Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Deze staat op MP, Schermafbeelding 2020-07-19 om 17.44.54.pngziet er aardig uit, nette prijs. ≥ kawasaki kz650/z650 1978 - Motoren | Kawasaki - Marktplaats.nl
 
De prijs is wel netjes. Zo te zien een nette c3 waar wel wat werk aan zit, koplamp, knippers, striping, beetje een onafgemaakt project. Dunlop Arrowmax van decades geleden, noem maar op..
Ach, ik ben al veel meer kwijt met m'n b1 project. Geeft niet. :)
 
Die Arrowmax had ik ook op mijn z650 bij aanschaf. Dat is echt een klassieker. Reed toen al matig, trouwens. Zal ook aan de te grote breedte van de band die erom lag hebben gelegen. Met Michelin A48 en M59 (als ik mij niet vergis) reed het een stuk beter.
Wel een teken dat deze motor niet zoveel heeft gereden de laatste jaren. Ik neem aan dat deze band uit productie zal zijn.
Maar echt, er ontbreken heel veel onderdelen van deze Z. Vreselijk veel werk en geld als je die er origineel bij wilt hebben, toch?
Ook het blok netjes maken gaat nog wel wat tijd inzitten.
 
De prijs is wel netjes. Zo te zien een nette c3 waar wel wat werk aan zit, koplamp, knippers, striping, beetje een onafgemaakt project. Dunlop Arrowmax van decades geleden, noem maar op..
Ach, ik ben al veel meer kwijt met m'n b1 project. Geeft niet. :)
Gelukkig heb je de B2 rijdend, Coert :t
 
Die Arrowmax had ik ook op mijn z650 bij aanschaf. Dat is echt een klassieker. Reed toen al matig, trouwens. Zal ook aan de te grote breedte van de band die erom lag hebben gelegen. Met Michelin A48 en M59 (als ik mij niet vergis) reed het een stuk beter.
Wel een teken dat deze motor niet zoveel heeft gereden de laatste jaren. Ik neem aan dat deze band uit productie zal zijn.
Maar echt, er ontbreken heel veel onderdelen van deze Z. Vreselijk veel werk en geld als je die er origineel bij wilt hebben, toch?
Ook het blok netjes maken gaat nog wel wat tijd inzitten.
Daar heb je gelijk in Roger. Om deze echt netjes te maken ga je echt serieus veel geld kosten. De banden zijn dan maar een klein percentage, die moeten vaak al vervangen worden. Ik had de Dunlop Arrowmax al ergens in eind jaren 80 op m'n motoren, geen idee of ze nu nog gemaakt worden, maar ik denk van niet.
 
Daar heb je gelijk in Roger. Om deze echt netjes te maken ga je echt serieus veel geld kosten. De banden zijn dan maar een klein percentage, die moeten vaak al vervangen worden. Ik had de Dunlop Arrowmax al ergens in eind jaren 80 op m'n motoren, geen idee of ze nu nog gemaakt worden, maar ik denk van niet.
Jawel zei het in een modern jasje,zelfs de tt100 word nog gemaakt,
 
Zien er best goed uit.
eigenlijk een beetje te modern, maar goed. Als mijn Michelins verteerd zijn is dit een optie.
 
Alles weer netjes gelast?
Hij komt volgende week weer terug als het goed is. Ik ben nu bezig met het motorblok, er is iets vreemds mee. De 2 linker cilinders worden niet zo warm als de 2 rechter cilinders. De bobines kan je wel uitsluiten en er is een vonk, op alle cilinders zit dezelfde compressie 150 psi. De speling op de kleppen is op alle cilinders gelijk. Ik heb de carburateurs schoongemaakt, maar nog niet ultrasoon. De carburaturs op het andere blok gezet en dan is er nog maar 1 cilinder niet warm wordt. Als ik mijn hand op de luchtinlaat van de koude cilinders doe loopt hij gewoon door, maar als ik dat doe bij de warme cilinders valt het blok uit. Ik hoop dat het een carburateur probleem is, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
 
Net een weekje door de eifel gereden met de aprilia, kofferset gevuld, tomtom aan en genieten. wat een heerlijk land om in te rijden. Vrouw achterop en lekker met de stepjes aan de grond door de mooiste bochten, nu nog een weekje vrij dus heb wat meer tijd voor de kawasaki.
 
Hallo allemaal,
De achtervering van mijn B1 is stuk, ik reed een proefrondje, hoor een harde tik en kom thuis, is de rechter schokbreker finaal doormidden gebroken... Heb ik nog nooit meegemaakt in mijn 50-jarige brommer/motorcarriére😳.
Nu mijn vraag; ik wil het liefst 2 nieuwe schokbrekers kopen, die er uitzien als de originele met chromen veren en chrome kapje. Wie heeft er tips welke veren ik zou kunnen kopen? Ik vind Hagon mooi maar nogal prijzig, er staan diverse veren op internet, ook chinese, maar die zijn heel goedkoop en daar heb ik weinig vertrouwen in. Iemand een goede tip? Ik hoor het graag...
Jeroen
 
Ik heb ze voor mijn Z1000 van YSS. Technisch en prijstechnisch OK. Je kunt de scholdempers zelfs custom-made samenstellen. Met of xonderkapjes, kleur van de demper en veer etc. Ook de lengte kun je zelf bepalen, binnen grenzen uiteraard.
De chromen bussen van de Z1000 schokdemoers zijn iets langer dan die van de Z650, maar wellicht hebben ze tegenwoordig ook korte bussen in heg leveringsprogramma. Ik verwacht dat Willem (classickawaparts.nl) ook wel iets zal leveren dat er zo goed als origineel uitziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan