Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Mooi hoor. Ben benieuwd naar je ervaring. Als je dat eens over een x aantal km kan posten...
Deze seat is iets waar ik ook al langere tijd over nadenk. Mag ik vragen wat de totale prijs + import onder de streep zet? En heb je uit de UK of de US besteld? Wel benieuwd of daar nog verschil in prijs zit.
Voordeel van sergeant is wel dat ze gewoon een zadel leveren. En niet zoals bij Bagster je/een OEM seat moet inleveren.
Of je scoort op MP / ebay een tweedehands OEM zadel en hou je die voor het geval dat...
Bagster is wel mooi spul.
 
Ik ben heel tevreden met mijn bagster! Zo veel verschil met het standaard zadel! Al ziet de sargeant er ook goed uit. Denk dat het niet veel verschil tussen zit.het is sowieso een verbetering ten opzichte van origineel.

En inderdaad de standaard zadels komen ze nu en dan op marktplaats voorbij.
 
Goed en leuk om te lezen dat dit nog een actief forum is. Voor de mensen die niet bekend zijn met het verleden, ik heb zelf een z1000sx uit '14 gehad die begin 2021 was gestolen😡

Ik dacht er toen een tijd aan om niets meer te gaan kopen maar ik kon de verleiding niet weerstaan en ben sindsdien vreemdgegaan met de H2 sx se (uit 2018). Ook de vriendin is nog steeds verkocht aan haar ninja 650 en heeft er inmiddels een honda CBR 650R uit '22 bij gekocht als zakelijke motor.

Helaas blijft (zit)comfort nog best een dingetje bij kawasaki en heb ik vorige maand een corbin zadel besteld MET reetverwarming voor de H2, met een beetje mazzel komt die halverwege maart binnen, ik ben benieuwd. Ik heb dan zo'n beetje alle merken wel gehad op diverse kawa's (bagster op m'n Z750, sargeant op de z1000sx, airhawk op de z1000sx, gel invoer en proffesioneel op laten hogen bij tiger leathers bij zowel de H2 als de z1000sx). Alleen de bagster uit dat rijtje is mij daadwerkelijk goed bevallen maar ik kan dan ook best een mierenn*ker zijn als het aan moet komen op comfort 😅
 
Hoe zetten jullie je motor op slot? En waar laat je je slot als je onderweg bent? Ik zat naar een beugelslot zoals Litelok x3 te kijken maar dat past denk ik niet onder het zadel.
 
Oh das best prima. De street triple was vergelijkbaar. Voor 1,5 keer inhoud en vermogen heel netjes
Ik had op vorige motor een 30 liter tank. Met een verbruik van 1:18 kon je dus een heel eind komen.
Een nadeel was wel dat de motor met deze volle tank een beetje top zwaar was.
Een ander nadeel was dat mijn motormaatjes allemaal een 18 tot 20 liter tank hebben en ik stond dus best vaak bij een tankstation met een half volle tank .....
 
Vandaag mijn nieuw zadeltje van Sargent binnen gekregen. Zo op eerste gevoel zit het wel beter. Niet goedkoop maar hoop dat het op lange ritten zijn geld waard is. Mooi is het in ieder geval wel
Mooi zadel Rien, gefeliciteerd. Veel plezier ermee.
 
Hoe zetten jullie je motor op slot? En waar laat je je slot als je onderweg bent? Ik zat naar een beugelslot zoals Litelok x3 te kijken maar dat past denk ik niet onder het zadel.
In mijn garage gebruik ik aan de voorzijde een grondanker en een ketting + slot van ABUS (ART 4 met alarm) en aan de achterzijde zit een schijfremslot van ABUS. Dit is een eis van mijn verzekering. Ik hoef op deze wijze geen alarm op mijn motor.

Verder heb ik voor onderweg een ART 4 goedgekeurd slot nodig van mijn verzekering en hiervoor gebruik ik de roadlock. Op deze wijze hoef je niet meer te slepen met een ketting of schijfremslot. Ik heb alleen de cilinder en de sleutel bij me van het slot, echt een ideaal systeem.

Al met al niet goedkoop om mijn motor verzekerd te krijgen maar ik wilde per se geen alarm inbouwen op mijn motor.


road-lock.jpg
 
Pittige eisen van de verzekering. Heeft dat te maken met de aanschafwaarde?

Roadlok zit ik ook naar te kijken. Duur maar wel handig idd. Heb nog geen review van iemand gezien die hem probeert open te krijgen. Jij wel? Heb veel reviews van Bennetts gezien maar deze heeft hij nog niet getest.

Er zit veel verschil tussen de verzekeringen in het stellen van eisen. De ene verzekering eist per se een alarm en de andere vraagt een ART 4 goed gekeurd slot. Mijn verzekering zit hier ergens tussenin qua eisen. Het hangt inderdaad af van de aanschafwaarde en hoe je verzekerd wilt zijn.
Maar ook daar zit veel verschil in bij de verzekeringen.
De ene verzekering hanteert €15.000,-- als grenswaarde en de andere weer €20.000,-- en weer een andere €25.000,--

Lees je polis goed na en check goed waar je aan moet voldoen. Bij twijfel ga meteen het gesprek aan met je verzekering.

De roadlock is ART 4 gekeurd dus dit slot voldoet aan de gestelde eisen. Je mag er dus vanuit gaan dat het voldoet en dat het een goed slot is.
 
Pittige eisen van de verzekering. Heeft dat te maken met de aanschafwaarde?

Roadlok zit ik ook naar te kijken. Duur maar wel handig idd. Heb nog geen review van iemand gezien die hem probeert open te krijgen. Jij wel? Heb veel reviews van Bennetts gezien maar deze heeft hij nog niet getest.

Ik zie dat hij het wel gaat doen: https://www.facebook.com/page/132001006818574/search/?q=roadlok
Het beste is/blijft om de motor te alle tijden vast te zetten aan iets mbv een ketting. Met een simpele roadlok en/of schijfremslot zetten ze simpelweg je voorband op een skateboard en ze rollen en zo mee weg. Helaas voor mij een vervelende les geweest. Ik heb mezelf aangeleerd om telkens met rugzak te rijden waar ook m'n kettingslot in zit.

Inmiddels staat/staan de huidige motor(en) "iets" beter op slot.
 
Ik heb mezelf aangeleerd om telkens met rugzak te rijden waar ook m'n kettingslot in zit.
Een kettingslot van enkele kilo's in je rugzak lijkt me nou ook niet echt comfortabel, toch?
Dat is gewicht waar je het op een onverwacht slecht moment ook niet wilt hebben denk ik..
Ik heb voor dat soort zaken vaak een zadeltasje op mijn achterzitje vastgesjord, zoals ook op deze foto van mijn vorige motor:
full
 
Het licht er ook een beetje aan waar hij staat. Op mijn werk overdag met een slagboom om erop te komen, maak ik me niet erg druk. Maar op openbaar terrein met weinig toezicht is zeker anders.
 
Een kettingslot van enkele kilo's in je rugzak lijkt me nou ook niet echt comfortabel, toch?
Dat is gewicht waar je het op een onverwacht slecht moment ook niet wilt hebben denk ik..
Ik heb voor dat soort zaken vaak een zadeltasje op mijn achterzitje vastgesjord, zoals ook op deze foto van mijn vorige motor:
full
Comfortabel is het zeker niet maar m'n gemoedsrust is mij meer waard. Ik rijd niet altijd met koffers (eigenlijk alleen maar met vakantie) want ik heb juist gemerkt dat m'n kettingslot aan 1 zijde meer "trekt" aan de motor dan het meenemen in een rugzak. Wel heb ik een rugzak met een soort verstevigde plaat aan de rugzijde zodat je niet het gevoel hebt dat er daadwerkelijk iets in je rug zit te porren.
 
Kettingslot in je rugzak lijkt me bij een val gevaarlijk. Dan heeft die protector in je jas weinig zin.
 
Daar heb je bij de SX inderdaad geen ruimte voor, een schijfremslot past net, als je de juiste kunt vinden..

1674927851482.png
 
Laatst bewerkt:
je zou hem eigenlijk ergens aan de motor moeten kunnen vastmaken, beetje onopvallend dan. Onderkant van het kontje of zo, of achter je nummerplaat. wordt wel een beetje vies wellicht.
 
Bij de 2011 versie met kofferframe maak je een goeie kans om een hele beugel te veerstoppen, denk ik.
Maar bij latere uitvoeringen met de koffers aan de achtergrepen zie ik het niet zo snel...
Laat ons straks vooral weten hoe je het opgelost hebt! *D
givi-plxr4100-quick-support-for-luggage-side-case-givi-monokey-side-kawasaki-z1000-sx-2011-to-2019.jpg
 
Ik heb dit Abus slot met houder altijd een mooie oplossing gevonden, die kun je netjes op een klein plekje wegzetten en daarmee de ruimte onder je zitje vrijhouden, maar ik heb 'm helaas niet.. :N

b24f0990c1418a08a42b07f9665767a3873fefd3_p67772.jpg
 
Ik heb deze. Met alarm en redelijk klein in een tasje.
 

Bijlagen

  • 183928_1.jpg
    183928_1.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 21
Een kettingslot van enkele kilo's in je rugzak lijkt me nou ook niet echt comfortabel, toch?
Dat is gewicht waar je het op een onverwacht slecht moment ook niet wilt hebben denk ik..
Ik heb voor dat soort zaken vaak een zadeltasje op mijn achterzitje vastgesjord, zoals ook op deze foto van mijn vorige motor:
full
Mooie foto :} wanneer was dit?

Ik was hier in september 2022. Er lag iets minder sneeuw. Het was wel koud, het vroor 's ochtends 2 graden, brrr.
De Triumph had handvatverwarming, zadelverwarming, een zeer hoge ruit en handkappen, dus de kou was te hebben.

Galibier 2022.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog even iets anders trouwens, zijn er hier mensen die een OBDII gebruiken voor hun kawa en zoja welke gebruiken jullie? Ik heb een OBD voor m'n auto en ik had begrepen dat je met een verloopstekker van 3 tientjes, je daarmee ook je motor mee uit kan lezen. Helaas gaat die vlieger hier niet op.

Ik vind het zelf wel handig om er 1 te hebben om eventuele foutcode's zelf te kunnen wissen cq uit te kunnen lezen al doet de gemiddelde motor dit ook zelf na (+/-) 3 rij-cycles dacht ik mits de fout niet nog aanwezig is in het systeem.

Zelf gebruik ik deze op de foto maar zoals gezegd werkt dit niet voor 2 wielers ondanks de verloop stekker (foutcode was dus van de auto). Bedankt op voorhand voor de info.
 

Bijlagen

  • IMG-20230107-WA0004.jpg
    IMG-20230107-WA0004.jpg
    158,9 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan