beperkt iets, onderhoud geschiedenis zegt meer. Als je volgens het boekje onderhoud gaat doen even Googlen op "Kawasaki Z1000SX Service Manual" en je vind een mooie pdf met de onderhoud intervallen, jaar/km-standen, en checks die dan gedaan moeten worden. Dan kan je zien wat er gebeurd zou moeten zijn (onderhoud geschiedenis), of kan komen. Verder valt het kwa (klein) beurtonderhoud wel mee, zeker als je handig bent en/of met die manual erbij. Als die gewoon motorisch goed rijdt zullen vooral slijtage onderdelen (banden, ketting, enz) de meerkosten zijn als die al ver op zijn bij aankoop.

Happy reading!
 
Goedeavond mensen....

ik heb onlangs me motor rijbewijs gehaald en heb heel lang zitten twijfelen tussen een Z1000 of een Versys 1000..maar, uiteindelijk word het toch de Z1000SX denk ik.
mooi model en toch wat sportief.
zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
wil er een gaan aanschaffen van 2012 ong.
wat is een beetje normale km stand zonder grote onkosten komende tijd.
zal morgen eens het gehele topic door gaan lezen, nogal wat pagina's zag ik net haha.

fijne avond mensen en tot horens....
Gr Gerrit
Volgens mij heeft de Z1000SX geen zwakke plekken.

Mijn oude Z1000Sx staat nog te koop bij Pels motoren

≥ KAWASAKI Z1000SX 2019 Z 1000 SX ZGAN BTW AKRAPOVIC — Motoren | Kawasaki — Marktplaats

Ik weet uiteraard niet wat jouw budget is, maar hier koop je een zeer complete en in nieuwstaat verkerende motor aan.

Succes met je zoektocht.
 
Volgens mij heeft de Z1000SX geen zwakke plekken.

Mijn oude Z1000Sx staat nog te koop bij Pels motoren

≥ KAWASAKI Z1000SX 2019 Z 1000 SX ZGAN BTW AKRAPOVIC — Motoren | Kawasaki — Marktplaats

Ik weet uiteraard niet wat jouw budget is, maar hier koop je een zeer complete en in nieuwstaat verkerende motor aan.

Succes met je zoektocht.
ok dat is altijd goed om te horen ;-).
ik heb die inderdaad al voorbij zien komen, zonder wetende dat het jou oude motor is natuurlijk.
maar dit ligt toch wel boven budget. (hebben dit jaar al nieuwe kozijnen besteld, airco's laten hangen, zonnepanelen geplaats, en een motor voor de vrouw gekocht, hebben samen rijbewijs gehaald.)
ik zat ergens tussen de 7000/8000 te denken voor een motor.
heb ook andere gezien van rond de 2015 en jonger met 75000 op de klok, verstandige keuze of beter laten staan??

en dank je moet goed komen!
 
Hey Gerrit,

Z1000sx, altijd een goeie keuze. Waarom 2012? Prima motor, mooie kleurstellingen bij. Echter als je koffers wilt misschien toch kijken voor model 2014-2016 (of nog nieuwer) . Net wat makkelijker allemaal die koffers. Als je geen koffers wilt, of die kleine moeite van het rekje niet erg vind, is 2011-2013 zeker goed als daarmee je prijs/keuze ruimer is.
Km stand zegt maar beperkt iets, onderhoud geschiedenis zegt meer. Als je volgens het boekje onderhoud gaat doen even Googlen op "Kawasaki Z1000SX Service Manual" en je vind een mooie pdf met de onderhoud intervallen, jaar/km-standen, en checks die dan gedaan moeten worden. Dan kan je zien wat er gebeurd zou moeten zijn (onderhoud geschiedenis), of kan komen. Verder valt het kwa (klein) beurtonderhoud wel mee, zeker als je handig bent en/of met die manual erbij. Als die gewoon motorisch goed rijdt zullen vooral slijtage onderdelen (banden, ketting, enz) de meerkosten zijn als die al ver op zijn bij aankoop.

Happy reading!
he sjek

gewoon weg omdat de 2012 modellen redelijk binnen budget vallen.
heb al wel gelezen dat het 2014 model vernieuwd is in wat opzichten.
(qua rijgedrag en veiligheid.)
en die heb ik wel wat gevonden alleen dan met 60.000+ km stand, en weet niet of dat zo verstandig is??
ik zal hem puur voor plezier gaan gebruiken dus er komt echt geen 10.000 per jaar bij.
handig ben ik zeker wel en aan gereedschap geen te kort haha.


en thnx gaat goed komen ;-)
 
Mooi of niet mooi? Via Alie tankbeschermer zijkant tank gekocht maar twijfel of ik het wel wat vind.
 

Bijlagen

  • 20221020_184130.jpg
    20221020_184130.jpg
    406,1 KB · Weergaven: 50
Sorry Rien, ik kan er niet warm voor lopen.
Het ziet er goedkoop uit en net de verkeerde kleur groen, net als de oliedop, bar-ends op het stuur en de andere frutsels. :N
Hij knapt niet van op is mijn idee, ik blijf dan persoonlijk liever bij het origineel of ik zoek verder..
Maar smaken verschillen gelukkig.
 
Mijn 2018 SX heeft een tijdje stil gestaan ivm verhuizing en nu viel het mij op dat ie regelmatig afslaat bij wegrijden tijdens het overschakelen van 1 naar 2 of bijv bij aanrijden van een stoplicht afslaat bij terugschakelen van 2 naar 1. Iemand hier daar ook ervaring mee?
 
Mooi of niet mooi? Via Alie tankbeschermer zijkant tank gekocht maar twijfel of ik het wel wat vind.
Hey Rien, kwa pasvorm lijkt die wel mooi te vallen, en de graphics zijn ook wel wel aardig met design vind ik. Alleen ben ik het wel met totem eens dat die net andere kleuren groen af kan leiden. Voor mij dan iig.
Mooi om te zien dat je er een eigen draai aan geeft. Geen 12 in een dozijn bike 👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan