Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Er zijn nog wel meer dingen anders tussen de b1 en de b2. Zoals de voetsteun bevestiging, de b1 zit het met 1 bout vast, en de b2 heeft er 2, in rubber bevestigd. De stator bevestiging is ook anders, de b1 zie je die aan de buitenkant met 3 bouten vast zitten, bij de b2 zie je aan de buitenkant niks.
Een vroege b1 heeft onder het zadel een vakje voor de owners manual, op het binnenspatbord, de b2 heeft dat niet.

Verder inderdaad het electrische gedeelte nakijken, de draadboom is inderdaad zoals Ron zegt een zwak punt, net als bij vrijwel alle oudere motoren uit die jaren.
 
Hallo even een vraagje voor de echte kawa bet-weter! 😊 de vraag is ik zag hier in deze topic een z1000 voorbij komen en die had een voorvork dus alleen de voorpoten en die lijken voordomd veel op de voorpoten van een KZ650B en daar zag ik in de topic dus ook een foto van voorbij komen!! En de vraag is dus kun je de voorpoten van een Z650 gebruiken voor een Z1000 en dat qua maat enzo!

Gr KawaPeet 😉👍

Zie de 2 foto's

Ik denk de Z650 van Coert?
Screenshot_2019-11-24-00-39-43-1.png


En een foto van een Z1000 die ook hier voorbij kwam!
Screenshot_2019-11-24-00-11-13-1.png



Dit lijken mij 2 dezelfde voorvorken! Wel zag ik dat bij een z650 dat de grote boutkop hoger is dan van een z1000.

Ik ben gewoon benieuwd of die van een Z650 zo te gebruiken zijn voor een Z1000?? Gr en alvast bedankt 👊
 
Laatst bewerkt:
En dat is eigenlijk het puntje van de ijsberg.. Heb op de bovenverdieping een reserve kamer, waar ik nog een stelling heb met nieuwe onderdelen, en chroom werk, tellersetjes, extra carburator setjes, pakkingsetjes, revisie kitjes. Hier trouwens een foto van m'n Z650b2 en een van de b1, die staat in de huiskamer omdat de garage te vol is.
Bekijk bijlage 1422276
Z650b2.
Bekijk bijlage 1422281
Z650b1.

Hallo Coert ik kocht vandaag een rijwielgedeelte zonder kenteken! En het frame:nr begint met KZ650B??? Oude type frame en wel met gietwielen erin waarvan achter met een remtrommel! De voorpoten staan er verkeerd om in! Vandaar ook die vraag over die voorpoten of ze passend zijn voor de z1000 en de blok wat op deze rijwiegedeelte zit is een KZ750E motorblok zonder voetkickstarter en het blok was zo goedlopend weggezet!

Ik ben benieuwd wat voor type frame dit is b1 of b2? En ook waar deze gietwielen uitkomen? Zal vast van een latere model komen! Ik kocht dit alles alleen voor het frame en voorvork! Het blok is te koop!

Foto's volgen nog!
 
Laatst bewerkt:
Hallo even een vraagje voor de echte kawa bet-weter! 😊 de vraag is ik zag hier in deze topic een z1000 voorbij komen en die had een voorvork dus alleen de voorpoten en die lijken voordomd veel op de voorpoten van een KZ650B en daar zag ik in de topic dus ook een foto van voorbij komen!! En de vraag is dus kun je de voorpoten van een Z650 gebruiken voor een Z1000 en dat qua maat enzo!

Gr KawaPeet 😉👍

Zie de 2 foto's

Ik denk de Z650 van Coert?
Bekijk bijlage 1445359

En een foto van een Z1000 die ook hier voorbij kwam!
Bekijk bijlage 1445362


Dit lijken mij 2 dezelfde voorvorken! Wel zag ik dat bij een z650 dat de grote boutkop hoger is dan van een z1000.

Ik ben gewoon benieuwd of die van een Z650
Die van de 1000 zijn langer, maar het past wel. Zonder doorsteek aan de bovenzijde van de kroonplaat dus toch een lagere voorkant met veranderde geometrie van het rijwielgedeelte. Het verschil in lengte weet ik niet. Wel dat je ze best wat korter kunt hebben voor je instabiliteit gaat krijgen. Meer instabiliteit dan standaard bedoel ik.
 
Die van de 1000 zijn langer, maar het past wel. Zonder doorsteek aan de bovenzijde van de kroonplaat dus toch een lagere voorkant met veranderde geometrie van het rijwielgedeelte. Het verschil in lengte weet ik niet. Wel dat je ze best wat korter kunt hebben voor je instabiliteit gaat krijgen. Meer instabiliteit dan standaard bedoel ik.

Oke Roger dus het bevoorderd de rijgedrag wel? Of juist niet? Is er iemand die dit al een x heeft gedaan? Of kan ik deze vraag beter stellen in de z1000 topic? Gr Peet
 
Wellicht iemand die ze erin heeft zitten. Je kunt het proberen op het Z1000 topic, maar op het Z1 (900) topic zijn waarschijnlijk meer leden actief die dit al eens geprobeerd hebben en weten. Ik weet niet hoeveel cm de poten van de 650 korter zijn dan die van de 1000. Als het om enkele cm gaat verwacht ik geen enkel probleem. Mijn Z1000 staat voor een kleine 2 cm te laag en achter 3 cm te hoog (of zo). Dat is wel het maximaal haalbare. Boven 130 km wordt ie wat nerveus. Met de snelheden die een zekere heer Rutte voor ons bedacht heeft is die aanpassing van de geometrie helemaal geen probleem.
 
Wellicht iemand die ze erin heeft zitten. Je kunt het proberen op het Z1000 topic, maar op het Z1 (900) topic zijn waarschijnlijk meer leden actief die dit al eens geprobeerd hebben en weten. Ik weet niet hoeveel cm de poten van de 650 korter zijn dan die van de 1000. Als het om enkele cm gaat verwacht ik geen enkel probleem. Mijn Z1000 staat voor een kleine 2 cm te laag en achter 3 cm te hoog (of zo). Dat is wel het maximaal haalbare. Boven 130 km wordt ie wat nerveus. Met de snelheden die een zekere heer Rutte voor ons bedacht heeft is die aanpassing van de geometrie helemaal geen probleem.

Ja daar heb je een punt pffff! Nou ik geef lekker gas zoafentoe! Maar ik ga deze vragen een x daar stellen in de z900 topic! Thanks man
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik vind het rijgedrag er beter door worden. De motor stuurt iets minder zwaar, al zal het nooit een licht sturend fietsje worden.
In het 1000 topic staat exact wat de originele lengte van de achterveren hoort te zijn en wat ik nu heb. Dat is de verhoging achter. De doorsteek aan de voorkant kan ik gemakkelijk voor je opmeten als je wilt. Ook de lengte van de binnenpoot in uitgeveerde lengte, want mijn Z staat met de banden van de grond. ;)
 
Ja daar heb je een punt pffff! Nou ik geef lekker gss zoafentoe! Maar ik ga deze vragen een x daar stellen in de z900 topic!
Ik ook hoor, maar niet op de snelweg. ;)
Succes met de Z en de verbouwing.
Ik zie 'm tzt wel weer voorbij komen in het Z1000 topic. :t
 
Die rode z650 op de foto is inderdaad de mijne. Ik denk dat het stuurgedrag wel beter word van wat kortere voorpoten, maar zelf heb ik alleen 2 z650's en geen Z1000, dus echt weten doe ik het niet. Wel heb ik wat z650 vorkpoten over dus opmeten kan ik ze wel. Hier de mijne, as we speak. :)
20191123_113705_resized.jpg

En de andere, Roger zijn oude z650,
20190602_094004_resized.jpg

Succes met je Z1000!
 
Die rode z650 op de foto is inderdaad de mijne. Ik denk dat het stuurgedrag wel beter word van wat kortere voorpoten, maar zelf heb ik alleen 2 z650's en geen Z1000, dus echt weten doe ik het niet. Wel heb ik wat z650 vorkpoten over dus opmeten kan ik ze wel. Hier de mijne, as we speak. :)
Bekijk bijlage 1445466
En de andere, Roger zijn oude z650,
Bekijk bijlage 1445468
Succes met je Z1000!
Zeker Roger 👊👍 en Coert dat is een mooie machine's man 😉 en gaaf dat je die oude kawa van Roger heeft gescoord 😎 b1 remklauwen achter de poten en b2 type remklauwen voorop de poten?!

Ik kom er nog een x op terug fijne dag mannen en oja voor die Ltd kz1000 heb ik de originele blok van kunnen vinden! Want er zat een z900 z1e motorblok onder uit 1974! En die motorblok wordt mijn eethoekpoot 😊 en dan achter glas! Eerst maar wachten op beter weer 👊
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee, een blok als eethoek poot! Zelf heb ik een heel net setje carbs over waar ik een steun voor ga maken, als decoratie voor op een kast!
Ben alleen nog op zoek naar een setje nette kelken ervoor. Niet verkopen dat blok hoor, zijn redelijk zeldzaam originele Z1 900 blokken.👊🤞🙂
 
Leuk idee, een blok als eethoek poot! Zelf heb ik een heel net setje carbs over waar ik een steun voor ga maken, als decoratie voor op een kast!
Ben alleen nog op zoek naar een setje nette kelken ervoor. Niet verkopen dat blok hoor, zijn redelijk zeldzaam originele Z1 900 blokken.👊🤞🙂

Oke gaaf ook 😉 en ja die blok zet ik wat jaartjes weg! Gr Peet 👍
 
Vorige week een nieuwe klant bij ons op de zaak.
Kwam voor olie+filter en klepspeling controleren.
Meneer heeft deze fiets niet zelf gebouwd maar uitbesteed aan een bedrijf in Duitsland.
Kostte 'm slechts € 19000 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan