Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Dat is goed, ik kom dan ook op zondag. Weet je al ongeveer de tijd dat je daar bent? Ik ben namelijk nogal vroeg over het algemeen, maar ik weet niet hoe dat bij jouw zit natuurlijk.
Morgen nog maar een lekker stukje rijden met de Z. Ben redelijk verslaaft aan het Zedje.....:) Bij pekel komt de Z niet de garage meer uit natuurlijk.
 
Meestal ben ik niet zo vroeg, ik laat het weten. Kijk je wel uit met het zedje? Er is al flink gepekeld. In elk geval wel in het midden en Zuiden van het land. Die van mij komt niet meer buiten. De SV zit na 1 ritje onder de witte meuk.
 
Is goed Roger, ik hoor het wel van je.
Net terug van een lekker ritje met de b2. Wat een genot om mee te rijden!! :]
Heb een paar foto's gemaakt:
Bekijk bijlage 1339064Bekijk bijlage 1339065Bekijk bijlage 1339066Bekijk bijlage 1339067Bekijk bijlage 1339068Bekijk bijlage 1339069
Morgen nog maar een ritje maken, nu het nog kan.*O*
Krijg bijna spijt coert maar blij dat je er tevreden mee bent heb ik eer van mijn werk.
En wat het kreidlerforum betreft moét ik erg aan wennen hoor.
Het begrip forum is al heel oud en heeft volgens mij de betekenis dat je met een grote groep je kennis deelt.
Dat begrip is bij maarten,s kreidlerclub niet aan de orde.
Heel veel onderwerpen van jaren geleden.
Zat bijvoorbeeld ff te zoeken naar info over mijn cilinder,krijg ik een onderwerp over diefstal van een ontwerp uit 2009 vandesbetreffende cilinder.
Pfff echt bonje maken he die gasten onder elkaar.
Maar wat ik wilde weten was nergens te vinden.
Tot nu toe is er 1 persoon die reageert op mijn vragen maar meestal krijg ik een dom antwoord zoals dat zie je toch vanzelf als je het eruit gehaald hebt.
Terwijl de vraag was hoe krijg ik het eruit?
Volgens mij zijn het allemaal een stelletje ouwe lullen die alles in bepaald kringetjewillen houden.
Ik kom ook dingen tegen zoals een rs frame gekregen of gekocht voor 150 euro.
Ik krijg er geen gevonden onder de 650 euro.
Het is dus eigenlijk een privé wereldje wat uitsterft.
Eigenlijk wordt er door sommigen als cilinder maar 1ding geaccepteerd,en originele mahle ook als is ie inmiddles 70 cc ipv 50 door het uitwonen maar dat maakt niet uit.
En dat terwijl ik de ervaring heb dat de ori mahle cilinder voorzien wAren van een chroomlaag die het niet haalde bij nikasil.
Maar ja ik mot het er maar mee doen.
Wellicht hier een topic kreidler maken en kijken wat het wordt?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt zeker eer van je werk Ron, ze loopt echt heerlijk! :}
Dat Kreidlerforum, waar ik jaren terug ook vaak dingen opzocht maar me nooit geregistreerd heb was destijds al een vrij besloten clubje inderdaad.
Ik denk dat je er niet ver naast zit wbt een ouwelullen kliekje. Er zijn veel betere cilinders te vinden dan de originele Mahle tegenwoordig, die wel nikasil hebben.
En een forum is inderdaad zo bedoeld, kennis delen, leren van elkaar en gewoon goed met elkaar omgaan.
Ook hier(op MF in het algemeen dan) zijn er soms rare gasten te vinden, maar dat is echt minimaal.
Je zou zeker een eigen topic kunnen starten over Kreidler RS'en, ik weet dat er hier op MF ook mensen zijn die er hebben. Heb 3 jaar geleden een originele toerenteller, die helemaal nieuw was verkocht aan een forummer hier die ook bezig was met een RS.
Maar doe het dan wel over RS'jes, anders krijg je gezeur over dat brommers niet zijn toegestaan op MF.
Wat kreeg je waar niet uit overigens? Ik ben al wat jaartjes bezig geweest met Kreidlers dus weet ook wel het 1 en ander.
:):t
 
Je hebt zeker eer van je werk Ron, ze loopt echt heerlijk! :}
Dat Kreidlerforum, waar ik jaren terug ook vaak dingen opzocht maar me nooit geregistreerd heb was destijds al een vrij besloten clubje inderdaad.
Ik denk dat je er niet ver naast zit wbt een ouwelullen kliekje. Er zijn veel betere cilinders te vinden dan de originele Mahle tegenwoordig, die wel nikasil hebben.
En een forum is inderdaad zo bedoeld, kennis delen, leren van elkaar en gewoon goed met elkaar omgaan.
Ook hier(op MF in het algemeen dan) zijn er soms rare gasten te vinden, maar dat is echt minimaal.
Je zou zeker een eigen topic kunnen starten over Kreidler RS'en, ik weet dat er hier op MF ook mensen zijn die er hebben. Heb 3 jaar geleden een originele toerenteller, die helemaal nieuw was verkocht aan een forummer hier die ook bezig was met een RS.
Maar doe het dan wel over RS'jes, anders krijg je gezeur over dat brommers niet zijn toegestaan op MF.
Wat kreeg je waar niet uit overigens? Ik ben al wat jaartjes bezig geweest met Kreidlers dus weet ook wel het 1 en ander.
:):t


Af en toe begrijp ik dat gedoe op zo n forum ook niet zo , je bent er om te je kennis te delen imo , maar je hebt nogal snel last van een ouwe garde die elkaar kent en nieuwkomers buitensluit . en dat is jammer .hier op m-f valt dat redelijk mee gelukkig! Ron kan toch in het off- topic gedeelte een Kreidler iets opzetten ?
of in het oldtimer deel , zou zeer leuk zijn :t
 
Af en toe begrijp ik dat gedoe op zo n forum ook niet zo , je bent er om te je kennis te delen imo , maar je hebt nogal snel last van een ouwe garde die elkaar kent en nieuwkomers buitensluit . en dat is jammer .hier op m-f valt dat redelijk mee gelukkig! Ron kan toch in het off- topic gedeelte een Kreidler iets opzetten ?
of in het oldtimer deel , zou zeer leuk zijn :t
Zo denk ik er ook over Jan. Eigenlijk snap ik ook niet dat nieuwkomers zo behandeld worden, je zou ze juist moeten helpen, vind ik.
Trouwens Ron is nou niet echt een nieuwkomer natuurlijk. Ik moet eigenlijk niks hebben van mensen die graag een besloten clubje vormen.:N
Ik zou het leuk vinden een topic over RS'en op MF, en denk dat er best wel animo voor is.
Ik zou in ieder geval meedoen en lezen als het er is! Oude liefde roest niet! :]:)
 
Zo denk ik er ook over Jan. Eigenlijk snap ik ook niet dat nieuwkomers zo behandeld worden, je zou ze juist moeten helpen, vind ik.
Trouwens Ron is nou niet echt een nieuwkomer natuurlijk. Ik moet eigenlijk niks hebben van mensen die graag een besloten clubje vormen.:N
Ik zou het leuk vinden een topic over RS'en op MF, en denk dat er best wel animo voor is.
Ik zou in ieder geval meedoen en lezen als het er is! Oude liefde roest niet! :]:)

Eensch :Y, ik bedoelde Ron als nieuwkomer op t kreidler forum :t waar hij het over had
 
Wat een mooie motor zo zeg!! Mooie foto's ook. (wel grappig is dat ik van de meeste foto's ook weet waar ze gemaakt zijn)
Ja, alle foto's zijn genomen in de Hoeksche Waard, waar ik woon en jij ook wel regelmatig rijd weet ik. Ben je weleens tegen gekomen met mijn CB750F Bol d'Or een paar jaar geleden.:t
 
Laatst bewerkt:
Ja, mooi hoor.
De mijne was bij mij bij deze km-stand wel compleet door de Nicasil-laag heen als die erin zit bij de z650.
Er ging een liter motorolie doorheen op 1000 km.
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik inderdaad ook al gezien, ziet er best netjes uit. Originele uitlaten, alleen de hitteschildjes ontbreken.:)
 
is het 'altijd' dat de zuigerwanden na 80 dkm toch wel 'op' zijn, of had ik toevallig een slechte / slecht behandelde?
Is het uitzondering of regel?
 
Ik heb jouw oude cylinderblok hier nog liggen, die is echt wel helemaal op. Flinke richels bovenaan...
kan wel gered worden met een overmaatse boring en nieuwe zuigers natuurlijk.
Maar wat ik begrijp zijn ze, mits goed onderhouden/bereden best wel betrouwbaar.
 
OK, dus een met 76 dkm hoeft nog lang niet op te zijn.
Ergens had ik de MD98SZ gewoon moeten kopen van Ron ..... 8)7
 
Van de andere kant, genoeg andere, al dan niet Kawa.
En het is niets zo dat ik nog niets heb natuurlijk.
 
Nee, dat hoeft niet mits je altijd goed de olie ververst en hem eerst warm rijd voor je op het gas gaat. Maar veel oude motoren gingen vaak kapot juist omdat ze geen, of weinig onderhoud meer kregen vroeger. Dan gaat alles kapot natuurlijk. Jouw zedje had je zeker eigenlijk moeten kopen. Sterker nog, ik heb dat idee als eens geoppert bij Ron, nog voor het idee bij mij ontstond ze alletwee over te nemen van hem.
 
Dat is ie zeker, bij de Z-dag bij Nol volgend jaar kun je hem weer zien, en als je wil ook een stukje mee rijden, voor de nostalgie van vroeger.:t
 
nikasil zit er niet in roger gewoon gietijzeren bussen.
de schade van de cilinderwanden is volgens mij eerder ontstaan door lange periodes van stilstand .
wat ik altijd deed wanneer hij een paar maanden niet gelopen had was contact uit een paar keer rondtrappen met de Kickstarter zodat er overal weer olie zit.
met name ook de nokkenassen.
dat leek me beter dan meteen starten met de startmotor met de choke erop want dan komt hij ook meteen hoog in toeren met relatief nog weinig smering.
 
voor wat mijn kreidler betreft is de kogel door de kerk
kreidler rs geel.jpg


zo moet hij er ongeveer uit gaan zien.
ik heb volgende week zaterdag een afspraak met een man die voor mij een motorframe heeft en die gaat dat ook meteen spuiten in de juiste kleur.
de cockpit die ik van coert kreeg is inmiddels voorzien van nieuwe rvs ringen en opgeknapt.
IMG_4590 - kopie.JPG

IMG_4591 - kopie.JPG


de grote opnieuw gepolijste naven worden ingespaakt in nieuwe velgen die ook voorzien worden van nieuwe banden want de nieuwe banden die om de bestaande wielen liggen hebben snelheids limiet van 100 km/u terwijl dat voor de keuring minimaal 120 km/u moet zijn.

en voor wat maarten,s kreidlerclub betreft ben ik nu toch positief over,wanneer je de juiste personen leert kennen zijn ze super behulpzaam.
 
voor wat mijn kreidler betreft is de kogel door de kerkBekijk bijlage 1340515

zo moet hij er ongeveer uit gaan zien.
ik heb volgende week zaterdag een afspraak met een man die voor mij een motorframe heeft en die gaat dat ook meteen spuiten in de juiste kleur.
de cockpit die ik van coert kreeg is inmiddels voorzien van nieuwe rvs ringen en opgeknapt.
Bekijk bijlage 1340516
Bekijk bijlage 1340517

de grote opnieuw gepolijste naven worden ingespaakt in nieuwe velgen die ook voorzien worden van nieuwe banden want de nieuwe banden die om de bestaande wielen liggen hebben snelheids limiet van 100 km/u terwijl dat voor de keuring minimaal 120 km/u moet zijn.

en voor wat maarten,s kreidlerclub betreft ben ik nu toch positief over,wanneer je de juiste personen leert kennen zijn ze super behulpzaam.


Voor een Kreidler wordt t best een mooi ding dan :}:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan