Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Die zien er goed uit geen scheurtjes ofzo. Als ik mijn hand op een van de 2 luchtinlaten leg dan loopt de motor door. Als ik een van de andere afsluit dan slaat hij wel af. Maar als ik een van de linkerbougies eruit haal dan start hij niet, de linker carbs doen dus wel iets, maar doen het niet goed denk ik. Het vervelende is dat ik ze nog niet heb gevonden online. Ik zal morgen maar eens een belrondje doen.
 
Dit zijn carburateurs van een Kawasaki Spectre. Ik weet niet of deze passen.
1484F0F4-33E4-4D0C-B829-BA8394C3EC54.jpeg
 
Ik heb een set gevonden, een ltd750 heeft dezelfde carburateurs. Nu even wachten tot de postbode langs komt.
Als dit het probleem oplost kan hij volgende week uit elkaar om het beroerde laswerk te herstellen en kan er gepoedercoat worden.
 
Het is een keihin 1314 en die hoort bij het z750 blok als ik dat zo even Google. Bekijk bijlage 1517858
Het is een drama, alles is vastgedraaid door een overspannen gorilla met allemaal verschillende boutjes en ik hoorde al dat hij op 3 poten liep en een van de carbs kwam geen benzine in, het bakje was ook leeg. vlottersluitertje zat vast en dat hele kleine ijzerdraadje dat de sluiter aan de vlotter vast maakt lag los in de vlotterbak. Wat een gepruts.
Jeeee die zijn wel echt vreselijk mishandeld ja...
Hopelijk komen er goede vervangers voor dan! Hier heb je niet veel meer aan..
 
Niet alleen de carburateurs zijn vreselijk mishandeld, het frame is niet veel beter, zo maak je van een frame een deathtrap. Hier gaan we een pro maar eens naar laten kijken.
20200703_151205.jpg
20200703_151223.jpg
20200703_151330.jpg
 
Jezus wat een aanfluiting...hier krijg ik als ex-lasser van dunwandige uitlaten echt tranen van in m'n ogen. :/
 
Ik vraag me af of ik het frame niet beter kan afschrijven en een mono van de donor kan maken
 
Dat frame lijkt me nog wel te redden hoor, door iemand die weet waar ie mee bezig is.
Anders heb ik nog een b2 frame liggen hier waar ik niks mee doe, is recht en compleet, maar er zitten geen papieren bij. Wel een kentekenplaat.
Heeft jaren bij iemand in een schuur gestaan, was redelijk origineel nog en heb ik als donor voor de b1 gebruikt.
 
Ik heb ook nog een hele z650 staan, dus dat komt wel goed. Hij is vast wel te repareren, maar daar gaat misschien wel meer tijd in zitten dan de donor om te bouwen tot mono.
 
Er staat er weer 1 te koop,
De striping klopt natuurlijk geen zak van, en dat zadel is ook vreselijk. Echter is het wel een b1 met de originele uitlaten eronder.
Lijkt wel of de z650's steeds meer in prijs stijgen, al is vragen natuurlijk nog niet krijgen.
 
Zo, die is best aan de prijs, maar aan de biedingen te zien komt het wel in de buurt.
Bieden is 1 ding,dat betekent nog niet verkocht,op de foto lijkt het meestal mooier dan in het echt en dan is de kans
aanwezig dat de bieder zegt laat maar,toen ik nog klassiekers zocht heb ik er genoeg gezien waarvan de tranen
in m,n ogen schoten terwijl die op de foto er heel aardig uitzagen.
 
Alleen als je een motor van dichtbij ziet, weet je, ongeveer, wat het is.
En dan nog kun je de boot in gaan, helaas.
Ik denk erover de b1 te gaan verkopen..maar weet het nog niet zeker. Heb er al zoveel aan gedaan.




Ik weet het niet. Maar hij staat al een tijd onaangeroerd in de garage. Heb er simpelweg geen tijd voor. Kost me echter geen drol dus misschien kan ik hem beter houden.
 
Alleen als je een motor van dichtbij ziet, weet je, ongeveer, wat het is.
En dan nog kun je de boot in gaan, helaas.
Ik denk erover de b1 te gaan verkopen..maar weet het nog niet zeker. Heb er al zoveel aan gedaan.




Ik weet het niet. Maar hij staat al een tijd onaangeroerd in de garage. Heb er simpelweg geen tijd voor. Kost me echter geen drol dus misschien kan ik hem beter houden.
Zo,n dilemma heb ik vroeger ook mee geworsteld,sommige mis ik wel,maar van alleen maar staan worden ze ook niet beter,
dan kan je er beter een liefhebber blij mee maken,die van mij heb ik alleen aan liefhebbers verkocht en dat geeft dan een
goed gevoel.Aan de andere kant weg is weg en de kans dat je er later spijt van krijgt blijft aanwezig.
 
Dat is inderdaad een dilemma..heb de c3 verkocht, aan iemand die zei een liefhebber te zijn, maar binnen 4 weken stond ie op MP.
M'n Bol d'Or 750 is verkocht aan een echte liefhebber, ook MF'er, en die heeft hem nog steeds. Van de c3 heb ik spijt hem weggedaan te hebben, van de Bol niet, die is goed terecht gekomen. Echter die b1 is de reden dat ik dit topic gestart heb. Daar zit zoveel van m'n werk in...
Ik krijg er spijt van denk ik, later. Denk dat ik hem beter kan houden.

Maar ik weet het nog niet, de b2 blijft in ieder geval.
 
Ach als je geen haast heb gewoon nog een tijdje houden,kan je daarna altijd nog verder kijken,het vreet geen brood en worden
langzamerhand toch meer waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan