Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Oh oh. Ik heb 2 boutjes over nadat ik aan het achterlicht heb gesleuteld. Iemand een idee? Niet de normale fairing boutjes.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    412,3 KB · Weergaven: 11
Eerste keer echt lekker kunnen rijden met de kawa. Super zeg! Heel comfortabel, heel makkelijk door de bochten. Valt makkelijker in dan de street triple vreemd genoeg. En powerrrr. Boven de 6000 als de brandweer…. Handig die duo-sit waar je dan tegenaan gedrukt wordt 😁.

En als je afstapt nog steeds genieten maar dan van hoe ze eruit ziet 😗
 
Heb je de Knipperlichten al gemonteerd? Ik zie ze niet, denk ik... En het gat voor die 2 Schroefjes ook al gevonden?

Zeker mooi weer ja!
 
Opmerkelijk hoe nauwkeurig de balans van je motor "af fabriek" is. Tijdje geleden heb ik al gemeld dat ik last had van het zgn. "Shimmy" effect op het voorwiel. D.w.z. dat bij het loslaten van het stuur bij snelheidsvermindering het stuur gaat schudden tussen 80 kmh en 60 kmh.
Stuur vasthouden is natuurlijk de beste oplossing maar ik vond het apart dat het ontstaan is nadat ik een Shad kofferrek en topkoffer had gemonteerd. Nu lijkt het erop dat aërodynamisch de balans verstoord wordt door de topkoffer en er minder wegdruk op de voorband komt waardoor het shimmy effect ontstaat. In combinatie met het cuppen van de voorband wordt dit effect versterkt. Nu staat mijn motor op dit moment bij de monteur en er worden 2 nieuwe Bridgestones T32GT opgelegd en de achterband wordt nu een 55 dus in theorie komt de achterkant iets hoger te staan waardoor er meer druk op het voorwiel komt. Ben benieuwd of het Shimmy effect dan weg is.
Overigens is die topkoffer echt een noodzakelijk kwaad omdat ik de opbergruimte tijdens meerdaagse toertochten nodig heb. Bij korte ritten zonder al te veel bagage gaat hij er af. Maar het rek met plaat wil ik eigenlijk dan toch laten zitten. Is me te veel gedoe om dat er ook iedere keer af te halen.
Tenslotte hoorde ik dat zelfs het monteren van een andere vorm windscherm dan het standaard scherm de balans kan verstoren dus daar ga ik ook eens mee experimenteren door toch het originele ruitje eens terug te zetten.
Veranderingen hoeven niet altijd verkeerd te zijn maar "getest" op vele vlakken zoals aërodynamica en veiligheid is de motor zoals hij standaard van de fabriek komt.
 

Bijlagen

  • 20220701_112059.jpg
    20220701_112059.jpg
    541,7 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Inderdaad Rien. Ik kan me met een topkoffer wel voorstellen dat het effect heeft. Ben benieuwd hoe je ervaringen na de bandenwissel zijn.
 
Zo klaar voor een lange trip. Grote beurt, nieuwe banden en nog wat pimp accessoires zoals valdoppen en carter bescherming. Topkoffer is alleen voor de grote trip. Zal niet ieders smaak zijn maar ik houd wel van dat personaliseren van mijn motor.
 

Bijlagen

  • 20230325_174223.jpg
    20230325_174223.jpg
    583,1 KB · Weergaven: 33
Ja ben ook wel benieuwd waar de rit heen gaat.
Wij gaan dit jaar Mosel und Schwarzwald besuchen!
Heerlijk kijk er weer naar uit!
Hoop ook sowieso weer wat meer dag tripjes te rijden. Maar dat is elk jaar weer het voor nemen. 8)7
 
Goed bezig!
Heb je het plan voor de trip al klaar? Welk zonnetje ga je opzoeken?
Dit jaar gaan we met 4 motoren op 28 mei vanaf NL gewoon vertrekken en richting de Franse Alpen o.a. Alpes d'huez en zullen we veel bergpassen pakken. Snelweg alleen tot de grens na Maastricht. We hebben alles al gedaan slaaptrein, motoren op vrachtauto naar Spanje en Zuid Frankrijk en dan met de motor terug. Nu dus alles rijden. Wordt een trip van 7 dagen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een prachtige reis! We gaan half mei naar Luxemburg. Heb er erg veel zin in. Maar Alpen lijkt me ook super. Hoe lang doe je over je reis?
 
Klinkt op zich goed, maar zonder geplande slaapplaatsen?
Want dan wordt het nog wel een uitdaging, of niet?
Doen we al jaren. Nog nooit een probleem geweest. Booking.com vindt altijd een oplossing. Wel altijd hotels maar altijd rond de 50 euro p kamer.
 
Ons plan is om met 2 motoren in mei een rondje Vogezen te maken, heen via België en Luxemburg en terug via Duitsland met nog een dag langs de Moezel. We hebben er 6 dagen voor uitgetrokken om snelwegen zoveel mogelijk te vermijden.
Ik kijk er naar uit, want dit plan is vorig jaar door een vervelend griepje blijven liggen.
 
Welkom Albert. Uiteraard mooie motor. Ik gebruik ook Datona paddockstands. Zolang ze maar verstelbaar zijn. (Breedtes)
 
Ik heb het originele scherm terug gezet op de motor. Uiteindelijk bleek het after market scherm best wel rare turbulentie te veroorzaken in combinatie met een topkoffer. Heel gek maar het is zo. En uiteindelijk is het after market scherm maar 2 cm hoger. Nu ik het originele terug gezet heb vind ik het toch ook mooier. Die bolling in het scherm past gewoon beter bij de motor. Standaard is in dit geval beter. Ik had gelukkig nog een smoke liggen. Hieronder het vergelijk.
 

Bijlagen

  • 20220701_111725.jpg
    20220701_111725.jpg
    362,9 KB · Weergaven: 30
  • 20230402_100559.jpg
    20230402_100559.jpg
    336,3 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Klinkt op zich goed, maar zonder geplande slaapplaatsen?
Want dan wordt het nog wel een uitdaging, of niet?
Ik ga al bijna 30 jaar, 2 x per jaar, op vakantie op de motor. Ik geloof niet dat ik in al de keren 5 x een hotel heb geboekt.
We gaan gewoon en we zien wel waar we uitkomen en dan 's avonds een hotel zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan