Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Volgens mij heb je inderdaad een b1, degene die je net gekocht hebt, en een b2, degene die je al had.
Naar mijn informatie is dit een b2, degene die @zed1 postte.
Je kan het ook al zien aan de bevestiging van de rijders voetsteunen, die zitten bij de b1 en 2 vast aan het frame met 1 bout, en bij de c3 met 2. :)
 
Laatst bewerkt:
Er staat bij dat de motor van 1979 is.
Ik schat een B2, het is zeker geen B1. (Te zien aan het blok en remklauwen achter de vorkpoten).
Jan
 
Een de heeft ook rechtopstaande letters in de tanklogo,s
1979 zou de kunnen zijn maar dat is ook het enigste wat de z650 van René als overeenkomst heeft.
Ik ken René persoonlijk van het z650 forum van Laurent en heb hem ook al een aantal keren ontmoet bij Nol bikker op de zeddag
Deze z650 is in zeer goede staat. Mijns inziens is de vraagprijs niet abnormaal.
Het uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak,stel je deze motor eens voor Met een mooi laksetje.
De vrouw van René heeft volgens mij een b1 die ook al eens te koop heft gestaan.
Ook een gaaf exemplaar.
 
Er staat bij dat de motor van 1979 is.
Ik schat een B2, het is zeker geen B1. (Te zien aan het blok en remklauwen achter de vorkpoten).
Jan
Jan jij kent René toch ook wel?
Hij was altijd samen met zijn vrouw bij Nol bikker op de Zeddag .
Zijn vrouw had een oranjerode b
 
Het afscheid komt steeds dichterbij.
Vandaag heeft coert alle reserveonderdelen opgehaald.
Morgen komt coert de b2 en de c3 ophalen en is de werkplaats leeg.
Heb heel veel plezier beleeft aan de z650,s zowel aan het sleutelen en zoeken naar onderdelen en natuurlijk de contacten die er uit voortgekomen zijn.
Was ook super dat ik Roger die op mijn b2 zijn eerste motorritje maakte heb ontmoet.
Ik hou dit topic dus zeker in de gaten en ga uiteraard verslag doen van mijn volgende project.
Wellicht maak ik daar een nieuw topic voor aan maar hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Mijn plan is een kreidler rs te gaan bouwen .
De basis hiervoor heb ik vandaag aangekocht.
image-01-11-2018_20-48-27-988.jpg
image-01-11-2018_20-48-27-988.jpg


Wellicht zullen jullie denken dat ziet er niet uit.
Maar daar gaat grote verandering in komen ,de basis is super, een directe5 bak volledig gereviseerd met een 60 cc superbreitwandcilinder en een cilinderkop met losse verbrandingskamer en het bouwjaar is 1974 dus gaat hij er uiteindelijk uitzien als een 1974 RS.
De Spaakwielen met grote naven heb ik er meteen bijgekocht.
 
Het afscheid komt steeds dichterbij.
Vandaag heeft coert alle reserveonderdelen opgehaald.
Morgen komt coert de b2 en de c3 ophalen en is de werkplaats leeg.
Heb heel veel plezier beleeft aan de z650,s zowel aan het sleutelen en zoeken naar onderdelen en natuurlijk de contacten die er uit voortgekomen zijn.
Was ook super dat ik Roger die op mijn b2 zijn eerste motorritje maakte heb ontmoet.
Ik hou dit topic dus zeker in de gaten en ga uiteraard verslag doen van mijn volgende project.
Wellicht maak ik daar een nieuw topic voor aan maar hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Mijn plan is een kreidler rs te gaan bouwen .
De basis hiervoor heb ik vandaag aangekocht.
Bekijk bijlage 1337176Bekijk bijlage 1337176

Wellicht zullen jullie denken dat ziet er niet uit.
Maar daar gaat grote verandering in komen ,de basis is super, een directe5 bak volledig gereviseerd met een 60 cc superbreitwandcilinder en een cilinderkop met losse verbrandingskamer en het bouwjaar is 1974 dus gaat hij er uiteindelijk uitzien als een 1974 RS.
De Spaakwielen met grote naven heb ik er meteen bijgekocht.
Die ziet er eigenlijk helemaal niet zo slecht uit Ron! A-tank erop, cockpitje van een 74er heb je al via mij en de rest komt vanzelf wel. 60cc cilinder met losse verbrandingskamer klinkt goed, zal ie lekker mee lopen. Ik neem zo dadelijk wat leuks mee, een modelletje van een 74er RS. Het was namelijk ook mijn hobby, een paar jaar terug. *O*:t
 
Gisteren ben ik met een maat van me de b2 en c3 wezen ophalen bij Ron. Ik kon helaas niet echt lang blijven, mijn maat had visite thuis dus moest snel weer thuis wezen -O-
Ze zijn in goede orde thuis in de garage van me gearriveerd. Van de week maar even al mijn onderdelen uitzoeken en opslaan, zodat het wat overzichtelijker word, alles ligt nu nog redelijk door elkaar. En de b2 die op de achtergrond van de foto's te zien is verder demonteren. Paar fotootjes:
20181105_155001_resized.jpg
20181105_155131_resized.jpg
20181105_155026_resized.jpg
20181105_155057_resized.jpg
20181105_155159_resized.jpg
 
Ziet er goed uit Coert! Mooie verzameling zo langzamerhand! Die C3 vind ik ook best wel okay! Die loopt ook goed?
Jan
 
Ja het gaat de goede kant op hier, haha.. beetje te, maar goed. De c3 ziet er zeker nog goed uit, maar moet wel een beurtje hebben. Loopt wel, maar soms op 3 pitten en soms op alle 4. Het moet iets kleins zijn, zoals een draadbreukje ergens, of gewoon de carbjes reinigen. Ben er best wel blij mee iig! :)
 
Wauw, mooie machines, Coert. Die rode B2 is wel heel mooi zeg. Ik vind die buddy ook te gek. Heb je nu geen spijt dat je je B1 niet groen gemaakt hebt? Dan had je het hele kleurengamma*O*
Je mag er in ieder geval best trots op zijn...
Jeroen
 
Prachtig Coert!
De garage begint al redelijk op die van Ton te lijken ;)
 
Wauw, mooie machines, Coert. Die rode B2 is wel heel mooi zeg. Ik vind die buddy ook te gek. Heb je nu geen spijt dat je je B1 niet groen gemaakt hebt? Dan had je het hele kleurengamma*O*
Je mag er in ieder geval best trots op zijn...
Jeroen
Die buddy schijnt tegenwoordig best moeilijk te vinden zijn, is een Giuliari, die zag je vroeger best veel. En deze is gewoon nieuw, hoe Ron eraan gekomen is weet ik niet, maar ben er blij mee! Mijn b1 hoort die kleur te hebben, zag ik onder de tank en wat restjes op de zijkapjes. Volgens mij was de b2 origineel blauw, het was de eerste motor van Roger. Groen kwam volgens mij pas wat later, maar dat moet ik even uitzoeken nog.
Prachtig Coert!
De garage begint al redelijk op die van Ton te lijken ;)
Ja, het begint redelijk vol te raken hier, maar Ton haal ik niet in, ;) Die heeft wel zoveel moois staan. Jouw b2 was toch origineel blauw, als ik het me goed herinner? Ik ben gisteren nog even een klein dijkritje wezen rijden met jouw ex, hier in de omgeving.:] Die loopt echt heel netjes!
Ik kan niet wachten tot volgende zomer!*O*
 
Toen ik 'm had was ie groen, maar het groen is wel wat blauwer dan dat van mijn huidige 1000.
Echt blauw was het zeker niet.
 
Wielen met grote remnaven,origineel voor 1974 rs
En ja coert een A tank heb ik ook al gescoord bij dezelfde verkoper
De setup is een 60cc superbreitwand met een cilinderkop voorzien van een losse verbrandingskamer en een 20mm mikuni.
Nu ik hem zo bij mezelf in de schuur zie staan ziet het er eigenlijk nog best gaaf uit afgezien van het feit dat ook de schokbrekers, de kettingrand en de koplamporen gespoten zijn in plaats van verchroomd.
Maar ben toch van plan om hem ongeveer zo te maken
15414517056551877397673.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat blauw was geen originele kawakleur roger
Klopt, ze waren Luminous Dark Blue of Luminous Burnt Red in '78. Candy Super Red, zoals mijn b1 hoort alleen in '77.
Vandaag de basis opgehaald voor mijn nieuwe project waar ik waarschijnlijk ook wel een nieuw topic voor ga aanmaken.
Bekijk bijlage 1337495Bekijk bijlage 1337496
Mooie basis Ron! Je kunt natuurlijk je eigen topic aanmaken, maar hier delen is ook meer dan welkom natuurlijk! Die A tank ziet er wel heel netjes uit moet ik zeggen.. Sorry overigens dat we zondag zo snel weer weg waren, mijn maat had visite thuis en wilde snel weer terug naar huis. Anders was ik wel wat langer blijven hangen bij jullie. (Wel die Swallow bandjes vervangen hé? Die konden vroeger al niet!). :t
 
Zo hoort die er eigenlijk uit te zien Ron. Diep achterspatbord, lange buddy, contactslotje in het rechter dekseltje. Net zoals dat modelletje.
Dan heb je echt een mooie RS. Ik heb meerdere RMC-S jes gehad zoals je weet, maar een RS, *O*

Het blijft toch echt wel leuk!:)
 
Geen originele kleur dus. Dat wist ik niet. Nooit zo in verdiept voor de z650.
Toch kom je ze op internet best vaak in die kleurstelling tegen. Al dan niet omringd door een stel leuke dames.
Is dit ook in een buitenland geen origineel geleverde kleurstelling geweest?
Uit een ander bouwjaar wellicht?
 

Bijlagen

  • CZ650Kawasaki1.jpg
    CZ650Kawasaki1.jpg
    319,7 KB · Weergaven: 19
  • Z650models1.jpg
    Z650models1.jpg
    817,7 KB · Weergaven: 21
  • Z650models2.jpg
    Z650models2.jpg
    1 MB · Weergaven: 18
Candy Emerald Green! *D

En deze heeft dubbele schijven voor, ook niet vaak gezien. Mijn b1 heeft ze nu ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan